Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dankova
    BTCF Member
    • May 2011
    • 211
    • Kuortane

    Originally posted by Haatainen View Post
    Ja suosittelen mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Itse kuuntelin sirinää sen viimeisen metrin liian kauan -> hirtti laakeri kiinni: hihna poikki ja matka seis.

    Onneksi olin alle kilometrin päässä työmaalta, niin pääsi nilkuttamaan takaisin
    Jeps. Kiitti vinkistä!
    Kun niitä ilman hihnaa pyörittelin käsin niin vallan mainiosti ne pyöri, mutta hihnan kanssa eri juttu, kun hihna painaa niitä rullia vasten
    BMW X3 E83 2.5i Automatic

    Comment

    • Kal.ju
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 2882
      • Akaa / Toijala

      Originally posted by Dankova View Post
      Jeps. Kiitti vinkistä!
      Kun niitä ilman hihnaa pyörittelin käsin niin vallan mainiosti ne pyöri, mutta hihnan kanssa eri juttu, kun hihna painaa niitä rullia vasten
      Pääsiäisenä juuri saman homman tehneenä huomasin ihan saman. Tosin vanha rulla rohisi. Uusi oli pehmeän jämäkkä ja tiukka. Ei ole kyllä iso homma vaihtaa.

      Comment

      • TombbaZZ
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 86
        • Kotka

        Onko siis näin että M20B20 koneessa ei ole maffia? vain AFM? Ja mites vois ohittaa ton afm:mmän, ku ei toimi auto, nii vois kokeilla että onko vika määrämittarissa?

        Comment

        • Dankova
          BTCF Member
          • May 2011
          • 211
          • Kuortane

          Originally posted by Kal.ju View Post
          Pääsiäisenä juuri saman homman tehneenä huomasin ihan saman. Tosin vanha rulla rohisi. Uusi oli pehmeän jämäkkä ja tiukka. Ei ole kyllä iso homma vaihtaa.
          No ehkä vienoa rohinaa taisi kuulua, mut aattelin että johtuu kun vesipumpun laakeri oli väljä että siitä varmaan se sirinä kuuluu. Sekin oli tietysti hyvä vaihtaa kun hätinä pyöri kun sitä käsin pyöritti

          Varmaan motonetistä löytyy ihan kelvollsia hihnapyöriä, kuitenkin jos menee rikki niin ei oo suuri homma vaihtaa uus..
          BMW X3 E83 2.5i Automatic

          Comment

          • Kal.ju
            BTCF Member
            • Mar 2003
            • 2882
            • Akaa / Toijala

            Originally posted by Dankova View Post
            Varmaan motonetistä löytyy ihan kelvollsia hihnapyöriä, kuitenkin jos menee rikki niin ei oo suuri homma vaihtaa uus..
            Ite laittelin Gatesin rullat. Tilasin ne tuosta paikallisesta varaosaliikkeestä, kun noihin motonetin myymiin ei oikeen luottoa ole.

            Comment

            • Dankova
              BTCF Member
              • May 2011
              • 211
              • Kuortane

              Originally posted by Kal.ju View Post
              Ite laittelin Gatesin rullat. Tilasin ne tuosta paikallisesta varaosaliikkeestä, kun noihin motonetin myymiin ei oikeen luottoa ole.
              Joo totta kyllä. Tilailen Schmiedmannilta
              BMW X3 E83 2.5i Automatic

              Comment

              • zeneg
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 1238
                • Oulu

                Originally posted by TombbaZZ View Post
                Onko siis näin että M20B20 koneessa ei ole maffia? vain AFM? Ja mites vois ohittaa ton afm:mmän, ku ei toimi auto, nii vois kokeilla että onko vika määrämittarissa?
                IMM sieltä löytyy. Pistoke irti, postaile sitte tänne mitä kävi käynnille.

                Comment

                • -MJJ-
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 195
                  • Iisalmi

                  Pitäsköhän ruveta taas syventymään tuohon 535:seen mikä siinä on ongelma, tai no eihän tuo enää käyttöä haittaa mutta kiva se olisi saada kuntoon.. Sellainen oli vikana että tyhjäkäynti rupesi seilaamaan pahasti lämpimänä silloin tällöin. No tämä vika korjaantui kun vaihdoin ilmamäärämittarin. Nykyään semmoset oireet imm vaihdon jälkeen tuli, että kylmänä pyörii "hyrskyttäen ja nykii moottorijarrulla ihan helvetisti. Loppuu kyllä kun on ajannut kilometrin että kone lämpiää pikkasen. Ja lämpinä kone pyörii ihan ok, tosin hyvin vähän "aaltoilee" käynti, kuulee korvalla putken päästä että pätkii ja auton sisälläkin tuon huomaa jos tarkemmin rupeaa kuulostelmaan.

                  Tuon suurempia ongelmia ei ole imm vaihdon jälkeen ollut, ei ole ruvennut käynti kertaakan seilaamaan 500-1500 niinkuin ennen teki. Ajettu imm vaihdon jälkeen yli 2000km

                  Tähän mennessä vaihdettua/tehtyä/huomioitua:
                  -autossa ei ole lambdaa
                  -vaihdettu käytetty imm
                  -tyhjäkäyntimoottori puhdistettu
                  -uudet tulpanjohdot
                  -tulpilla ajettu 7000km
                  -imusarjan kumiletkut käyty irtaallaan läpi

                  Onhan tuota tullut jo rassailtua ja osia ostellu jonkun verran, että olisi helvetin hienoa jos joku osaisi vähän valaista asiaa että mitäs seuraavaksi!

                  Kokeilisiko uusilla tulpilla?
                  Imusarjan tiivisteet ja suuttimien o-renkaat vaihtoon? (ei kyllä ainakaan sanonut mitään vaikka brakecleaneria suihkin noihin reilusti pyöriessä)

                  Comment

                  • Haggis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1570
                    • Wackyland

                    Tyhjäkäyntimoottori pitäisi puhdistaa,mutta onpa vitt....sessa paikassa. Miten homma hoidetaan? Imusarja irti pois eestä?
                    Käyttis:Kia Optima TF

                    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      No niin, itellä ideat loppu, ja vähä kaikilla joilta kysyny.

                      518i -95 m43, lämpömittari, mistä tunnistan mittarille menevän johdon imusarjan kupeella olevasta nipusta? Entä moottorinohjaukselle menevän?

                      Ongelmathan tuli moottoria vaihdettaessa, merkitsin kyllä kaikki, mutta, laput irtoillut/ sotkeutunu niin ettei saa selvää.

                      Öljyn suodattimen jalassahan on öljynpaine anturi? Oletan koska valo sammuu muutamalla koneen pyörähdyksellä.

                      Muut samanlaiset pistokeet ei kai yllä muihin paikkoihin? Ja käviskökään auto mitenkään, arvaan ei?
                      Kuitenkin nyt käy sievästi, ja kulkee niinku kuuluukin

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        Originally posted by Haggis View Post
                        Tyhjäkäyntimoottori pitäisi puhdistaa,mutta onpa vitt....sessa paikassa. Miten homma hoidetaan? Imusarja irti pois eestä?
                        Kyseessä tuo m50?

                        Ei tarvi, aika ahdas mutta onnistuu kyllä.

                        Comment

                        • Eetu
                          Banned
                          • Oct 2008
                          • 2843

                          Originally posted by Haggis View Post
                          Tyhjäkäyntimoottori pitäisi puhdistaa,mutta onpa vitt....sessa paikassa. Miten homma hoidetaan? Imusarja irti pois eestä?

                          Samalla nostat imusarjan pois ja vaihdat sinne tiivisteet ja kaikki mahdolliset letkut. Ei ole iso homma eikä paha tehdä.. Ei tarvitse pelleillä ahtaissa paikoissa jos imusarjaa irrottamatta sen tyhjäkäyntimoottorin putsaa..

                          Comment

                          • zeneg
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 1238
                            • Oulu

                            Originally posted by isoR View Post
                            No niin, itellä ideat loppu, ja vähä kaikilla joilta kysyny.

                            518i -95 m43, lämpömittari, mistä tunnistan mittarille menevän johdon imusarjan kupeella olevasta nipusta? Entä moottorinohjaukselle menevän?
                            Virrat päälle, liität maihin sen liittimen. Lämpömittari pomppaa tappiin kun oikea liitin kädessä. Joskus itse testannu mittarin toiminnan noin.

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              Originally posted by zeneg View Post
                              Virrat päälle, liität maihin sen liittimen. Lämpömittari pomppaa tappiin kun oikea liitin kädessä. Joskus itse testannu mittarin toiminnan noin.
                              No näimpä itekki ajattelin, mutta eipä käynytkään? Väärät johdot kyseessä? Mittaristo tykänny kyttyrää ku seissy ilman virtaa?

                              Voisiko päätelllä semmoisesta oikean johdon ku vain yhdessä on yksi napa käytössä, muissa vaihtoehdoissa kumpikin, siis kaikki ovat kaksinapaisen näköisiä.

                              E: siis tuon näköisiä anturit, ja nuihin töpselit
                              Last edited by Guest; 18-04-2012, 22:11.

                              Comment

                              • zeneg
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 1238
                                • Oulu

                                Originally posted by isoR View Post
                                No näimpä itekki ajattelin, mutta eipä käynytkään? Väärät johdot kyseessä? Mittaristo tykänny kyttyrää ku seissy ilman virtaa?

                                Voisiko päätelllä semmoisesta oikean johdon ku vain yhdessä on yksi napa käytössä, muissa vaihtoehdoissa kumpikin, siis kaikki ovat kaksinapaisen näköisiä.
                                Jaah, sitten menee vaikeaksi. En usko että mittaristo ottanut siipeensä virrattomana olosta.

                                Ei sille anturille kovin montaa liitintä luulis yltävän. Kokeilkaa kaikki mahdolliset läpi, toinen menee koppiin istuu ja toinen vaihtelee liittimiä. Jos ei löydy niin anturi tai mittaristo vaihtoon ja uusiksi kokeilee.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎