Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paul 74
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1386
    • Ulvila

    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Kuten yllä joku kirjoitti niin sijaitseevat siinä kuskin puolella iskaritornissa kiertovesipumpun kanssa, ylhäältä katsoen kaksi hopeaa pallukkaa noin 40mm halkaisijaltaan. Niitä tosiaan koputtelee niin lähtee varmaan vielä pelaamaan mutta johonkin väliin voisi ajatella niiden purkamista ja puhdistamista, ehkä jopa uusimista.
    Selvä pitää kokeilla tota hommaa
    "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
    Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
    Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

    Comment

    • jannnu78
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 150
      • Tampere

      Originally posted by HTK12 View Post
      Tämä "siili" löytyy kyllä jokaisesta E39:stä. Yleisemmin tunnetaan muissa merkeissä nimellä etuvastus. Etuvastus on hyvin yleinen tapa hoitaa puhaltimen nopeuden säätö. Kannattaa ehdottomasti koittaa ensin toisella "siilillä", koska puhaltimen vaihto vaatii koko kojelaudan purkamisen.




      Löytyvät koneen vasemmalta puolelta (autoa katsotaan aina takaa). Googlella löytyy kuvia. Kevyt koputtelu saattaa saada ne taas liikkeelle. Lisäksi voi koittaa säätää lämpötilan minimiin ja maksimiin muutoman kerran, tämäkin saattaa saada ne taas liikkumaan.
      Älkäähän pojat liijoitelko jos kyseessä sama vastus : http://www.schmiedmann.fi/fi/etuvast...ae.aspx?ppp=10

      niin ei todellakaan tarvitse purkaa "koko koetaulua " kyllä Dieterillä joku tolkku on ollu kun on aikanaan e39 lyöny baijerissa kasaan . Eli repsikan puolella hanskalokeron vasemmalla puolella keskikonsolin suunnalta löytyy , vaihtamisessa menee max 15 min kun tietää mitä tekee .

      kun taas tämä osa vaatiin sitten enemmän purkua : http://www.schmiedmann.fi/fi/puhalli...ae.aspx?ppp=10

      Comment

      • Puisto
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 84
        • Kouvostoliiton peräkylä

        Ja opetusvideot tuohon(kin) hommaan löytyvät netistä hakemalla.

        Muutama viikko sitten vaihdoin puhaltimen, helppo homma.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by jannnu78 View Post
          Älkäähän pojat liijoitelko jos kyseessä sama vastus : http://www.schmiedmann.fi/fi/etuvast...ae.aspx?ppp=10

          niin ei todellakaan tarvitse purkaa "koko koetaulua " kyllä Dieterillä joku tolkku on ollu kun on aikanaan e39 lyöny baijerissa kasaan . Eli repsikan puolella hanskalokeron vasemmalla puolella keskikonsolin suunnalta löytyy , vaihtamisessa menee max 15 min kun tietää mitä tekee .

          kun taas tämä osa vaatiin sitten enemmän purkua : http://www.schmiedmann.fi/fi/puhalli...ae.aspx?ppp=10
          Minähän sanoin, että kannattaa kokeilla sitä etuvastusta ensin, koska se on helppo vaihtaa. PUHALTIMEN vaihto sitten vaatii koko kojelaudan purkamisen.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Joma
            BTCF Member
            • Feb 2011
            • 1319
            • Masku

            Moro, onkos täällä ketään ketä on swapannut 540ia:ta manuaaliksi?

            Mitä kaikkea tarvii ottaa huomioon?

            Vaihtoon menee ainakin,
            Laatikko
            Vauhtipyörä ja kytkin
            työsylkkä yms
            pedalbox
            kardaani

            Joutuuko moottorinohjaukselle tekemään jtn?

            Rojut kiinni ja menoks vaan?
            E30 M52b28 M122h Amme
            E28 x monta
            E23 728i Ministeri
            E10 1600-2 Garret

            VW LT50 Huoltoajoneuvo
            HD lapio jätskikruiseri

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Joma View Post
              Moro, onkos täällä ketään ketä on swapannut 540ia:ta manuaaliksi?

              Mitä kaikkea tarvii ottaa huomioon?

              Vaihtoon menee ainakin,
              Laatikko
              Vauhtipyörä ja kytkin
              työsylkkä yms
              pedalbox
              kardaani

              Joutuuko moottorinohjaukselle tekemään jtn?

              Rojut kiinni ja menoks vaan?
              Auto pitää koodata manuaaliksi, tai muuten herjaa kokoajan laatikosta ja ei luultavasti edes käynnisty kun ei saa laatikolta tietoa, että laatikko on P:llä tai N:llä. Muistaakseni sähköt vaatii myös muutoksia. Eli ei ole yhtä simppeli kuin vanhemmissa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10082
                • KVLA

                Tarviiko mittaristo myös vaihtaa tuossa swapissa?Vai muistelenko väärin?

                Comment

                • Joma
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 1319
                  • Masku

                  Joo, netin syövereistä löysin aika pitkän listan, melko turhaa alkaa tekemään ellei löydä mällättyä tms manuaalia.
                  E30 M52b28 M122h Amme
                  E28 x monta
                  E23 728i Ministeri
                  E10 1600-2 Garret

                  VW LT50 Huoltoajoneuvo
                  HD lapio jätskikruiseri

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Ei tarvi mittaristoa vaihtaa. NCS:llä koodaten varustelistan muutos (automaattiin liittyvät varustekoodit) ja varsinainen koodaus muutetulla varustelistalla. Moottorinohjauksessa on manuaalissa eri softaversio, joka pitää siis päivittää vaikka WinKFP:llä. Sähköjen osalta lähinnä pakkitunnistimen piuha laatikolta mittaristolle (johdotus virallisesti DME:n kautta, mutta menee siitä vain läpi) ja kytkinpolkimen asentotunnistimelta DME:lle.
                    Last edited by Clavurion; 07-06-2014, 12:48.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • HPF Racing
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2012
                      • 38
                      • Keski-Suomi

                      E39 540i -96 manuaali

                      Tervehdys!

                      Omituinen ABS-valovika. Auton käynnistää niin paikoillaan valot eivät pala. Auton kun saa liikkeelle noin 7km/h pääsee ajamaan niin luistonesto ja ABS-valot syttyvät. Luettiin vikakoodit ja valitti ABS pump failure tai jotain tuollaista. Vaihdoin uudet ABS pumppuyksikön konehuoneeseen ja nollattiin vikakoodit ja valot palavat edelleen. Olisiko tuo ohjainyksikkö hanskalokerosta mennyt? Kenelläkään tietoa ongelmasta? Joutuuko koodaamaan toisen ohjainyksikön autoon vai voiko vain vaihtaa? -Kiitokset jo etukäteen!
                      Life starts after 6000rpm...

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by HPF Racing View Post
                        Tervehdys!

                        Omituinen ABS-valovika. Auton käynnistää niin paikoillaan valot eivät pala. Auton kun saa liikkeelle noin 7km/h pääsee ajamaan niin luistonesto ja ABS-valot syttyvät. Luettiin vikakoodit ja valitti ABS pump failure tai jotain tuollaista. Vaihdoin uudet ABS pumppuyksikön konehuoneeseen ja nollattiin vikakoodit ja valot palavat edelleen. Olisiko tuo ohjainyksikkö hanskalokerosta mennyt? Kenelläkään tietoa ongelmasta? Joutuuko koodaamaan toisen ohjainyksikön autoon vai voiko vain vaihtaa? -Kiitokset jo etukäteen!
                        Aloita nyt ihan siitä, että luet INPA:lla tms. kunnon lukijalla ne koodit ja laitat tänne sitten täydellisenä koodi(t), jotka löytyy.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Crossmx
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 144
                          • Lahti

                          Jäi katsastus päästöistä kiinni, ja ne ovatkin päin persettä.

                          Auto on e39 -97 528

                          Vikakoodeiksi antaa:

                          25 Lambda probe heating probe 1
                          20 Fuel trim limit bank 2

                          Mistä nyt tiedän minkä lambdan lämmitys on pielessä, toisin sanoin mikä lambda vaihtoon?
                          e30 325i M-Tech I -86
                          e61 530i M-Sport -08

                          e30 318i 2d -89


                          Ex:
                          e91 320d M-sport -06
                          e39 528i M-sport -00
                          e39 528i -97


                          Vikakoodien lukua Lahdessa!

                          Comment

                          • HPF Racing
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2012
                            • 38
                            • Keski-Suomi

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Aloita nyt ihan siitä, että luet INPA:lla tms. kunnon lukijalla ne koodit ja laitat tänne sitten täydellisenä koodi(t), jotka löytyy.
                            Inpalla luettu. Antaa tälläisen koodin "Pump error"
                            Life starts after 6000rpm...

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by HPF Racing View Post
                              Inpalla luettu. Antaa tälläisen koodin "Pump error"
                              Vikakoodin numero? Mitä muuta lisäinfoa oli koodin mukana?
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                Originally posted by Crossmx View Post
                                Jäi katsastus päästöistä kiinni, ja ne ovatkin päin persettä.

                                Auto on e39 -97 528

                                Vikakoodeiksi antaa:

                                25 Lambda probe heating probe 1
                                20 Fuel trim limit bank 2

                                Mistä nyt tiedän minkä lambdan lämmitys on pielessä, toisin sanoin mikä lambda vaihtoon?
                                Ehkä sielä on nyt iso imuvuoto ja siksi antaa noi koodit. Letkut irti ja käsin/silmin tutkimaan letku kerrallaan ja vikakoodien poisto.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎