Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KanaDimmy
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 398
    • Kalanti

    Originally posted by zener View Post
    Hmm tuo osan putsattiin samalla ku tutkiin kaikki letkut sun muut ja sai liikkumaan hyvin sen sisuksen. Letkut tutkittu(yksi vaihettiin) just tänään vaihdoin venttiilikopan tiivisteet. Voisko imusarjan tai pakosarjan tiivisteillä olla vaikutusta? Muutenki kuuluu vähän niinkuin ylimääräisiä ilma ääniä koneesta tyhjäkäynnillä ja kaasua kunnolla painaessa
    e34 525ia -93

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14440
      • Oulu

      Imuvuodothan vaikuttaa tottakai. Itse vaihtelin vähän aikaa sitten imusarjan tiivisteet omaan M50:iin.
      Last edited by zener; 13-07-2011, 20:49.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • KanaDimmy
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 398
        • Kalanti

        Originally posted by zener View Post
        Imuvuodothan vaikuttaa tottakai. Itse vaihtelin vähän aikaa sitten imusarjan tiivisteet omana M50:iin.
        Noh se lähtee sitten seuraavaksi vaihtoon

        Kiittää
        e34 525ia -93

        Comment

        • Roisto
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 2542
          • Kajaani

          Originally posted by KanaDimmy View Post
          mistä saa säätää m50b25 tyhjäkäyntiä :think yritin vähä katella mutta eihän sokea mitään näe kun ei tiedä mitä etsii

          Tyhjäkäynti n.600 ja vähän epätasainen mutta aika pienesti, ei edes pompi mittari...vähän korkeammalle sitä olisi kiva saada
          Eikös tuossa oo kuitenkin joku ruuvi läpän vieressä? Itellä pistettiin siihen pikku prikka nostamaan "tyhjäkäynti"kierrokset yli tonniin ku oli vähän onkelmia, periaattessa sama ku olis painanu pikkusen kaasua koko ajan. Se ruuvi itessään oli niin tiukassa/paskanen/ruosteinen/jotain että olis menny rikki jos olis väkisellä vääntäny. En tiiä sitte mikä sen ruuvin oikea funktio sitten on...
          2001 E39 525iA
          1992 E34 "540i/5"

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Putkirunkkari View Post
            Eikös tuossa oo kuitenkin joku ruuvi läpän vieressä? Itellä pistettiin siihen pikku prikka nostamaan "tyhjäkäynti"kierrokset yli tonniin ku oli vähän onkelmia, periaattessa sama ku olis painanu pikkusen kaasua koko ajan. Se ruuvi itessään oli niin tiukassa/paskanen/ruosteinen/jotain että olis menny rikki jos olis väkisellä vääntäny. En tiiä sitte mikä sen ruuvin oikea funktio sitten on...
            Onhan siinä ruuvi kyllä mutta ei ole tarkoitettu tyhjäkäynnin säätämiseen.

            Nythän autosi ei ota kaasua pois kokonaan esim moottorijarrutuksessa.

            Comment

            • ^Sleeper^
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 119
              • Oulu

              Kertokaahan fiksummat,että mikähän tuossa bemarissa on,kun ei anna kipinää,eikä bensapumppu pyöri. Vaihettiin tekniikka m20b20->m20b25 ja molemmat koneista toimi hyvin ennen irrotusta. Ja moottorin johtosarja+ohjainboxi on myös tuosta m20b25 koneesta.

              Ja siis puolalle kyllä tulee virta,kun virrat on päällä ja puola,kampiakselin asentotunnistin ja kaikki on kyllä kunnossa,eli ilmeisesti ei nyt jotenkin maadota puolaa? Vai vaikuttaako ne ohjainboxin vierestä lähtevät muutamat ohuet johot sytytykseen mitenkään, olivatkohan väriltään vihreä,valkoinen,musta/sininen,sini/valkee ja joku ruskea johto?

              Ja bensapumpun lliittimessä kaksi nastaa on maissa,yhteen tulee 6-7V,ja yhteen +12V. Sitten on vielä se vihreä/violetti piuha ja siihen,kun pistää akulta suoraan virtaa,niin pumppu pyörii ja bensaa tulee paineella letkuista. Ja relekkin on maissa ja virtaa tulee,eli onko nyt herätteessä jotain häikkää?

              Itellä ei oikeen järki enään riitä,kun on tullu jo jonkun aikaa pähkäiltyä,että mikä tuossa on ja ois ihan kiva saada tulille joskus
              - E36 m50b28 turbo

              Comment

              • jepe-
                BTCF Member
                • Feb 2008
                • 714
                • Kotka

                Originally posted by jepe- View Post
                Kuskin ovi aukeaa, muut ei. Sisältä jos painaa lukkoon niin kuskin ovi vain menee, muista kuuluu jonkunlaista jurinaa mut ei aukea tai mene lukkoon. Repsikan ovesta ei aukea mikään.
                Kukaan tähän keskuslukkoon osais neuvoa antaa että mistä vikaa lähtis etsimään?
                Alpina B10 3.3 Touring
                Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                Comment

                • Throttle
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 793
                  • -

                  M51D25 Öljymäärä ??

                  Comment

                  • bmwe30turbo
                    BTCF Member
                    • May 2008
                    • 203
                    • espoo

                    Originally posted by ^Sleeper^ View Post
                    Kertokaahan fiksummat,että mikähän tuossa bemarissa on,kun ei anna kipinää,eikä bensapumppu pyöri. Vaihettiin tekniikka m20b20->m20b25 ja molemmat koneista toimi hyvin ennen irrotusta. Ja moottorin johtosarja+ohjainboxi on myös tuosta m20b25 koneesta.

                    Ja siis puolalle kyllä tulee virta,kun virrat on päällä ja puola,kampiakselin asentotunnistin ja kaikki on kyllä kunnossa,eli ilmeisesti ei nyt jotenkin maadota puolaa? Vai vaikuttaako ne ohjainboxin vierestä lähtevät muutamat ohuet johot sytytykseen mitenkään, olivatkohan väriltään vihreä,valkoinen,musta/sininen,sini/valkee ja joku ruskea johto?

                    Ja bensapumpun lliittimessä kaksi nastaa on maissa,yhteen tulee 6-7V,ja yhteen +12V. Sitten on vielä se vihreä/violetti piuha ja siihen,kun pistää akulta suoraan virtaa,niin pumppu pyörii ja bensaa tulee paineella letkuista. Ja relekkin on maissa ja virtaa tulee,eli onko nyt herätteessä jotain häikkää?

                    Itellä ei oikeen järki enään riitä,kun on tullu jo jonkun aikaa pähkäiltyä,että mikä tuossa on ja ois ihan kiva saada tulille joskus
                    kumpi kone uudempi vai vanhempi kampiakselin etupäässä trikkeri pyörä vai laatikossa olevat kampuran tunnistimet itellä oli e30 silleen et oli väärä vauhtipyörä josta puuttu ajoitustappi tai siis sen kampuran tunnistimen tappi poikki niin eipä tullu kipinää
                    E39 530DA - 00
                    E39 530DA-01
                    E34 "520i" s38+hx60 - 91
                    E34 m5 -91 projekti
                    E34 m5 -88 turboprojekti
                    MAN 12.224 isompi huoltoauto

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 957
                      • Salo

                      Originally posted by Throttle View Post
                      M51D25 Öljymäärä ??
                      7 litraa.
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • HC91
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 998
                        • 29100/310053

                        saakos tuohon osaan 13 ostettua ja vaihdettua suojakumin erikseen vai pitääkö koko helvatan nivel ostaa uusi?

                        92' ///M5 3.8 individual
                        09' 320d xDrive
                        16' NIU N1 Sport
                        19' NIU U+ Sport

                        Comment

                        • ^Sleeper^
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 119
                          • Oulu

                          Originally posted by bmwe30turbo View Post
                          kumpi kone uudempi vai vanhempi kampiakselin etupäässä trikkeri pyörä vai laatikossa olevat kampuran tunnistimet itellä oli e30 silleen et oli väärä vauhtipyörä josta puuttu ajoitustappi tai siis sen kampuran tunnistimen tappi poikki niin eipä tullu kipinää
                          Kampi-akselin etupäässä on trikkeripyörä ja tunnistin. Ja kunnossakin tuntus olevan. (mittarilla katoin) Eli eikait tuohon pitäisi vauhtipyörän vaikuttaa?

                          Eihän noissa johtosarjoissa pitäisi mitään eroa olla? Kone ja johtosarja on siis otettu e30 ja taitaa olla 87. Ja tuo toinen ''sisäjohtosarja'' on auton oma (e34 520 -88) Eli ei tarvii mitään muutoksia tehä tuonne pyöreelle liittimelle tms?

                          Alkaa jo konstit loppumaan kesken pikkuhiljaa.
                          - E36 m50b28 turbo

                          Comment

                          • ^alexi^
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 258
                            • Kemi

                            Kirottu sulake 20, elikkä sulake kun paikallaan niin tyhjentää akun 2 päivässä. Jos sulakkeen ottaa irti niin kestää auto seisoa v aikka vuosia ettei akku tyhjene. Mikä näissä ollut todennäköisin syy tuohon akun tyhjenemiseen? Takakontin johtosarja korjattu, ei vikaa siellä ainakaan. Hermo menee kun pitäis ilmastointia saada käytettyä näin kesällä ilman että saa vara akku olla mukana

                            Comment

                            • JusZsE
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 134
                              • Järvenpää

                              Osaakos joku sanoa mikä aiheuttaa starin kovan rohinan/rääkäsyn m20 padassa? Elikkäs sama ongelma ollu manuaali m20b20 vehkeen kanssa ja 2 uutta starttia kokeillut, sama homma. Nyt m20b25 automaatti ihan uudella startilla tekee samaa, kokeilin käytetylläkin. Vauhtipyörän/vetolevyn pinnat vielä ihan hyvän näköset. Syö jotenkin startin rattaan etukulmia viistoon. :think
                              Sähkö on sinistä ja sattuu!

                              Comment

                              • kalevik
                                BTCF Member
                                • Apr 2009
                                • 957
                                • Salo

                                Originally posted by JusZsE View Post
                                Osaakos joku sanoa mikä aiheuttaa starin kovan rohinan/rääkäsyn m20 padassa? Elikkäs sama ongelma ollu manuaali m20b20 vehkeen kanssa ja 2 uutta starttia kokeillut, sama homma. Nyt m20b25 automaatti ihan uudella startilla tekee samaa, kokeilin käytetylläkin. Vauhtipyörän/vetolevyn pinnat vielä ihan hyvän näköset. Syö jotenkin startin rattaan etukulmia viistoon. :think
                                Samassa autossa siis? eli olet välissä vaihtanut tekniikkaa?

                                Jos kyseessä on kaksi eri autoa, voisi ensimmäiseksi vikaa hakea avaimenkääntäjästä

                                Oletko kokeillut startata syöttämällä irtopiuhalla sähköä siihen solenoidille?

                                Sellainenkin vika on nimittäin nähty että joku oli laittanut virtalukkoa säästääkseen ylimääräisen releen startin herätejohtoon. Tämä rele sitten sai kosteutta ja alkoi takertelemaan aiheuttaen sen että startti oli päällä sekunnin pari vaikka auto jo kävi ja avain oli vapautettu.

                                Siinä oli kyllä melkoinen ääni kun käyvä moottori heitti startin rattaan taaksepäin, mutta solenoidi väänsi vastaan yrittäen saada rattaan takaisin hammaskehälle
                                E61 525i, Suzuki VS1400
                                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎