Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bnnt
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 109
    • Nokia

    Originally posted by pheno View Post
    No hieman, mutta itellä ongelma oli se, että hanttarin puolen pyyhkijän varsi alko hakkaamaan konepeltiin. Se pisti vähän ärsyttämään, joten jotain oli tehtävä Puhumattakaan kimppakyytiläisten "ystävällisistä" huomautuksista, jotka voi tulkita puoleen ja toiseen....


    Minulla ei sentään vielä noin pahaksi ole päässyt äitymään. Täytyy tutkiskella tuo onkelma kun etsii/jaksaa/viitsii... Ei tässä vielä kiirettä kun pakkasen puolella ollaan.

    Saakos muuten sen vivuston tulemaan sieltä ihan kiltisti kun vaan purkaa niitten pyyhkijöitten alla olevan muovin kokonaan pois?
    "The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore

    Entiset:

    e46 318
    e46 328
    e30 320
    e34 525


    Comment

    • FbonE
      BTCF Member
      • Jun 2006
      • 878
      • Pori

      mikähän piru siinä on kun ei millää puhalla lämmintä toiseltapuolen autoa??? Ohjeita löytyy kyl ilmastointi malliin mutta ei ole sellasta ominaisuutta vaan karvalakkilämppäri vaijereilla.
      Kulkineet:E61 525döö
      ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
      -Pori Connection-
      bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        Originally posted by FbonE View Post
        mikähän piru siinä on kun ei millää puhalla lämmintä toiseltapuolen autoa??? Ohjeita löytyy kyl ilmastointi malliin mutta ei ole sellasta ominaisuutta vaan karvalakkilämppäri vaijereilla.
        Vesiventtiili jumissa.
        Ei väliä onko ilmastointia tai ei. Samat venttiilit silti konehuoneessa.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          Originally posted by Luntti View Post
          Vesiventtiili jumissa.
          Tarkennetaan, että toinen niistä kahdesta. Toisaalta, se toinenkin voi olla jumissa, auki asennossa koko ajan.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • bmwe30turbo
            BTCF Member
            • May 2008
            • 203
            • espoo

            samat pitäs olla

            ainakin realoemin mukaan samat jäähyt


            Originally posted by Mikko_Lilli View Post
            onkohan kuinka eroa m20b25autom. ja m50b25autom. syyläreissä:think omasta syyläri hajalla joka siis on m50 pannulla ja tarjottiin m20 padallisesta syyläriä.
            E39 530DA - 00
            E39 530DA-01
            E34 "520i" s38+hx60 - 91
            E34 m5 -91 projekti
            E34 m5 -88 turboprojekti
            MAN 12.224 isompi huoltoauto

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1985
              • Tampere

              Originally posted by bnnt View Post


              Minulla ei sentään vielä noin pahaksi ole päässyt äitymään. Täytyy tutkiskella tuo onkelma kun etsii/jaksaa/viitsii... Ei tässä vielä kiirettä kun pakkasen puolella ollaan.

              Saakos muuten sen vivuston tulemaan sieltä ihan kiltisti kun vaan purkaa niitten pyyhkijöitten alla olevan muovin kokonaan pois?
              Jonkunverran joutuu purkamaan, mutta ei se loppupeleissä kovin kauaa kestä kun varaa hieman aikaa. Itse jouduin myös myös sisätilanpuhaltimen moottorin irti ja purkamaan niitä ilmastoinnin (autom.) muovijuttuja edestä pois.

              Lisää juttua täältä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=35309 sekä Täällä todella yksityiskohtaiset ohjeet vivuston irtiottamiseksi:



              Last edited by pheno; 12-02-2011, 22:50.

              Comment

              • Valtsude
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2007
                • 739
                • Jyväskylä

                Mistä saa 88- tai 92-asteisen termostaatin M20 E34:seen? Varaosapuljussa oli tarjota vaan vakiota 80-asteista ja realoemkaan ei muita tunne ainakaan 520:seen. Ei myöskään Motonetistä tai KL:stä löytynyt. Kuitenkin noista 88 ja 92 oon kuullu puhuttavan.
                E34

                Comment

                • gremu
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 861
                  • Mankkaa

                  Originally posted by Valtsude View Post
                  Mistä saa 88- tai 92-asteisen termostaatin M20 E34:seen? Varaosapuljussa oli tarjota vaan vakiota 80-asteista ja realoemkaan ei muita tunne ainakaan 520:seen. Ei myöskään Motonetistä tai KL:stä löytynyt. Kuitenkin noista 88 ja 92 oon kuullu puhuttavan.


                  Voisimpa melkeen sanoa että tämä menee myös M20 11537511083
                  Tarkista nyt kuitenkin.

                  Kun m20 termari menee myös m50 niin miksi se ei menisi toisinpäin :think
                  kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
                  RIP
                  vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
                  ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
                  _______________________________________
                  Team BTCF-World Of Pirates
                  sigpic

                  Comment

                  • BBBimmer
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 476
                    • Nivala

                    Elikkäs lämppärin kenno vuotaa 525i vm.89 eli m20b25 koneinen, onko mitään mahdollisuutta nähdä kenen kenno siellä on, purkamatta koko keskikonsolia? osaisi hommata siihen oikean heti, niin ei tarvis pitää paria päivää purettuna.
                    Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                    Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                    Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                    ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      Originally posted by Valtsude View Post
                      Mistä saa 88- tai 92-asteisen termostaatin M20 E34:seen? Varaosapuljussa oli tarjota vaan vakiota 80-asteista ja realoemkaan ei muita tunne ainakaan 520:seen. Ei myöskään Motonetistä tai KL:stä löytynyt. Kuitenkin noista 88 ja 92 oon kuullu puhuttavan.
                      Miksi? , miksi mennä muuttamaan termaria jos tehdas on nimenomaan suunnitellut sen 80:seksi ja jos paleltaa niin kyllä vika on ihan jossain muualla.
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • Vibaa
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 581
                        • Vaasa

                        Originally posted by BBBimmer View Post
                        Elikkäs lämppärin kenno vuotaa 525i vm.89 eli m20b25 koneinen, onko mitään mahdollisuutta nähdä kenen kenno siellä on, purkamatta koko keskikonsolia? osaisi hommata siihen oikean heti, niin ei tarvis pitää paria päivää purettuna.
                        Onko ilmastointia, mikrofiltteriä etc? Tänne tutkimaan.
                        Itselläni kävi alkuvuodesta niin että oli kojelauta purettuna mutta olikin väärä vaihtokenno...
                        Kuskin sekä vänkärin jalkatiloista saattaa myös selvetä vain vähän purkamalla mikä kenno löytyy. Saatta jopa käydä tuuri että kenno on sitä tyyppiä minkä voi vaihtaa kuskin jalkatilasta nopeasti

                        Jos varman vastauksen haluat saada niin runkonumero sekä soitto taikka visiitti marmorille.
                        sigpic
                        E34 530iA

                        Comment

                        • Valtsude
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 739
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Axum View Post
                          Miksi? , miksi mennä muuttamaan termaria jos tehdas on nimenomaan suunnitellut sen 80:seksi ja jos paleltaa niin kyllä vika on ihan jossain muualla.
                          Ei nouse lämpömittari pystysuoraan muuta kuin pitkään paikallaan ollessa. Sama juttu uudella 80-asteisella niin vois kasikasilla koitella. Tuntuu syövänkin turhan paljon matka-ajossa kun lämpömittarikin lepää lähempänä varttiviivaa.
                          E34

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9042
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Valtsude View Post
                            Ei nouse lämpömittari pystysuoraan muuta kuin pitkään paikallaan ollessa. Sama juttu uudella 80-asteisella niin vois kasikasilla koitella. Tuntuu syövänkin turhan paljon matka-ajossa kun lämpömittarikin lepää lähempänä varttiviivaa.
                            Sulla on semmoinen harvinainen BMW, jossa jäähdytys toimii liian hyvin

                            Niinkuin Aki tokaisi, niin en 88-asteisessa minäkään järkeä näe. Mutta. Jos sen nyt haluaa laittaa niin ebaysta löysin pikaisesti, että samaa termaria ois:

                            518i - M40B18
                            520i - M20B20
                            520i 24V - M50B, M50B Vanos, M50B20 TU
                            525i - M20B25
                            525i 24V - M50B25, M52B25, M50B25TU
                            525iX 24V - M52B25 Vanos
                            530i - M30B30
                            535i - M30B35
                            525td - M51D25
                            525tds - M51D25 (Inter.)

                            Eli kato vielä realOEM että onko tosiaan noin ja etsi josko 88 termaria tarjottaisiin noihin muihin malleihin.
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • Valtsude
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2007
                              • 739
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Harri G View Post
                              Sulla on semmoinen harvinainen BMW, jossa jäähdytys toimii liian hyvin
                              Heh, joo. Sama kokeilla nyt kun auto muutenkin levällään, eipä tuo mikään iso ja kalliskaan homma oo.
                              E34

                              Comment

                              • r.w.
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2510
                                • Länsirannikko

                                Jeesus mitä virityksiä.............
                                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎