Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sasu`
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 352
    • Tuusula

    Mistä sieltä sen saa vaihdettua?

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by sasu` View Post
      Mistä sieltä sen saa vaihdettua?
      tuosta mainitusta tilanteesta en ole saanut kieliä palautetuksi englanniksi kuin ottamalla akun hetkeksi irti -> OBC:n ja mittarin kieli palautuu saksaksi jonka jälkeen mittarin nappulaa painamalla kieli vaihtuu.. jos akkua ei irrota niin kieliä en ole saanut samaksi, vaihdettua kylläkin
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • virittäjä
        Newbiemmer
        • Jun 2008
        • 9
        • Espoo

        E34 89 m20b25 lämmityslaite-ongelma

        Nyt on ruvennu lämmityslaite temppuilemaan sillä tavalla, että ei suostu antamaan kun kylmää ilmaa ja sitten jossain vaiheessa (vaihtelevasti 10-30min ajon jälkeen) yhtäkkiä antaa taas lämpöä normaalisti ja säädöt toimii. Eli moottori ja öljyt on lämmenny jo moneen kertaan, mutta lämpöä ei anna ollenkaan.

        Plussakeleillä ei vielä hengenhätää, mutta pakkasella tuulillasistahan ei näe mitään jos lämpöä ei saada lasille.
        Autossa manuaali-ilmastointi mikä ei ole ollut toiminnassa sitten kesän 2008 (kylmäaineet vuotaa pois)
        Mitään vastaavia ongelmia ei ole ilmennyt aikaisemmin.

        Onko kenelläkään vinkkejä missä voisi olla vika?

        Kiitos vastauksista!

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          Originally posted by virittäjä View Post
          Nyt on ruvennu lämmityslaite temppuilemaan sillä tavalla, että ei suostu antamaan kun kylmää ilmaa ja sitten jossain vaiheessa (vaihtelevasti 10-30min ajon jälkeen) yhtäkkiä antaa taas lämpöä normaalisti ja säädöt toimii. Eli moottori ja öljyt on lämmenny jo moneen kertaan, mutta lämpöä ei anna ollenkaan.

          Plussakeleillä ei vielä hengenhätää, mutta pakkasella tuulillasistahan ei näe mitään jos lämpöä ei saada lasille.
          Autossa manuaali-ilmastointi mikä ei ole ollut toiminnassa sitten kesän 2008 (kylmäaineet vuotaa pois)
          Mitään vastaavia ongelmia ei ole ilmennyt aikaisemmin.

          Onko kenelläkään vinkkejä missä voisi olla vika?

          Kiitos vastauksista!
          Oletko kokeillut irrottaa vesiventtiilien liittimen?, jännitteettömänä venttiilien pitäis olla auki.
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • jrasi
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 53
            • Viljakkala

            Mitenkäs näissä sopii yhteen perät, lähinnä ämmä vs. non-ämmä. Eli sopiiko M5:n murikka tuonne perus 525 kardaaniin ja vetareihin ihan bolt-on, vai vaatiiko ensin cut-off ja weld-on?

            EDIT:

            Typ210 on tällä hetkellä autossa paikallaan
            Last edited by jrasi; 26-10-2009, 12:53. Reason: tarkennusta
            GM

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Originally posted by Axum View Post
              Oletko kokeillut irrottaa vesiventtiilien liittimen?, jännitteettömänä venttiilien pitäis olla auki.
              Niin tai muuttaa lämmitystä kylmästä kuumaan edestakaisin ja samalla koputtelee niitä vesiventtiilejä.
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • zeneg
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 1238
                • Oulu

                Pakko se on nyt tätä kautta kysellä. eli pitäisikö jokaisessa e34 olla kiertovesipumppu? omassa meinaan ei ole. ei ole vaikka kuinka kattelee... ihme touhua.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  Mites tollanen uudemmanmallinen vm. 9/92->, lämmitetty sivupeili (siis pelkkä peili) lähtee irti? aika vaihtelevasti tuntuu lämmittävän tällä hetkellä.. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...utside_mirror/

                  Comment

                  • superb
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2827

                    Sormet väliin ja yksinkertaisesti kampeaa sen irti. Kyllä se lopulta sieltä irtoaa vaikka tuntuis olevan tiukassa.

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      Originally posted by superb View Post
                      Sormet väliin ja yksinkertaisesti kampeaa sen irti. Kyllä se lopulta sieltä irtoaa vaikka tuntuis olevan tiukassa.
                      Silleen jo koitinkin, mutta usko loppui kesken, tuntui että joku muovi kuitenkin napsahtaa kohta poikki. Noh, lisää voimaa peliin sitten

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10501
                        • Saaressa

                        Originally posted by jrasi View Post
                        Mitenkäs näissä sopii yhteen perät, lähinnä ämmä vs. non-ämmä. Eli sopiiko M5:n murikka tuonne perus 525 kardaaniin ja vetareihin ihan bolt-on, vai vaatiiko ensin cut-off ja weld-on?

                        EDIT:

                        Typ210 on tällä hetkellä autossa paikallaan
                        535 perän kanssa meni ainakin ihan päikseen. M5:en perässä hieman tiheämpi välitys, mutta käytännön ajossa en huomannut eroa 535:en perään..

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          Originally posted by jrasi View Post
                          Mitenkäs näissä sopii yhteen perät, lähinnä ämmä vs. non-ämmä. Eli sopiiko M5:n murikka tuonne perus 525 kardaaniin ja vetareihin ihan bolt-on, vai vaatiiko ensin cut-off ja weld-on?

                          EDIT:

                          Typ210 on tällä hetkellä autossa paikallaan
                          Onko siihen perä vaihdettu? 525:ssä on vakiona typ188. Jos paikallaan kuitenkin on typ210 jo nyt, niin ämmän perä menee heittämällä, se on ihan tavallinen iso perä.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • Heiska
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 2024
                            • Mikkeli

                            Originally posted by duuk View Post
                            535 perän kanssa meni ainakin ihan päikseen. M5:en perässä hieman tiheämpi välitys, mutta käytännön ajossa en huomannut eroa 535:en perään..
                            itse ainakin tässä vuosien mittaa huomannut maantieajossa kulutuksen hieman nousseen, mutta ei hirveästi. koska kierrokset hieman korkeammalla. Itse kun vaihdoin perän, ainut mutka mikä matkaan tuli oli vetareiden kiinnitys. M5 perän laipoissa eri kierrenousu kun normissa. Joutui sit hieman metsästämään pultteja

                            Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                            Comment

                            • Alkku
                              Newbiemmer
                              • Oct 2009
                              • 1
                              • Pori

                              Mikä mahtaa vehkeessä olla, kun pätkii tasakaasulla?

                              Ite meinaan jotain maadotusongelmaa tms sähkövikaa. Onko kellään kokemusta?

                              Autona siis toimii BWM 520i 1989.

                              Comment

                              • Muppe
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 1866
                                • Östermyra

                                Originally posted by Alkku View Post
                                Mikä mahtaa vehkeessä olla, kun pätkii tasakaasulla?

                                Ite meinaan jotain maadotusongelmaa tms sähkövikaa. Onko kellään kokemusta?

                                Autona siis toimii BWM 520i 1989.
                                http://www.btcf.fi/forum/search.php?searchid=5395483 Ja haulla lisää...
                                E61 530dA M-Sport
                                E39 520iA Touring

                                ex. E34 525iA
                                ex. E34 535iA
                                ex. E34 520i
                                ex. E34 520i
                                ex. E36 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎