Originally posted by BmwPunisher
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos M5 mittariston laitat, niin siinä on ainakin kierroluvun punaraja korkeammalla + öljymittari ei pelaa. Muuten pitäs pelata ihan ok. Näin oli ainakin yhessä 535i:ssä mitä kävin joskus koeajaa.
En kyllä ymmärrä, et mikä järki tuossa vaihdossa oli ollut. Todella ärsyttävää, kun kierroluku ei näyttänyt oikein, ja heti tippu ostofiilikset, kun huomasin mittarin vaihdetun.
Olipa sit aamulla talvipommista jarrut jäässä, eikä ollut käkkäri päällä. Liikkeelle kun läksi, niin jokanurkasta kuulu klonk klonk, eli oli jäässä ja jarrupolin ihan tunnoton + abs hakkasi vastaan, vaikkei kyllä liukasta ollut.
Mahtaa olla jarrunesteiden vaihdon aika...Last edited by ruupanen; 16-12-2010, 08:54.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by 426Hemi View PostMikähän mahtaa m20 koneisessa 525:ssä olla kun varsinkin kylmänä käy tyhjää huonosti. Kiekat pysyy juu kyllä 750rpm tasasena, mut välillä kuulostaa, kylmänä, että ei kävis kaikilla. Lämpösenäkin vähän "kakoo" ja putputtelee tyhjäkäynnillä.
Vaihdettu on tulpat, pyörijä, jakajan kansi, öljyt pariinkin kertaan, venttiilikoneisto ja nokka kokonaan uudet. Ajossa kierroksilla ei mitn ongelmaa, vetoja on reippaasti ja kulutus yms on ihan normaalia tasoa.
Autossa on joku kiinan tuning lastu, vakio haussa.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by 426Hemi View PostMikähän mahtaa m20 koneisessa 525:ssä olla kun varsinkin kylmänä käy tyhjää huonosti. Kiekat pysyy juu kyllä 750rpm tasasena, mut välillä kuulostaa, kylmänä, että ei kävis kaikilla. Lämpösenäkin vähän "kakoo" ja putputtelee tyhjäkäynnillä.
Vaihdettu on tulpat, pyörijä, jakajan kansi, öljyt pariinkin kertaan, venttiilikoneisto ja nokka kokonaan uudet. Ajossa kierroksilla ei mitn ongelmaa, vetoja on reippaasti ja kulutus yms on ihan normaalia tasoa.
Autossa on joku kiinan tuning lastu, vakio haussa.Originally posted by Harri G View PostAinahan se kuutosen käynti näissä vanhemmissa on vähän semmoista pauketta
Jos kerta normaalisti toimii, eikä imuvuotoja ole, niin kannattaa varmaan vielä tyhjäkäyntimoottori putsata vaikka bensalla.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostKuten hartsa tuossa yllä jo toteaa, niin ei ainakaan itellä M20:stä saatu käyntiä koskaan täysin tasaiseksi. Aina se vähä pötpötteli ja kakoontui tyhjäkäynnillä, vaikka muuten pelas ihan ok. Tuli sitten vertailtuun kavereittenkin vastaavalla koneella olevien biimereitten tyhjäkäyntiä ja samanlaista se oli muillakin = ominaisuus muiden joukossa ?
Jos kerta normaalisti toimii, eikä imuvuotoja ole, niin kannattaa varmaan vielä tyhjäkäyntimoottori putsata vaikka bensalla.
Paitsi sen lastun kyllä vaihdan kun löytyy. Laita Harri G ihmeessä privaa jos löytyy sulta nurkista!ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
-
Originally posted by 426Hemi View PostJoo tyhjäkäyntimoottorin ajattelin vielä putsailla, sen jälkeen saapi olla sellaisenaan. Ei tuo nyt niin edes haittaa kun ei kuitenkaan ajoon vaikuta.
Paitsi sen lastun kyllä vaihdan kun löytyy. Laita Harri G ihmeessä privaa jos löytyy sulta nurkista!
Vakiolastu kannattaa tosiaan laittaa. Viri virillä ei saa, kuin huonolla tuurilla venat solmuun.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostSamaan lopputulokseen tulin itekkin, ettei haittaa mopon ajettavuuteen!
Vakiolastu kannattaa tosiaan laittaa. Viri virillä ei saa, kuin huonolla tuurilla venat solmuun.ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostSaanko kysyä mikä into sulla on vaihtaa mittaristo?
Jos M5 mittariston laitat, niin siinä on ainakin kierroluvun punaraja korkeammalla + öljymittari ei pelaa. Muuten pitäs pelata ihan ok. Näin oli ainakin yhessä 535i:ssä mitä kävin joskus koeajaa.
rakennan täydelliseksi M5 kopioksi.. mutta noista sinun mainitsemista
syistä M5 mittaristo ei minustakaan ole järkevä autoon, jossa kuitenkin
punaraja on jo paljon alempana.. joten nyt intoni siirtyi tuohon Alpina
mittaristoon.. nuo punaiset viisarit jotenkin vetää mua puoleensa..E70 X5 30d
Comment
-
-
Autona e34 M50B25TU automaattilaatikolla.
Tuossa aiemmin ihmettelin sitä, kun kierrokset eivät laske ollenkaan kaasua nostettaessa sinne tyhjäkäynnin tasolle, vaan jäävät pyörimään sinne 3000 paikkeille. Ongelman huomaa parhaiten jos vaihde P- ta N-asennossa. Autossa siis periaatteessa kokoajan vedot päällä.
Aiemmin luulin, että vika olisi johtunut jumittuneesta/jäätyneestä kaasupolkimesta mutta nyt probleema on jälleen palannut. Voiko tuo johtua esim. jäätyneestä vaijerista tai kaasuläpästä vai mitä ihmettä...?
-------------------------------------------------------------------
Sitten kun nämä BMW:t ovat aina rikki ja jotain pitää aina huoltaa, niin tuossa muutama päivä sitten kun auton siirsin -20 asteesta +15 asteiseen talliin, pamahti paisuntasäiliön sauma hajalle yhtäkkisestä lämpötilaerosta () ja tiputtelee nyt tosiaan jäähdytinnesteitä. Saako tuota paisuntasäiliötä vaihdettua pelkästään, vai tarviiko vaihtaa koko syyläri kun se näyttäisi tuohon jäähdyttimeen olevan "integroituna"?
-------------------------------------------------------------------
Ja viimeisimpänä ongelmana sisätilan lämmitys. Vaikka moottori on lämpöinen, ei puhallin anna kokoaikaa lämmintä ilmaa vaan puhaltaa välillä kylmää ja välillä lämmintä jne. Autossa on manuaalinen ilmastointi. Voisiko tämä johtua vesiventtiilistä tai termarista?
Kiitos!"The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore
Entiset:
e46 318
e46 328
e30 320
e34 525
Comment
-
-
Originally posted by bnnt View PostAutona e34 M50B25TU automaattilaatikolla.
Ja viimeisimpänä ongelmana sisätilan lämmitys. Vaikka moottori on lämpöinen, ei puhallin anna kokoaikaa lämmintä ilmaa vaan puhaltaa välillä kylmää ja välillä lämmintä jne. Autossa on manuaalinen ilmastointi. Voisiko tämä johtua vesiventtiilistä tai termarista?
Kiitos!LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostJos välillä lämmintä ja välillä kylmää niin viittaa siihen että ilmaa järjestelmässä, ja onko nestettä tarpeeksi?"The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore
Entiset:
e46 318
e46 328
e30 320
e34 525
Comment
-
Comment