Pystyy säätämään (jollei mitään ole rikki). Lataa FAQ:n puolelta E34 factory repair manual pdf (ei se bentley) (yli 100MB) ja lue sieltä alkaen sivuilta: 51-32/1
Mikähän tuossa minun E34 vm.89 [m20b25]525i:ssä aiheuttaa tajuttomia nykäisyjä varsinkin kun moottori on kylmä? Ajamaan kun lähtee ja aloittaa nykimisen niin tuntuis että koko moottori pysähtyy välillä, mutta kun kone lämpenee niin nykimiset häviää. Vaihdettu on Tulpat ja johdot.. Eikös niin ole että jos siellä ilmavuoto on niin se tekisi tätä jatkuvalla syötöllä?
En kehdannut laittaa tuonne "Nykimisvika topic:iin" koska vikaa ei ole vielä korjattu
E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition E34 525i vm.89
Tietäsköhän kukaan et mikä autos on (bmw 525 24v 92-) kun ei bensapumppu lähe virtojen laitettua päälle surisemaan? Katoin sulakkeet ja b-pumpun releen(rele naksahtaa) niin kaikki näyttäs olevan kunnossa ?
Katoin sen verran virtakynällä, ettei edes bensapumpun liittimelle tule virta.. Bensapumppu on jokatapauksessa ehjä, kun sille antaa virtaa, niin toimii.
Kuulin huhuna että näistä menis moottorinohjausboksi tyyppivikana, mut en sitte tiiä:think
Oisko kellään ideoita? Ois kiirekkin saada auto ajoon, kun on ainoa..
Privanakin SAA laittaa jos keksii jotain mikä vois olla syynä!
Tietäsköhän kukaan et mikä autos on (bmw 525 24v 92-) kun ei bensapumppu lähe virtojen laitettua päälle surisemaan? Katoin sulakkeet ja b-pumpun releen(rele naksahtaa) niin kaikki näyttäs olevan kunnossa ?
Katoin sen verran virtakynällä, ettei edes bensapumpun liittimelle tule virta.. Bensapumppu on jokatapauksessa ehjä, kun sille antaa virtaa, niin toimii.
Kuulin huhuna että näistä menis moottorinohjausboksi tyyppivikana, mut en sitte tiiä:think
Oisko kellään ideoita? Ois kiirekkin saada auto ajoon, kun on ainoa..
Privanakin SAA laittaa jos keksii jotain mikä vois olla syynä!
Omalla vastuulla ryöstät herätevirran jostain ja vedät uuden johdon sinne..
Käväs mielessä mut ois kivempi jos sais toimimaan ihan ilman virityksiä
Mittaa onko releeltä bensapumpulle oleva veto ehjä. Jos, niin rele on varmasti sökö jos napsahtaa muttei sähvö kulje.
Ja ei _MISSÄÄN NIMESSÄ_ sähköpatentteja sinne. Se on kiva ihmetellä sitten kun vetää liukkailla auton ojaan eikä bensantulo lakkaakkaan, voi vaikka sukankärjet vähän palaa kun bensaa lentää useita litroja minuutissa pakosarjan päälle.
Mittaa onko releeltä bensapumpulle oleva veto ehjä. Jos, niin rele on varmasti sökö jos napsahtaa muttei sähvö kulje.
Ja ei _MISSÄÄN NIMESSÄ_ sähköpatentteja sinne. Se on kiva ihmetellä sitten kun vetää liukkailla auton ojaan eikä bensantulo lakkaakkaan, voi vaikka sukankärjet vähän palaa kun bensaa lentää useita litroja minuutissa pakosarjan päälle.
Bensapumpulle menevässä johtosarjassa on ollut tosiaan joitain vikoja mitä mun tietoon on tullut, eli suomeksi piuha poikki.
Vuosia sitten kirjoitettua: Bensapumpun relettä ohjaa motronic, katkomalla releen "vetokelan" maita (pinni 85). Releen pinniin 86 (vetokelan + pinni) tulee +12V virtalukon kautta, kun laitat virrat päälle. Pinniin 30 tulee suoraan akulta +12V (eli siinä on AINA +12V), virta pumpulle menee releen pinnin 87 kautta.
Mitään virityksiä EI tosiaan kannata rakentaa juuri ylläolevan takia, Crash Control unit aktivoituessan törmäys/katolleenajotilanteessa katkaisee mm. bensapumpun tominnan. Vajaa pari litraa sieltä sitten ruuttaa soppaa minuutissa konehuoneeseen/jonnekkin muualle jollei pumppu lakkaa toimimasta...
Eli tietoa tarvitsisi nyt oman auton vikaan. Eli onko normaalia, että auton ollessa tyhjäkäynnillä polkaisee vähän kaasuun niin auto tuntuu tukehtuvan eli kierrokset laskee ja olevinaan auto meinaa sammua. Muuten tämä piirre ei itseäni haittaa, mutta tuli käytyä tänään Kokkolassa jouluostoksilla niin liikennevaloissa oli vähän ongelmia liikkeellelähdöissä , kun auto meinasi sammua. Tämä vika on ollut jo kauemman aikaa, mutta sitä ei paljoa ole tullut huomioitua, kun ei tule kaupungissa ajettua kuin noin kerran kuukaudessa ja silloinkaan ei tarvitse valoihin pysähtyä.
Lambda-anturia ei autossa ole ja ajotietokone sitä herjaa check-engine valolla. Eli voiko tämä lambdan puuttuminen vaikuttaa tuohon vikaan, kun motronic käyttää ohje-arvoja seoksissa? Vai voiko kyseessä olla vain että jokin anturi ei pelaa?
Hypoteettinen kysymys: Jos hommaan M5 mittariston, ja tökkään sen paikoilleen niin toimiiko öljynlämpötilamittari ns. plug n`pray vai pitääkö ruveta virittelemään ? Ja koodiplugi luonnollisesti vaihdettaisiin..
Eli M5->540i
540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Mittaa onko releeltä bensapumpulle oleva veto ehjä. Jos, niin rele on varmasti sökö jos napsahtaa muttei sähvö kulje.
Ja ei _MISSÄÄN NIMESSÄ_ sähköpatentteja sinne. Se on kiva ihmetellä sitten kun vetää liukkailla auton ojaan eikä bensantulo lakkaakkaan, voi vaikka sukankärjet vähän palaa kun bensaa lentää useita litroja minuutissa pakosarjan päälle.
Joo täytyy kattoa.. Ihmettelen vaan, kun ajoin auton parkkiin, ja menin kotona käymään n. 2 tunniksi, ja tulin starttaamaan autoa, niin ei käynnistyny..
Mystisiä vehkeitä s**t**a...
Eikai siinä ajas piuha katkea? Onko mahollista, että se sulakeboksin pitkä musta rele ois pimeenä? Miten pystyy mittaamaan, onko rele pimee? Heliseekö tms?
Eli tietoa tarvitsisi nyt oman auton vikaan. Eli onko normaalia, että auton ollessa tyhjäkäynnillä polkaisee vähän kaasuun niin auto tuntuu tukehtuvan eli kierrokset laskee ja olevinaan auto meinaa sammua. Muuten tämä piirre ei itseäni haittaa, mutta tuli käytyä tänään Kokkolassa jouluostoksilla niin liikennevaloissa oli vähän ongelmia liikkeellelähdöissä , kun auto meinasi sammua. Tämä vika on ollut jo kauemman aikaa, mutta sitä ei paljoa ole tullut huomioitua, kun ei tule kaupungissa ajettua kuin noin kerran kuukaudessa ja silloinkaan ei tarvitse valoihin pysähtyä.
Lambda-anturia ei autossa ole ja ajotietokone sitä herjaa check-engine valolla. Eli voiko tämä lambdan puuttuminen vaikuttaa tuohon vikaan, kun motronic käyttää ohje-arvoja seoksissa? Vai voiko kyseessä olla vain että jokin anturi ei pelaa?
Moottori on tosiaan m20b25.
Itselläni M30 koneessa oli kanssa viimekesänä saman oloista vikaa, kun kaasua nopeasti "näpäytti", niin vähän ropelsi ja sitten kierrokset kävi jossain 200:ssa.. Tavallista ajoa ei kyllä vielä häirinnyt. Vaihdoin tulpanjohdot, virranjakajan kannen ja pyörijän sekä bensansuodattimen, jonka jälkeen ei minkään näköistä röpöttelyä ole ollut.
Comment