Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Originally posted by Cock View Post
    Mitäs osia tonne vaihteensiirtoon kannattaa samalla vaihtaa kun laittelen vv lyhentimen ?

    Keppi ei nytkään kovin väljä ole, mutta ajattelin että jos samalla vaihtelisi ?

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=25&fg=05
    3 ja 9.
    Olli.

    Comment

    • S4Driver
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 572
      • Kaukana

      9x17 et 40. Renkaat 255/40/17 ympäri? Taaksehan noi ainakin menee, mut mites noi etuset?
      Taakse 20mm spaceri? Eteen 20-25mm?

      Rengastus ympäri sama, niin voi kierrättää etu/taka. Koska jos ilmenee hetkellistä vetopidon katoamista taka-akselilla, renkaiden parasta ennen päivä etu/taka-akselilla eri.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14380
        • Oulu

        Originally posted by Kapanos View Post
        en ainakaan nopeasti kun koitin searchilla hakea niin mitään löytänyt, osasiko joku kertoa vähän enemmän tuosta ongelmasta ja sen oireista?


        Tuossa nyt jotain.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Juhad
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 38
          • Itä-Hiki

          Ite vaihdoin mielestäni tosta osat 5-9, puslan kepin alta, osan nr.3 ja 11
          Tosta linkistä oli apua http://www.btcf.fi/forum/showthread....%E4m%E4+irtoaa
          Life's a bitch, Fuck it!
          E 34 535
          Fzr 600r

          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1843
            • Lappeenranta, Finland

            Ilmastoinnin katkaisijasta

            Nonii, hiutalenapista meni sitten lamppu, muut palaa komiasti. Purin katkaisijan ja sisältä paljastuu diodeja, vastuksia ja vähän muutakin. Itse lampuissa ei näy mitään tunnisteita. Olisko kukaan hajulla, mitkä mahtaa olla kyseisen pikkupolttimon arvot? Jännitettä kun tarjoaa suoraan lampun jalkoihin, niin loistaa kirkkaana, pistokkeeseen tarjoamalla lamppu palaa huomattavasti himmeämpänä kun vastukset ovat pelissä mukana.

            Kummastusta herättää myös itse katkaisija, kataloogien mukaan varaosanumero olisi 61311391764. Tällä kun googlettaa, niin löytyy joitain kuviakin. Kuvien katkaisijoissa on musta takapuoli ja pistoke näyttää aika neliskanttiselta. Minulla taasen katkaisijan selkäpuoli on valkoinen ja pistoke on litteä, pitkuslainen, 6-piikkinen. Toinen vaihtoehto katkaisijalle on 61311391767, mutta se taas on ilmiselvästi versioon, jossa on AUC. Ebayssakin myynnissä olevat ovat tuota neliskanttisella töpselillä olevaa mallia.

            Mikähän toi meikäläisen malli sitten on? Muutenkin ko rohjakkeen lämppäri on itse paholaisen riivaama Täytyy kaiketi itse rakennella joku säätösysteemi kun auton oma on tullut hulluksi, tai pitää kutsua Manaaja paikalle häätämään perkele ulos sieltä.

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10501
              • Saaressa

              Originally posted by S4Driver View Post
              9x17 et 40. Renkaat 255/40/17 ympäri? Taaksehan noi ainakin menee, mut mites noi etuset?
              Taakse 20mm spaceri? Eteen 20-25mm?

              Rengastus ympäri sama, niin voi kierrättää etu/taka. Koska jos ilmenee hetkellistä vetopidon katoamista taka-akselilla, renkaiden parasta ennen päivä etu/taka-akselilla eri.
              Spacereitten kanssa menee.. Orggis M System II (style 21) eli ns. heittotähdet et:t on muistaakseni 20 ja 22.. Aika sisään ne takana varsinkin jää. Vanteen leveys on 8 ja 9

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                Originally posted by 525iiäxä View Post
                Nonii, hiutalenapista meni sitten lamppu, muut palaa komiasti. Purin katkaisijan ja sisältä paljastuu diodeja, vastuksia ja vähän muutakin. Itse lampuissa ei näy mitään tunnisteita. Olisko kukaan hajulla, mitkä mahtaa olla kyseisen pikkupolttimon arvot? Jännitettä kun tarjoaa suoraan lampun jalkoihin, niin loistaa kirkkaana, pistokkeeseen tarjoamalla lamppu palaa huomattavasti himmeämpänä kun vastukset ovat pelissä mukana.
                Näytti noita ledejä ja polttimoita saavan tilattua marmoritiskiltä, helpoin (muttei halvin) tilata varmaan sieltä oikea polttimo.

                Originally posted by 525iiäxä View Post
                Mikähän toi meikäläisen malli sitten on? Muutenkin ko rohjakkeen lämppäri on itse paholaisen riivaama Täytyy kaiketi itse rakennella joku säätösysteemi kun auton oma on tullut hulluksi, tai pitää kutsua Manaaja paikalle häätämään perkele ulos sieltä.
                IHKA ? Ootko mittaillut että lämpötila-anturit on kunnossa ?

                Comment

                • Purtsi123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1011
                  • Kuopio

                  Originally posted by Flart View Post
                  mittatikku huonosti paikallaan?:think m20 koneet seilaa kierroksia jos huohotus letku, korkki tai mittatikku vuotaa. silloin moottori imee ilmaa koneen kautta imusarjaan.
                  Huohotusletkuhan se siellä oli katkennu juurestaan.

                  Ja eikun marmorille.
                  E61 525xda -08

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1843
                    • Lappeenranta, Finland

                    Originally posted by pheno View Post
                    Näytti noita ledejä ja polttimoita saavan tilattua marmoritiskiltä, helpoin (muttei halvin) tilata varmaan sieltä oikea polttimo.

                    IHKA ? Ootko mittaillut että lämpötila-anturit on kunnossa ?
                    Ei tuohon meikäläisen malliin voi niitä lamppuja vaihtaa. Tää on siis semmonen, jossa koko nappi hehkuu himmeästi ja kun painaa niin alkaa loistaa vähän kirkkaammin. Tai siis voihan ne vaihtaa jos vaan tietää, minkälaisesta tuikusta on kyse. ETK ja kumppanit ei tunne asiaa.

                    Anturit on mitattu, ei tosin ihan viime aikoina. Kertaalleen on koko lämppäri ollut pilkkeinä. Mikään johdotus ei täsmännyt mihinkään kaavioon. Armoton oli homma setviä säädinpaneeliin tulevan pistokkeen johdot ja niiden järjestys. Alunperin autosta löytyi vain yksi anturi, pienellä soveltamisella ja toisella anturilla sain systeemiin eloa ja se toimi ihan välttävästi.

                    Tuohon on ilmeisesti kertaalleen vaihdettu osia, kuinka paljon, en tiedä. Mutta, ainakin johtojen järjestys oli ihan pielessä sekä mm. yhtään läppämoottoria ei autosta löydy, tiedä sitten mikä ihmeen sekasikiö tuo on. Takuulla ei ole tehtaan jäljiltä, muutenhan sen kyllä saisi elvytettyä kohtuuvaivalla. Tällä hetkellä lämpö on on/off, nollille kun kääntää niin loppuu, vähänkin kun pyytää lämpöä niin tulee täysillä koko ajan...

                    Joitain ideoita on jo, miten tuon voisi saada omatoimisesti eloon. Siitä ainakin aletaan, että vesiventtiili disabloidaan ja sen sisääntuloon laitetaan yksi magneettiventtiili. Jää ainakin venttiilin jumitukset pois.

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by 525iiäxä View Post
                      Ei tuohon meikäläisen malliin voi niitä lamppuja vaihtaa. Tää on siis semmonen, jossa koko nappi hehkuu himmeästi ja kun painaa niin alkaa loistaa vähän kirkkaammin. Tai siis voihan ne vaihtaa jos vaan tietää, minkälaisesta tuikusta on kyse. ETK ja kumppanit ei tunne asiaa.

                      Anturit on mitattu, ei tosin ihan viime aikoina. Kertaalleen on koko lämppäri ollut pilkkeinä. Mikään johdotus ei täsmännyt mihinkään kaavioon. Armoton oli homma setviä säädinpaneeliin tulevan pistokkeen johdot ja niiden järjestys. Alunperin autosta löytyi vain yksi anturi, pienellä soveltamisella ja toisella anturilla sain systeemiin eloa ja se toimi ihan välttävästi.

                      Tuohon on ilmeisesti kertaalleen vaihdettu osia, kuinka paljon, en tiedä. Mutta, ainakin johtojen järjestys oli ihan pielessä sekä mm. yhtään läppämoottoria ei autosta löydy, tiedä sitten mikä ihmeen sekasikiö tuo on. Takuulla ei ole tehtaan jäljiltä, muutenhan sen kyllä saisi elvytettyä kohtuuvaivalla. Tällä hetkellä lämpö on on/off, nollille kun kääntää niin loppuu, vähänkin kun pyytää lämpöä niin tulee täysillä koko ajan...

                      Joitain ideoita on jo, miten tuon voisi saada omatoimisesti eloon. Siitä ainakin aletaan, että vesiventtiili disabloidaan ja sen sisääntuloon laitetaan yksi magneettiventtiili. Jää ainakin venttiilin jumitukset pois.
                      Purat siitä autostas koko ilmastointilaitteen ja nakkaat mäkeen ja jostain purkupommista toimivat vehkeet tilalle?
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • jrasi
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 53
                        • Viljakkala

                        Tuommoinen ruvennut mitetyttämään omassa toukassa, kun repsikan etupenkki ei liiku yhtä taakse, kuin kuskin jakkara. Kyseessä siis ihan manuaaliveivattava penkki ilman korkeudensäätöä.

                        Jotenkin tuntuu hölmöltä, että kuskin penkkiä ei tarvi pitää edes taka-asennossa, kun ajaa, mutta apukuskina ollessa on polvet kiinni kojelaudassa...
                        GM

                        Comment

                        • Incarnated
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 450
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Cock View Post
                          Mitäs osia tonne vaihteensiirtoon kannattaa samalla vaihtaa kun laittelen vv lyhentimen ?

                          Keppi ei nytkään kovin väljä ole, mutta ajattelin että jos samalla vaihtelisi ?

                          http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=25&fg=05

                          Edellisten lisäksi ne vitoset kantsii vaihtaa, ei oo niin kalliita että kannattas jättää laittamatta, samoin kymppi

                          http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                          Comment

                          • Staedtler
                            Newbiemmer
                            • Apr 2007
                            • 24

                            Tarkoitus olisi vaihtaa e34 518 m40 -89 autoon m20b20 tai m20b25, koska nykyinen kone sanoi sopimuksensa irti.

                            Jos laitan alle tuon 2 litraisen pannun, niin mitä muita muutoksia tarvitsee tehdä? Entä jos laitan 2,5 litran koneen? Auto on juuri katsastettu, joten tarvitsisi tehdä vain muutoskatsastus. Onko tietoa, mitä se mahtaa kustantaa?

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Staedtler View Post
                              Tarkoitus olisi vaihtaa e34 518 m40 -89 autoon m20b20 tai m20b25, koska nykyinen kone sanoi sopimuksensa irti.

                              Jos laitan alle tuon 2 litraisen pannun, niin mitä muita muutoksia tarvitsee tehdä? Entä jos laitan 2,5 litran koneen? Auto on juuri katsastettu, joten tarvitsisi tehdä vain muutoskatsastus. Onko tietoa, mitä se mahtaa kustantaa?
                              http://bmwfans.info/ tuolta voi vertailla tarkemmin.

                              Tuohon m20b20 koneeseen vaihtoon menee ainakin : jouset, takajarrut, vaihteisto, siihen / perään sopiva kardaani ja sähköjä.

                              m20b25 vaatiikin sitten enemmän edellisten lisäksi ainakin etujarrut.

                              Samalla vaivalla varmaan laittaisi m50 koneen...

                              Comment

                              • Olapade
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2007
                                • 262
                                • Häslinki

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Samalla vaivalla varmaan laittaisi m50 koneen...
                                Niin tai sitten ostaa uuden koslan, eipä nuo halvimmat paljoa maksa..
                                M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎