Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani



    Tuoltahan noi taksiosat voi tilata vaikka jälkikäteen.

    Jos auto vielä ois beige niin avot.
    Olli.

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      Originally posted by Joontte View Post
      - Minkalainen ero alustasarjan/pelkkien madallusjousien vakio iskareilla ...välillä on? Jollakin tarjota vaihtoehtoa madaltamiseen... ? Ei kumminkaan rälläkkä alustaa huvittas tehä vaikka onkin ammattikoulussa ja eka auto kyseessä
      Madallussarjoissa yleensä on lyhemmät ja jäykemmät iskarit kuin alkuperäiset. Jos vaan paalut riittää niin joku H&R cupkit tai KW tai Weitec tai vaikka KAW (GTS). Hinnat jotain alkaen 4 huntin kieppeillä saksasta. Madallusjousilla vakioiskareista lentää mehut pellolle ensimmäisen puolen vuoden sisään (olettaen ettei ole heti vaihdettu ja madallus yli 40mm). E34kin on sellainen horokki, että eteen vaatii vähintään 60mm madalluksen että alkaa näyttämään järkevältä, tällöin ei enää vakioiskarit oikein toimi.

      Originally posted by Rocla View Post
      http://www.realoem.com/bmw/showparts...74&hg=61&fg=35

      Tuoltahan noi taksiosat voi tilata vaikka jälkikäteen.

      Jos auto vielä ois beige niin avot.
      Erilaista thuuningia :think

      EDIT: ainiin, olihan minullakin kysymys. Aika perverssi sellainen. Mikä on suurin ET, mikä mahtuu E34:ssä pyörimään järkevästi takana, meneekö esim. E46 peltivanteet sisäreunansa puolesta? Jos ajattelee toisinpäin, niin voi myös kysyä että jääkö jollekin 10" leveälle ET13-20 tilaa takana miten sisäreunalle? Mietiskelin vain...
      Last edited by Harri G; 15-03-2010, 22:10.
      E39 ja E91

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        Originally posted by Harri G View Post

        EDIT: ainiin, olihan minullakin kysymys. Aika perverssi sellainen. Mikä on suurin ET, mikä mahtuu E34:ssä pyörimään järkevästi takana, meneekö esim. E46 peltivanteet sisäreunansa puolesta? Jos ajattelee toisinpäin, niin voi myös kysyä että jääkö jollekin 10" leveälle ET13-20 tilaa takana miten sisäreunalle? Mietiskelin vain...
        Itellä on takana 10x17 et 15 takana, ja kyllähän ne siellä pyörii:think
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • fipanpelt
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 179
          • Tampere

          e34 sähköinen rattiputki

          Moi!

          Asensin e34 sähköisen rattiputken muistilla, meni heittämällä paikalleen.
          Mulla ei ole airbagia. Tämä putki liikkuu eteen/taakse ja ylös/alas.

          Nyt minulla ei ole tietoa, toimiiko tässä putkessa manuaaliputken kuoret, vai onko tähän omat?
          Onko kenelläkään tällaista rattiputkea, niin tarkistatko onko alakuori samanlainen, eli onko siellä käsisäätö vivun paikka?

          Kiitti!!

          Panu
          Last edited by fipanpelt; 15-03-2010, 22:34.
          - www.peltolat.com -
          F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1

          Comment

          • jacoB
            Bimmer Rookie
            • Dec 2007
            • 142
            • Kauhajoki

            Tähän viestiin ilmeisesti löytyy vastaus tältä topicilta.
            Mutta onko kovinkin vaikea saada e34 525tds, katsastettua suuremmalle turbolle?:think
            ''Suuren päämäärän voi saavuttaa, vain olemalla välittämättä pienistä esteistä''

            • e39 530d M-sport -01
            • e34 ///M5 -91

            ///Mun Mielestä.

            Comment

            • Joontte
              Newbiemmer
              • Jan 2010
              • 8
              • Suomi

              [quote=Harri G;1954560]Madallussarjoissa yleensä on lyhemmät ja jäykemmät iskarit kuin alkuperäiset. Jos vaan paalut riittää niin joku H&R cupkit tai KW tai Weitec tai vaikka KAW (GTS). Hinnat jotain alkaen 4 huntin kieppeillä saksasta. Madallusjousilla vakioiskareista lentää mehut pellolle ensimmäisen puolen vuoden sisään (olettaen ettei ole heti vaihdettu ja madallus yli 40mm). E34kin on sellainen horokki, että eteen vaatii vähintään 60mm madalluksen että alkaa näyttämään järkevältä, tällöin ei enää vakioiskarit oikein toimi.


              Alustasarjaa ajattelinkin.. olisiko jollakin noita saksan sivustoja tiedossa josta löytyisi alustoja ?
              -e34 opiskelijaprojekti

              Comment

              • baijeri88
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 958
                • Mikkeli

                [QUOTE=Joontte;1955322]
                Originally posted by Harri G View Post
                Madallussarjoissa yleensä on lyhemmät ja jäykemmät iskarit kuin alkuperäiset. Jos vaan paalut riittää niin joku H&R cupkit tai KW tai Weitec tai vaikka KAW (GTS). Hinnat jotain alkaen 4 huntin kieppeillä saksasta. Madallusjousilla vakioiskareista lentää mehut pellolle ensimmäisen puolen vuoden sisään (olettaen ettei ole heti vaihdettu ja madallus yli 40mm). E34kin on sellainen horokki, että eteen vaatii vähintään 60mm madalluksen että alkaa näyttämään järkevältä, tällöin ei enää vakioiskarit oikein toimi.


                Alustasarjaa ajattelinkin.. olisiko jollakin noita saksan sivustoja tiedossa josta löytyisi alustoja ?
                tämä kiinnostas itseäkin kovasti että mistä porukka on tilaillu?
                E36 Cab Atlantisblau
                E92 325i


                eX:
                E39 525i, E36 325i
                E34 Sedan Alpinweiss II
                , 316 -87 & 316i -90

                Comment

                • Nikoh
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 979
                  • Rovaniemi

                  Ite tilasin TuningStudiolta noin vuosi sitten GTS Sport kitin (60/20), hintaa oli jotain 450e. Tulivat saksasta tehtaalta eli siellä päässä kesti hetki ennen ku paketti lähti, mutta sitte ku tavarat oli valmiina ja lähetetty niin tuli seurantanumero sähköpostiin. 2-3 päivää muistaakseni kesti ku paketti tuli. Itelle jäi kyseisestä puljusta hyvä maku. Ja mitä alustaan tulee niin tyytyväinen olen siihenki ollu, sopivan jämäkkä muttei mikään kivireki
                  ///Motorporot
                  E34 ///M5 -91
                  E28 535iA projekti
                  ex E91 330xd M-Sport -06
                  ex E38 740 iL
                  ex E39 M5 -01
                  ex E60 530iA M-Sport -04
                  ex E34 520i

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Originally posted by Joontte View Post


                    Alustasarjaa ajattelinkin.. olisiko jollakin noita saksan sivustoja tiedossa josta löytyisi alustoja ?

                    www.fahrwerke24.de
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Nikoh
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 979
                      • Rovaniemi

                      Valaiskaa tai antakaa ideoita missä vois piileä vika, kun tuossa omassa M50B20:ssa on jotakin vialla. Ensinnäkin tyhjäkäynti meinaa olemaan melko matalalla lämpimällä koneella, kylmänä taas käy hyvin. Pakokaasu mittauksissa HC oli melko korkealla tyhjäkäynnillä (Vähän yli sallitun). Lämpimänä käy jotenkin heikosti, välillä niin että koko auto täristää. Ja joskus kylmällä koneella kun lähtee ajamaan suoraan, ettei anna käydä yhtään tyhjäkäyntiä niin meno tuntuu melko tahmealta ja kulutus on 3-5L korkeammalla. Vähän ajon päästä tuntuu selvä nykäsy ja toimii normaalisti. Tätä ei siis tapahdu jos auton antaa käydä pienen hetken. Myös joskus kylmänä käynnistyy vähän heikosti, lämpimänä kyllä lähtee kuin palmun alta. Eli voisko näillä oireilla olla sama isäntä? Toiseksi sähköissä on häikkää kun tyhjäkäynnillä valot vilkkuvat, eli olisko laturi tiensä päässä vai jännitteen säädin? Kaasua antamalla valodisko vähän paranee. Tulpat, bensapumppu, bensansuodatin on vaihdettu jokunen aika sitten. Täytyy varmaan näin ensialkuun käyttää tolpan nokassa ja katsoa mitä näyttää, mutta mikäli muilla on ollu samoja oireita niin jakakaahan kokemuksia
                      ///Motorporot
                      E34 ///M5 -91
                      E28 535iA projekti
                      ex E91 330xd M-Sport -06
                      ex E38 740 iL
                      ex E39 M5 -01
                      ex E60 530iA M-Sport -04
                      ex E34 520i

                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        Originally posted by Joontte View Post

                        tämä kiinnostas itseäkin kovasti että mistä porukka on tilaillu?
                        http://fahrwerkebilliger.de

                        Itse tilasin tuolta GTS:n -80/20mm sarjan siqun autoon 403 euron hintaan rahteineen, homma toimii toistaiseksi oikein hyvin, tosin ahtaajat voisivat lopettaa lakkonsa..
                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • Juhi$
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 1268
                          • Laukaa

                          Originally posted by Axum View Post
                          http://fahrwerkebilliger.de

                          Itse tilasin tuolta GTS:n -80/20mm sarjan siqun autoon 403 euron hintaan rahteineen, homma toimii toistaiseksi oikein hyvin, tosin ahtaajat voisivat lopettaa lakkonsa..
                          Itsellänikin GTS:n -40/30 sarja ja on kyllä hyväntuntuinen, ei voi pintakovasta puhuakkaan kun on verrannut muutamiin parin huntin sekunda sarjoihin. Keulaa haluaisin kyllä lisää alaspäin ja sen saa aikanaan hoitaa sitten D2:set

                          Comment

                          • bmwe30turbo
                            BTCF Member
                            • May 2008
                            • 203
                            • espoo

                            takaoven ikkuna

                            milläs ton pikku ikkunan saa irti takaovesta ? siel sellaset metalli klipukat nii mistä suunasta niit kuuluu painaa ??
                            E39 530DA - 00
                            E39 530DA-01
                            E34 "520i" s38+hx60 - 91
                            E34 m5 -91 projekti
                            E34 m5 -88 turboprojekti
                            MAN 12.224 isompi huoltoauto

                            Comment

                            • Vilikki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 6309
                              • Raahe

                              Originally posted by Nikoh View Post
                              Valaiskaa tai antakaa ideoita missä vois piileä vika, kun tuossa omassa M50B20:ssa on jotakin vialla. Ensinnäkin tyhjäkäynti meinaa olemaan melko matalalla lämpimällä koneella, kylmänä taas käy hyvin. Pakokaasu mittauksissa HC oli melko korkealla tyhjäkäynnillä (Vähän yli sallitun). Lämpimänä käy jotenkin heikosti, välillä niin että koko auto täristää. Ja joskus kylmällä koneella kun lähtee ajamaan suoraan, ettei anna käydä yhtään tyhjäkäyntiä niin meno tuntuu melko tahmealta ja kulutus on 3-5L korkeammalla. Vähän ajon päästä tuntuu selvä nykäsy ja toimii normaalisti. Tätä ei siis tapahdu jos auton antaa käydä pienen hetken. Myös joskus kylmänä käynnistyy vähän heikosti, lämpimänä kyllä lähtee kuin palmun alta. Eli voisko näillä oireilla olla sama isäntä? Toiseksi sähköissä on häikkää kun tyhjäkäynnillä valot vilkkuvat, eli olisko laturi tiensä päässä vai jännitteen säädin? Kaasua antamalla valodisko vähän paranee. Tulpat, bensapumppu, bensansuodatin on vaihdettu jokunen aika sitten. Täytyy varmaan näin ensialkuun käyttää tolpan nokassa ja katsoa mitä näyttää, mutta mikäli muilla on ollu samoja oireita niin jakakaahan kokemuksia
                              ihan ekana vaihda auton pääsulakkeet, ne voi olla syynä discoon jos murtuneet
                              BMW e36 316i Turbo Compact

                              Comment

                              • Tapani K.
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2003
                                • 423
                                • Tampere

                                Mites m50 moottorin öljypohjantiivisteen vaihto, onko paha homma? Saako vaihdettua ilman moottorin nostelua?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎