Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 888
    • Iisalmi

    Originally posted by Peltsii View Post
    Xenoneissa vika, kaikki rokkaa hyvin kunnes laittaa valot päälle.

    Täytyy joku ratkaisu tuohon keksiä
    Mullakin välillä tekee samaa. Aattelin releyttää nuo valot niin jospa se sillä korjaantuisi.
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 888
      • Iisalmi

      Originally posted by Haju69 View Post
      Siis kyllähän ne nyt pitää sopia. Runkonumeron perusteella tilaat/ostat uuden niin sattuu oikea. Ei muistaakseni omassa ex E34:ssa ollut samanmerkkinen minkä vaihdoin sinne ja sinne se meni. Tai sitten muistan väärin että oliko se eri merkkinen..

      Edit: Jos oikein muistan niin Behr oli vanha omassa. Auto oli -90 535
      Oliko ilmastointia ja/tai raitisilmasuodatinta?
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        Originally posted by Playpig View Post
        Oliko ilmastointia ja/tai raitisilmasuodatinta?
        Manuaalinen ilmastointi. Ei raitisilmasuodatinta.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Mäkki
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2010
          • 2190
          • Orimattila

          Mikähän perkele tohon nyt iski. Auto seisonut viime kuun loppu puolesta pihassa, seisonnassa. Ajoin sen pari viikkoa sen jälkeen tohon katokseen että alan laitteleen kuntoon. Muutamana iltana käytin sitä käynnissä kun sain osia. Maanantaina oli käynnissä, ei ääniä. Tiistaina sain viimoset osat kanssa. Ei muutakun käyntiin. Nyt ongelmana on se että koneesta lähtee jumalaton kolina. Ihan kuin jotain meinaisi tulla pihalle tosta kannesta.

          Se että miten suht äkkiä voi tapahtua mitään tämmöistä. Konetta ei kierrätetty, tyhjäkäynnillä kuuntelin vain Maanantaina käyntiä. Sama homma Tiistaina, mutta nyt jotain tapahtuu täällä. Ei vuoda nesteitä, ölssit vaihdettu noin 8tkm sitten, venttiilit säädetty varmaan siinä ~7tkm sitten. Mikä voisi olla?

          Voisiko viimeisin kylmäkäynnistys aiheuttaa jotain siellä? Nyt uskalla tota juurikaan käynnistellä. Auto sigun mukainen 535.

          E: Taitaapi mennä ongelmien puolelle, ehkä. Kokeillaan nyt täällä ainakin
          Last edited by Mäkki; 26-11-2010, 19:54.
          #Ilmastoahdistus

          Comment

          • Dew
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 272
            • Jyväskylä

            Originally posted by Mäkki View Post
            Mikähän perkele tohon nyt iski. Auto seisonut viime kuun loppu puolesta pihassa, seisonnassa. Ajoin sen pari viikkoa sen jälkeen tohon katokseen että alan laitteleen kuntoon. Muutamana iltana käytin sitä käynnissä kun sain osia. Maanantaina oli käynnissä, ei ääniä. Tiistaina sain viimoset osat kanssa. Ei muutakun käyntiin. Nyt ongelmana on se että koneesta lähtee jumalaton kolina. Ihan kuin jotain meinaisi tulla pihalle tosta kannesta.

            Se että miten suht äkkiä voi tapahtua mitään tämmöistä. Konetta ei kierrätetty, tyhjäkäynnillä kuuntelin vain Maanantaina käyntiä. Sama homma Tiistaina, mutta nyt jotain tapahtuu täällä. Ei vuoda nesteitä, ölssit vaihdettu noin 8tkm sitten, venttiilit säädetty varmaan siinä ~7tkm sitten. Mikä voisi olla?

            Voisiko viimeisin kylmäkäynnistys aiheuttaa jotain siellä? Nyt uskalla tota juurikaan käynnistellä. Auto sigun mukainen 535.

            E: Taitaapi mennä ongelmien puolelle, ehkä. Kokeillaan nyt täällä ainakin
            Ruuvaappas venttiilikoppa auki ja kato ettei ole keinuja poikki. Itellä oli täysi samanlaista ongelmaa M20 koneessa ja 2 keinua oli poikki. Yleensä rupee noin 300tkm olemaan finaalissa riippuen miten huollettu.
            Last edited by Dew; 26-11-2010, 20:26.
            BMW 325i Cabriolet -90

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by Playpig View Post
              Mullakin välillä tekee samaa. Aattelin releyttää nuo valot niin jospa se sillä korjaantuisi.

              Vaikuttaisi nyt siltä, että homma korjaantui kun siirsin toisen ballastin kauemmas sähkövehkeistä keulaan, viimeksi se oli aivan abs hydrauliyksikössä kiinni ja relelaatikoiden vieressä.. vuotaako tuo jotain säteilyä ? :think
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14351
                • Oulu

                Originally posted by Peltsii View Post
                Vaikuttaisi nyt siltä, että homma korjaantui kun siirsin toisen ballastin kauemmas sähkövehkeistä keulaan, viimeksi se oli aivan abs hydrauliyksikössä kiinni ja relelaatikoiden vieressä.. vuotaako tuo jotain säteilyä ? :think
                Minkälaisella tarralla ballastit (merkkiset)? Tietää välttää...
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • bigblock
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 160
                  • iisalmi

                  Onko jostain saatavilla uretaani puslasarjaa e34 korimalliin? Tai ootteko löytäny jostain pelkkiä takakelkan isoja puslia uretaanisina?

                  Comment

                  • thst
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 252
                    • Jkl

                    Originally posted by bigblock View Post
                    Onko jostain saatavilla uretaani puslasarjaa e34 korimalliin? Tai ootteko löytäny jostain pelkkiä takakelkan isoja puslia uretaanisina?
                    Jeap -> http://www.usparts.fi/

                    Tuolta tilasin itse viimeksi nuo isot puslat taakse. Hintaa taisi olla jotain reilu 80e toimituskuluineen ja tuli muutamassa päivässä. Riippuen toki että onko hyllyssä Powerflexiä siis myyvät. Sieltä löytyy myös muut mitä tuohon malliin saa.

                    Comment

                    • Tojopa
                      BTCF Member
                      • Mar 2004
                      • 1592
                      • Kuopio

                      Originally posted by ruupanen View Post
                      Manuaali. Niinivaaralta, Huvilakadulta Tulliportinkadulle Broman Groupin viereen (vajaa 4 km?).

                      Oiskohan tossa kuudet valot matkalla + toi mahtava jonottaminen tossa sillalla.

                      Yks aamu ajelin ei tullut emäntä aamulla kyydissä, niin ajelin vertailun vuoksi Kuopion tien kautta, jossa jopa liikenne veti. Sillon pääsin 13,8 kulutuksella ajotietokoneen mukaan, joten kaupungissa jumittaminen tuon kulutuksen nostaa taivaisiin, joka on taas ihan ymmärrettävää (kait).

                      Kylmästartti ollut molemmista päistä tähän päivään asti. Nyt sain töistä tolppapaikan.

                      35 litraa tankkasin, jolla ajanut nyt 250 km ja valo syttyi. Joten äkkiä laskettuna kulutus 14 litraa sadalle. Noin 50 km "matka-ajoa", 30 km taajamassa, ja loput puhasta työmatkaa Kaupungissa.
                      Jep, eiköhän se tuo valoissa seisominen ole se joka kulutusta kasvattaa, muuten ois kyllä aika hurjat lukemat 525i:lle.

                      Comment

                      • bnnt
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2009
                        • 109
                        • Nokia

                        Tiedustelua...

                        Autona e34 525 M50B25 VANOS, jossa automaatti.

                        Tänään kun tuossa töistä kotiin köröttelin, ilmeni seuraavaa:

                        Kun kaasun päästää kokonaan ylös, ei vauhti saatika kierrokset muutu miksikään vaan auto jatkaa tietään etiäppäin samalla tavalla kuin olisi vakionopeuden säädin päällä. Lisäksi automaatti ei tiputa autoa "vapaalle" kun kaasun päästää kokonaan ylös. Niin kutsuttua moottorijarrutusta ei siis tapahdu ollenkaan.

                        Nokkellimmille tiedoksi, jotta vakkari ei siis ole päällä...

                        1. Vaikuttaako asiaan jotenkin vakkari, joka autossa varusteena?

                        2. Jos ei edellä mainittu, ideoita mistä vikaa lähteä paikantamaan?

                        Automaatti allekirjoittaneella laatuaan ensimmäinen joten konsultaatiota tarvitaan.

                        Kiitos!
                        "The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore

                        Entiset:

                        e46 318
                        e46 328
                        e30 320
                        e34 525


                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1842
                          • Lappeenranta, Finland

                          Originally posted by bnnt View Post
                          Kun kaasun päästää kokonaan ylös, ei vauhti saatika kierrokset muutu miksikään vaan auto jatkaa tietään etiäppäin samalla tavalla kuin olisi vakionopeuden säädin päällä.
                          Jos pistää vaihteen N:lle, niin pomppaako kierrokset? Jos kyllä, niin kaasu jumissa tai palauttaa huonosti, ehkä.

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • Vibaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 581
                            • Vaasa

                            Mikä pentele laturin/ohjaustehostimen etc. hihnassa on kun vinkuu.

                            Hihna vaihdettu, "pulleyt" pesty läpikotaisin, kiristäjä vedetty tappiin sekä crc hihnasprayta laitettu, silti pitää tsirp tsirp ääntä ja jos kaasua antaa enemmän luistaa kovasti, myös kun kierrokset laskevat jos kaasun päästää hihna vinkaisee

                            Ainoana ideana olisi kiristäjä, hihna tuntuu kyllä mielestäni tarpeeksi kireeltä kun kädellä koittaa. M60B30 koneessa taitaa olla ihan jousella oleva kiristin?

                            Muita ideoita?
                            sigpic
                            E34 530iA

                            Comment

                            • oippi1
                              Newbiemmer
                              • Feb 2010
                              • 25
                              • suomi

                              Originally posted by Vibaa View Post
                              Mikä pentele laturin/ohjaustehostimen etc. hihnassa on kun vinkuu.

                              Hihna vaihdettu, "pulleyt" pesty läpikotaisin, kiristäjä vedetty tappiin sekä crc hihnasprayta laitettu, silti pitää tsirp tsirp ääntä ja jos kaasua antaa enemmän luistaa kovasti, myös kun kierrokset laskevat jos kaasun päästää hihna vinkaisee

                              Ainoana ideana olisi kiristäjä, hihna tuntuu kyllä mielestäni tarpeeksi kireeltä kun kädellä koittaa. M60B30 koneessa taitaa olla ihan jousella oleva kiristin?

                              Muita ideoita?
                              jos kaikki hihnapyörät pyörii herkästi ilman hihnaa kannattaa mitata lataus jos jostain syystä lataa liikaa (huono akku tai laturista säädin rikki ) ottaa laturi niin paljon kuormaa etä hihna rupee luistamaan

                              Comment

                              • Vibaa
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 581
                                • Vaasa

                                Originally posted by oippi1 View Post
                                jos kaikki hihnapyörät pyörii herkästi ilman hihnaa kannattaa mitata lataus jos jostain syystä lataa liikaa (huono akku tai laturista säädin rikki ) ottaa laturi niin paljon kuormaa etä hihna rupee luistamaan
                                OBC:n mukaan latausjännite on siinä 14 voltin paikkeilla kokoajan.

                                Akku tosin meinasi simahtaa tässä viikko sitten, mutta latasin sen täyteen. Vaikka akku oli täynnä hihna vikisi samaan malliin, taikka kaikki sähkölaitteet pois päältä, tuohan ei toki sulje pois että säädin olisi rikki.
                                Luulisi kuitenkin että hihnan ei kuuluisi luistaa vaikka laturin kuorma olisi suuri?:think

                                Kiitos vinkistä!
                                sigpic
                                E34 530iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎