Originally posted by Gedd
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKannattaa harkita onko sen arvoista kun tehtaan ohjeaika jakopään purkamiseen ja kasaamiseen on muistaakseni reilut 20h + vanos tiivisteiden vaihto. Siihen sitten osat päälle niin hintaa alkaa tulla kiitettävästi teetti sen missä vaan.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKannattaa harkita onko sen arvoista kun tehtaan ohjeaika jakopään purkamiseen ja kasaamiseen on muistaakseni reilut 20h + vanos tiivisteiden vaihto. Siihen sitten osat päälle niin hintaa alkaa tulla kiitettävästi teetti sen missä vaan.
Olisi ehkä oleellisempaa keskittyä ylihuoltamaan noita mahdollisesti kyteviä aikapommeja, jakoketjun kiristäjä, ehkä laahain? Jäähdytin? Automaatin öljyt, tuntuu jakavan mielipiteitä, toiset sanoo että vikatikki toiset että ehdottomasti kannattaa?
Ainoa "normi kulutusosia" lukuunottamatta tehty huolto mistä löytyi mitään merkkejä on jäähdyttimen paisuntasäiliö sekä vesipumppu vuodelta 2010 ja vuodelta 2004 vaihdelaatikon "ulkoinen ohjausyksikkö".
Laatikosta vaihteiden häviäminen lienee vain tuurista kiinni, hieman voinee edesauttaa sillä että käsittelee askia varoen, ei laita pakkia päälle jos on kierroksia vielä koneessa jne. Henkisesti varauduin tuohon riskiin jo autoa ostaessa että sellainen 2 tonnin pakkiremontti voi olla koska vaan edessä.Last edited by Gedd; 26-07-2014, 08:15.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View Post+ Tässä vaiheessa olisi sitten harkittava tarviiko jakopää muutakin huoltoa.Jos on alkuperäisessä ryhdissään,niin sinnekkin se touhu-tonni menee vielä lisää.
Originally posted by Gedd View PostTotta kyllä. Kone toistaiseksi kehrää kuitenkin ilman mitään sivuääniä (paitsi kuumana pehmeä hidas naputus keskeltä moottoria, ilmeisesti kuuluu asiaan) siitä huolimatta että autolla on rullattu jo 350tkm.
Olisi ehkä oleellisempaa keskittyä ylihuoltamaan noita mahdollisesti kyteviä aikapommeja, jakoketjun kiristäjä, ehkä laahain? Jäähdytin? Automaatin öljyt, tuntuu jakavan mielipiteitä, toiset sanoo että vikatikki toiset että ehdottomasti kannattaa?
Originally posted by Gedd View PostAinoa "normi kulutusosia" lukuunottamatta tehty huolto mistä löytyi mitään merkkejä on jäähdyttimen paisuntasäiliö sekä vesipumppu vuodelta 2010 ja vuodelta 2004 vaihdelaatikon "ulkoinen ohjausyksikkö".
Laatikosta vaihteiden häviäminen lienee vain tuurista kiinni, hieman voinee edesauttaa sillä että käsittelee askia varoen, ei laita pakkia päälle jos on kierroksia vielä koneessa jne. Henkisesti varauduin tuohon riskiin jo autoa ostaessa että sellainen 2 tonnin pakkiremontti voi olla koska vaan edessä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by be39dsl View PostMonesti myös kun pienestä nopeudesta (esim. 25km/h) pistää lappua vaakaan nii mustaa pökkää hienosti, on takana tulevat jättäny monen sadan metrin turvavälin ja odottanu savun hälvenemistä
auto on 530dA Touring -02
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
No ei se aivan normaalia ole varsinkaan jos ei ole edes ohjelmoitu.. Se on normaalia jos ajelet pitkään nätisti ja sitten polkastessa pölähtää pienen pilven, mutta joka kaasun painalluksella ei kyllä kuulu savuttaa.
Mulla oli karalan softalla K-arvo joka katsastuksessa jotain 0.0-0.1 luokkaa eikä silminnähden savuttanu koskaan. Kumia jos innostu polttamaan niin kevyt musta huntu tuli putkesta.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by HC-Tuning View PostKyllähän tuo omakin dieseli päästää voimasavuja varsinki alakierroksilla vedättäessä.
Nykyään ei pölläyttele kovin tummaa, pöllähdyspilvestä näkee vielä helposti läpi.
Edit: Kaikki riippuu myös paljonko kaasua painaa, jos antaa vähän yli puolen välin niin se kiihtyy ilman minkäänlaisia voimasavuja, sitten lappu lattiassa se pölläyttelee. On kokeiltu huudattaa vapaalla ja silloin ei pölläytä yhtään mitään, vain ajaessa päästää voimasavuja, ei vapaalla seisottaessa.Last edited by be39dsl; 26-07-2014, 21:28.-02 530dA Touring
Comment
-
-
Originally posted by Pääkkäri View PostMitä toi laatikko tykkää jos lähöissä piättää jarrulla? tuskin ainakaa siitä lisävuosia lootalle tulee-02 530dA Touring
Comment
-
-
Originally posted by be39dsl View PostAutomaateilla kuuluu pitää auto paikallaan jarru päällä ainakin liikennevaloissa ja pienissä seisahduksissa, meillä ei ainakaan mitään sano kun valoissa seisottaa D päällä,.
Originally posted by be39dsl View Postjos pysähdys kestää yli 15 sek niin sitte kyllä vaihdetaan vapaalle.
Comment
-
-
Onnistuuko vaihtaa kotikonstein ilmastoinnin lauhdutin? Oli menny paskaksi ja vuotaa... Liikkeessä kysyin niin vaihto osineen tulisi maksamaan 500€++... Tarviiko jotain erikoistyökaluja tms?:thinkVolvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Originally posted by m.luukkonen View PostOnnistuuko vaihtaa kotikonstein ilmastoinnin lauhdutin? Oli menny paskaksi ja vuotaa... Liikkeessä kysyin niin vaihto osineen tulisi maksamaan 500€++... Tarviiko jotain erikoistyökaluja tms?:think
Comment
-
Comment