memebuy23buy

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1998
    • Tampere

    Originally posted by Löwen View Post
    -Tuo mittarihomma on ainut asia mikä autossa kismittää...
    Mittaristossasi on mitä todennäköisimmin väärä koodiplugi tai siis koodiplugin arvot ovat erilaisesta autosta mitä sulla. Lue täältä lisää mitä kaikkea tietoa se sisältää

    Comment

    • Löwen
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 385
      • Finnland

      Eli pitäisikö minun nyt vaihtaa tuosta alkuperäisestä mittaristosta tuo koodiplugi siihen uuteen mittariin?
      MB E220CDI '10 Braun

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1998
        • Tampere

        Originally posted by Löwen View Post
        Eli pitäisikö minun nyt vaihtaa tuosta alkuperäisestä mittaristosta tuo koodiplugi siihen uuteen mittariin?
        Juuri näin.

        Comment

        • Löwen
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 385
          • Finnland

          Noniin, kokeiltu alkuperäisellä plugilla mutta edellissivun ongelma ei poistunut. Auto tyhjäkäynti muuttui 1500rpm :think, muuta vaikutusta ei ollut. Laitoin siis "uuteen" mittariin kuuluvan plugin takaisin.

          Miten tuo koodiplugi saattoi vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntiin noin? Akun navat olivat irti toimenpiteen aikana kuitenkin...

          Onko jollain vielä ehdotuksia tuohon kierrosluku/kulutus mittarin häröilyn korjaamiseksi?
          MB E220CDI '10 Braun

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1998
            • Tampere

            Originally posted by Löwen View Post
            Noniin, kokeiltu alkuperäisellä plugilla mutta edellissivun ongelma ei poistunut. Auto tyhjäkäynti muuttui 1500rpm :think,
            Onko tuo kierrosluku kuitenkin todellinen moottorin kierrosluku eli kiekkamittari näyttäisi nyt oikein ?

            Comment

            • Löwen
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 385
              • Finnland

              Originally posted by pheno View Post
              Onko tuo kierrosluku kuitenkin todellinen moottorin kierrosluku eli kiekkamittari näyttäisi nyt oikein ?
              Kyllä, kiekkamittari näytti tosiaan tyhjäkäynnillä ja ajossa oikein! Kulutus ei vaan vieläkään täsmännyt. Kyllä se pikkuhiljaa pysädyksissä ollessa laski siitä 1500rpm:stä jonnekin 800 kierrokseen mutta ajosta kun näppäsi kytkimen pohjaan niin jäi junnamaan tuota puoltatoista tonnia...
              MB E220CDI '10 Braun

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4339
                • Turku

                Originally posted by Löwen View Post
                Noniin, kokeiltu alkuperäisellä plugilla mutta edellissivun ongelma ei poistunut. Auto tyhjäkäynti muuttui 1500rpm :think, muuta vaikutusta ei ollut. Laitoin siis "uuteen" mittariin kuuluvan plugin takaisin.

                Miten tuo koodiplugi saattoi vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntiin noin? Akun navat olivat irti toimenpiteen aikana kuitenkin...

                Onko jollain vielä ehdotuksia tuohon kierrosluku/kulutus mittarin häröilyn korjaamiseksi?
                Mikä vika siinä alkuperäisessä mittaristossa muuten on?

                Onko vanhassa ja uudessa mittaristossa sama huippunopeus?
                Jos ne eroaa, niin sehän saattaisi selittää sen, miksi kulutusmittari näyttää väärin.

                Jos niissä koodiplugeissa on seitsennumeroinen sarjanumero, eli auton vinin 7 viimeistä merkkiä, niin syöttämällä ne tuonne kohtaan serial number saa jotain vinkkiä millaiseen autoon ne on tarkoitettu.

                Comment

                • jallu^
                  Newbiemmer
                  • Nov 2011
                  • 24
                  • Toijala

                  Joo tuli sitten 525i joku aika sitten hommattua. Ihan siisti pääosin ja säästynyt orkkiskuntoisena. Pari kysymystä olisi:

                  1. Bensaa valuttaa jostain, ei mittavissa määrin, mutta takaovien kohdalla käryää bensa välillä. Jotain neuvoa mistä alkaa etsiä?

                  2. Tekisi mieli päivittää valojen/valaistuksen ilmettä hiukan ledipolttimoilla, mutta mites himmentimien, vilkkujen yms. toiminta ledien kanssa?

                  3. Ajotietokone herjaa jos jonkinlaista polttimovikaa, vaikka kaikki valot palaa kyllä. Millä haistelee niiden kuntoa ja kannattaako edes yrittää fiksata? Lisäksi valittaa jäähdytysnesteen määrästä vaikka pitäisi olla oikea määrä.

                  4. Kattoverhoilu irti ja roikkuu tiivisteiden varassa.. Löytyisikö jotain hyvää kikkaa miten kiinnittää uusiksi?

                  5. Miten laskea kulutusta? Jotain antureita tai muita putsata, auto kun on seissyt 3 vuotta.
                  525iA e34 Sorrentblau
                  Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
                  H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16445
                    • Leppävirta

                    Originally posted by jallu^ View Post
                    Joo tuli sitten 525i joku aika sitten hommattua. Ihan siisti pääosin ja säästynyt orkkiskuntoisena. Pari kysymystä olisi:

                    1. Bensaa valuttaa jostain, ei mittavissa määrin, mutta takaovien kohdalla käryää bensa välillä. Jotain neuvoa mistä alkaa etsiä?

                    2. Tekisi mieli päivittää valojen/valaistuksen ilmettä hiukan ledipolttimoilla, mutta mites himmentimien, vilkkujen yms. toiminta ledien kanssa?

                    3. Ajotietokone herjaa jos jonkinlaista polttimovikaa, vaikka kaikki valot palaa kyllä. Millä haistelee niiden kuntoa ja kannattaako edes yrittää fiksata? Lisäksi valittaa jäähdytysnesteen määrästä vaikka pitäisi olla oikea määrä.

                    4. Kattoverhoilu irti ja roikkuu tiivisteiden varassa.. Löytyisikö jotain hyvää kikkaa miten kiinnittää uusiksi?

                    5. Miten laskea kulutusta? Jotain antureita tai muita putsata, auto kun on seissyt 3 vuotta.
                    1. Huohotin putket tarkastelun alle. Kulkee tankin takana/yli ja etupuolella. Haperoituu näissä ja ihan tyypillinen vika. Ei ole iso töiset loppupelissä vaihtaa.

                    2. sisävaloihin ledit ei vaikuta vilkkuihin/himmentimiin. En tiedä miksi niihin pitäisi lediä laittaa.

                    3.Onko ulkovaloissa jotain tuning polttimoita? Jäähdytys nesteen tason anturi rikki.

                    4. -

                    5. Tankki täyteen ja nollaa trippi, aja lähes tyhjäksi. Laske :think En ymmärtäny anturi hommaa.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • 525TurboIC
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 663
                      • Pomarkku

                      Originally posted by jallu^ View Post
                      Joo tuli sitten 525i joku aika sitten hommattua. Ihan siisti pääosin ja säästynyt orkkiskuntoisena. Pari kysymystä olisi:

                      1. Bensaa valuttaa jostain, ei mittavissa määrin, mutta takaovien kohdalla käryää bensa välillä. Jotain neuvoa mistä alkaa etsiä?

                      2. Tekisi mieli päivittää valojen/valaistuksen ilmettä hiukan ledipolttimoilla, mutta mites himmentimien, vilkkujen yms. toiminta ledien kanssa?

                      3. Ajotietokone herjaa jos jonkinlaista polttimovikaa, vaikka kaikki valot palaa kyllä. Millä haistelee niiden kuntoa ja kannattaako edes yrittää fiksata? Lisäksi valittaa jäähdytysnesteen määrästä vaikka pitäisi olla oikea määrä.

                      4. Kattoverhoilu irti ja roikkuu tiivisteiden varassa.. Löytyisikö jotain hyvää kikkaa miten kiinnittää uusiksi?

                      5. Miten laskea kulutusta? Jotain antureita tai muita putsata, auto kun on seissyt 3 vuotta.
                      Takakontin johtosarja tarkistukseen. Johdot menee saranaputkien yhteydessä ja murtuu ajankuluessa.

                      Comment

                      • jallu^
                        Newbiemmer
                        • Nov 2011
                        • 24
                        • Toijala

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        1. Huohotin putket tarkastelun alle. Kulkee tankin takana/yli ja etupuolella. Haperoituu näissä ja ihan tyypillinen vika. Ei ole iso töiset loppupelissä vaihtaa.

                        2. sisävaloihin ledit ei vaikuta vilkkuihin/himmentimiin. En tiedä miksi niihin pitäisi lediä laittaa.

                        3.Onko ulkovaloissa jotain tuning polttimoita? Jäähdytys nesteen tason anturi rikki.

                        4. -

                        5. Tankki täyteen ja nollaa trippi, aja lähes tyhjäksi. Laske :think En ymmärtäny anturi hommaa.
                        Meinasinkin, että jos vaihdan noihin kirkkaisiin vilkkuihin ledipolttimot niin vilkkuuko vielä samaa tahtia? Ja ei ole mitään spesiaalipolttimoja, varmaan takarontin piuhat tosiaan sitten murtuneet.
                        525iA e34 Sorrentblau
                        Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
                        H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

                        Comment

                        • Löwen
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 385
                          • Finnland

                          Originally posted by jani73 View Post
                          Mikä vika siinä alkuperäisessä mittaristossa muuten on?

                          Onko vanhassa ja uudessa mittaristossa sama huippunopeus?
                          Jos ne eroaa, niin sehän saattaisi selittää sen, miksi kulutusmittari näyttää väärin.

                          Jos niissä koodiplugeissa on seitsennumeroinen sarjanumero, eli auton vinin 7 viimeistä merkkiä, niin syöttämällä ne tuonne kohtaan serial number saa jotain vinkkiä millaiseen autoon ne on tarkoitettu.

                          http://realoem.com/bmw/select.do
                          En tarkemmin tiedä vikaa, kuulemma "sekaisin" eli oisko pikselivikaa tai sitten joku kondensaattorihomma. Mittarit ovat ulkoisesti täysin samanlaisia huippunopeutta myöten. Alkuperäissä plugissa vin on sama kuin auton papereissa ja tyyppikilvessä eli helposti voisi olettaa sen toimivan. "Uuden" mittarin plugissa ei ole minkäänlaista numeroa tahi merkintää.

                          Lisää neuvoja kellään?
                          MB E220CDI '10 Braun

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by jallu^ View Post
                            Joo tuli sitten 525i joku aika sitten hommattua. Ihan siisti pääosin ja säästynyt orkkiskuntoisena. Pari kysymystä olisi:

                            1. Bensaa valuttaa jostain, ei mittavissa määrin, mutta takaovien kohdalla käryää bensa välillä. Jotain neuvoa mistä alkaa etsiä?

                            2. Tekisi mieli päivittää valojen/valaistuksen ilmettä hiukan ledipolttimoilla, mutta mites himmentimien, vilkkujen yms. toiminta ledien kanssa?

                            3. Ajotietokone herjaa jos jonkinlaista polttimovikaa, vaikka kaikki valot palaa kyllä. Millä haistelee niiden kuntoa ja kannattaako edes yrittää fiksata? Lisäksi valittaa jäähdytysnesteen määrästä vaikka pitäisi olla oikea määrä.

                            4. Kattoverhoilu irti ja roikkuu tiivisteiden varassa.. Löytyisikö jotain hyvää kikkaa miten kiinnittää uusiksi?

                            5. Miten laskea kulutusta? Jotain antureita tai muita putsata, auto kun on seissyt 3 vuotta.
                            1. Tankin huohotuksen putket hapertuneet. Voi vaihtaa letkuun.

                            2. Halvat ledipolttimot sitten sytyttävät mittaristoon asiasta varoituksen.

                            3. ajovalojen korkeudensäätömoottoreiden häiriönpoisto rikki, tinaa tuohon uudet kondensaattorit tai vaihda moottorit. Ei luultavasti valita jos johdot näistä irti.

                            4. -

                            5. Toimiiko auto muuten oikein?
                            Last edited by Muurahainen; 26-01-2012, 19:11.

                            Comment

                            • icecold
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 2337
                              • 🌍



                              Valaiskaapa minua

                              Comment

                              • Rytinä
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 137
                                • Kylmäoja/Joensuu

                                Factory options retrofit guide

                                Ford Fiesta '15
                                Bmw E46 320i touring '03
                                Suzuki SJ410 '83
                                Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92

                                Comment

                                Working...
                                X