Originally posted by zener
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e34 525ia -93
-
-
Imuvuodothan vaikuttaa tottakai. Itse vaihtelin vähän aikaa sitten imusarjan tiivisteet omaan M50:iin.Last edited by zener; 13-07-2011, 20:49.
Comment
-
-
Originally posted by KanaDimmy View Postmistä saa säätää m50b25 tyhjäkäyntiä :think yritin vähä katella mutta eihän sokea mitään näe kun ei tiedä mitä etsii
Tyhjäkäynti n.600 ja vähän epätasainen mutta aika pienesti, ei edes pompi mittari...vähän korkeammalle sitä olisi kiva saada2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Putkirunkkari View PostEikös tuossa oo kuitenkin joku ruuvi läpän vieressä? Itellä pistettiin siihen pikku prikka nostamaan "tyhjäkäynti"kierrokset yli tonniin ku oli vähän onkelmia, periaattessa sama ku olis painanu pikkusen kaasua koko ajan. Se ruuvi itessään oli niin tiukassa/paskanen/ruosteinen/jotain että olis menny rikki jos olis väkisellä vääntäny. En tiiä sitte mikä sen ruuvin oikea funktio sitten on...
Nythän autosi ei ota kaasua pois kokonaan esim moottorijarrutuksessa.
Comment
-
-
Kertokaahan fiksummat,että mikähän tuossa bemarissa on,kun ei anna kipinää,eikä bensapumppu pyöri. Vaihettiin tekniikka m20b20->m20b25 ja molemmat koneista toimi hyvin ennen irrotusta. Ja moottorin johtosarja+ohjainboxi on myös tuosta m20b25 koneesta.
Ja siis puolalle kyllä tulee virta,kun virrat on päällä ja puola,kampiakselin asentotunnistin ja kaikki on kyllä kunnossa,eli ilmeisesti ei nyt jotenkin maadota puolaa? Vai vaikuttaako ne ohjainboxin vierestä lähtevät muutamat ohuet johot sytytykseen mitenkään, olivatkohan väriltään vihreä,valkoinen,musta/sininen,sini/valkee ja joku ruskea johto?
Ja bensapumpun lliittimessä kaksi nastaa on maissa,yhteen tulee 6-7V,ja yhteen +12V. Sitten on vielä se vihreä/violetti piuha ja siihen,kun pistää akulta suoraan virtaa,niin pumppu pyörii ja bensaa tulee paineella letkuista. Ja relekkin on maissa ja virtaa tulee,eli onko nyt herätteessä jotain häikkää?
Itellä ei oikeen järki enään riitä,kun on tullu jo jonkun aikaa pähkäiltyä,että mikä tuossa on ja ois ihan kiva saada tulille joskus- E36 m50b28 turbo
Comment
-
-
Originally posted by jepe- View PostKuskin ovi aukeaa, muut ei. Sisältä jos painaa lukkoon niin kuskin ovi vain menee, muista kuuluu jonkunlaista jurinaa mut ei aukea tai mene lukkoon. Repsikan ovesta ei aukea mikään.Alpina B10 3.3 Touring
Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39
Comment
-
-
Originally posted by ^Sleeper^ View PostKertokaahan fiksummat,että mikähän tuossa bemarissa on,kun ei anna kipinää,eikä bensapumppu pyöri. Vaihettiin tekniikka m20b20->m20b25 ja molemmat koneista toimi hyvin ennen irrotusta. Ja moottorin johtosarja+ohjainboxi on myös tuosta m20b25 koneesta.
Ja siis puolalle kyllä tulee virta,kun virrat on päällä ja puola,kampiakselin asentotunnistin ja kaikki on kyllä kunnossa,eli ilmeisesti ei nyt jotenkin maadota puolaa? Vai vaikuttaako ne ohjainboxin vierestä lähtevät muutamat ohuet johot sytytykseen mitenkään, olivatkohan väriltään vihreä,valkoinen,musta/sininen,sini/valkee ja joku ruskea johto?
Ja bensapumpun lliittimessä kaksi nastaa on maissa,yhteen tulee 6-7V,ja yhteen +12V. Sitten on vielä se vihreä/violetti piuha ja siihen,kun pistää akulta suoraan virtaa,niin pumppu pyörii ja bensaa tulee paineella letkuista. Ja relekkin on maissa ja virtaa tulee,eli onko nyt herätteessä jotain häikkää?
Itellä ei oikeen järki enään riitä,kun on tullu jo jonkun aikaa pähkäiltyä,että mikä tuossa on ja ois ihan kiva saada tulille joskusE39 530DA - 00
E39 530DA-01
E34 "520i" s38+hx60 - 91
E34 m5 -91 projekti
E34 m5 -88 turboprojekti
MAN 12.224 isompi huoltoauto
Comment
-
-
Originally posted by bmwe30turbo View Postkumpi kone uudempi vai vanhempi kampiakselin etupäässä trikkeri pyörä vai laatikossa olevat kampuran tunnistimet itellä oli e30 silleen et oli väärä vauhtipyörä josta puuttu ajoitustappi tai siis sen kampuran tunnistimen tappi poikki niin eipä tullu kipinää
Eihän noissa johtosarjoissa pitäisi mitään eroa olla? Kone ja johtosarja on siis otettu e30 ja taitaa olla 87. Ja tuo toinen ''sisäjohtosarja'' on auton oma (e34 520 -88) Eli ei tarvii mitään muutoksia tehä tuonne pyöreelle liittimelle tms?
Alkaa jo konstit loppumaan kesken pikkuhiljaa.- E36 m50b28 turbo
Comment
-
-
Kirottu sulake 20, elikkä sulake kun paikallaan niin tyhjentää akun 2 päivässä. Jos sulakkeen ottaa irti niin kestää auto seisoa v aikka vuosia ettei akku tyhjene. Mikä näissä ollut todennäköisin syy tuohon akun tyhjenemiseen? Takakontin johtosarja korjattu, ei vikaa siellä ainakaan. Hermo menee kun pitäis ilmastointia saada käytettyä näin kesällä ilman että saa vara akku olla mukana
Comment
-
-
Osaakos joku sanoa mikä aiheuttaa starin kovan rohinan/rääkäsyn m20 padassa? Elikkäs sama ongelma ollu manuaali m20b20 vehkeen kanssa ja 2 uutta starttia kokeillut, sama homma. Nyt m20b25 automaatti ihan uudella startilla tekee samaa, kokeilin käytetylläkin. Vauhtipyörän/vetolevyn pinnat vielä ihan hyvän näköset. Syö jotenkin startin rattaan etukulmia viistoon. :thinkSähkö on sinistä ja sattuu!
Comment
-
-
Originally posted by JusZsE View PostOsaakos joku sanoa mikä aiheuttaa starin kovan rohinan/rääkäsyn m20 padassa? Elikkäs sama ongelma ollu manuaali m20b20 vehkeen kanssa ja 2 uutta starttia kokeillut, sama homma. Nyt m20b25 automaatti ihan uudella startilla tekee samaa, kokeilin käytetylläkin. Vauhtipyörän/vetolevyn pinnat vielä ihan hyvän näköset. Syö jotenkin startin rattaan etukulmia viistoon. :think
Jos kyseessä on kaksi eri autoa, voisi ensimmäiseksi vikaa hakea avaimenkääntäjästä
Oletko kokeillut startata syöttämällä irtopiuhalla sähköä siihen solenoidille?
Sellainenkin vika on nimittäin nähty että joku oli laittanut virtalukkoa säästääkseen ylimääräisen releen startin herätejohtoon. Tämä rele sitten sai kosteutta ja alkoi takertelemaan aiheuttaen sen että startti oli päällä sekunnin pari vaikka auto jo kävi ja avain oli vapautettu.
Siinä oli kyllä melkoinen ääni kun käyvä moottori heitti startin rattaan taaksepäin, mutta solenoidi väänsi vastaan yrittäen saada rattaan takaisin hammaskehälleE61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Comment