Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    Originally posted by BmwPunisher View Post
    mahtaako E32:sen mittaristo sopia E34:seen? :think houkattaisi tuo myynti puolella oleva E32 Alpina mittaristo..

    tästä vielä kuva mittaristosta..

    tosin tämä myynnissä oleva mittaristo taitaa olla V12 koneisen, että siihen se viimeistään kaatuisi..
    Samanlaisiahan ne periaatteessa on. Koodiplugin kun vaihdat omasta autostasi niin pitäis mennä syl lukumäärä, kulutusnäyttämät yms oikein.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5150
      • Joensuu

      Originally posted by BmwPunisher View Post
      mahtaako E32:sen mittaristo sopia E34:seen? :think houkattaisi tuo myynti puolella oleva E32 Alpina mittaristo..

      tästä vielä kuva mittaristosta..

      tosin tämä myynnissä oleva mittaristo taitaa olla V12 koneisen, että siihen se viimeistään kaatuisi..
      Saanko kysyä mikä into sulla on vaihtaa mittaristo?

      Jos M5 mittariston laitat, niin siinä on ainakin kierroluvun punaraja korkeammalla + öljymittari ei pelaa. Muuten pitäs pelata ihan ok. Näin oli ainakin yhessä 535i:ssä mitä kävin joskus koeajaa.

      En kyllä ymmärrä, et mikä järki tuossa vaihdossa oli ollut. Todella ärsyttävää, kun kierroluku ei näyttänyt oikein, ja heti tippu ostofiilikset, kun huomasin mittarin vaihdetun.

      Olipa sit aamulla talvipommista jarrut jäässä, eikä ollut käkkäri päällä. Liikkeelle kun läksi, niin jokanurkasta kuulu klonk klonk, eli oli jäässä ja jarrupolin ihan tunnoton + abs hakkasi vastaan, vaikkei kyllä liukasta ollut.

      Mahtaa olla jarrunesteiden vaihdon aika...
      Last edited by ruupanen; 16-12-2010, 08:54.
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • Eetu
        Banned
        • Oct 2008
        • 2843

        Mestarit, missä m50:issä sijaitsee termostaatti?

        Comment

        • tommi--fi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 1066
          • Riihimäki

          Originally posted by Eetu View Post
          Mestarit, missä m50:issä sijaitsee termostaatti?
          Koneen keulassa viskon takana vesipumpun yläpuolella.
          Auto tai moottoripyörä Virosta?

          Comment

          • Eetu
            Banned
            • Oct 2008
            • 2843

            Originally posted by tommi--fi View Post
            Koneen keulassa viskon takana vesipumpun yläpuolella.

            Kiitoksia!

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9042
              • Iisalmi

              Originally posted by 426Hemi View Post
              Mikähän mahtaa m20 koneisessa 525:ssä olla kun varsinkin kylmänä käy tyhjää huonosti. Kiekat pysyy juu kyllä 750rpm tasasena, mut välillä kuulostaa, kylmänä, että ei kävis kaikilla. Lämpösenäkin vähän "kakoo" ja putputtelee tyhjäkäynnillä.

              Vaihdettu on tulpat, pyörijä, jakajan kansi, öljyt pariinkin kertaan, venttiilikoneisto ja nokka kokonaan uudet. Ajossa kierroksilla ei mitn ongelmaa, vetoja on reippaasti ja kulutus yms on ihan normaalia tasoa.

              Autossa on joku kiinan tuning lastu, vakio haussa.
              Ainahan se kuutosen käynti näissä vanhemmissa on vähän semmoista pauketta Vaan hei minäpäs katson oliko mulla jossain edellisestä autosta jäänyt orkkis lastu, ei oo kauaa kun sen jossain näin. Laitan privaa jos löydän.
              E39 ja E91

              Comment

              • ruupanen
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 5150
                • Joensuu

                Originally posted by 426Hemi View Post
                Mikähän mahtaa m20 koneisessa 525:ssä olla kun varsinkin kylmänä käy tyhjää huonosti. Kiekat pysyy juu kyllä 750rpm tasasena, mut välillä kuulostaa, kylmänä, että ei kävis kaikilla. Lämpösenäkin vähän "kakoo" ja putputtelee tyhjäkäynnillä.

                Vaihdettu on tulpat, pyörijä, jakajan kansi, öljyt pariinkin kertaan, venttiilikoneisto ja nokka kokonaan uudet. Ajossa kierroksilla ei mitn ongelmaa, vetoja on reippaasti ja kulutus yms on ihan normaalia tasoa.

                Autossa on joku kiinan tuning lastu, vakio haussa.
                Originally posted by Harri G View Post
                Ainahan se kuutosen käynti näissä vanhemmissa on vähän semmoista pauketta
                Kuten hartsa tuossa yllä jo toteaa, niin ei ainakaan itellä M20:stä saatu käyntiä koskaan täysin tasaiseksi. Aina se vähä pötpötteli ja kakoontui tyhjäkäynnillä, vaikka muuten pelas ihan ok. Tuli sitten vertailtuun kavereittenkin vastaavalla koneella olevien biimereitten tyhjäkäyntiä ja samanlaista se oli muillakin = ominaisuus muiden joukossa ?

                Jos kerta normaalisti toimii, eikä imuvuotoja ole, niin kannattaa varmaan vielä tyhjäkäyntimoottori putsata vaikka bensalla.
                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                Comment

                • 426Hemi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2008
                  • 621
                  • Pälkäne

                  Originally posted by ruupanen View Post
                  Kuten hartsa tuossa yllä jo toteaa, niin ei ainakaan itellä M20:stä saatu käyntiä koskaan täysin tasaiseksi. Aina se vähä pötpötteli ja kakoontui tyhjäkäynnillä, vaikka muuten pelas ihan ok. Tuli sitten vertailtuun kavereittenkin vastaavalla koneella olevien biimereitten tyhjäkäyntiä ja samanlaista se oli muillakin = ominaisuus muiden joukossa ?

                  Jos kerta normaalisti toimii, eikä imuvuotoja ole, niin kannattaa varmaan vielä tyhjäkäyntimoottori putsata vaikka bensalla.
                  Joo tyhjäkäyntimoottorin ajattelin vielä putsailla, sen jälkeen saapi olla sellaisenaan. Ei tuo nyt niin edes haittaa kun ei kuitenkaan ajoon vaikuta.

                  Paitsi sen lastun kyllä vaihdan kun löytyy. Laita Harri G ihmeessä privaa jos löytyy sulta nurkista!
                  ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5150
                    • Joensuu

                    Originally posted by 426Hemi View Post
                    Joo tyhjäkäyntimoottorin ajattelin vielä putsailla, sen jälkeen saapi olla sellaisenaan. Ei tuo nyt niin edes haittaa kun ei kuitenkaan ajoon vaikuta.

                    Paitsi sen lastun kyllä vaihdan kun löytyy. Laita Harri G ihmeessä privaa jos löytyy sulta nurkista!
                    Samaan lopputulokseen tulin itekkin, ettei haittaa mopon ajettavuuteen!

                    Vakiolastu kannattaa tosiaan laittaa. Viri virillä ei saa, kuin huonolla tuurilla venat solmuun.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • 426Hemi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 621
                      • Pälkäne

                      Originally posted by ruupanen View Post
                      Samaan lopputulokseen tulin itekkin, ettei haittaa mopon ajettavuuteen!

                      Vakiolastu kannattaa tosiaan laittaa. Viri virillä ei saa, kuin huonolla tuurilla venat solmuun.
                      Joo tolla lastulla sen onneks vaan kerran, kun kokeilin, näytti rajotin olevan jossain hieman yli 7000. Melko varma keino rikkoa jotain. Tietty eihän sitä sinne asti tartte polkea enkä toki niin ole tehnytkään mutta tossa liukkailla sladitellessa se jonkun kauniin kerran sinne vielä menee. Lisäks sitä paremmalla syyllä ei viittis rikkoo uusia yläkerran osia.
                      ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                      Comment

                      • BmwPunisher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 7629
                        • Lemu

                        Originally posted by ruupanen View Post
                        Saanko kysyä mikä into sulla on vaihtaa mittaristo?

                        Jos M5 mittariston laitat, niin siinä on ainakin kierroluvun punaraja korkeammalla + öljymittari ei pelaa. Muuten pitäs pelata ihan ok. Näin oli ainakin yhessä 535i:ssä mitä kävin joskus koeajaa.
                        M5 mittariston alunperin olisin halunnut vaihtaa syystä, että autoani
                        rakennan täydelliseksi M5 kopioksi.. mutta noista sinun mainitsemista
                        syistä M5 mittaristo ei minustakaan ole järkevä autoon, jossa kuitenkin
                        punaraja on jo paljon alempana.. joten nyt intoni siirtyi tuohon Alpina
                        mittaristoon.. nuo punaiset viisarit jotenkin vetää mua puoleensa..
                        E70 X5 30d

                        Comment

                        • BmwPunisher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 7629
                          • Lemu

                          Originally posted by muuris View Post
                          Samanlaisiahan ne periaatteessa on. Koodiplugin kun vaihdat omasta autostasi niin pitäis mennä syl lukumäärä, kulutusnäyttämät yms oikein.
                          hymm.. nyt rupesi tuo Alpina mittaristo kiinnostamaan..
                          E70 X5 30d

                          Comment

                          • bnnt
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 109
                            • Nokia

                            Autona e34 M50B25TU automaattilaatikolla.


                            Tuossa aiemmin ihmettelin sitä, kun kierrokset eivät laske ollenkaan kaasua nostettaessa sinne tyhjäkäynnin tasolle, vaan jäävät pyörimään sinne 3000 paikkeille. Ongelman huomaa parhaiten jos vaihde P- ta N-asennossa. Autossa siis periaatteessa kokoajan vedot päällä.

                            Aiemmin luulin, että vika olisi johtunut jumittuneesta/jäätyneestä kaasupolkimesta mutta nyt probleema on jälleen palannut. Voiko tuo johtua esim. jäätyneestä vaijerista tai kaasuläpästä vai mitä ihmettä...?

                            -------------------------------------------------------------------

                            Sitten kun nämä BMW:t ovat aina rikki ja jotain pitää aina huoltaa, niin tuossa muutama päivä sitten kun auton siirsin -20 asteesta +15 asteiseen talliin, pamahti paisuntasäiliön sauma hajalle yhtäkkisestä lämpötilaerosta () ja tiputtelee nyt tosiaan jäähdytinnesteitä. Saako tuota paisuntasäiliötä vaihdettua pelkästään, vai tarviiko vaihtaa koko syyläri kun se näyttäisi tuohon jäähdyttimeen olevan "integroituna"?

                            -------------------------------------------------------------------

                            Ja viimeisimpänä ongelmana sisätilan lämmitys. Vaikka moottori on lämpöinen, ei puhallin anna kokoaikaa lämmintä ilmaa vaan puhaltaa välillä kylmää ja välillä lämmintä jne. Autossa on manuaalinen ilmastointi. Voisiko tämä johtua vesiventtiilistä tai termarista?


                            Kiitos!
                            "The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore

                            Entiset:

                            e46 318
                            e46 328
                            e30 320
                            e34 525


                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              Originally posted by bnnt View Post
                              Autona e34 M50B25TU automaattilaatikolla.




                              Ja viimeisimpänä ongelmana sisätilan lämmitys. Vaikka moottori on lämpöinen, ei puhallin anna kokoaikaa lämmintä ilmaa vaan puhaltaa välillä kylmää ja välillä lämmintä jne. Autossa on manuaalinen ilmastointi. Voisiko tämä johtua vesiventtiilistä tai termarista?


                              Kiitos!
                              Jos välillä lämmintä ja välillä kylmää niin viittaa siihen että ilmaa järjestelmässä, ja onko nestettä tarpeeksi?
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • bnnt
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2009
                                • 109
                                • Nokia

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Jos välillä lämmintä ja välillä kylmää niin viittaa siihen että ilmaa järjestelmässä, ja onko nestettä tarpeeksi?
                                Nesteet OK ja ilmailtukin on.. Toimenpiteen oikeellisuudesta en sitten mene takuuseen.
                                "The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore

                                Entiset:

                                e46 318
                                e46 328
                                e30 320
                                e34 525


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎