Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14457
    • Oulu

    Originally posted by Mäkki View Post
    Joku tietävä voisi selittää, onkos näissä mitään tiettyä johtohässäkkää josta helposti katkeavat, ottavat maihin tjsp. Homman nimihän on että oikea etuvalo, lyhyet, eivät pala. Sulakkeet katsottu/mitattu. Mistä lähtisi johto hässäkkää aukomaan. Jos ei ole niin täytyy sit vaan purkaa alusta asti
    LKM syyniin. Löytyy sieltä sulakelootasta, semmonen VHS kasetin näkönen loota.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • tommi--fi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 1066
      • Riihimäki

      -89 M20B25

      Ei varmaankaan kuuluisi tehostimen alipainesysteemin tältä näyttää? Mitähähän osia tästä puuttuu? Alkuperäinen viritys tuo tuskin on. Letkut näyttivät ehjältä, en tosin noita suojasukkia ottanut pois.

      Voiko vaikuttaa heikkoon tyhjäkäyntiin tuo viritys?
      Auto tai moottoripyörä Virosta?

      Comment

      • TomPeelo
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 133
        • Kokkola City

        Sattuuko löytymään keltään ilmassamittaria bosch 0280212010 750i:ssä ja m50b20 moottoreissa sama.
        Tuossa bmw:n numerot




        :think:think:think pikkasen on puutunut kampe tällä hetkellä. signaali lian pieni on vikamuistin sisältö. privalla tavoittaa.
        One and only Bmw M5 s85

        Comment

        • bimmer_
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 851
          • Suomi

          Originally posted by E39-530A View Post
          Pakko liittyä tähän kuoroon. Olen kyllä lukenut FAQ-alueelta läpi ketjun E34:sen alustaremontista pari kertaa ja vikaa voi olla missä vain (tutina). Ennen kuin rupean itse summittaisesti vaihtelemaan "helppoja" osia tai vien pajalle "vaihtaa kaikki", niin kysäisenpä mistä kannattaisi aloittaa. Oireet:

          - Tutisee 80-90km/h vauhdissa, ei juurikaan muuten.
          - Puoltaa voimakkaammin jarruttaessa ja puoltaa ajossa, jonka huomaa erityisesti moottoritiellä (suoraan ajetaan ratti vähän vinossa ~10astetta)
          - Kardaanin tukilaakeri vinkuu ja valittaa. Ei jatkuvasti mutta erityisesti kylmänä
          - Kolisee joka ikisessä tilanteessa, missä kori vain liikkuu suhteessa pyöriin. Ryömiminen epätasaisella parkkipaikalla riittää. On väljää ja kolisee edestäkin vähän, mutta suurin kolahdus tulee aina takaa (vaikka etupyörät vasta joustavat)
          - Peräpää pukeilla "ajettaessa" luistonesto pois päältä (autossa myös lukkoperä) alkoi jossain vauhdissa, about 40-60km/h julmettu vapina.

          * HUOM. Autossa on aluperäisvanteet 15" (samanlaiset kesä/talvi) Tutina ja kolina vähäisempää talvinakella, koska ne ovat ylikokoa (215/65"15). Jouset ja iskarit on vaihdettu viimeisen parin vuoden sisään.

          Mitä on tehty: eipä vielä juuri mitään. Jarrut taakse vaihdettu (levyt, palat, satuloiden herkistely ja käsijarrun säätö). En odottanutkaan tämän mihinkään vaikuttavan, paitsi peruuttaessa kuuluvan vinkunan loppumiseen, jonka se tekikin.

          Eli mitä arvon asiantunteva E34-kolinaraati neuvoo? Onko kardaani tai sen tukilaakeri asennettu väärin? Kierros kaikkea uusiksi alustasta?
          Itsellä ollut sama ongelma ja hermothan siinä meni, osa osalta kaikki uusiksi ja kyllähän se vika sieltä ilmeni. Ensin alusta, jarrut, renkaat ja vanteet, ei vaikutusta. kardaanin tukilaakeri ja vaimenninkumi, vieläkin tutisee. Sitten keulaan kaikki ohjaukseen liittyvät nivelet ja tuet, vapina loppui Vika oli väljässä "keskinmäisen raidetangon" puslassa joka on siellä suojapellin alla vänkärinpuolella. joku erityinen nimi kyseisellä puslalla myös on
          Seonsekinnusenjoukokinnulasta

          e46 320i Touring -04
          e36 328i -97 Sedan Ralliauto

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8264
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by bimmer_ View Post
            Itsellä ollut sama ongelma ja hermothan siinä meni, osa osalta kaikki uusiksi ja kyllähän se vika sieltä ilmeni. Ensin alusta, jarrut, renkaat ja vanteet, ei vaikutusta. kardaanin tukilaakeri ja vaimenninkumi, vieläkin tutisee. Sitten keulaan kaikki ohjaukseen liittyvät nivelet ja tuet, vapina loppui Vika oli väljässä "keskinmäisen raidetangon" puslassa joka on siellä suojapellin alla vänkärinpuolella. joku erityinen nimi kyseisellä puslalla myös on
            apusimpukan hela?
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1463
              • Ihan Savossa

              Originally posted by -Markus- View Post
              Takakallistuksenvakaajassa on kiinni tuo peränsäätövipu. sitä vaan löysään ja auto käyntiin ja säätämään. Jos löytyy ponni mistä käsin voi säädön tehdä niin hyvä.

              Itsellä vastaava operaatio tulossa, mutta toiseen suuntaan. Pitäs saada autoo nostettua ennen talvee....
              Originally posted by Wangel436 View Post
              Ja kokeile tuota säätöhommaa vielä ennenkuin vaihdat ne takajouset,kun vakio jousillakin tuo putoaa jonkin verran alaspäin,kun vaan sitä tankoa säätää
              Paljonko muuten on pyöränkaaresta matkaa navankeskelle noilla jousilla edessä? :think
              Joo siis peräpää varmaan tuosssa onkin ihan vakio, oli siis puotettu aika tonttiin perästä, eli säätö ihan alas. Huomas kyl ajossa et tuntu että perä hiukan "pohjaa" sopivissa heitoissa. Edessä on jotkut madallusjouset, jostka pitäs vaihtaa johonkin lähes vakiojousii. Tai joku -20 mm madaltavat vois olla sellanen hyvä kompromissi.

              Ei oo ote nyt tässä, täytyy kattoo toi navasta-kaareen mitta jossain vaihees

              E: Heh...täytyykö "alustasarja" muutoskatastaa otteesta pois jos muuttaa vakioksi takas... Ja saako sen "1 % vaihdettu" merkinnän sitten pois....
              Last edited by -Markus-; 14-06-2011, 18:39.

              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • KanaDimmy
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 398
                • Kalanti

                Originally posted by KanaDimmy View Post
                Oma e34 sai varmaan lämpöhalvauksen kun alkoi eilen ajotietokone huutelemaan "Door Open" vaikka kaikki olisivat hyvin kiinni. Aina kun pysähtyy esim. valoihin ja lähtee liikkeelle niin se ihana DING ääni ja sanoo ovea.

                Toinen vika kans tuli että ei anna laittaa ovia lukkoon Kääntää avaimesta niin menee lukkoon sekunniksi ja pomppaa takasi auki.

                Osaako väki neuvoa?
                Koitetaan onnea uudemman kerran, alkaan ottamaan päähän piippailu
                e34 525ia -93

                Comment

                • Kal.ju
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 2883
                  • Akaa / Toijala

                  Originally posted by KanaDimmy View Post
                  Koitetaan onnea uudemman kerran, alkaan ottamaan päähän piippailu
                  Oletko takakontin johtonipun tarkistanut?

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14457
                    • Oulu

                    Noniin, tänää kattelin vähän valoja, ja pakkivalot ei pelaa. Kontin johtosarja on korjattu. Polttimot silmämääräisesti ehjät.

                    Vielä en mitanut tuleeko kantaan asti virtaa, täytyy huomenna mittailla.

                    Mutta missä 5hp18:ssa on pakkivalo katkaisin? Koitin ETK:ta selata ja ZF:n luetteloo, mutta ei satu omaan silmään. :think
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8264
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by zener View Post
                      Noniin, tänää kattelin vähän valoja, ja pakkivalot ei pelaa. Kontin johtosarja on korjattu. Polttimot silmämääräisesti ehjät.

                      Vielä en mitanut tuleeko kantaan asti virtaa, täytyy huomenna mittailla.

                      Mutta missä 5hp18:ssa on pakkivalo katkaisin? Koitin ETK:ta selata ja ZF:n luetteloo, mutta ei satu omaan silmään. :think
                      eikös sen pitäisi olla siinä kepin juuressa :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14457
                        • Oulu

                        Originally posted by peto2 View Post
                        eikös sen pitäisi olla siinä kepin juuressa :think

                        :think

                        Sulakekkin on katsomatta, mutta on tullu kyllä selattua ne läpi aikasemmin että palaneita ei löydy.

                        EDIT: ahaa, eli homma pelaa siis tuosta osa 7:kan kautta... Täytyy siis putsata.
                        Last edited by zener; 14-06-2011, 21:58.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • aakoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 777
                          • Espoo

                          Originally posted by KanaDimmy View Post
                          Koitetaan onnea uudemman kerran, alkaan ottamaan päähän piippailu
                          Koitahan auttaako mitään jos vedät kuskin oven kahvasta sisäänpäin silloin kun huutelee tuota. Omasta autosta oli kuskin oven kytkin rikki ja huuteli tuolleen aina aika ajoin. Se kytkin on lukon auton puoleisessa vastakappaleessa, joka ei (ilmeisesti) ole purettavissa. Eli jos tilaat kytkimen, se koko vastakappale tulee mukana.



                          Tuosta osa #7.

                          Oma oireili aluksi niin, että piippaili vähän väliä ja jos veti kahvasta niin hiljeni. Teki tätä lähinnä pakkasilla. Seuraavana talvena kyrvähti kokonaan ja piippaili aina.
                          E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2542
                            • Kajaani

                            Originally posted by aakoo View Post
                            Koitahan auttaako mitään jos vedät kuskin oven kahvasta sisäänpäin silloin kun huutelee tuota. Omasta autosta oli kuskin oven kytkin rikki ja huuteli tuolleen aina aika ajoin. Se kytkin on lukon auton puoleisessa vastakappaleessa, joka ei (ilmeisesti) ole purettavissa. Eli jos tilaat kytkimen, se koko vastakappale tulee mukana.



                            Tuosta osa #7.

                            Oma oireili aluksi niin, että piippaili vähän väliä ja jos veti kahvasta niin hiljeni. Teki tätä lähinnä pakkasilla. Seuraavana talvena kyrvähti kokonaan ja piippaili aina.
                            Mullahi teki tuota viime talvena. Ei ilmeisesti menny tarpeeksi pohjaan se nappi ni otin pahvin palan ja teippasin sen siihen kiinni sähköteipillä, nyt menee pohjaan saakka eikä oo huutanu enää
                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • Java
                              Bimmer Rookie
                              • May 2010
                              • 63
                              • Vihti

                              Pari viikkoka takapää vinkunut ja vonkunut aina töyssyissä ja nyt jopa jo kaarteissakin. Takaa kuuluu ja esim kun vetokokukun päällä pomppii niin vonkuu aikalailla. Ihan pienikin liike vinguttaa

                              Otin tossa illalla auton pukille ja rupesin tutkimaan, mutta kaikki puslat ja jouset näyttäisi olevan päälleppäin kunnossa, enkä pystynyt keppiä antamalla paikallistamaan äänen lähdettä. Ääni tuntuu tulevan tosiaan aika keskeltä, perän kohdalta. Onko muilla kokemuksia jotta mitä kannattaa alkaa vaihtaa? Ruiskuttelin vähän vaseliiniä pusliin josko auttaisi, mutta eipäi ollut vaikutusta.

                              Comment

                              • E39-530A
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 938
                                • Espoo

                                Originally posted by Parkkeri View Post
                                Ite vaihoin jarrulevyt uusiin niin loppu tutinat ja ne jotka otin pois ei ollu ku pari vuotta vanhat jostain syystä oli menny vaan kieroon...ja sitte jos keskiörankaat puuttuu vanteista niin ainaki mulla tärrää niin pirusti, olettaen tietenki että renkaat vanteisiin pitää laittaa
                                Originally posted by bimmer_ View Post
                                Itsellä ollut sama ongelma ja hermothan siinä meni, osa osalta kaikki uusiksi ja kyllähän se vika sieltä ilmeni. Ensin alusta, jarrut, renkaat ja vanteet, ei vaikutusta. kardaanin tukilaakeri ja vaimenninkumi, vieläkin tutisee. Sitten keulaan kaikki ohjaukseen liittyvät nivelet ja tuet, vapina loppui Vika oli väljässä "keskinmäisen raidetangon" puslassa joka on siellä suojapellin alla vänkärinpuolella. joku erityinen nimi kyseisellä puslalla myös on
                                Ajattelin tosiaan, josko ottaisi pukeille, kitkuttelisi ja heiluttelisi osat läpi. Joistakin osista varmaan näkee ja tuntee ihan kädellä, jos ovat kaput. Käväisen varmaankin tänään kyselemässä paikalliset korjaamon kavereilta, mitä tuumaavat. Kohta alkaa tulla aika leimalle ja pari muuta juttua pitää hoitaa, joten "siinä samalla" jos hoidattaisi tuota.
                                E92 335iA -08

                                ---
                                ex E34 540iA -93
                                ex E90 325iA -05
                                ex E39 530iA -00
                                ex Toyota Avensis
                                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎