Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tyramies
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 272
    • Helsinki

    Kiitoksia tovereille jotka vastasivat ja muille avusta Käyn viikonloppuna Pietarissa niin nostamme auton ja katsotaan mikä perä ja tummennetaan lasit.
    Samalla sitten varmaan purkaa sitä t.k moottoria osiin ja puhdistais.
    Saako tohon mittarin alla olevaan näyttöön mitään muuta kuin ne vikakoodit tai joskus tulee washer fluid tjsp eli pissapoika lopus yms... Esim jotain keskikulutusta tai muuta? Kun siinä radion alla on vain analoginen kello ja tyhjää. Ja mites kun yhdistin 19 ja 7 niin se öljyn mittari 5 vihreetä kun nollaantu, mutta inspection ja sen vieressä kello niin ne palaa vieläkin? Tosta ilmastointi jutusta tajuun että se siis on normaalia ja kyllähän toi lämpenee tarpeeks niillä peilien ja jalkojen reijillä.

    Eikös näissä ollu akku takapenkin alla? Helpottaa sw asennusta
    -Kevin, i wanna double...
    -Harry! ...
    -I need a double, right now!
    "thank you son."

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      Originally posted by zener View Post
      Joo, noissa alkupään autoissa ilmastointi tosiaan määrää, mutta loppupään autoissa se rulla löytyy vaikka ei ois ilmastointia.

      Tosin siitä rullasta ei mitään tapahdu, kun ei noista romuista tule lämmitettyä ilmaa keskisuuttimista ilman ilmastointia
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14446
        • Oulu

        Originally posted by Peltsii View Post
        Tosin siitä rullasta ei mitään tapahdu, kun ei noista romuista tule lämmitettyä ilmaa keskisuuttimista ilman ilmastointia
        Se häätyy mallailla askelmoottorit takas paikalleen ni toimii paremmin se säätö.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • jallu^
          Newbiemmer
          • Nov 2011
          • 24
          • Toijala

          Mihin alemmasta pienemmästä nipasta lähtevä letku menee? Oli molemmat hapertuneet katki, suuremman sainkin vaihdettua mutta tuolle ei löytynyt paikkaa.

          Last edited by jallu^; 29-01-2012, 12:54.
          525iA e34 Sorrentblau
          Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
          H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4328
            • Turku

            Olisikohan tuolla viimeisessä viestissä vastaus.



            Mulla taitaa mennä öljytikun putkeenkin joku letku, mutten muista mistä. En jaksa nyt lähteä tarkistamaan.

            Comment

            • Löwen
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 385
              • Finnland

              jallu^, ainakin vanoksettomassa koneessa tuo pienempi menee suoraan tyhjäkäyntiventtiilin putkeen. Sen putken nippa näkyy kun katsot tuosta öljysuotimen kohdilta imusarjan alle. Tarkista nyt siitä ensiksi.
              MB E220CDI '10 Braun

              Comment

              • Jurkutti
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 46
                • Kangasala

                Osaisko joku jelpata ton 94 525 TDS:sän kans..? Ongelma on seuraavanlainen: auto ei hehkuta kylmänä muutakuin "näpäyttämällä" starttia ja ei aina silloinkaan, yleensä joutuu "näpäyttään" monta kertaa. Mutta, esim tänä aamuna, auto oli tolpassa koko yön (ajastin rikki) ja hehkutti suoraan ongelmitta. Lämpömittarin viisari oli sinisen alueen yläpäässä. Eli siis auto hehkuttaa useimmiten sen 5 sekuntia kun kone on puolilämmin, mutta kuumana ei laisinkaan. Ja autossahan on jotain muutakin vikaa, kun saa startata kylmällä koneella (- 10 astetta) useita kertoja ennenkuin edes hörähtää. Jos auto on tolpassa enemmän kuin kaksi tuntia niin ongelmia ei ole (about 3-5 sekunnissa käymään). Hehkut on juuri vaihdettu ja hehkujen jännitteet mitattu (antoi n. 10,6 volttia per hehku).
                08 Passat variant.

                Ex: E36 328 CiA, E34 525 TDS

                Comment

                • eXon91
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 56
                  • Hollola

                  Kuinka vanha akku
                  E46 330d 2002

                  Comment

                  • BBBimmer
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 477
                    • Nivala

                    Apua kaivattas letkulämmittimen asentamiseen, 530ia touring m60

                    Pystyykö asentamaan letkun 2 tai 16 väliin, olisi helpoin asentaa http://www.realoem.com/bmw/showparts...14&hg=64&fg=18

                    Ja syy letkulämppäriin, tämän hetken lämpötilat / rahatilanne ja letkulämppärin löytyminen tallista, asennus tarkoitus tehdä niin että saa palautettua alkuperäiseen kuntoon ja asennettua säteilijät, kun ylimääräistä rahaa niihin..
                    Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                    Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                    Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                    ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                    Comment

                    • Rytinä
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 138
                      • Kylmäoja/Joensuu

                      Originally posted by BBBimmer View Post
                      Apua kaivattas letkulämmittimen asentamiseen, 530ia touring m60

                      Pystyykö asentamaan letkun 2 tai 16 väliin, olisi helpoin asentaa http://www.realoem.com/bmw/showparts...14&hg=64&fg=18

                      Ja syy letkulämppäriin, tämän hetken lämpötilat / rahatilanne ja letkulämppärin löytyminen tallista, asennus tarkoitus tehdä niin että saa palautettua alkuperäiseen kuntoon ja asennettua säteilijät, kun ylimääräistä rahaa niihin..
                      Kyllä minä laittaisin sen syylärin alavesiletkuun
                      Ford Fiesta '15
                      Bmw E46 320i touring '03
                      Suzuki SJ410 '83
                      Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92

                      Comment

                      • BBBimmer
                        BTCF Member
                        • Mar 2006
                        • 477
                        • Nivala

                        Originally posted by Rytinä View Post
                        Kyllä minä laittaisin sen syylärin alavesiletkuun
                        Mitenkäs sitten termostaatin kanssa:think Eikös se ole alavesiletkun yläpäässä, eikä lämmin vesi silloin pääse kiertämään lohkoon?
                        ja toiseksi letkulämppärin liittimethän ovat 18mm ja 16mm ja alavesiletku luokkaa 35-50mm..
                        Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                        Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                        Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                        ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14446
                          • Oulu

                          Originally posted by BBBimmer View Post
                          Mitenkäs sitten termostaatin kanssa:think Eikös se ole alavesiletkun yläpäässä, eikä lämmin vesi silloin pääse kiertämään lohkoon?
                          ja toiseksi letkulämppärin liittimethän ovat 18mm ja 16mm ja alavesiletku luokkaa 35-50mm..
                          Onhan siinä termarissa pieni hengitysreikä, siitä ainakin M70:ssä kiersi neste, mutta se lämmitti samalla lämpötila-antureita, joka vain vaikeutti käyntiinlähtöä.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Rytinä
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 138
                            • Kylmäoja/Joensuu

                            Originally posted by BBBimmer View Post
                            Mitenkäs sitten termostaatin kanssa:think Eikös se ole alavesiletkun yläpäässä, eikä lämmin vesi silloin pääse kiertämään lohkoon?
                            ja toiseksi letkulämppärin liittimethän ovat 18mm ja 16mm ja alavesiletku luokkaa 35-50mm..
                            Hankalaksi menee...
                            Ford Fiesta '15
                            Bmw E46 320i touring '03
                            Suzuki SJ410 '83
                            Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92

                            Comment

                            • <salmiakki>
                              Newbiemmer
                              • Jan 2012
                              • 5
                              • Turku Finland

                              Oisko antaa neuvoja Bmw 525i vm. 94 termostaatin vaihtoon? Lämmöt ei nouse oikeen kunnolla ni mitä luultavammin siitä kiinni?

                              Comment

                              • zeneg
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 1238
                                • Oulu

                                Originally posted by <salmiakki> View Post
                                Oisko antaa neuvoja Bmw 525i vm. 94 termostaatin vaihtoon? Lämmöt ei nouse oikeen kunnolla ni mitä luultavammin siitä kiinni?
                                Viskon tuulitunneli irti. Visko irti, tai viskon ropelit. Paisarin korkki auki. Termarikotelo neljällä pultilla kiinni. Vanha pois ja uus tilalle. Kamat kasaan ja huolellinen ilmaus.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎