Linkakkaa foorumilta linkkejä keskuslukon toimimattomuudesta tai antakaa vastaus -----> ovet laittaa lukkoon pomppaa ne takaisin auki, toisen kerran kun laittaa kiinni pysyvät kiinni. Ovet avautuvat normaalisti. Kokeilenko heti uutta mikrokytkintä kuskin oveen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557
http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/
-
-
Originally posted by M. Luuri View PostLinkakkaa foorumilta linkkejä keskuslukon toimimattomuudesta tai antakaa vastaus -----> ovet laittaa lukkoon pomppaa ne takaisin auki, toisen kerran kun laittaa kiinni pysyvät kiinni. Ovet avautuvat normaalisti. Kokeilenko heti uutta mikrokytkintä kuskin oveen?
Comment
-
-
Originally posted by M. Luuri View PostLinkakkaa foorumilta linkkejä keskuslukon toimimattomuudesta tai antakaa vastaus -----> ovet laittaa lukkoon pomppaa ne takaisin auki, toisen kerran kun laittaa kiinni pysyvät kiinni. Ovet avautuvat normaalisti. Kokeilenko heti uutta mikrokytkintä kuskin oveen?
Edit: hidasLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by M. Luuri View PostLinkakkaa foorumilta linkkejä keskuslukon toimimattomuudesta tai antakaa vastaus -----> ovet laittaa lukkoon pomppaa ne takaisin auki, toisen kerran kun laittaa kiinni pysyvät kiinni. Ovet avautuvat normaalisti. Kokeilenko heti uutta mikrokytkintä kuskin oveen?
edit. haha vielä hitaampi
Comment
-
-
Arvon kanssaharrastajat,
nyt tarvittaisiin apua '91 E34:n ABS-ongelmiin.
Jo pari vuotta sitten syttyi ABS-valo etupyörän laakerien vaihdon jälkeen. Valo toimii "oikein" niin kauan, kunnes saavutetaan ehkä n. 10km/h nopeus, jolloin valo syttyy. En tiedä onko kyseisellä operaatiolla mitään tekemistä asian kanssa, mutta mainitaan nyt kuitenkin. Ekan kerran meni katsastuksesta läpi vikoineen, viime syksynä pomppasi ja sen jälkeen auto menikin talviseisontaan. Nyt olisi kova hinku saada auto leimattua ja ajoon.
Ensinnäkin, noita pyöränlaakereita on kahdenlaisia, 83mm ja 97mm ABS-hammaskehän halkaisijalla. Auto on 8/91 valmistettu, ja ainakin RealOEM mukaan 11/91 pitäisi vaihtua isommat hammaskehät pienempiin. Eli minun autossani pitäisi olla vielä 97mm hammaskehät. Laakereiden vaihdon yhteydessä oli sen verran kiire ja olin sen verran tyhmä, ettei tullut verrattua uusia laakereita vanhoihin. Vanhat roskiin, auto kasaan ja ulos hallista. ABS-valo syttyi.
Nyt tuli vasta tänä keväänä perehdyttyä tarkemmin tuohon vikaan, ja autossa on 83mm ABS-hammaskehät. Tolpassa on kuitenkin paksusta pellistä "pölysuoja" tms., jonka "kuppiin" hammaskehä uppoaa. Tuon pölysuojan sisälle ei isompi hammaskehä mahtuisi, vaan 83mm istuu sinne kuin nakutettu. ABS-anturi tulee myös nätisti hammaskehän viereen hyvin pienen matkan päähän.
Luulin löytäneeni vian ABS-antureiden resistansseja mitatessa, kun takavasen anturi ei antanut mitään lukemaa. Sieltä oli johto kokonaan poikki, ja tilalle vaihdettiin anturi ehjällä johdolla. Sama vika toistuu edelleen, valo syttyy palamaan ajettaessa n. 10km/h vauhtia.
Auto BMW:n testeriin. Testeri ei saa yhteyttä ABS-ohjainyksikköön.
ABS-yksikön liittimestä maadoitettiin pumppu, joka surahti, sekä solenoidi, joka piti ääntä. Ei siis pitäisi olla vika ainakaan johdoissa sillä välillä.
ABS-yksikön liittimestä laitettiin hyppylanka suoraan diagnostiikkapistokkeelle, mutta testeri ei silti saanut yhteyttä boksiin. Tästä pääteltiin, ettei silläkään välillä olisi johtovikaa, mutta boksi ilmeisesti olisi rikki.
Boksin liittimestä mitattiin antureiden resistanssit. Kaikki näytti sielläkin päässä n. 1kohm lukemia, eli ainakaan piuhavikaa ei pitäisi olla anturit -> boksi -välillä. Antureiden resistanssihan ei tietysti välttämättä kerro kai noiden pulssiantureiden mahdollisesta viasta mitään?
No, pienen metsästyksen jälkeen löysin ABS-ohjainyksikön samalla Boschin osanumerolla purkuautosta, jossa yksikön ainakin pitäisi olla ehjä. Tästähän ei ole täyttä varmuutta.
Auto tekee samaa vikaa myös tällä toisella boksilla. Toisen boksin kanssa en vielä päässyt testeriin.
Onko kellään ideoita kyseisen vian ratkaisemiseksi? Olisin avusta erittäin kiitollinen.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
vahvistimen vaihto
Joo elikkäs ostin viikko sitten 525ix 12/1993, ostaessa ei ollu autossa soitinta kiinni. Tossa on se 10kaiuttimen hifisysteemi ja orkkis vahvari kontissa.
Pistin jonku pioneerin rammarin kiinni mut ei soita ku vasenta takakajaria huonosti ja hiljaa, aattelin et siel olis se vakio vahvistin loppu koska heti ku kytkee vaikka etukajarin kiinni ni soi sekunnin ja sit ei kuulu mistää mitään ääntä.
Mites tossa hifisysteemissä nyt on noi kytkennät kun eihä erillisen vahvistimen kanssa tuu kaiutinjohtoja mankan taakse...mut tässä tulee? Meinasin laittaa tilalle 4x50w autostudio lankun ku lojuu tossa ylimääräsenä. Mietityttää myös onko ne jakosuotimetkin sen bemarin vakio purkin sisässä sielä takakontissa nii ettei tarvike vahvistimeen saa ku 4kaiutinta kytkettyä?
Sit siel on vahvistimen päässä jotai sokeripalaviritystä kun ollu kai toinen vahvistin kiinni edellisellä omistajalla. Nii josko joku tietäs paremmin ku minä tästä hifi systeemistä ni vois olla iso apu mulle. E30 jälkeen on niin hiljasta kyytiä et pakko olla kunnon rokkivehkeet.
E: nii ja sit sellanen pikku ominaisuus kun rajummin kiihdyttää ja nostaa kaasun/vaihtaa isompaa pykälää ni kierrokset tippuu mun mielestä normaalia hitaammin, jos nopeesti vaihtaa ni tippuu vasta ku kytkimen nostaa....mistähän mahtaa johtua? villiveikkaus kääsuläppä jumittaa, imuvuoto?E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by aakoo View PostNyt tuli vasta tänä keväänä perehdyttyä tarkemmin tuohon vikaan, ja autossa on 83mm ABS-hammaskehät. Tolpassa on kuitenkin paksusta pellistä "pölysuoja" tms., jonka "kuppiin" hammaskehä uppoaa. Tuon pölysuojan sisälle ei isompi hammaskehä mahtuisi, vaan 83mm istuu sinne kuin nakutettu. ABS-anturi tulee myös nätisti hammaskehän viereen hyvin pienen matkan päähän.
Comment
-
-
Originally posted by Shameless View PostOmassa e30:een on istutettu m30b35 tekniikka! laatikko on getrac 260/6.. eli joko e34 taikka e28 palikkaa.. :think anywhore olen vaihtamssa siihen laatikko öljyt enkä tiedä mitä öljyy laittaisin ku laakkosella ei pystytty sanoo.. autoa en saa heti lähitulevaisuudessa ilmaan että voisin vilkasta laatikon kylkeen mitä siin lukee! mitä porukka on sinne laittanu? ja paljonko sinne menee ( 1,5l isch ) ?BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
BMW e30 316i-90
ex.
BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06
Comment
-
-
Originally posted by maanmittaaja View PostEli äkkiä laskettuna jos on ylimäärästä tilaa hammaskehän ympärillä yli 7mm, niin sitten vaan isompi hammaskehä. Tuo "nakutettu" ja "hyvin pieni matka" kun voi simmussa näyttää väärältä, jos ei pääse suoraan katsomaan... Ja jos vika tuon hammaskehän vaihduttua ilmeni, niin eiköhän se siellä ole syystä tai neljännestä
Näinhän sitä voisi kuvitella, mutta mikä selittää sen, ettei boksiin saanut yhteyttä edes hyppylangan vedettyä diagnostiikkapistokkeeseen?
Jos jollain on etutolppa irtonaisena tai purettuna, niin myös kuva tolpasta auttaisi varmistamaan, ettei sinne edes käy väärän kokoisella hammaskehällä oleva laakeri/napa.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Nyt vielä tarkemmin asiaan perehdyttyäni, tuo ABS-hammaskehää suojaava pölysuojahan on näköjään irtonainen osa. En mitenkään kykene muistamaan, tuliko uusien laakereiden mukana tuollainen ja että olisinko vaihtanut sen samalla. Epäilen tätä kyllä, enkä usko ABS-anturin mahtuvan olemaan paikallaan, jos ABS-hammaskehä olisi 14mm suurempi halkaisijaltaan.
RealOEMin mukaan samassa 11/91 kohdassa vaihtuu myös tolppa, oletettavasti juurikin ABS-anturin sijoituksen takia.
Googlettelun jälkeen, osa DIY-ohjeista sanoo muutoksen tulevan 11/91, osa 3/91. Esim. Turner myy etupyörän laakeria 3/91 asti: http://www.turnermotorsport.com/p-34...roduction.aspxE34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostOletko katsonut FAQ?
Moottori on ilmeisesti E34 mallista peräisin? Eli M30B34.
enkä nytten ole 100% varma että getrac 260/6 ois alla mutta näin luulisin..
jotenka onko hirmuisen paljon väliä mitä laatikkoöljyä sinne laittaa?
tyhmä kysymys mutta kun en näitten laatikkoöljyjen kanssa hirveesti ole ollu tekemisissä eikä tietoa oleBMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
BMW e30 316i-90
ex.
BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06
Comment
-
-
Originally posted by Shameless View Postm30b30 mistä sitten porattuu ja kasattu b35 osilla (m30b35).. joku sanonu että periaatteessa samaa öljyä nuissa laatikoissa ollaan käytetty..?
enkä nytten ole 100% varma että getrac 260/6 ois alla mutta näin luulisin..
jotenka onko hirmuisen paljon väliä mitä laatikkoöljyä sinne laittaa?
tyhmä kysymys mutta kun en näitten laatikkoöljyjen kanssa hirveesti ole ollu tekemisissä eikä tietoa ole
535i
Getrag 260/6: 1.25l
Laatikkoremontin yhteydessä 1,35l
ATF-öljyä.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Antautu jäähyttimen kenno tänään.. motonetissä näyttäs olevan 150e, mutta lukee että (ei Autom/ilm), onko ainut ero siinä että noissa ei ole siinä kupeessa paikkaa sille ilmastoinnin kennon flektin anturille? Omassa siis autom. ilmastointi. Mistä edullisesti?
edit. taitaakin tuo motonetin kenno näköjään olla vaan 520/525 malleihin.Last edited by Juhi$; 12-05-2013, 21:53.
Comment
-
-
Tuli ostettuun kasa osia 525i ix:stä. Onkos näissä nyt viskolukko, vai joku sähkölukko hässäkkä? Mietin vaan miten tuo pelais takavedossa.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
Comment