memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hege_
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 170
    • Lappeenranta

    Paljonkohan uskaltaa kantta laskea M30B35 nyt kun "uusi" kansi kiitokset henka:lle nii kaveri sen oikaseen ni samallaa aattelin jos vähän nostas puristuksia, kuitenkin 98:lla ajellaan kokoajna niin luulis sen kestävän nostaa vähäsen puristuksia?
    E46 320i Coupé -02
    ex E36 318ia Touring -96
    ex E34 535ia -91
    ex E34 525i -91

    Comment

    • Micce///M
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2008
      • 3552
      • Hämeenlinna

      Originally posted by Hege_ View Post
      Paljonkohan uskaltaa kantta laskea M30B35 nyt kun "uusi" kansi kiitokset henka:lle nii kaveri sen oikaseen ni samallaa aattelin jos vähän nostas puristuksia, kuitenkin 98:lla ajellaan kokoajna niin luulis sen kestävän nostaa vähäsen puristuksia?
      Vakiomännillä ei taida ainakaan pyöriä ilman vinguttamista, ja kansi taitaa muutenkin olla huonompi. Niin onko virityksellä siis joku oikea tarkoitus?
      Hommaa ennemmin vakiokansi ja laske siitä siivua pois.

      Comment

      • Hege_
        Bimmer Rookie
        • Jan 2013
        • 170
        • Lappeenranta

        Siis kansihan on vakio, ja siitä olis tarkotus ottaa siivua pois. Mutta kysymys kuuluu paljonko sitä siivua uskaltaa ottaa pois? Ja ainut tarkotus tälle kannen laskemiselle on ne essonbaari hevosvoimat?
        E46 320i Coupé -02
        ex E36 318ia Touring -96
        ex E34 535ia -91
        ex E34 525i -91

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          Originally posted by Hege_ View Post
          Siis kansihan on vakio, ja siitä olis tarkotus ottaa siivua pois. Mutta kysymys kuuluu paljonko sitä siivua uskaltaa ottaa pois? Ja ainut tarkotus tälle kannen laskemiselle on ne essonbaari hevosvoimat?
          Jos sigusi autosta on kyse, kun E34 puolella ollaan. Niin ei B35 kansi kuulu siihen, eli vaatinee muutakin työtä että koneen saa pyörimään. Sitä en osaa sanoa mikä on puristus-suhde tuolla kombinaatiolla, kun riippuu täysin männistä. Ja tilaa siellä ei kuitenkaan hirveästi voi olla, että kantta olisi varaa laskea.

          Comment

          • Hege_
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 170
            • Lappeenranta

            paperien mukaan kyllä M30B35 siellä keulilla on ja samanlainen kansi sinne on tulossa...
            E46 320i Coupé -02
            ex E36 318ia Touring -96
            ex E34 535ia -91
            ex E34 525i -91

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8283
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by Hege_ View Post
              paperien mukaan kyllä M30B35 siellä keulilla on ja samanlainen kansi sinne on tulossa...
              oliskohan kuitenkin B34
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Hege_
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 170
                • Lappeenranta


                Konehuone näytti tuolta ennekuin purettiin... No kuitenkin kansi on samanlainen mitä vanha oli.
                E46 320i Coupé -02
                ex E36 318ia Touring -96
                ex E34 535ia -91
                ex E34 525i -91

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5151
                  • Kouvola, Savisto

                  Originally posted by Hege_ View Post

                  Konehuone näytti tuolta ennekuin purettiin... No kuitenkin kansi on samanlainen mitä vanha oli.
                  M30B34 siellä on, E28 kopassa esimerkiksi on ollut M30B35.
                  Tää nyt on tätä perus vittuilua vaikka kaikki tietää mistä on kyse.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • Micce///M
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2008
                    • 3552
                    • Hämeenlinna

                    Originally posted by makkis View Post
                    Tää nyt on tätä perus vittuilua vaikka kaikki tietää mistä on kyse.
                    Joo ei ainakaan minun puolelta ollut vittuilua, vaan sen takia asiaa ihan kysyin että minkälaista kokoonpanoa sinne ollaan laittamassa kun kysyjä nimenomaan mainitsee uuden juuri hankitun kannen ja B35 samassa lauseessa.

                    Mutta jos ja kun siellä se M30B34 näyttää olevan, niin oletan uudenkin kannen olevan identtinen palotiloiltaan vanhan kanssa?
                    Tarkkaa lukemaa en osaa vastata, foorumilta kyllä löytyy. Mutta edesmenneestä omasta M30B34 oli muistaakseni hävinnyt 1.00mm ja vähän rapiat alkuperäisestä korkeudesta, hyvin toimi. Vaikutus tosin varmaankin aika marginaalinen. Ei välttämättä edes tekemisen vaivaa kannata nähdä asian eteen, jos muita muutoksia ei halua kanteen taikka moottoriin tehdä.

                    Comment

                    • JermuFin
                      Newbiemmer
                      • Jul 2013
                      • 3
                      • Finland, Porvoo

                      E34 kytkin

                      Kytkin levisi tossa aamulla omasta 520i 24v non vanos touringista. Millanen kytkinpaketti kannattaa ostaa? Sachsin kytkimiä sais hintaan 120e onko ne mistään kotosin? http://goo.gl/Zd3LBN

                      Comment

                      • Slant 6
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 71
                        • Satakunta

                        Aloin tänään asentamaan alkuperäisiä sumuvaloja omaani kaverin varaosa-autosta. Vaihdoin katkaisijan kojetauluun ja sumuvalojen merkkivalokin alkoi palaa kun katkaisijasta laittoi päälle. Sumuvalojen liittimille ei kuitenkaan virtaa tule.
                        Onko kytkentä muuttunut jossakin vuosimallissa, kun kaverilla on vielä relerasiassa erikseen sumuvalon rele, mutta minulla kai ei, ainoastaan valomoduuli? Kaverin autossa taas ei näkynyt moduulia lainkaan. Luovuttaja on 520 -88 ja omani on 525 -92.

                        Täytyykö minun hankkia ja vaihtaa jostain sumuvalollisesta autosta valomoduuli, vai kuinka?

                        Anteeksi vain yksinkertaisuuteni, mutta minkäänlaiset sähkökytkennät eivät vain kuulu erikoistietämykseni piiriin
                        e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
                        e34 540iA Lazurblau
                        EX:
                        e34 525i Lazurblau
                        e34 535i Lazurblau
                        e36 316i Schwarz II

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1876
                          • Lappeenranta, Finland

                          iX jakolaatikot manuaali vs automaatti

                          Osanumerot ovat erilaiset automaatin ja manuaalin perässä oleville jakolaatikoille. Mikähän mahtaa olla todellinen eroavaisuus? Käykö kuitenkin ristiin?

                          Ei ole minulla tätä ongelmaa, mutta yksi kaveri sai korjattavakseen automaatti-iX:n, joka ei liiku. Pikaisella tutkimuksella todennäköisesti jakolaatikon etukardaanin boorit pyörähtäneet laatikosta tai kardaanista tai molemmista.

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • Haatainen
                            BTCF Member
                            • Jul 2009
                            • 1452
                            • Tampere

                            Originally posted by 525iiäxä View Post
                            Osanumerot ovat erilaiset automaatin ja manuaalin perässä oleville jakolaatikoille. Mikähän mahtaa olla todellinen eroavaisuus? Käykö kuitenkin ristiin?

                            Ei ole minulla tätä ongelmaa, mutta yksi kaveri sai korjattavakseen automaatti-iX:n, joka ei liiku. Pikaisella tutkimuksella todennäköisesti jakolaatikon etukardaanin boorit pyörähtäneet laatikosta tai kardaanista tai molemmista.
                            Eikös sen keskitasauspyörästön pitäisi tuossakin osata jakaa voimaa pitävälle akselille. Eli vaikka etukardaani olisikin sökö, niin ainakin auttavasti pitäisi liikkua, jos keskitasauspyörästö vaan toimii.

                            e30 ix:ää pystyy ainakin ihan hyvin siirtelemään vaikka toinen kardaaneista puuttuisikin.

                            Erona toki, että e30:ssä on viskolukko ja tuossa sähköohjattu. Tällä ei mielestäni kuitenkaan pitäisi olla vaikutusta itse asiaan.
                            Alla:
                            E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                            E24 635Csi -84 Polaris metallic

                            Ennenkin on ollut autoja

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1876
                              • Lappeenranta, Finland

                              Originally posted by Haatainen View Post
                              Eikös sen keskitasauspyörästön pitäisi tuossakin osata jakaa voimaa pitävälle akselille. Eli vaikka etukardaani olisikin sökö, niin ainakin auttavasti pitäisi liikkua, jos keskitasauspyörästö vaan toimii.

                              e30 ix:ää pystyy ainakin ihan hyvin siirtelemään vaikka toinen kardaaneista puuttuisikin.

                              Erona toki, että e30:ssä on viskolukko ja tuossa sähköohjattu. Tällä ei mielestäni kuitenkaan pitäisi olla vaikutusta itse asiaan.
                              No, kuitenkin jossain siellä jakoboksin maisemissa vika on ja menee vaihtoon koko kikkare jos omistaja vielä tuon kulkemaan haluaa. Se tässä nyt kiinnostaa, että käykö jakoloota kuin jakoloota vai onko automaatin perässä oleva loota jotenkin erilainen kuin manuaalin perässä oleva? Varaosanumerot ovat eri.

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              • Hege_
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 170
                                • Lappeenranta

                                Ei tarvii olla ku yks vetari poikki ni loppuu lukottoman nelikon matka siihen vaikka on jatkuva neliveto esim. torsen mallinen tasauspyörästö.
                                E46 320i Coupé -02
                                ex E36 318ia Touring -96
                                ex E34 535ia -91
                                ex E34 525i -91

                                Comment

                                Working...
                                X