Kuinkas tollasen avattavan takalasin saa auki touringissa?
Ongelma on sellainen, että lasissa oleva lukkoon menevä osa on irti ja siellä lukossa, lasi on siis auki koko aika. Eikä auton avaimissa ole nappia eikä muutakaan kaukosäädintä ole tuon aukasemiseksi.
Oikean takalampun puolella kontin luukussa on samanlainen kahva kuin keskellä luukkua kontin aukaisua varten.
Enpä tiedä kippaavista penkeistä mitään, istuinosa ei nouse niinku tavallisissa jotta pääsisi akkuun käsiksi?
Nuo penkithän ei voi olla Saksalaisten suunnittelemat, niin perseestä tuo systeemi.
Istuinosathan kippaa etupuolelta pystyyn, jolloin selkänojan saa siihen istuin osan paikalle.
Suomeksi siis tavaratilaan tulee vajaa metri lisätilaa! Hurjaa... Mitään pitkää ei tuolla systeemillä kuskata.
Kaiken lisäksi meikäläisen lyhyellä varrella penkkiä pitää siirtää 15cm eteenpäin ennenkuin se takapenkki mahtuu kippaamaan.
Muttajoo, akkuhan sieltä verhouksien alta loppujen lopuksi löytyi
Vastataanpa näihin omiin ihmettelyihin, kun autoa on nyt tohtoroitu ulkopuolisella. Kerrankin on "vastauksia" eikä pelkästään kysymyksiä.
Syyläri oli selvä ja ylhäältä turvoksissa, kuten täällä on moni osannut kertoa sen olevan tyyppivika. Omasta ja korjaamon kavereiden mielestä syyläri ei voinut edes olla alkuperäinen, mutta oli silti antautunut. Nämä ovat kuulemma herkkiä ilmaamisen suhteen.
Moottorin sivuäänet tuli löysällä sekä melkein irti olleista tulpista. Itse idioottina en heti tajunnut niitten hengittävien palotapahtumasta tulevien äänien tulevan sieltä, vaikka siitä venttiillikopan kohdalta ne kuuluikin. Piti ruveta miettimään kaikenlaisia salaliittoteorioita (kansipahvi-/kansivika). Toisaalta en saanut aikaiseksi hommata tiivistesatsia avaamista varten. Tulpat olivat kärsineet moisesta ja menivät vaihtoon.
Käry tuli vuotavista venttiilikoppien tiivisteistä. Niidenkin laitto on asentajan mukaan tarkka puhde, jotta myös pysyy tiiviinä. Mutterien aluskumit ja kopan tiiviste tulee laittaa samalla kerralla ja suorittaa kiristämienn tasaisesti.
Bensan haju ei ainakaan pelkästään tullut polttoainelinjasta (mahdollisesti vuotavat letkut). Tulppien vaihdon jälkeen katku väheni merkittävästi. Voiko pitää paikkansa, että tarpeeksi löysällä olevan tulpan ohi pääsee puristustahdin aikana niin paljon seosta, että se haisee ulos asti venttiilikopan, huohotussysteemien ja pellin raosta? Näköjään.
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Etuakselilla olevalla "taaemmalla alatukivarrella" ilmeisesti useampi nimi, koska motonetin luettelossa se on "tukitanko" ja KL-varaosien luettelossa "reaktiotanko"?:think
Vai onko kyseessä eri osat?
Onko kellään ylimääräistä ehjää oikeanpuoleista kyseistä osaa? Pitäisi saada talvipommi leimattua...
Etuakselilla olevalla "taaemmalla alatukivarrella" ilmeisesti useampi nimi, koska motonetin luettelossa se on "tukitanko" ja KL-varaosien luettelossa "reaktiotanko"?:think
Vai onko kyseessä eri osat?
Onko kellään ylimääräistä ehjää oikeanpuoleista kyseistä osaa? Pitäisi saada talvipommi leimattua...
Samat on. Huom. motonetissä nuo myydään ilman puslaa.
Saakohan tästä kotikonstein luettua vikakoodit? Autosähkö veloittaa tuosta 60e niin mieluummin itse tarkastaisin.
Auto 525tds ja ongelma on airbagin valo joka ei sammu heti. Kestää pari minuuttia, että sammuu ja se ei kelpaa katsastusmiehelle.
Saakohan tästä kotikonstein luettua vikakoodit? Autosähkö veloittaa tuosta 60e niin mieluummin itse tarkastaisin.
Auto 525tds ja ongelma on airbagin valo joka ei sammu heti. Kestää pari minuuttia, että sammuu ja se ei kelpaa katsastusmiehelle.
Location: Tre = Tampere? Jos näin on, niin nimimerkki "Morkai" lukee sielläpäin vikakoodeja.
Riippuu ihan yksilöstä, jossain on pusla ja jostain se puuttuu. Tajuaa vaan pyytää sellaiset kappaleet, missä on pusla paikallaan.
Motonet myy irtona kolmea eri tukitangon helaa konekoon mukaan.(sisähela/oranssi 518, sininen 520/525, valkea/vihreä 524td/530/535/540) Onkos tässä tukitangossa sitten kiinni joku "yleismallin" hela?
Comment