Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jepe-
    BTCF Member
    • Feb 2008
    • 714
    • Kotka

    No juu tuo keskuslukitus pelaa siten että kuskin ovesta ei ovet aukea, lukkoon menee mut repsikan ovi jää auki.. repsikan ovesta tuntui pelaavan paremmin.

    Tarkastan tänään tuon pääsulakkeen ja kontin johtosarjan niin pääsee eteenpäin.
    Alpina B10 3.3 Touring
    Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

    Comment

    • Rhodry
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 3288
      • Siuntio

      Mistähän miun kannattais lähtee etsimään vikaa, kun rattia kääntäessä tuo tööttäilee? Johto on ehjä ainakin siltä osin mitä kaikkea purkamatta näkee.

      Lisäksi kolisee etupäässä jarruttaessa, nyt kun vaihdoin etujarrupalat ja -levyt niin se vaan paheni. Vanhoilla jarrukamoilla se ilmeni lähinnä moottoritieltä poistuessa kun jarrutti vähän kovemmin, kolisi ja täris koko auto. Nyt tosiaan uusilla jarrukamoilla kolina alkaa heti kun jarruttaa, ja kovempaa jarruttaessa tärisee vielä enemmän ku aiemmin.
      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5306
        • Pirkkala

        Originally posted by Rhodry View Post
        Mistähän miun kannattais lähtee etsimään vikaa, kun rattia kääntäessä tuo tööttäilee? Johto on ehjä ainakin siltä osin mitä kaikkea purkamatta näkee.

        Lisäksi kolisee etupäässä jarruttaessa, nyt kun vaihdoin etujarrupalat ja -levyt niin se vaan paheni. Vanhoilla jarrukamoilla se ilmeni lähinnä moottoritieltä poistuessa kun jarrutti vähän kovemmin, kolisi ja täris koko auto. Nyt tosiaan uusilla jarrukamoilla kolina alkaa heti kun jarruttaa, ja kovempaa jarruttaessa tärisee vielä enemmän ku aiemmin.
        En ole kovin ammattilainen, mutta kolina etupäästä jarrutuksessa voisi viitata paskana olevaan reaktiotangon puslaan, potki rengasta eteen-taakse niin ehkä näet jos väljää.

        Toinen vaihtoehto vois olla iskarin yläpää, molemmat viatkin voi olla.

        Joskus rikkinäinen reaktiotangon pusla voi aiheuttaa ikäänkuin täristystä jarrutuksessa, ja sit kolina voi tulla muulta.

        Tohon tööttiasiaan en osaa sanoo muuta kun et jostain syystä se on "päällä" vaikka tööttiä ei paina. Joku osa irronnut ratin sisällä?

        Toivottavasti jotain apua.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Rhodry
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 3288
          • Siuntio

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          En ole kovin ammattilainen, mutta kolina etupäästä jarrutuksessa voisi viitata paskana olevaan reaktiotangon puslaan, potki rengasta eteen-taakse niin ehkä näet jos väljää.

          Toinen vaihtoehto vois olla iskarin yläpää, molemmat viatkin voi olla.

          Joskus rikkinäinen reaktiotangon pusla voi aiheuttaa ikäänkuin täristystä jarrutuksessa, ja sit kolina voi tulla muulta.

          Tohon tööttiasiaan en osaa sanoo muuta kun et jostain syystä se on "päällä" vaikka tööttiä ei paina. Joku osa irronnut ratin sisällä?

          Toivottavasti jotain apua.
          Joo, käytin korjaamolla kaverin ihmeteltävänä, jotain puslia siellä tosiaan on väljänä. Ja toi toinen kolina sitten loppu itsestään, eli kai siellä kuitenkin oli jotain paskaa välissä vaikka ne eilen vielä avattiin uudestaan ne jarrut.

          Toi töötti nyt vaan on se ongelma. Ja kun se tööttää vaan tietyssä kohtaa kun sitä rattia kääntää, mutta ei kuitenkaan joka kerta.
          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

          Comment

          • jepe-
            BTCF Member
            • Feb 2008
            • 714
            • Kotka

            Saakohan takalasin auki mekaanisesti?
            avaus ei toimi eikä pääse johtosarjaan käsiksi.
            Alpina B10 3.3 Touring
            Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

            Comment

            • SushiX
              BTCF Member
              • Apr 2008
              • 2110
              • ǝɓuᴉʌʎH

              Originally posted by Rhodry View Post
              Joo, käytin korjaamolla kaverin ihmeteltävänä, jotain puslia siellä tosiaan on väljänä. Ja toi toinen kolina sitten loppu itsestään, eli kai siellä kuitenkin oli jotain paskaa välissä vaikka ne eilen vielä avattiin uudestaan ne jarrut.

              Toi töötti nyt vaan on se ongelma. Ja kun se tööttää vaan tietyssä kohtaa kun sitä rattia kääntää, mutta ei kuitenkaan joka kerta.
              Veikkaus on, että töötin johdoissa jotain vikaa tai joku osa irronnut töötistä/ratista.

              Pitäisi melkein purkaa rattia, että pääsee ihmettelemään tarkemmin..
              E90 07 335D
              Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

              Comment

              • Rhodry
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 3288
                • Siuntio

                Originally posted by SushiX View Post
                Veikkaus on, että töötin johdoissa jotain vikaa tai joku osa irronnut töötistä/ratista.

                Pitäisi melkein purkaa rattia, että pääsee ihmettelemään tarkemmin..
                Mie ku en oo sähköasentaja ni en noista johdoista sun muista oikein tiedä, sen verran mitä sitä purin ni ehjiltä näytti.
                Kai se pitää yrittää huomenna ehtiä sitä rattia purkamaan, pitää vaan noita puslia vaihdella huomenna ja etu-umpiotkin odottelee takakontissa vaihtoa
                BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                Comment

                • SushiX
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 2110
                  • ǝɓuᴉʌʎH

                  Originally posted by Rhodry View Post
                  Mie ku en oo sähköasentaja ni en noista johdoista sun muista oikein tiedä, sen verran mitä sitä purin ni ehjiltä näytti.
                  Kai se pitää yrittää huomenna ehtiä sitä rattia purkamaan, pitää vaan noita puslia vaihdella huomenna ja etu-umpiotkin odottelee takakontissa vaihtoa
                  Noh jos et saa sitä muuten laitettua niin laitellaan se miitissä viimeistään kuntoon
                  E90 07 335D
                  Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                  Comment

                  • Rhodry
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 3288
                    • Siuntio

                    Originally posted by SushiX View Post
                    Noh jos et saa sitä muuten laitettua niin laitellaan se miitissä viimeistään kuntoon
                    Juu Saa nähän mitä katsastusmies siitä sanoo jos se alkaa siellä konttorilla tööttäilemään itekseen
                    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                    Comment

                    • intelkuurel
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 162
                      • Tampere

                      Mikä on vialla kun 535 nollaa trippimittarin joka sammutuksen jälkeen. Myös jos mittaristosta vaihtaa kielen englanniksi niin se ontaas ensikerralla saksa?

                      Toinen kysymys, että minkäverran muilla on kulutus L/tunti tämmösessä 535:ssa? Kun tuntuu oma 2,6 -2,9 aika korkeelta..
                      Last edited by intelkuurel; 03-04-2013, 23:09.

                      Comment

                      • Micce///M
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2008
                        • 3552
                        • Hämeenlinna

                        Originally posted by intelkuurel View Post
                        Mikä on vialla kun 535 nollaa trippimittarin joka sammutuksen jälkeen. Myös jos mittaristosta vaihtaa kielen englanniksi niin se ontaas ensikerralla saksa?

                        Toinen kysymys, että minkäverran muilla on kulutus L/tunti tämmösessä 535:ssa? Kun tuntuu oma 2,6 -2,9 aika korkeelta..
                        Trippi nollaantu omassa 535i:ssa aikoinaan myös aina sammuttaessa, oli selvästi ensioireita kondensaattorien vikaantumisesta. Ne vaihtamalla korjaantu.

                        Muistaakseni itse olen 3.0-3.1l/h lukemia 535i:n obc:sta katsonut joskus, eli ei tuo 2.6-2.9l/h kuulosta kovinkaan pahalta.

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7133
                          • Forssa

                          Tai sitten se tripin nollaus nappula jää pohjaan. Samasta napistahan vaihdetaan OBC:n kieli? :think
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • 426Hemi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2008
                            • 621
                            • Pälkäne

                            Originally posted by Micce///M View Post
                            Trippi nollaantu omassa 535i:ssa aikoinaan myös aina sammuttaessa, oli selvästi ensioireita kondensaattorien vikaantumisesta. Ne vaihtamalla korjaantu.

                            Muistaakseni itse olen 3.0-3.1l/h lukemia 535i:n obc:sta katsonut joskus, eli ei tuo 2.6-2.9l/h kuulosta kovinkaan pahalta.
                            Mistä tuntikulutuksen näkee e34:ssä obc:stä?
                            ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                            Comment

                            • jepe-
                              BTCF Member
                              • Feb 2008
                              • 714
                              • Kotka

                              Originally posted by 426Hemi View Post
                              Mistä tuntikulutuksen näkee e34:ssä obc:stä?
                              Tuosta lukemaan, salavalikostahan tuo löytyy.



                              E. Ja onkos kellään tuon takalasin mekaaniseen avaamiseen mitään vinkkiä?
                              Alpina B10 3.3 Touring
                              Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                              Comment

                              • SushiX
                                BTCF Member
                                • Apr 2008
                                • 2110
                                • ǝɓuᴉʌʎH

                                Originally posted by |foder| View Post
                                Tai sitten se tripin nollaus nappula jää pohjaan. Samasta napistahan vaihdetaan OBC:n kieli? :think
                                Ei vaihdeta.. Trippi nollataan vasemmasta nappulasta ja kieli vaihdetaan oikeasta.



                                Nappulasta #13 nollataan trippi.
                                Nappulasta #7 vaihdetaan OBC kieli.
                                E90 07 335D
                                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎