Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    Originally posted by zener View Post
    Siis mitä oot kaatamassa gold s vai diamond? Eri litkuja ovat.

    Gold S:ää oon kokeillu niin M50 ku M60 ja nostajat alkaa naputtaan kuumana... En oo sen jälkeen käyttäny.

    Goldia oon kaatamassa. Tottakai ne on eri litkut, mutta saman pajan tuotteita, lähes samat luokitukset ja sama viskositeetti.

    Pitää kokeilla, jos vaikka toimisi, kun ne nyt on ostettu Diamondilla alkoi kerran säksättään kyllä aivan saatanasti, ikinä kuullut niin kovaa ääntä, kun ajoin Nokian ajoharjoitteluradalla mosan aivan saatanan kuumaksi, siinä hitaalla syheröllä..


    Ps. Arvaappa, ostinko meylen vai lemförderin hilut etupäähän..

    E: kaikista huvittavinta on se, että tuolla autossa on alla sama 100egen kiinansetti, jonka vaihdoin sinne 40tkm sitten ja 35tkm sitten siitä oli jo kaikki suojakumit paskana.
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14439
      • Oulu

      Onnea kokeiluun, ite en enää jaksa arpoa ku hintaero on mitätön parempaan 5w40:iin.

      Itekki jo arpoin että kokeilenko vielä ruvillen, mutta voi olla että tilaan kuitenki lemmiä. En oo ihan vielä päättäny... Vaikka kai se pitäs olla selvä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • 426Hemi
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 621
        • Pälkäne

        Originally posted by Peltsii View Post
        Teboilin goldia ostin ja kaadan tonne M60 ne, turhaan sitä vanhaan malmikasaan parempaa.

        eBay on laulanut taas, etupäähän kaikki uudet nivelet on tullut, vesiventtiili tulossa, pari letkua tulossa, lämppärin kennon o-renkaat pitäs vaihdella ja vähän helmoja massailla. Perkele kun näiden kanssa riittää aina tekemistä
        Samaa 5w40 tb goldia käytin 540:ssä ongelmitta. Ei noi vanhat paskat siitä parane vaikka sinne mitä laittais
        ex: viitisenkymmentä bmw+muut

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5266
          • Pirkkala

          Originally posted by 426Hemi View Post
          Samaa 5w40 tb goldia käytin 540:ssä ongelmitta. Ei noi vanhat paskat siitä parane vaikka sinne mitä laittais
          Komppaan tätä, sama se mitä on koneessa, kunhan ON, ja vaihdetaankin joskus.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • 426Hemi
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 621
            • Pälkäne

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Komppaan tätä, sama se mitä on koneessa, kunhan ON, ja vaihdetaankin joskus.
            Jep, ja taitaa m60 v8 moottori olla kuitenkin niinkin vanhaa kuin 80 luvun lopun suunnittelua, niin luulisi jopa sen halpa-hallin edullisimman halpisöljynkin ohittavan moneen kertaan ne vaatimukset jotka yli 20 vuotta sitten on moottorille annettu....

            Jos moottori on rikki, nostajat säksättää, ei pysy öljynpaineet tms ongelmaa, niin hyvänen aika korjatkaa ne viat tai ostakaa tehdasuusi moottori.
            ex: viitisenkymmentä bmw+muut

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14439
              • Oulu

              Originally posted by 426Hemi View Post
              Jos moottori on rikki, nostajat säksättää, ei pysy öljynpaineet tms ongelmaa, niin hyvänen aika korjatkaa ne viat tai ostakaa tehdasuusi moottori.
              Heh, tuskinpa siitä kyse.

              Gold s ku oli koneessa niin selvästi kuumana alko hienoisesti nostajat naputtaa. Toiset öljyt sisään ja ongelma tipotiessään. Mutta nämä onkin vain minun kahden moottorin kokemuksella.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • 426Hemi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 621
                • Pälkäne

                Originally posted by zener View Post
                Heh, tuskinpa siitä kyse.

                Gold s ku oli koneessa niin selvästi kuumana alko hienoisesti nostajat naputtaa. Toiset öljyt sisään ja ongelma tipotiessään. Mutta nämä onkin vain minun kahden moottorin kokemuksella.
                offtopic

                Mutta kuluneisiin nostajiinhan tuo selvästi viittaa. Ei se moottori varmaan uutena olisi kuumana naputellut tb goldeilla..?

                Voihan sitä koittaa elvyttää kokeilemalla eri öljyjä, moottorinpuhdistusaineita yms. Viskositeetiltaan jäykempi ja vanhoja moottoreita silmälläpitäen lisäaineistettu öljy toimii vanhassa kuluneessa moottorissa varmasti paremmin.

                Sitä en sano etteikö öljyissä kuitenkaan olisi eroja. Itse pyrkinyt aina käyttämään samaa öljyä kuin autossa on aikaisemminkin käytetty, sekä noudattamaan vaihtovälejä.

                Jos on autoissa ollut mekaanisia vikoja, naputuksia yms niin ollaan laitettu uudet osat vanhojen tilalle ja kovaa ajoa.

                E: Sain kaverilta ehjän reaktiotangon repsikanpuolelle. Onko tuon vaihtamisessa jotain ihmeellistä?
                Last edited by 426Hemi; 30-03-2013, 10:13.
                ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  Originally posted by 426Hemi View Post
                  E: Sain kaverilta ehjän reaktiotangon repsikanpuolelle. Onko tuon vaihtamisessa jotain ihmeellistä?

                  Ei. Kiristät puslan pään kireälle, vasta kun auto on maassa. Muutoinhan homma menee jotakuinkin kaavalla --> vanha pois ja uusi tilalle

                  E: ne puslan pään pultit on muistaakseni aika ahtaat saada tulemaan pois..
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14439
                    • Oulu

                    Originally posted by 426Hemi View Post
                    offtopic

                    Mutta kuluneisiin nostajiinhan tuo selvästi viittaa. Ei se moottori varmaan uutena olisi kuumana naputellut tb goldeilla..?

                    Voihan sitä koittaa elvyttää kokeilemalla eri öljyjä, moottorinpuhdistusaineita yms. Viskositeetiltaan jäykempi ja vanhoja moottoreita silmälläpitäen lisäaineistettu öljy toimii vanhassa kuluneessa moottorissa varmasti paremmin.

                    Sitä en sano etteikö öljyissä kuitenkaan olisi eroja. Itse pyrkinyt aina käyttämään samaa öljyä kuin autossa on aikaisemminkin käytetty, sekä noudattamaan vaihtovälejä.

                    Jos on autoissa ollut mekaanisia vikoja, naputuksia yms niin ollaan laitettu uudet osat vanhojen tilalle ja kovaa ajoa.
                    Jeps, no enpäs alkaisi osia vaihtamaan ihan heti, jos toisella öljyllä nostajat naputtaa ja toisella ei. Enempikin kyse öljyn ominaisuuksista.

                    En tiedä millä tavalla se on elvytystä jos toisella öljyllä moottori toimii hiljasemmin ja paremmin.

                    Ei siinä, itsekkin voisin vaikka Gold S:ää käyttää, mutta koska ei ole varmuutta alkaako nostajat hakkaan kuumana niin en uskalla kokeilla. Olkoon tämä viiminen OT minulta tähän topikkiin.
                    Last edited by zener; 30-03-2013, 11:00.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • BmwE38
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2013
                      • 53
                      • Jossain

                      Onkos täältä kukaan poistanut E34 touringista tasonsäätöä käytöstä? Tuossa emännän autossa tuo tykkää vuotaa jostain, ajattelin että ruuvaisin siihen normaalit tolpat tilalle. Onko millanen operaatio?
                      Nyt: E38 740iA & E34 525i Touring Ja Suzuki GSX-R 750 -99

                      Ex. E39 528iA,E36 325i 4d,E28 528i,E36 328iA coupe, E34 535i,E32 730i,E34 525iA, E30 320i, E30 318

                      Comment

                      • Haatainen
                        BTCF Member
                        • Jul 2009
                        • 1451
                        • Tampere

                        Originally posted by BmwE38 View Post
                        Onkos täältä kukaan poistanut E34 touringista tasonsäätöä käytöstä? Tuossa emännän autossa tuo tykkää vuotaa jostain, ajattelin että ruuvaisin siihen normaalit tolpat tilalle. Onko millanen operaatio?
                        En ole poistanut, mutta eipä se sen suurempi ole, kuin tolpat ja ohjaustehostimen pumppu vaihtoon sekä sen tasonsäädön "vahtipotikan" lukitseminen oikeaan asentoon (tai vähän sähkötöitä).

                        Melkein silti kyllä metsästäisin vuotokohdan ja korjaisin järjestelmän mieluummin.
                        Alla:
                        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                        E24 635Csi -84 Polaris metallic

                        Ennenkin on ollut autoja

                        Comment

                        • Purtsi123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1011
                          • Kuopio

                          Originally posted by Peltsii View Post

                          E: ne puslan pään pultit on muistaakseni aika ahtaat saada tulemaan pois..
                          Jep. Voi joutua ottamaan sen pakoputken lämmönsuojapellin pois edestä. Säästää hermoja. Voi olla tosin jotain mallikohtasia erojakin.
                          E61 525xda -08

                          Comment

                          • waudeville
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 2089
                            • Nokia

                            Originally posted by BmwE38 View Post
                            Onkos täältä kukaan poistanut E34 touringista tasonsäätöä käytöstä? Tuossa emännän autossa tuo tykkää vuotaa jostain, ajattelin että ruuvaisin siihen normaalit tolpat tilalle. Onko millanen operaatio?
                            varmaankin vuotaa siitä iskarin alapäästä?? stefa vuotaa siellä ja itse hommasin purkuosan ja vaihdoin niin loppu tiputus! uudet iskarithan on marmorilla 650€ kpl ja kl-ssä tarvikeosana 1050€ kpl. tuolla vinkkejä http://bmwe32.masscom.net/
                            e34 540ia -94 Batmobile
                            candy-king

                            ex: e32 735i -89
                            e34 525i -89

                            Comment

                            • 599gtb
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 490
                              • Vantaa

                              missä kampiakselin asentotunnistin sijaitsee ja mitä arvoja tuosta pitäisi saada?
                              olisiko jollain jotain kuvaa:think (m60 1993 e34)
                              ex bmw 540ia e34 1993
                              ex bmw e32 735i

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8262
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by 599gtb View Post
                                missä kampiakselin asentotunnistin sijaitsee ja mitä arvoja tuosta pitäisi saada?
                                olisiko jollain jotain kuvaa:think (m60 1993 e34)


                                arvoista en tiiä, kait jotain 500-1000 ohmia.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎