Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijeri88
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 958
    • Mikkeli

    Neuvokaas mite M50 koneesta saa irrotettua puolille tulevasta liittimestä ne piuhat.. kaikki liittimet ainekii toiselta puolelta rikki ja uudet ois hommattu.. mut varmaa puol tuntia jo nytkytelly suuntaan ja toiseen ja koittanu vetää hampaat irvessä mut ei vaan irtoo



    eli siis 7 osat on hommattu ja niistä pitäs piuhat irrottaa
    E36 Cab Atlantisblau
    E92 325i


    eX:
    E39 525i, E36 325i
    E34 Sedan Alpinweiss II
    , 316 -87 & 316i -90

    Comment

    • Radon
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 463
      • Suomi-Finland

      Originally posted by baijeri88 View Post
      Neuvokaas mite M50 koneesta saa irrotettua puolille tulevasta liittimestä ne piuhat.. kaikki liittimet ainekii toiselta puolelta rikki ja uudet ois hommattu.. mut varmaa puol tuntia jo nytkytelly suuntaan ja toiseen ja koittanu vetää hampaat irvessä mut ei vaan irtoo



      eli siis 7 osat on hommattu ja niistä pitäs piuhat irrottaa
      Ihan tarkkaan en noista liittimistä tiedä mutta jos on http://bigcoupe.com/phpBB2/viewtopic...er=asc&start=0 tuon sivun mukaiset puristusjäljet niissä liittimissä on homma varsin hankala kuten sivulta näkyy, jos taas ei puristettuja niin onnistuu ihan oikeanlaisella pinnin irroitustyökalulla muuten ei kovinkaan helposti saa pinnejä ehjänä irti.

      Comment

      • Juhi$
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 1268
        • Laukaa

        Originally posted by Peltsii View Post
        Ei sitä kompressoria nyt herranjumala lähdetä vaihtamaan

        Uudet aineet ja öljyt vaan sisään, kyllä se tivari notkistuu

        E: ja 91vm kiesiin ei todellakaan maksa kylmäaineen täyttö "vajaata satasta", mennään lähemmäs 200€, ellei ylikin kun sitä moskaa menee sinne niin hemmetisti(1950gr). Lisäksi R12 ainetta ei ihan jokapaikasta saakaan nykypäivänä

        E2: ja maksaa se tyhjään järjestelmään muutenkin enemmän vaikka olis R134a, koska se kone normaalisti vaan kierrättää ja puhdistaa vanhan aineen, jos joudutaan koko järjestelmä täyttämään uudella aineella niin kyllähän siitä aineesta veloitetaan.
        Helvetin hyvä jos ei tartte kompuraa käydä vaihtaa.. sen akselin tiivisteenhän kyllä ilmeisesti pystyy itsekkin vaihtamaan? Autoon on tehty R134a konversio joten pystyn sitä käyttämään, 1450g taitaa olla täyttömäärä.
        Täytön pystyn tekemään itse ammattikorkeakoulun vehkeillä joten siitä ei minun tarvitse maksaa mitään Öljyt joudun itse ostamaan mutta koko roska tulee maksamaan sen parikymppiä joten ei paha
        Tänään kun nopeasti tarkistin niin olihan ne paineet nollissa.
        Täytyy ilmankuivain hommata ja samalla vaihtaa myös se.

        Comment

        • -manageri-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 228

          Originally posted by 525 TD View Post
          irrotat piuhasarjan,boksin ja kytkimet kokonaan pois

          hommat säätökytkimen(ilman muistia)

          hommaat piuhaa ja liittimiä ja teet uuden johtosarjan

          kytkimen nastat 1-12
          ---------------------------------------
          1 sini-puna 1,5
          2 viol-puna 1,5
          = istuin-osan kallistus,musta liitin
          ---------------------------------------
          3 viol-kelt 1,5
          4 sini-kelt 1,5
          = penkin etäisyys,valkea liitin
          ---------------------------------------
          5 puna-viol 2,5 +12v
          6 rusk 2,5 -
          ---------------------------------------
          7 vihr-valk 1,5
          8 must-valk 1,5
          = penkin korkeus,valkea liitin
          ---------------------------------------
          9 sini-must 1,5
          11 harm-must 1,5
          = niskatuen korkeus,valkea liitin
          ---------------------------------------
          10 vihr-viol 1,5
          12 must-viol 1,5
          = selkänojan kallistus,musta liitin
          ---------------------------------------
          Ei mitään muuta keinoa?.. Prkl melkonen homma tulee saada yks penkki toimimaan Joku puhu että boksi vittuun, antaa olla entiset kytkimet, väliin releet ja sit vaan yhdistää piuhat kahdeksi piuhaksi ja lattijaan kiinni = toimii? :think

          Nyt oikeesti jos jollain tietoo asiasta niin suut puhtaaks, oon kusessa
          Tai jos jollain on mustalla nahalla oleva sporttijakkara, sähkösäädöillä mutta ILMAN muisteja, ja siis kuskinpaikalle, niin voidaan tehdä vaihtokauppa

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            Originally posted by Juhi$ View Post
            Voihan reikä jos noin on päässyt käymään Minkäslainen ja hintainen remontti on tuolloin tiedossa? Pystyy varmaan itse korjaamaan, vai onko hankalakin juttu?
            Ainakin jotkut ilmastointihuoltolaitteet testaa järjestelmän ensin alipaineistamalla sen, sitä kuinka tarkasti kyseinen toiminto kertoo järjestelmän tiiviyden, en osaa sanoa. Ainakin paikallinen pulju teki viimekesänä muistaakseni vajaalla satasella ilmastointihuollon johon kuului mm. juuri tuo järjestelmän testaus. Huoltolaite teki n.20min alipaineistuksen.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by sleepertuning View Post
              Ainakin jotkut ilmastointihuoltolaitteet testaa järjestelmän ensin alipaineistamalla sen, sitä kuinka tarkasti kyseinen toiminto kertoo järjestelmän tiiviyden, en osaa sanoa. Ainakin paikallinen pulju teki viimekesänä muistaakseni vajaalla satasella ilmastointihuollon johon kuului mm. juuri tuo järjestelmän testaus. Huoltolaite teki n.20min alipaineistuksen.
              entisessä tds:ssä oli sellainen vuoto että alipaineella testatessa laite ei vuotoa havainnut mutta aineet pääsi karkuun alle vuorokaudessa
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                Alipaine on tosiaan huono testausmenetelmä tuossa ilmatoinnin vuodon testauksessa. Typellä taitaapi olla parempi testata.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Juhi$
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2009
                  • 1268
                  • Laukaa

                  Originally posted by sleepertuning View Post
                  Ainakin jotkut ilmastointihuoltolaitteet testaa järjestelmän ensin alipaineistamalla sen, sitä kuinka tarkasti kyseinen toiminto kertoo järjestelmän tiiviyden, en osaa sanoa. Ainakin paikallinen pulju teki viimekesänä muistaakseni vajaalla satasella ilmastointihuollon johon kuului mm. juuri tuo järjestelmän testaus. Huoltolaite teki n.20min alipaineistuksen.
                  Tuo meidän laite tekee myös alipaine testin, mutta sen testin luotettavuuden kanssa on muutamalla kaverilla ollut vähän ongelmia.
                  Voiko ne tiivisteet(tarkalleen ottaen mitkähän tiivisteet?) sitten oikeasti notkistua kun sinne uudet aineet ja öljyt tyrkkää sisään?

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Ei sitä kompressoria nyt herranjumala lähdetä vaihtamaan

                    Uudet aineet ja öljyt vaan sisään, kyllä se tivari notkistuu
                    No ei välttis kompuraa tartte vaihtaa, mutta itse ainakin mieluummin tukkisin vuotokohdat... Muutenhan se on 100% varmasti taas ens keväänä täyttö edessä.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Morriz
                      BTCF Member
                      • Nov 2005
                      • 1611
                      • Honkajoki

                      M5 -93 9/92

                      Kaivaessani autoa talviunilta huomasin että airbag valo vilkkuu ja mittaristossa kulutusmittarin tilalla oleva lämpömittari ei liiku. Sähköpeilit ei toimi. Puhallin puhaltaa vaikka virrat ei ole päällä,sammuu omasta katkaisijastaan kyllä.

                      Kaikki sulakkeet pellin ja takapenkin alla ehjiä kokeilin virtakynällä.

                      Irrottaessani takapenkin alta boksien suojusta alkoi etuvalojen pesimet toimia. Ou jee keväinen vesisade pesee talliapinaa

                      Takakontin lukko ei ole pelannut keskuslukituksesta eli voiko tuo takakontin johtosarja aiheuttaa kaiken tämän?

                      Tammikuussa ostin ja suorilla talvisäilöön. Käytellessäni talvella ainakin airbag valo ja lämpömittari ovat toimineet normaalisti. Kertaalleen akku pääsi tyhjäksi jonka jälkeen huomasin irroittaa akunkengän aina käyttelyn jälkeen. Akku ladattu täyteen aina akunkengät irti.

                      Tietysti vikakoodeilla voisi nähdä jotakin, mutta auto on vielä kilvetön joten siirtely on hankalaa. Kertokaas jotakin vinkkiä, tuon takakontin johtosarjan kimppuun täytyy vissiin kuitenkin ensimmäisenä hyökätä.
                      -NO FARMS NO FOOD-

                      M5 -93 Diamantschwarz
                      525i -86 Diamantschwarz
                      528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                      X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                      Comment

                      • 525 TD
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 281
                        • IISALMI

                        Originally posted by -manageri- View Post
                        Ei mitään muuta keinoa?.. Prkl melkonen homma tulee saada yks penkki toimimaan Joku puhu että boksi vittuun, antaa olla entiset kytkimet, väliin releet ja sit vaan yhdistää piuhat kahdeksi piuhaksi ja lattijaan kiinni = toimii? :think

                        Nyt oikeesti jos jollain tietoo asiasta niin suut puhtaaks, oon kusessa
                        Tai jos jollain on mustalla nahalla oleva sporttijakkara, sähkösäädöillä mutta ILMAN muisteja, ja siis kuskinpaikalle, niin voidaan tehdä vaihtokauppa
                        toimii se nuo releet asentamallakin , mutta onko se helpompi tehdä?

                        sport-penkki tarvitsee tietysti piuhat myös reisituen säädölle:

                        reisituen kytkin 6-nap.
                        -------------------------------
                        1 harm-kelt 1,5
                        4 sini-vihr 1,5
                        = reisituki , valkea liitin
                        -------------------------------
                        2 harm-must 0,5 = valo nasta 4
                        3 rusk 1,5 = -12v nasta 1
                        5 puna-must 1,5 = +12v nasta 2
                        6 rusk 1,5 = -12v nasta 1
                        = lattian 12 nap. liittimeen
                        -------------------------------

                        (jos tuommoinen piuhasarja kiinnostaa (piuhat myös istuinlämmittimelle) , laita privaa...)

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          Originally posted by Juhi$ View Post
                          Voiko ne tiivisteet(tarkalleen ottaen mitkähän tiivisteet?) sitten oikeasti notkistua kun sinne uudet aineet ja öljyt tyrkkää sisään?
                          Voi kun sitä käyttää. On ihan normaalia, että tiiviste kovettuu kun akseli ei pyöri/aine liiku, ja päästää kaasut mäelle. Näin voi käydä uudehkoissakin autoissa, eikä niihin mitää tiivisteitä aleta vaihtelemaan:think
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Vilikki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 6309
                            • Raahe

                            Originally posted by Peltsii View Post
                            Voi kun sitä käyttää. On ihan normaalia, että tiiviste kovettuu kun akseli ei pyöri/aine liiku, ja päästää kaasut mäelle. Näin voi käydä uudehkoissakin autoissa, eikä niihin mitää tiivisteitä aleta vaihtelemaan:think
                            uusissa autoissa se tiiviste ei ole 20v vanha
                            BMW e36 316i Turbo Compact

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Originally posted by Vilikki View Post
                              uusissa autoissa se tiiviste ei ole 20v vanha
                              Ei, mutta samanlailla kovettuu käyttämättömyyttään. Okei, vaihtakaa kompressorinne ja tiivisteenne, itse en niin tekisi kuitenkaan jos yhden talven aikana on kaasut karannut, eriasia jos ilmastointi olisi ollut vuosia käyttämättä
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • Juhi$
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2009
                                • 1268
                                • Laukaa

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                Ei, mutta samanlailla kovettuu käyttämättömyyttään. Okei, vaihtakaa kompressorinne ja tiivisteenne, itse en niin tekisi kuitenkaan jos yhden talven aikana on kaasut karannut, eriasia jos ilmastointi olisi ollut vuosia käyttämättä
                                Niin.. Kyllä mä nyt ensin kokeilen vaan täyttää järjestelmän uudelleen ennenkuin käyn purkamaan mitään. Kesän mittaan voi sitten huoltolaitteella tarkkailla onko pitänyt paineet sisällään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎