Oon ilmannu m50 (2.7) konetta tällä ohjeella http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=81405 Aikasemmat kuravedet laskettu pihalle ja pusattu jäähdytyskanavat ja syyläri. Ongelmana on se et ilmaus vaiheessa työntää tuohon pulloon vaa lisää nestettä, koneseen sain menemää vaa noin 7l.
Nyt on pieni pulma tuon käyttöauton virkaa toimittavan 535i:n kanssa, eli mennään reilu pari viikkoa taakse päin ajassa. Tosiaan kotoota lähdettäessä kaupassa käymään alkoi melkein heti lämmöt nousta pikkuhiljaa yli keskiviivan, oli jo lähellä punaista kun pysähdyin ruuhka-aikaan liikennevaloihin ja sammutin siihen. Muutaman minuutin valojen odottelun jälkeen käynnistin ja otin yhden reilun parin sekunnin kiihdytyksen että pääsen rullaamalla kaupan pihaan, pois tienvarresta. Lämmöt ei kuitenkaan nousseet punaiselle asti, mutta vedet tulivat parissa sekunnissa kiihdytyksen jälkeen pihalle. Kaupan pihassa totesin että vesipumpun ja termarikotelon välinen letku riekaleina.
No uusi letku tiskiltä, kiinni ja ilmailemaan. Hetken ilmailtuani vesi alkoi kiertämään, lämmöt tasaantui ja kuumaa tuli koppiin normaaliin tapaan. Polttelin vielä tupakin auton käydesssä, ja olin laittamassa jo korkkia kiinni kun huomasin paluuletkusta tulevan selvää moottoriöljyä säiliöön. No sammuttelin auton, mittatikun mukaan kadonnut asteikon verran öljyä veden sekaan. Ja suurella todennäköisyydellä juurikin ilmaustapahtuman aikana (ehkä 10-15min), koska öljy ei ollut mitenkään vaahdottunut tai sekottunut vielä veteen.
Nyt kysymys kuuluu, että mistä pääsee noin iso määrä öljyä veden sekaan tuossa ajassa. Ilman että edes öljynpainevalo palaa/hehkuu?
Kannen nappasinkin jo pois, tiiviste täysin uudenveroinen. Ei mitään ylikuumenemisen merkkejä, tai muutakaan ihmeellistä. Luulisi tuollaisen jättävän jo jonkinlaisen jäljenkin johonkin? Lohkon tasopinta mielestäni ok, ei halkeamia. Ja kansi silmämääräisesti ok, eli ei mitään isompia halkeamia. Hiushalkeamista tuskin pääsee öljyä tuollaisella tahdilla tulemaan läpi vesikanavaan. Joka tapauksessa kansi tällä hetkellä koeponnistuksessa ja tiivisteet+pultit tilattu, mutta kiinnostaisi oikeasti tietää mistä vikaa lähteä etsimään.
Onko esim lohkossa jossain päin öljy ja vesikanava todella lähellä toisiaan, joka voisi jostain ihmeen syystä paukkua?
Olen laittamassa M20 vauhtipyörää M50 moottorin jatkeeksi.
Ilmeisesti M20 vauhtikseen kuuluu jonkinlainen shimmilevy tjsp. siihen kiinnityspulttien alle? Minulta tuo kuitenkin puuttuu, joten onko välttämätön/kuinka oleellinen osa kyseessä?
Kyllä ne antaa virheilmotuksia, vaikka ne pelaisikin. (kokemuksen syvällä rintaäänellä)
e34.de sivustolla on tähän korjausohjeet, jossa siis juotetaan uudet konkat moottorista lähteviin johtoihin. Pääsyy on se, että sieltä korkeudensäätömoottoreista on häiriönpoistokonkat kulahtaneet. Niistä kun ei saa kuoria irti ehjänä.
Nyt iski tenkkapoo. Mitenkä ne ovien alalistat oikein irtoaa?
Yritin vedellä ja väännellä, nätisti ruuvvariakin yritin väliin tunkea mutta mitään ei tapahdu. Lisää väkivaltaa? :think
e34.de sivustolla on tähän korjausohjeet, jossa siis juotetaan uudet konkat moottorista lähteviin johtoihin. Pääsyy on se, että sieltä korkeudensäätömoottoreista on häiriönpoistokonkat kulahtaneet. Niistä kun ei saa kuoria irti ehjänä.
Niinpä tietenkin... Mistäs tuo ohje löytyy, kun ei satu omaan silmään tuolta. :think
Olen laittamassa M20 vauhtipyörää M50 moottorin jatkeeksi.
Ilmeisesti M20 vauhtikseen kuuluu jonkinlainen shimmilevy tjsp. siihen kiinnityspulttien alle? Minulta tuo kuitenkin puuttuu, joten onko välttämätön/kuinka oleellinen osa kyseessä?
Nyt iski tenkkapoo. Mitenkä ne ovien alalistat oikein irtoaa?
Yritin vedellä ja väännellä, nätisti ruuvvariakin yritin väliin tunkea mutta mitään ei tapahdu. Lisää väkivaltaa? :think
Kyllä ne juurikin niin pitäisi irrota. Toki kohtuu tiukasti ne kiinni on.
Voihan toki olla että joku aikaisempi omistaja on niiden kanssa köyhäilly eikä ole uusinut puoliksi irronneita listoja, vaan tempassu jollain liimalla kiinni.
Comment