memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rhodry
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 3291
    • Siuntio

    Originally posted by peto2 View Post
    Mitä täs lueskellu kirjotuksias tuosta autosta niin aikalailla paalivalmiilta alkaa kuulostamaan
    Etpä oo eka joka noin sanoo Kyllä mä siitä vielä hyvän saan

    Originally posted by Klasu- View Post
    Oh dear....

    Ja mä luulin, että oman auton entinen omistaja oli typerä...
    Juu ei ton entiset omistajat oo kovin fiksuja ollu, kahteen vuoteen ei oo tehty muuta ku vaihdettu alatukivarret ja reaktiotangot Mulla ollu kuukauden ja rahaa menny tähän mennessä vähän yli 1000€
    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

    Comment

    • Henkkaap
      Bimmer Rookie
      • Apr 2012
      • 100
      • Espoo

      Eikö vm 89 e34:sessa ole etuvastuksen sijaan ''miekka''?

      Itellä lakkas toimimasta nyt kokonaan toi puhallin, tai no nelosella puhaltaa huonommin ku ykkösellä?? Ennen pelkkä 4 toimi..

      Moottori vai ''miekka''? Missä näissä moottori on helpoiten saatavilla, entä miekka?

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5151
        • Kouvola, Savisto

        Originally posted by Henkkaap View Post
        Eikö vm 89 e34:sessa ole etuvastuksen sijaan ''miekka''?

        Itellä lakkas toimimasta nyt kokonaan toi puhallin, tai no nelosella puhaltaa huonommin ku ykkösellä?? Ennen pelkkä 4 toimi..

        Moottori vai ''miekka''? Missä näissä moottori on helpoiten saatavilla, entä miekka?
        Todennäköisesti ei ole miekkaa ja etuvastuksen ei pitäisi vaikuttaa suurimpaan nopeuteen.
        Yleensä portaattomalla nopeudensäädöllä (automaatti-ilmastoinnilla) olevissa on miekka.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • Klasu-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 546
          • Helsinki

          Puhallinmoottoreita on hyvin saatavilla, taskua joutuu kaivamaan...

          Sensijaan, puhallinmoottorin käsiin saaminen (sen vanhan) on kohtalaisen työläs, joskaan ei teknisesti järin vaativa homma.
          Tulipeltiä pitää purkaa konetilan puolelta, ja moottorista riippuen voi joutua siirtämään paisuntasäiliötä tieltä.

          Harmilloisesti puhaltimen johtoihin ei taida oikeen päästä käsiksi mitenkään helposti, jotta voisi mitata itse moottorille menevän jännitteen, tästä selviäisi onko vastuksessa vai moottorissa vika.

          Jos autossa on raitisilmasuodatin (tuon ikäisessä ei kaiketi pitäisi ollla...) niin raikkarin kopan kautta ainakin näkee vastuksen, pääseekö käsiksi...ahdasta ainakin on..

          Comment

          • Jylyppy
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2010
            • 487
            • kuusamo

            Puskuriin kun päräyttää vetokoukun kolon ja siihen kun ostan http://realoem.com/bmw/showparts.do?...16&hg=51&fg=15 osan nro 9, niin tarviiko sen toimintaan saattamiseksi vielä mitä muita kilkkeitä?
            Honda accord 2.4 -08
            Suzuki gsx-r 1000 -03

            Comment

            • MPV
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1194
              • Muhos

              Originally posted by Jylyppy View Post
              Puskuriin kun päräyttää vetokoukun kolon ja siihen kun ostan http://realoem.com/bmw/showparts.do?...16&hg=51&fg=15 osan nro 9, niin tarviiko sen toimintaan saattamiseksi vielä mitä muita kilkkeitä?
              Tee mieluummin kolon sijaan reikä, niin on paremmat edellytykset toimia suunnitellulla tavalla.

              Siihen peitinlevyyn tulee yläkulmiin vielä sellaiset metalliset pidikeet, joita sitten aina peitinlevyä irrottaessa pitää painaa meisselillä niistä peitinlevyn yläkulmien rei'istä. Lienee osa nro 16...

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Klasu- View Post
                Puhallinmoottoreita on hyvin saatavilla, taskua joutuu kaivamaan...

                Sensijaan, puhallinmoottorin käsiin saaminen (sen vanhan) on kohtalaisen työläs, joskaan ei teknisesti järin vaativa homma.
                Tulipeltiä pitää purkaa konetilan puolelta, ja moottorista riippuen voi joutua siirtämään paisuntasäiliötä tieltä.

                Harmilloisesti puhaltimen johtoihin ei taida oikeen päästä käsiksi mitenkään helposti, jotta voisi mitata itse moottorille menevän jännitteen, tästä selviäisi onko vastuksessa vai moottorissa vika.

                Jos autossa on raitisilmasuodatin (tuon ikäisessä ei kaiketi pitäisi ollla...) niin raikkarin kopan kautta ainakin näkee vastuksen, pääseekö käsiksi...ahdasta ainakin on..
                Jos on etuvastuksella eikä miekalla niin keskikonsolin kick paneeli irti ja vastus onkin siinä.
                Siitä voi sitten vastuksen mittaamalla tarkistaa.

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10520
                  • Saaressa

                  Originally posted by makkis View Post
                  Todennäköisesti ei ole miekkaa ja etuvastuksen ei pitäisi vaikuttaa suurimpaan nopeuteen.
                  Yleensä portaattomalla nopeudensäädöllä (automaatti-ilmastoinnilla) olevissa on miekka.
                  Nyt puhuu makkis kakkia.
                  Miekkaa löytyy kyllä 10/90 valmistetusta manuaali ilmastoinnillisesta.

                  Miekka/Etuvastuksessa on silloin todennäköisesti vikaa kuin puhallin toimii vain ja ainoastaan asennossa 4 / automaagi-ilmastoinnillisessa rulla täysillä

                  Puhaltimen moottorin purku/kasaus on työläs verraten esim. E30:iin kiitos pienehkön tilan ja niiden siipien ympärille tulevien haperoiden muovikoteloiden purku/kokoaminen eheänä vaatinee hermoja.
                  M5:sta joutuu pleniumin löystämään / 6cyl imutötterön irroittamaan muistaakseni.
                  Last edited by duuk; 03-09-2013, 21:42.

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7181
                    • Forssa

                    Puhallinmoottorin vaihdoin aikoinaan ämmäläiseen enkä kyllä irroittanut mitään plenumista tai imutötteröä.
                    Mahtuu kyllä tulemaan pois ja uusi paikalleen kun vähän kääntelee ja kiertelee.
                    Mulla oli vastukset -90 vuotisessa, en muista kuukautta joten tämä lause on turha.
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • Henkkaap
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2012
                      • 100
                      • Espoo

                      Ilmastoinnilla toi on, en oo vielä purkanu. Pitäs melkeen puhaltimen moottori ja se vastus vaihtaa molemmat..

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10520
                        • Saaressa

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Puhallinmoottorin vaihdoin aikoinaan ämmäläiseen enkä kyllä irroittanut mitään plenumista tai imutötteröä.
                        Mahtuu kyllä tulemaan pois ja uusi paikalleen kun vähän kääntelee ja kiertelee.
                        Mulla oli vastukset -90 vuotisessa, en muista kuukautta joten tämä lause on turha.
                        No sitten se piti löysätä pyyhkijän vivuston tähden.. Se muuyen kannattaa vaihtaa siinä samalla jos on perinteisesti väjistynyt, kun kerran siellä suunnalla asioi.

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • Kal.ju
                          BTCF Member
                          • Mar 2003
                          • 2889
                          • Akaa / Toijala

                          Originally posted by duuk View Post
                          No sitten se piti löysätä pyyhkijän vivuston tähden.. Se muuyen kannattaa vaihtaa siinä samalla jos on perinteisesti väjistynyt, kun kerran siellä suunnalla asioi.
                          Tämä oli hyvä tieto! Itsellä tuossa odottelee puhaltimenmoottori inspiraatiota ja aikaa vaihdolle. Täytynee hommata sitten tuo pyyhkijän vivustokin, niin saa samalla laitettua.

                          Comment

                          • Klasu-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 546
                            • Helsinki

                            Täältä myös suositus pyyhkijän vivuston tarkastukselle/uusinnalle.

                            Itellä just omasta autosta auki toi pyyhkijän linkistö, ja siellä on selkeetä väljyyttä ja kulumaa, vaikka käytössä ei pahemmin huomannut mitään normaalista poikkeavaa.

                            Jos autossa on kuskin pyyhkimen paininmoottori (ADV), niin samalla purkaa, puhdistaa ja rasvaa sen, olettaen, että muovirattaat laitteen alennusvaihteessa ovat ehjät.
                            Moottori lisää kuskin pyyhintä lasiin painavaa voimaa nopeuden mukaan, ja estää pyyhintä pomppimasta lasilla.

                            Kun linkistön pallot riittävästi väljistyy, niin joku (ei niin kaunis...) päivä pallo pomppaa kupistaan, ja moottorin ja pyyhkijöiden välinen yhteys katkeaa.

                            Puhaltimen moottoriin käsiksi pääsemisen jälkeen pitää vielä purkaa itse puhallinmoottorin lisäksi puhaltimen yläkotelo pois, jotta pyyhkijän linkistö mahtuu tulemaan ulos.
                            Tästä kotelosta pitää muistaa puhallinmoottorin aukon (edestä katsottuna) oikealla puolella oleva pieni luukku (aukeaa yläreunastaan, vaikka alareunassa näyttääkin olevan klipsi!) , jossa sijaitsee puhallinmoottorin sivuilla olevia läppiä käyttävä vaijeri.
                            Tämä vaijeri tulee irroittaa, jotta tuon yläpuoliskon saa irti.
                            Yläpuolisko on alapuoliskossa kiinni usealla pienellä metalliklipsillä, näiden kanssa kannattaa olla varovainen, ettei joudu kaivamaan niitä magneetilla moottoritilan syövereistä...

                            Comment

                            • Haggis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1571
                              • Wackyland

                              Pitääkö jäähdytin nesteen säiliön korkki kiriä kuinka kireälle?
                              Käyttis:Kia Optima TF

                              Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                              Comment

                              • Klasu-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 546
                                • Helsinki

                                Vuotaako jäähdyttimen korkki? Jos näin, niin O-renkaat vaihtoon.

                                Ei sitä kuulu kaksin käsin juntata, menee vaan rikki.
                                Last edited by Klasu-; 04-09-2013, 16:54.

                                Comment

                                Working...
                                X