Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by niskama2 View Post
    Moikka kaikille!

    Tuli ostettua tuossa pari viikkoa sitten e34 530 m30b30 pannulla jaja tarkoitus olisi vaihdella perään ja laatikkoon öljyt. Mitä öljyä suosittelisitte edellämainittuihin ja mikä laatikko ja perä autossa on kyseessä? lukoton se ainakin on. Työpaikaltani olisin saanut edullisesti teboilin öljyjä mutta myyjä sanoi että ei uskaltaisi laittaa niitä tuon auton laatikkoon/ perään

    Kiitoksia jo etukäteen

    Markus.
    niin oliko automaatti vai manuaali? jos automaatti niin lootalle kepaa dexron II paremmat ite olen käyttäny dexron III öljyjä.. manuaalista en tiiä sanoo mitää ja jos perä on lukoton niin normaali peräöljy käy? (odota viisaamman vahvistusta tähän)

    kuitenkin kaikki öljyluokitukset löytyy foorumin syövereistä hakutoimintoa käyttämällä
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • niskama2
      Newbiemmer
      • Apr 2009
      • 7
      • Helsinki

      Originally posted by peto2 View Post
      niin oliko automaatti vai manuaali? jos automaatti niin lootalle kepaa dexron II paremmat ite olen käyttäny dexron III öljyjä.. manuaalista en tiiä sanoo mitää ja jos perä on lukoton niin normaali peräöljy käy? (odota viisaamman vahvistusta tähän)

      kuitenkin kaikki öljyluokitukset löytyy foorumin syövereistä hakutoimintoa käyttämällä
      Juuu sori siis, 5 vaihteinen manuaali askihan se on jooo tulikin tuossa lueskeltua voorumin syövereistä ööliasiaa. mutta mutta, Jos jollain on jottai yleistä tietoa juuri tuosta moottorista ja siihen kuuluvasta laatikosta+perästä(minkä malliset/laatuiset) niin infoo vaa ni pääsis vähän jyvälle näistä beeämmveistä. Kiitoksia!!

      Markus


      Edit: !! tuo edellissivun linkki kertookin jo paljon ööleistä yms ! tosi hyvä.
      Last edited by niskama2; 18-05-2009, 14:38.

      Comment

      • Hampsu
        Bimmer Fanatic
        • May 2009
        • 253
        • Lappeenranta/Helsinki

        Kiitoksia vastauksista. Pitäs tommone manuaali peli hommata siksi kyyläilen noita 530 ja 535 bemuja.

        Sitten lisää kysymyksiä:
        Tuollasta kun lähtee ostamaan niin mitä pitäisi tarkistaa? Heikot kohdat? Tyyppiviat?

        Sitten huomasin tollasia AC Snitcher 535 penareita joissa 250hp (ainakin myyjät ilmoittaa)
        Millaisia muutoksia kyseisissä katiskoissa on normaaliin verrattuna?
        Käsittääkseni joku lastu ja putkisto?
        Eikös nuo voi viskata toho normi 535 myllyy ni samallain menee?

        Sori jos seassa typeriä kysymyksiä!
        G21 320xd lci m-sport

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Originally posted by niskama2 View Post
          Moikka kaikille!

          Tuli ostettua tuossa pari viikkoa sitten e34 530 m30b30 pannulla jaja tarkoitus olisi vaihdella perään ja laatikkoon öljyt. Mitä öljyä suosittelisitte edellämainittuihin ja mikä laatikko ja perä autossa on kyseessä? lukoton se ainakin on. Työpaikaltani olisin saanut edullisesti teboilin öljyjä mutta myyjä sanoi että ei uskaltaisi laittaa niitä tuon auton laatikkoon/ perään

          Kiitoksia jo etukäteen

          Markus.
          Teboilin öljyt käyvät aivan hyvin. Tälläsessä 20v vanhassa miinassa toimii vaikka rypsiöljy
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by Hampsu View Post
            Kiitoksia vastauksista. Pitäs tommone manuaali peli hommata siksi kyyläilen noita 530 ja 535 bemuja.

            Sitten lisää kysymyksiä:
            Tuollasta kun lähtee ostamaan niin mitä pitäisi tarkistaa? Heikot kohdat? Tyyppiviat?

            Sitten huomasin tollasia AC Snitcher 535 penareita joissa 250hp (ainakin myyjät ilmoittaa)
            Millaisia muutoksia kyseisissä katiskoissa on normaaliin verrattuna?
            Käsittääkseni joku lastu ja putkisto?
            Eikös nuo voi viskata toho normi 535 myllyy ni samallain menee?

            Sori jos seassa typeriä kysymyksiä!
            Ruostekohdat. Pohjasta kumminkin puolin noin etupenkkien alta, reikä jossa kumitulppa ollut, tulppa lentänyt luultavasti pois ja pohjassa reikä. Helppo hitsata umpeen. Helmat mätänee, varsinkin nostokohdista, joista massa lähteny pois ja muutenkin tunkattu paskaks aikojen saatossa. Korin päälipellit ruostuu ovien alareunoista, takaluukun kannen reunasta ja benstankin luukusta, näin yleensä siis. Eli kurkkaa oven "sisäpuolelle" onko alkanutta ruostetta. Reaktiotangot ja koiranluut väljistyy etupäässä, koiranluut kolkottaa montuissa, niinkuin reaktiotangotkin, mutta reaktiotangot kolisee jarruttaessa. Takapäästä menee takakelkan isot puslat, ja auto kulkee sillon kun ajokoira ja luiruaa kun käärme. Pakoputki on vuotanut kohtuu usein keskipöntön ja kattien välistä? Kuuluuko moottorista ääniä, käykö tasaisesti, M30 voi venttiilit naputtaa jos säätämättä, nokka akselin kunnosta voi todeta jotain öljykorkista katselemalla/kokeilemalla. Check control ei sais hirveesti herjata coolant leveliä/kühlwasser standia, koska joskus se on merkki siitä, että auto kuluttaa nestettä->voi olla kansivika. toki anturivika se voi myös olla. Ohjauksen väljyys voi johtua simpukan säätämättömyydestä, tai vaikka apusimpukan helasta. Toimiiko lämmityslaite, eli tuleeko tuulilasille kylmää ja kuumaa? Jos ei tule kuin jompaakumpaa tai väliltä, on vesiventtiilit jumissa. toimiiko puhallin muillakin kuin min/max nopeuksilla? Jos ei toimi, vika on etuvastuksessa/miekassa. Keskuslukitus on usein myös reistannut, joskus moottorit ruostunut, joskus takaluukun johtosarja aiheuttaa kummallisuuksia.

            Siinä jotain "vinkkejä" E34 ostajalle, toivottavasti tuli tarpeeks epäselvästi
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16360
              • Leppävirta

              Originally posted by Hampsu View Post
              Kiitoksia vastauksista. Pitäs tommone manuaali peli hommata siksi kyyläilen noita 530 ja 535 bemuja.

              Sitten lisää kysymyksiä:
              Tuollasta kun lähtee ostamaan niin mitä pitäisi tarkistaa? Heikot kohdat? Tyyppiviat?

              Sitten huomasin tollasia AC Snitcher 535 penareita joissa 250hp (ainakin myyjät ilmoittaa)
              Millaisia muutoksia kyseisissä katiskoissa on normaaliin verrattuna?
              Käsittääkseni joku lastu ja putkisto?
              Eikös nuo voi viskata toho normi 535 myllyy ni samallain menee?

              Sori jos seassa typeriä kysymyksiä!
              AC snitcher on viritys paja ja sieltä tulevat vehkeet on viritettyjä/varusteltuja muutoin, kannattaa tarkastaa aitous, jos on itse tuunattu AC snitcher look niin tuskin on kone sen virkeempi kuin normi 535. Et saa 250hp 535:sta lastulla ja putkistolla. En suosittele mitään lastu virityksiä. Niillä hajotat konees vaan kun rajoitin siirtyy ja kokeilet/esittelet kavereille miten kone kiertää. Osta valmiiks tehokas auto jota ei tarvii virittää lastuilla, jos ei virittäminen muuten luonnistu. Tai osta ensin 518 alle, aja vuosi, osta sitten 535 niin tuntuu reippaasti mukavammalta eikä tartte heti olla lastuja laittelemassa.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • AoN
                Newbiemmer
                • Apr 2007
                • 13

                Öljynvaihto

                Tää nyt on ehkä hieman tyhmä kysymys, mutta minua askarruttava. Moottorina M50b20.
                Eli kun vaihdan öljyt ja suodattimen, niin suodattimen mukana tulee tietysti nuo kumitiivisteet ja 3kpl erilaisia aluslevyjä. Se yksi menee tietenkin sinne öljypohjan proppuun, yksi siihen suodatipanoksen kopan kannen ja kiristettävän pultinkannan väliin. MUTTA mihin se yksi aluslevy kuuluu?:think En ole sille mitään paikkaa keksinyt koskaan ja aina jäänyt ylimääräiseksi tuo yksi aluslevy/prikka...
                Jos joku osais kertoo ois kiva näin ennen ku meen taas vaihtaa öljyjä!
                BMW e34 520iA -93

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  Originally posted by AoN View Post
                  Tää nyt on ehkä hieman tyhmä kysymys, mutta minua askarruttava. Moottorina M50b20.
                  Eli kun vaihdan öljyt ja suodattimen, niin suodattimen mukana tulee tietysti nuo kumitiivisteet ja 3kpl erilaisia aluslevyjä. Se yksi menee tietenkin sinne öljypohjan proppuun, yksi siihen suodatipanoksen kopan kannen ja kiristettävän pultinkannan väliin. MUTTA mihin se yksi aluslevy kuuluu?:think En ole sille mitään paikkaa keksinyt koskaan ja aina jäänyt ylimääräiseksi tuo yksi aluslevy/prikka...
                  Jos joku osais kertoo ois kiva näin ennen ku meen taas vaihtaa öljyjä!
                  Ei mihinkään, ko. suodatin on tarkoitettu useampaan automalliin, M30:ssäkin jää 1 ylimääräinen prikka.
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • AoN
                    Newbiemmer
                    • Apr 2007
                    • 13

                    Originally posted by Axum View Post
                    Ei mihinkään, ko. suodatin on tarkoitettu useampaan automalliin, M30:ssäkin jää 1 ylimääräinen prikka.
                    Ok, suuri kiitos nopiasta vastauksesta, eipä tartte tätäkään enää pohtia...
                    BMW e34 520iA -93

                    Comment

                    • pete-
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 389
                      • Helsinki

                      Sähköapua tarvitaan.
                      Ongelma seuraava. Pakkivalot ei toimi.
                      Vaihdoin uuden kytkimen laatikon kylkeen. (vanhasta oli jämät jäljellä)
                      Piuhoja ei vaan näy missään. Mistä niiden kuuluu tulla?
                      Osaako joku kertoa mitä kuvassa olevat piuhat on? Etenkin tuo
                      valkoinen liitin jossa jotain teippi virityksiä. Kuva tuolla.
                      Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
                      F31 330d -13
                      ex:
                      F31 320d -13
                      E91 320d -08
                      E39 528i -96
                      E34 535i -90
                      E34 535i -89
                      E36 325i -91
                      E30 316i -89

                      Comment

                      • Lapa735ia
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 303
                        • Martinniemi

                        Bägiratin irroitus

                        Kysästäänpäs tästä.
                        Pitäisi vaihtaa tuohon sigun autoon viikonloppuna vilkkuviiksi.
                        Elikkä ainakin bentleyn mukaan pitää aina irrottaa ratti, että pääsee noita vipuja vaihtamaan, onko näin ettei sitä rattipylvään ylämuovia saa niin paljoa raotettua, että viiksen pääsisi vaihtamaan?

                        Ja sitten itse tuo bägiratti. Jos sen käyttää pois paikoiltaan, onko silloin aina edessä bägivalon nollaus?:think Muistelen että joku olisi näin kirjoittanut, vai auttaako tuohon se, että ottaa akusta kaapelit irti reilusti ennen ratin irroitusta?
                        E39 525 TDSA touring
                        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14440
                          • Oulu

                          Originally posted by Lapa735ia View Post
                          Kysästäänpäs tästä.
                          Pitäisi vaihtaa tuohon sigun autoon viikonloppuna vilkkuviiksi.
                          Elikkä ainakin bentleyn mukaan pitää aina irrottaa ratti, että pääsee noita vipuja vaihtamaan, onko näin ettei sitä rattipylvään ylämuovia saa niin paljoa raotettua, että viiksen pääsisi vaihtamaan?

                          Ja sitten itse tuo bägiratti. Jos sen käyttää pois paikoiltaan, onko silloin aina edessä bägivalon nollaus?:think Muistelen että joku olisi näin kirjoittanut, vai auttaako tuohon se, että ottaa akusta kaapelit irti reilusti ennen ratin irroitusta?

                          Puoli tuntia ennen ainaki akku irti niin ei jää bägivaloa palamaan. Omaan touringiin vaihdoin viiksen ja ainakin ratin irroitus helpotti hommaa. Mutta muistelen että sitä muovia saa raotettua kun vetää ratin aivan taakse.

                          Vanhemmissa ei onnistu taas ilman ratin vaihtoa, kun ratin alla on pari ruuvia, jotka pitää niitä rattiputken muoveja paikallaan.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Lapa735ia
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 303
                            • Martinniemi

                            Originally posted by zener View Post
                            Puoli tuntia ennen ainaki akku irti niin ei jää bägivaloa palamaan. Omaan touringiin vaihdoin viiksen ja ainakin ratin irroitus helpotti hommaa. Mutta muistelen että sitä muovia saa raotettua kun vetää ratin aivan taakse.

                            Vanhemmissa ei onnistu taas ilman ratin vaihtoa, kun ratin alla on pari ruuvia, jotka pitää niitä rattiputken muoveja paikallaan.
                            Tuossa viiksessä näyttää olevan ne lukitusklipsit ylä ja alapuolella, lähinnä taitaa olla ongelma, että mahtuuko näpit sinne väliin niin paljon, että saa sen lukituksen vapautettua.

                            Ei hoksannut silloin kokeilla tuota ylemmän muovin raottamista, kun käytin sen alemman muovin irti. No pitää ottaa valmiiksi sitten johdot irti, niin eipä tule sitten siitä ongelmaa, jos joutuu ratin irrottaan.

                            Kaksi kärpästä samalla iskulla, saapahan taas ilmastoinnin nappulat pariksi päiväksi toimintaa, kun käyttää kengän irti.
                            E39 525 TDSA touring
                            Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Itselle ilmaantu nyt vittumainen "vika":

                              Välillä, yleensä aamuisin, jarrupoljin runksuttaa "absia vasten", kun jarruttaa normaalisti ja nopeus tippuu noin 10-5kmh nurkille, eli tässä nopeudessa runksuttaa sen sekunnin verran. Mistähän kannattais lähtee vikaa etsimään?:think ABS valo ei pala joten mitään sellaista vikaa ei ole päällä..
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • ttw
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1016
                                • Vantaa

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                Itselle ilmaantu nyt vittumainen "vika":

                                Välillä, yleensä aamuisin, jarrupoljin runksuttaa "absia vasten", kun jarruttaa normaalisti ja nopeus tippuu noin 10-5kmh nurkille, eli tässä nopeudessa runksuttaa sen sekunnin verran. Mistähän kannattais lähtee vikaa etsimään?:think ABS valo ei pala joten mitään sellaista vikaa ei ole päällä..
                                Kasiaudi teki samaa paitsi sytytti ABS-valon.

                                Anturien kunto, anturien "pesien" kunto, hammaskehien kunto yms.

                                Jos pääsee oskilloskoopin ääreen niin kattomaan millasta signaalia pukkaa.
                                Tasaista siniaaltoa pitäis tulla kun pyörää pyörittää.

                                Mulla oli vikana että toinen etuanturi ei yhdistänyt kunnolla -> parikaapelista uus johto ja johan pelitti.
                                728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                                Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                                MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎