Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    Niin tai näin, tyhmiä kysymyksiä ei oo vaan tyhmiä vastauksia.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Vilikki
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 6309
      • Raahe

      Originally posted by Peltsii View Post
      Anteeksi aiheuttamani mielipaha. Mun mielestä jotenki toi kysymys oli niin tyhmä, että ei voinut olla vastaamatta muuta. Kohta joku vissiin kysyy millä vaihteella manuaalivaihteista hinataan?

      E: eikä se laatikko siitä rikki menisi, mutta hinaavan auton kytkin voisi mennäkin jos p asennossa olevaa yrittää hinata
      Originally posted by Micce///M View Post
      Ei nyt millään pahalla ketään kohtaan, mutta kai nyt hyvänenaika omistaja sen verran ymmärtää että ei autolla esim ajeta käsijarru päällä, ei hinata vaihde päällä koneen pyöriessä tai pidetä jarrua pohjassa hinauksen aikana
      noh, kyl se vähän niin on että jos täällä joku uskaltaa kokeilla kysyä asiaa josta ei tiedä niin ei siihen kannata nyt ainakaan mitään paskaa vastata, kuitenki tarkoitus auttaa eikä harhauttaa tietämätöntä...ajattelemattomuuttaan sitte saattaa särkeä väärien neuvojen perusteella...
      BMW e36 316i Turbo Compact

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Originally posted by Discohai View Post
        Niin olisko jollakin tietoa?
        Siis mihin kireyteen vai millä säädetään? Säätö löytyy muistaakseni ottamalla yksi pulteista pois, sieltä löytyy isolle kuusiokoloavaimelle paikka.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Discohai
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 1726
          • 02

          Originally posted by Cell View Post
          Siis mihin kireyteen vai millä säädetään? Säätö löytyy muistaakseni ottamalla yksi pulteista pois, sieltä löytyy isolle kuusiokoloavaimelle paikka.
          Niin että miten säädetään.. Ok pitää tutkia paremmin. Ketjun kireyskin kyllä kiinnostaa
          E30 V8 M-Technic II
          Myydään uusia bmw-varaosia
          Täällä,

          täällä
          ja täällä
          Puretaan:E32 735ia
          Puretaan:E34 525ia
          Puretaan:E34 535ia
          Puretaan:2kpl E30
          Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            Originally posted by Peltsii View Post

            E: eikä se laatikko siitä rikki menisi, mutta hinaavan auton kytkin voisi mennäkin jos p asennossa olevaa yrittää hinata
            Väitän kyllä toista.

            En ole BMW:n automaattia koskaan purkanut, mutta monessa muussa merkissä tuo parkkilukitus perustuu ihan mekaaniseen salpaan, joka menee johonkin koloseen, kun p-kytketään.

            Voi olla ettei kovin hyvin pysy enää mäessä p asennolla jos menee riuhataisemaan.
            Olli.

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by Rocla View Post
              Väitän kyllä toista.

              En ole BMW:n automaattia koskaan purkanut, mutta monessa muussa merkissä tuo parkkilukitus perustuu ihan mekaaniseen salpaan, joka menee johonkin koloseen, kun p-kytketään.

              Voi olla ettei kovin hyvin pysy enää mäessä p asennolla jos menee riuhataisemaan.
              Eikös se mekaaninen salpa ole bmw:n zf:ssäkin. Mutta joo, hiukan tyhmä keskustelu. Mun puolesta ainakin jos joku menee hinaamaan autoaan P asennossa ja joku menee rikki, saa syyttää ihan itseään
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • promille
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2009
                • 276
                • Valkeakoski

                jesjes, laturi menee uusiks, hinta tingattuna 200e
                e61

                Comment

                • Radon
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 463
                  • Suomi-Finland

                  Originally posted by Discohai View Post
                  Niin että miten säädetään.. Ok pitää tutkia paremmin. Ketjun kireyskin kyllä kiinnostaa
                  Muistaakseni öljypumpun yksi kiinnityspultti irti ja sen reijästä kuusiokololla säätö, näkee kyllä kunhan saa pumpun esille. Kireys on 10mm ketjuun "väljää". Tarkemmat ohjeet löytyy huoltokirjastaa ja bentleystä jos noilla ei selvinnyt.

                  Comment

                  • Lazybmw
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 76
                    • Lahti

                    Onko kukaan noitten e34 moottorinohjausboksien kanssa ollu tekemisissä? Ongelma on tällä hetkellä se että autossani on boksi nro 0 261 200 402 ja romuttamolla oleva boksi on 0 261 200 403. Eli onko tietoa, että mitä toi viimenen numero meinaa? Toimisko tolla 403 loppusella mun auto?
                    Oma autoni siis e34 525 24v iA 92-.
                    e39 535i
                    e28 520
                    e30 x5
                    e36 x5
                    e34 x3
                    e61 525d

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10501
                      • Saaressa

                      No niin tietäjät..
                      Kysymys:
                      Onnistuuko E34 type 210 perän nopeusmittarin anturin vaihto ilman suurempaa purkutyötä. Näyttäis aika vittumaisesti olevan siellä palkin/"kehdon" takana se murikan takalevy ja näinollen myös se anturi :think

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Originally posted by duuk View Post
                        No niin tietäjät..
                        Kysymys:
                        Onnistuuko E34 type 210 perän nopeusmittarin anturin vaihto ilman suurempaa purkutyötä. Näyttäis aika vittumaisesti olevan siellä palkin/"kehdon" takana se murikan takalevy ja näinollen myös se anturi :think
                        Muistaakseni se tulee ihan näkysälle, kun ensin laskee takakorvakon irti, muistaakseni sa kikkailtua ilman, että sitä ilman että kehtoa tarvisee purkaa.
                        Olli.

                        Comment

                        • Discohai
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 1726
                          • 02

                          Originally posted by Radon View Post
                          Muistaakseni öljypumpun yksi kiinnityspultti irti ja sen reijästä kuusiokololla säätö, näkee kyllä kunhan saa pumpun esille. Kireys on 10mm ketjuun "väljää". Tarkemmat ohjeet löytyy huoltokirjastaa ja bentleystä jos noilla ei selvinnyt.
                          Okkei kiitos
                          E30 V8 M-Technic II
                          Myydään uusia bmw-varaosia
                          Täällä,

                          täällä
                          ja täällä
                          Puretaan:E32 735ia
                          Puretaan:E34 525ia
                          Puretaan:E34 535ia
                          Puretaan:2kpl E30
                          Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                          Comment

                          • duuk
                            Moderator
                            • Dec 2006
                            • 10501
                            • Saaressa

                            Originally posted by Rocla View Post
                            Muistaakseni se tulee ihan näkysälle, kun ensin laskee takakorvakon irti, muistaakseni sa kikkailtua ilman, että sitä ilman että kehtoa tarvisee purkaa.
                            Ok pitää huomenna tutkia. Hauskanen homma tuo nopeusmittari tai sen toimimattomuus.. Matkamittari kyllä toimii, mutta nopeus,kulutus,tihku jne. ei toimi. Eli onko tässä epäiltävä johtovikaa, mittariston konkkavikaa, perän anturivikaa... :think
                            Pitää saada toi mittari ensiksi pelaamaan enneku perehtyy sen kummemin siihen kierroksenrajoitin hommaan..

                            duke's garage:
                            Suzuki R50
                            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                            S38 S54 S62

                            instagram: _duuk

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9042
                              • Iisalmi

                              Originally posted by Lazybmw View Post
                              Onko kukaan noitten e34 moottorinohjausboksien kanssa ollu tekemisissä? Ongelma on tällä hetkellä se että autossani on boksi nro 0 261 200 402 ja romuttamolla oleva boksi on 0 261 200 403. Eli onko tietoa, että mitä toi viimenen numero meinaa? Toimisko tolla 403 loppusella mun auto?
                              Oma autoni siis e34 525 24v iA 92-.
                              Se 402 loppuinen on hieman uudempi boksi kuin 403 loppuinen, mutta käytännössä täysin saman auton samaan moottoriin. Jos joku tietää, mitä on non-vanos moottoriin kehitetty 2/92 jälkeen, voi sen tokaista, siinä se ero on jos jotain eroa on.

                              Model Chassis Engine Type Year Bosch Part Number Motronic Version 318is E30 M42/B18 90-91 0 261 200 175 Bosch Motronic M1.7 318i/is E36 M42disa/B18 92-12/93 0 261 200 990 Bosch Motronic M1.7 318i/is E36 M42disaII/B18 1/94-12/94 0 261 203 282 Bosch Motronic M1.7.2 318i/is/Ti E36 M42/B18 DISA2 1/95-
                              E39 ja E91

                              Comment

                              • Staedtler
                                Newbiemmer
                                • Apr 2007
                                • 24

                                Koitin haulla etsiä, mutta sopivaa ei tuntunut löytyvän. Eli kaipaisin neuvoja ja vinkkejä -89 E34:n etuiskareiden vaihtoon. Mitä erityistä pitää ottaa huomioon? Sattuisiko löytymään valmista (kuva)raporttia? Kiitoksia etukäteen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎