Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16360
    • Leppävirta

    Originally posted by BBBimmer View Post
    Mitäs kannattaa ostoa harkittaessa vm93 E34 530ia touring:sta katsoa läpi tarkalla syynillä? vakio viat? Koneena siis m60.
    Hmm taidat samaa autoa himoita kuin minä.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • jepe-
      BTCF Member
      • Feb 2008
      • 714
      • Kotka

      tyhmä kysymys.

      Jos vaihdan paksin lukkopesän toisesta keskuslukollisesta autosta niin toimiiko se keskuslukon mukana tässäkin? Tarviiko muuta vaihtaa, kesk. lukon moottoreita tai mitään..?

      Avainhan ei tietenkään sovi ellei siihen toiseen ole avainta mukana.
      Alpina B10 3.3 Touring
      Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14457
        • Oulu

        Eikai noissa E34:ssa oikeen muu vituta ku ruoste. Nuo yllämainitut jutut on semmosia etten kyllä niiden takia jättäs ostamatta, kun on käytännössä jossain vaiheessa kuitenkin tehtävä.

        Laatikon toiminta lienee olennaisempaa, varsinkin jos autolla on pyyntiä reilummin.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4332
          • Turku

          Originally posted by Jonee^^^^ View Post
          saako tota nopeuden mukaan säätyvää juttua mistää pois päältä. aika häiritsevää varsinki ku alkaa leikkimää autolla ni menee radio isollee sit pienellee ja sit taas isollee

          Originally posted by pheno View Post
          ei saa muuten kuin katkaisemalla johdon
          Saa sitä säätöä ainakin pienennettyä. Painamalla muutaman kerran siitä napista, josta saa säädettyä balanssia, bassoa yms, tulee valinta:"speed vol x".
          x voi olla 1-6 ja laittamalla sen ykköseksi, sen luulisi jo toimivan hieman paremmin. Mulla se on kolmosessa ja ei sen toimintaa käytännössä edes huomaa, niin hienovaraisesti se toimii.

          Comment

          • arpuC
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1377

            Mites kun mulla on vaikkapa puhallin 3 asennossa ja lähden liikkeelle kylmällä autolla, niin tuntuu aika heikolta tuo puhallusteho. Kun autolla on ajanut tarpeeksi niin, että lämpömittari on puolessa välissä, niin samassa puhallin alkaa puhaltamaan kunnolla. "Aukeaa" ihan korvilla kuultavasti tuo puhaltaminen täysin lämpimällä autolla.

            Onko tuo normaalia e34:lle vai onko siellä termarissa jotakin häikkää? En ole aiemmin asiaa mitenkään noteerannut, kuin vasta nyt kovemmilla pakkasilla, kun sitä puhallustehoa on kaivannut.
            Miks sä sytytit Bemarin palaa?
            En löydä enää sun luo
            Teitkö sä tän tahallaan?
            Nyt kaikki palaa.

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              Originally posted by arpuC View Post
              Mites kun mulla on vaikkapa puhallin 3 asennossa ja lähden liikkeelle kylmällä autolla, niin tuntuu aika heikolta tuo puhallusteho. Kun autolla on ajanut tarpeeksi niin, että lämpömittari on puolessa välissä, niin samassa puhallin alkaa puhaltamaan kunnolla. "Aukeaa" ihan korvilla kuultavasti tuo puhaltaminen täysin lämpimällä autolla.

              Onko tuo normaalia e34:lle vai onko siellä termarissa jotakin häikkää? En ole aiemmin asiaa mitenkään noteerannut, kuin vasta nyt kovemmilla pakkasilla, kun sitä puhallustehoa on kaivannut.
              Olisiko etuvastuksessa tai puhaltimessa vikaa. Termostaatti ei liity asiaan.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8264
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by arpuC View Post
                Mites kun mulla on vaikkapa puhallin 3 asennossa ja lähden liikkeelle kylmällä autolla, niin tuntuu aika heikolta tuo puhallusteho. Kun autolla on ajanut tarpeeksi niin, että lämpömittari on puolessa välissä, niin samassa puhallin alkaa puhaltamaan kunnolla. "Aukeaa" ihan korvilla kuultavasti tuo puhaltaminen täysin lämpimällä autolla.

                Onko tuo normaalia e34:lle vai onko siellä termarissa jotakin häikkää? En ole aiemmin asiaa mitenkään noteerannut, kuin vasta nyt kovemmilla pakkasilla, kun sitä puhallustehoa on kaivannut.
                molemmissa itellä olleista kolmenelosista on ollut tuollainen vika että kylmänä 2 ja 3 asennot puhaltavat molemmat 2 nopeudella ja sitten jossain vaiheessa alkaa kolmosasentokin toimimaan oikein.. ilmeisemmin siilivika :think
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • arpuC
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1377

                  Originally posted by peto2 View Post
                  molemmissa itellä olleista kolmenelosista on ollut tuollainen vika että kylmänä 2 ja 3 asennot puhaltavat molemmat 2 nopeudella ja sitten jossain vaiheessa alkaa kolmosasentokin toimimaan oikein.. ilmeisemmin siilivika :think
                  Juuri näin. Mulla näytti kolmosnopeus avautuvan heti, kun lämpömittari meni puoleen väliin.
                  Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                  En löydä enää sun luo
                  Teitkö sä tän tahallaan?
                  Nyt kaikki palaa.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by peto2 View Post
                    molemmissa itellä olleista kolmenelosista on ollut tuollainen vika että kylmänä 2 ja 3 asennot puhaltavat molemmat 2 nopeudella ja sitten jossain vaiheessa alkaa kolmosasentokin toimimaan oikein.. ilmeisemmin siilivika :think
                    Mutta eikö E34:ssa ole vastus eikä siili?
                    Ainakin 94:ssa se on puhaltimen kanavassa ja ihan perinteinen vastus.

                    Itsellä oli ottanut joskus lämmintä ja niittaus oli hieman väljistynyt. Aiheutti kummia puhallusnopeuden muutoksia.

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9041
                      • Iisalmi

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Mutta eikö E34:ssa ole vastus eikä siili?
                      Ainakin 94:ssa se on puhaltimen kanavassa ja ihan perinteinen vastus.
                      Kyllä näin on. Säätövastus. Itsellä oli samaa ongelmaa, että 2 ja 3 asennot toimi kylmällä hieman rauhallisemmin. Lämpimänä normi. Taitaa olla enemmän ominaisuus kuin vika
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8264
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Mutta eikö E34:ssa ole vastus eikä siili?
                        Ainakin 94:ssa se on puhaltimen kanavassa ja ihan perinteinen vastus.

                        Itsellä oli ottanut joskus lämmintä ja niittaus oli hieman väljistynyt. Aiheutti kummia puhallusnopeuden muutoksia.
                        juuri näin kun manuaalimallista kyse automaatti versiossa miekka
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • jepe-
                          BTCF Member
                          • Feb 2008
                          • 714
                          • Kotka

                          Tätä puhallin aihetta sivuten kysyn että miten E34:ssä tuon portaattoman tason kuuluisi pelata? Puhaltimen nopeus säätimessä kun siis on ensin se ns. portaaton säätö ja sen jälkeen vasta 123 ja 4 asennot

                          Mistäköhän tuohon alkais vikaa etsimään kun numero asennoissa pelaa mutta muuten ei puhalla vaikka olis aavistus ennen 1 asentoa säädetty. Eli tavallaan se portaaton säätö täysillä.

                          Vaikeasti näköjään selitetty.
                          Alpina B10 3.3 Touring
                          Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4332
                            • Turku

                            Eiköhän se pyöri siinä portaattomalla alueella ykkösteholla, mutta läpillä säädetään puhalluksen voimakkuutta. 1-asennossa läpät täysin auki ja 2, 3 ja 4 asennoilla sitten lisätään potkua moottoriin.

                            Comment

                            • MattiH90
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2012
                              • 26
                              • Kempele

                              Millasia akkuja teillä on käytössä?

                              Näky olevan joku vartan akku, 12V/62Ah/280A.. Tuo käynnistysvirta vähän mietityttää.. Starttasi pitkään, mutta ei jaksanu lähtä käyntiin ja lopulta akku simahti. Tullut varmaan tiensä päähän. Joten akkukaupoille lähtö. Bosch, sznajder, exide?

                              Nojoo.. Jos sitä virtaa nyt piisais. Exide Premium *** 12V/77Ah/760A tuli hajettua Oulun akusta. Kustanti 110e
                              Last edited by MattiH90; 16-01-2012, 18:11.
                              BMW E34 520i M50B20 '91 -Purkutuomio

                              Comment

                              • pope
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 687
                                • Harjavalta

                                BMWfans:n mukaan m5:ssa on eri osanumero ohjaussimpukalle vrt muut e34 mallit. Onko m5:ssa nopeampi ohjaus? Montakohan ratin kierrosta menee m5:ssa, että renkaat ovat kääntyneet ääripäästä ääripäähän?

                                Kiitokset jo etukäteen vastauksista
                                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎