Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5541
    • Kankaanpää

    Originally posted by pheno View Post
    Pystyy säätämään (jollei mitään ole rikki). Lataa FAQ:n puolelta E34 factory repair manual pdf (ei se bentley) (yli 100MB) ja lue sieltä alkaen sivuilta: 51-32/1
    Ok! Kiittooos, sanonkin heti kaverille siittä.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • Biimer_90
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 169

      Mikähän tuossa minun E34 vm.89 [m20b25]525i:ssä aiheuttaa tajuttomia nykäisyjä varsinkin kun moottori on kylmä? Ajamaan kun lähtee ja aloittaa nykimisen niin tuntuis että koko moottori pysähtyy välillä, mutta kun kone lämpenee niin nykimiset häviää. Vaihdettu on Tulpat ja johdot.. Eikös niin ole että jos siellä ilmavuoto on niin se tekisi tätä jatkuvalla syötöllä?

      En kehdannut laittaa tuonne "Nykimisvika topic:iin" koska vikaa ei ole vielä korjattu
      E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
      E34 525i vm.89

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        ^ Miten virranjakajankansi ja pyörijä?
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Biimer_90
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 169

          Originally posted by zener View Post
          ^ Miten virranjakajankansi ja pyörijä?
          No niin, voisikin laittaa tilaukseen.. Tykkääköhän noinkin vanha kaveri Bosch:in nelikärki tulpista?
          E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
          E34 525i vm.89

          Comment

          • Purtsi123
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1011
            • Kuopio

            Originally posted by Biimer_90 View Post
            No niin, voisikin laittaa tilaukseen.. Tykkääköhän noinkin vanha kaveri Bosch:in nelikärki tulpista?
            Hyvin ainakin mulla on toiminu nelikärkiset.
            E61 525xda -08

            Comment

            • Lazybmw
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 76
              • Lahti

              Tietäsköhän kukaan et mikä autos on (bmw 525 24v 92-) kun ei bensapumppu lähe virtojen laitettua päälle surisemaan? Katoin sulakkeet ja b-pumpun releen(rele naksahtaa) niin kaikki näyttäs olevan kunnossa ?
              Katoin sen verran virtakynällä, ettei edes bensapumpun liittimelle tule virta.. Bensapumppu on jokatapauksessa ehjä, kun sille antaa virtaa, niin toimii.

              Kuulin huhuna että näistä menis moottorinohjausboksi tyyppivikana, mut en sitte tiiä:think

              Oisko kellään ideoita? Ois kiirekkin saada auto ajoon, kun on ainoa..

              Privanakin SAA laittaa jos keksii jotain mikä vois olla syynä!
              e39 535i
              e28 520
              e30 x5
              e36 x5
              e34 x3
              e61 525d

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10501
                • Saaressa

                Originally posted by Lazybmw View Post
                Tietäsköhän kukaan et mikä autos on (bmw 525 24v 92-) kun ei bensapumppu lähe virtojen laitettua päälle surisemaan? Katoin sulakkeet ja b-pumpun releen(rele naksahtaa) niin kaikki näyttäs olevan kunnossa ?
                Katoin sen verran virtakynällä, ettei edes bensapumpun liittimelle tule virta.. Bensapumppu on jokatapauksessa ehjä, kun sille antaa virtaa, niin toimii.

                Kuulin huhuna että näistä menis moottorinohjausboksi tyyppivikana, mut en sitte tiiä:think

                Oisko kellään ideoita? Ois kiirekkin saada auto ajoon, kun on ainoa..

                Privanakin SAA laittaa jos keksii jotain mikä vois olla syynä!
                Omalla vastuulla ryöstät herätevirran jostain ja vedät uuden johdon sinne..

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • Lazybmw
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 76
                  • Lahti

                  Käväs mielessä mut ois kivempi jos sais toimimaan ihan ilman virityksiä
                  e39 535i
                  e28 520
                  e30 x5
                  e36 x5
                  e34 x3
                  e61 525d

                  Comment

                  • riesa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1940
                    • Manse

                    Originally posted by pexodus View Post
                    540iA ravistaminen ei lopu vaikka jo kannatinlaakeri vaihdettu ja kardaanin nivelristi. Mistä seuraavaksi etsimään vikaa, vetarit? Pyöränlaakerit?
                    Originally posted by Homer
                    Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by Lazybmw View Post
                      Käväs mielessä mut ois kivempi jos sais toimimaan ihan ilman virityksiä
                      Mittaa onko releeltä bensapumpulle oleva veto ehjä. Jos, niin rele on varmasti sökö jos napsahtaa muttei sähvö kulje.

                      Ja ei _MISSÄÄN NIMESSÄ_ sähköpatentteja sinne. Se on kiva ihmetellä sitten kun vetää liukkailla auton ojaan eikä bensantulo lakkaakkaan, voi vaikka sukankärjet vähän palaa kun bensaa lentää useita litroja minuutissa pakosarjan päälle.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        Originally posted by Cell View Post
                        Mittaa onko releeltä bensapumpulle oleva veto ehjä. Jos, niin rele on varmasti sökö jos napsahtaa muttei sähvö kulje.

                        Ja ei _MISSÄÄN NIMESSÄ_ sähköpatentteja sinne. Se on kiva ihmetellä sitten kun vetää liukkailla auton ojaan eikä bensantulo lakkaakkaan, voi vaikka sukankärjet vähän palaa kun bensaa lentää useita litroja minuutissa pakosarjan päälle.
                        Bensapumpulle menevässä johtosarjassa on ollut tosiaan joitain vikoja mitä mun tietoon on tullut, eli suomeksi piuha poikki.

                        Vuosia sitten kirjoitettua: Bensapumpun relettä ohjaa motronic, katkomalla releen "vetokelan" maita (pinni 85). Releen pinniin 86 (vetokelan + pinni) tulee +12V virtalukon kautta, kun laitat virrat päälle. Pinniin 30 tulee suoraan akulta +12V (eli siinä on AINA +12V), virta pumpulle menee releen pinnin 87 kautta.

                        Mitään virityksiä EI tosiaan kannata rakentaa juuri ylläolevan takia, Crash Control unit aktivoituessan törmäys/katolleenajotilanteessa katkaisee mm. bensapumpun tominnan. Vajaa pari litraa sieltä sitten ruuttaa soppaa minuutissa konehuoneeseen/jonnekkin muualle jollei pumppu lakkaa toimimasta...
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • ^T-T^
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 218
                          • Veteli

                          Eli tietoa tarvitsisi nyt oman auton vikaan. Eli onko normaalia, että auton ollessa tyhjäkäynnillä polkaisee vähän kaasuun niin auto tuntuu tukehtuvan eli kierrokset laskee ja olevinaan auto meinaa sammua. Muuten tämä piirre ei itseäni haittaa, mutta tuli käytyä tänään Kokkolassa jouluostoksilla niin liikennevaloissa oli vähän ongelmia liikkeellelähdöissä , kun auto meinasi sammua. Tämä vika on ollut jo kauemman aikaa, mutta sitä ei paljoa ole tullut huomioitua, kun ei tule kaupungissa ajettua kuin noin kerran kuukaudessa ja silloinkaan ei tarvitse valoihin pysähtyä.

                          Lambda-anturia ei autossa ole ja ajotietokone sitä herjaa check-engine valolla. Eli voiko tämä lambdan puuttuminen vaikuttaa tuohon vikaan, kun motronic käyttää ohje-arvoja seoksissa? Vai voiko kyseessä olla vain että jokin anturi ei pelaa?

                          Moottori on tosiaan m20b25.
                          Nyt:
                          E39 540i Oxfordgrun
                          MB Vito 112cdi '00
                          EX:
                          E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
                          Nissan Pick-Up 2,5d
                          E34 M5 Calypsorot
                          BMW 325i Coupe Mauritius Blau
                          BMW 525i m20b25 Luxorbeige
                          E34 525td Diamantschwarz

                          Comment

                          • Cock
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 752
                            • Tsadi

                            Hypoteettinen kysymys: Jos hommaan M5 mittariston, ja tökkään sen paikoilleen niin toimiiko öljynlämpötilamittari ns. plug n`pray vai pitääkö ruveta virittelemään ? Ja koodiplugi luonnollisesti vaihdettaisiin..

                            Eli M5->540i
                            540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                            Audi A6 C7 S-Line ABT

                            Comment

                            • Lazybmw
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 76
                              • Lahti

                              Originally posted by Cell View Post
                              Mittaa onko releeltä bensapumpulle oleva veto ehjä. Jos, niin rele on varmasti sökö jos napsahtaa muttei sähvö kulje.

                              Ja ei _MISSÄÄN NIMESSÄ_ sähköpatentteja sinne. Se on kiva ihmetellä sitten kun vetää liukkailla auton ojaan eikä bensantulo lakkaakkaan, voi vaikka sukankärjet vähän palaa kun bensaa lentää useita litroja minuutissa pakosarjan päälle.
                              Joo täytyy kattoa.. Ihmettelen vaan, kun ajoin auton parkkiin, ja menin kotona käymään n. 2 tunniksi, ja tulin starttaamaan autoa, niin ei käynnistyny..
                              Mystisiä vehkeitä s**t**a...
                              Eikai siinä ajas piuha katkea? Onko mahollista, että se sulakeboksin pitkä musta rele ois pimeenä? Miten pystyy mittaamaan, onko rele pimee? Heliseekö tms?
                              e39 535i
                              e28 520
                              e30 x5
                              e36 x5
                              e34 x3
                              e61 525d

                              Comment

                              • Juhi$
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2009
                                • 1268
                                • Laukaa

                                Originally posted by ^T-T^ View Post
                                Eli tietoa tarvitsisi nyt oman auton vikaan. Eli onko normaalia, että auton ollessa tyhjäkäynnillä polkaisee vähän kaasuun niin auto tuntuu tukehtuvan eli kierrokset laskee ja olevinaan auto meinaa sammua. Muuten tämä piirre ei itseäni haittaa, mutta tuli käytyä tänään Kokkolassa jouluostoksilla niin liikennevaloissa oli vähän ongelmia liikkeellelähdöissä , kun auto meinasi sammua. Tämä vika on ollut jo kauemman aikaa, mutta sitä ei paljoa ole tullut huomioitua, kun ei tule kaupungissa ajettua kuin noin kerran kuukaudessa ja silloinkaan ei tarvitse valoihin pysähtyä.

                                Lambda-anturia ei autossa ole ja ajotietokone sitä herjaa check-engine valolla. Eli voiko tämä lambdan puuttuminen vaikuttaa tuohon vikaan, kun motronic käyttää ohje-arvoja seoksissa? Vai voiko kyseessä olla vain että jokin anturi ei pelaa?

                                Moottori on tosiaan m20b25.
                                Itselläni M30 koneessa oli kanssa viimekesänä saman oloista vikaa, kun kaasua nopeasti "näpäytti", niin vähän ropelsi ja sitten kierrokset kävi jossain 200:ssa.. Tavallista ajoa ei kyllä vielä häirinnyt. Vaihdoin tulpanjohdot, virranjakajan kannen ja pyörijän sekä bensansuodattimen, jonka jälkeen ei minkään näköistä röpöttelyä ole ollut.
                                Last edited by Juhi$; 12-12-2009, 01:39.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎