Olis venttiilikopan tiivisteiden vaihto menossa, joten ajattelin samalla vaihtaa myös vanoksen tiivisteet.
Tarviiko tuossa lukita nokkia tms. vai onnistuuko vanoksen irroittaminen ilman erikoisuuksia?
Yritin searchia käyttää ja ohjeet tuntui olevan m52-koneisiin. Voinen hyödyntää niitä tuohon omaani? (M50B25)
Jos löydätte jonkun hyvän vaihto-ohjeen, niin linkatkaa.
Olis venttiilikopan tiivisteiden vaihto menossa, joten ajattelin samalla vaihtaa myös vanoksen tiivisteet.
Tarviiko tuossa lukita nokkia tms. vai onnistuuko vanoksen irroittaminen ilman erikoisuuksia?
Yritin searchia käyttää ja ohjeet tuntui olevan m52-koneisiin. Voinen hyödyntää niitä tuohon omaani? (M50B25)
Jos löydätte jonkun hyvän vaihto-ohjeen, niin linkatkaa.
Osaiskohan joku expertti sanoa, mistä tämä puhaltimen moottori on kotoisin :think
Tuolla 9041-1504 koodilla löytyi;
Mercedes Benz E 200-E 500 (W124) (AC) 1993-1998 9041-1504 pelkkä moot. (73mm,2x8mm)
Tiedä sitten onko tuo mersun, mutta koot ilmeisesti täsmää koodin lisäksi?:think
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Jaahans, mikä lie tullut uskolliseen sotaratsuun kun äityi hörppimään bensaa ihan ämpäritolkulla. Tankillinen (80L) ei riittänyt LPR-TRE-LPR reissuun, eli noin 570km.
Ehkä kolmannes matkasta oli kulutusmittari oikeissa lukemissa, muuten sitten vähintään 14 ja vähänkin ylämäkeä, niin yli 20 ja reilusti. Tasamaalla noin 90 vauhdissa viisari siinä 14 paikkeilla. Muuten meno pysyy samana, äänikään ei muutu. Saattaa myös vaihdella välillä 10-20 vaikka kaasujalka pysyy ihan paikallaan. Luulin ensin, että kulutusmittari on sökö, mutta bensamittarin viisari tippui silmissä, niin uskottava se oli.
Tänään oli hetki aikaa puuhata. Tyhjäkäyntiventtiilin putsasin kun tyhjäkäyntikin soutaa, helpotti jonkun verran. Irrotin MAFin ja suihkin sinne carb cleaneria, muuta sille nyt ei osaa tehdä. Moottorin lämpöanturi on kertaalleen vaihdettu vaikka ei siinä sitten vikaa ollutkaan. Meinasin vaihtaa sen alkuperäisen takaisin, mutta loppui aika ja olis melkein pitänyt irrottaa imusarja, ei sopineet avaimet sinne. Liittimen sen sijaan putsailin. Lambdan kunnosta ei mitään käryä, mutta ei se käsittääkseni noin paljon vaikuta vaikka olisikin sökö.
Nyt sitten illalla pyyhkäisin taas välin LPR-TRE ja lähes koko ajan oli normaalit lukemat. Pari pätkää oli, jolloin tuli sama ilmiö. Kulutus pomppaa taivaisiin jne. Hetken ajoin MAFin pistoke irti, mutta ei siitä mitään kostunut, kulutus koholla ja veto poissa.
Ihme homma, olisko tuo MAF tiensä päässä?
Nyt jos jollain on Tampereella joutilas toimiva M50B25 MAF, niin ehdotan seuraavaa: tuot MAFin Ilveksen respaan huoneen numerolla tai nimelläni varustettuna. Nappaan sen sieltä, vaihdan parkkihallissa ja ajan perjantaina TRE-LPR välin. Jos ilmiö katoaa, niin aletaan hieroa kauppoja, jos vika pysyy, niin lähetän MAFin takaisin ja alan katsella jotain uutta autoa...
Privalla vaikka yhteyttä jos innostut tuosta edellisestä.
TRE-LPR pätkä ajettu tänään ja edelleen silloin tällöin lyhytaikaisesti kulutus pomppaa liki kaksinkertaiseksi, ihan tasamaallakin olosuhteiden mitenkään muuten muuttumatta. Kestää hetken ja palaa sitten normaaliksi. Moottorin lämpöanturin kuntoa haarukoitu laittamalla 0.36kOhm vastus suoraan pistokkeen päähän. Tilanne ei muuttunut havaittavasti mihinkään suuntaan mitenkään, joten anturi lienee ihan kunnossa.
Mitäs siihen sitten jää? Sekoileva MAF? Eikös tuossa M50:ssä ole "oikea" kaasuläpän asentoanturi? Voisko sen antama huono tieto tehdä jotain tällaista ilmiötä? Jokuhan siellä päättää yht'äkkiä rikastaa seosta rankalla kädellä...
mikähän on kun 525i 1991 niin ei oikeen ihan keskelle asti mee se lämpömittari ja sitten kun tarpeeks seisoo jonku 20 min paikallaan niin rupee lämmöt nousemaan? Eli about millin ei mee keskelle asti, ja sittenku seisoo paikallaan kauan niin rupiaa lämmöt nousemaan, tarpeeks ku seisoo ni melkee punaselle asti... :think 1500rpm niin rupiaa vielä puhaltamaan lämpimääkin? Onko joku konsti millä saisi ton koneen aivan tyhjäks jäähdytinesteistä? Kun viimeks otin alavesiletkun irti niin ei tullu nestettä ku 3 litraa...
-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Lohkon oikealla puolella on myös tyhjennysproppu. Bentleyn manuaali kertoo että olisi kuudennen sylinterin kohdilla, muttei ole eritellyt koneita, joten ilmeisesti kaikissa sama. Eikä siellä pakosarjan alla varmaan muita yksinäisiä pultteja ole lohkon kyljessä.
Olis venttiilikopan tiivisteiden vaihto menossa, joten ajattelin samalla vaihtaa myös vanoksen tiivisteet.
Tarviiko tuossa lukita nokkia tms. vai onnistuuko vanoksen irroittaminen ilman erikoisuuksia?
Yritin searchia käyttää ja ohjeet tuntui olevan m52-koneisiin. Voinen hyödyntää niitä tuohon omaani? (M50B25)
Jos löydätte jonkun hyvän vaihto-ohjeen, niin linkatkaa.
Jostain olin lukevinani, että vanoksen tiivisteet voisi vaihtaa aukaisemalla vaan tuon vanoksen kannen tuossa paikallaan. Sitten suoraan siinä vaihtais nuo tiivisteet?
Olenkohan ihan väärässä? (Vaikea selittää)
535:sen tyhjäkäynti seilaa pakkasella 500-1500. Lämpimässä tallissa toimii normaalisti, mutta kun käy lenkin ajamassa niin alkaa tyhjäkäynti seilaamaan. Mistäköhän tuo johtus? tyhjäkäynti moottorin johdon kun ottaa irti niin käynti jää sille kierrosluvulle missä sattuu olemaan sillä hetkellä. Oisko vika siinä sitten? pari kk sitten muuten vaan puhdistin sen jarrukliinerillä ja paineilmalla varovasti+rost off:ia suihkautin "voiteluksi" lopulta. polttoaine suodattimen vaihdon kanssa uuteen.
Mikähän mahtaa olla kun ei m30:lle pakkanen maistu :think
Imusarjan kumiletkut käyty läpi ja vikakoodit luettu eikä näkyny mitään. Mikähän tuota vaivaa? aamusella toimi ihan normaalisti kun on oli vaan -5 astetta pakkasta.
Ja toinen homma on se, vaihdoin mittariston uudempaan(sinisellä takakannella) itselläni oli siis harmaalla takakannella (lukema pysähtynyt 299) Mittaristo kävi heittämällä paikalleen ja kaikki toimii paitsi kulutus oli mittariston ja obc:een mukaan 11L/100 vanhalla ja uuden mittariston laiton jälkeen 16L/100.. Pitääkö tuo kalibroida? Tosiaan taitaa olla viisampi eka korjata tuo ylempi ongelma, kun vaan tietäs mikä siinä on..
Vastataan itselle jos vaikka jollain muullakin tulee samanlainen ongelma joskus. Eli vika oli sittenkin imuvuoto! Se ei vaan ollut kumiletkuissa. Pelitti korjauksen jälkeen -30 asteen pakkasessakin ihan normaalisti Eli ei siihen näköjään paljoa tarvita ilmaa väärästä välistä, kovalla pakkasella saanut ilmeisesti happea enemmän mitä lauhalla kelillä? tosin korjauksen jälkeen huomasin myös sen että kun löysää kaasun vaikkapa risteykseen tultaessa niin kierrokset ei käy alle tyhjäkäynnin ollenkaan, ennen vähän käväisi matalalla.
Vastataan itselle jos vaikka jollain muullakin tulee samanlainen ongelma joskus. Eli vika oli sittenkin imuvuoto! Se ei vaan ollut kumiletkuissa. Pelitti korjauksen jälkeen -30 asteen pakkasessakin ihan normaalisti Eli ei siihen näköjään paljoa tarvita ilmaa väärästä välistä, kovalla pakkasella saanut ilmeisesti happea enemmän mitä lauhalla kelillä? tosin korjauksen jälkeen huomasin myös sen että kun löysää kaasun vaikkapa risteykseen tultaessa niin kierrokset ei käy alle tyhjäkäynnin ollenkaan, ennen vähän käväisi matalalla.
Kerro toki mistä se imuvuoto löytyi.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Mistäs tuon haitarikumiletkun imusarjalle saa halvimmalla? Saksan ebaystä näyttäis olevan 30e posteineen. Onko tuo käypä hinta?
EDIT: m50b25tu vanos-kone siis.
525iA e34 Sorrentblau
Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää
Comment