Kuten yllä joku kirjoitti niin sijaitseevat siinä kuskin puolella iskaritornissa kiertovesipumpun kanssa, ylhäältä katsoen kaksi hopeaa pallukkaa noin 40mm halkaisijaltaan. Niitä tosiaan koputtelee niin lähtee varmaan vielä pelaamaan mutta johonkin väliin voisi ajatella niiden purkamista ja puhdistamista, ehkä jopa uusimista.
Tämä "siili" löytyy kyllä jokaisesta E39:stä. Yleisemmin tunnetaan muissa merkeissä nimellä etuvastus. Etuvastus on hyvin yleinen tapa hoitaa puhaltimen nopeuden säätö. Kannattaa ehdottomasti koittaa ensin toisella "siilillä", koska puhaltimen vaihto vaatii koko kojelaudan purkamisen.
Löytyvät koneen vasemmalta puolelta (autoa katsotaan aina takaa). Googlella löytyy kuvia. Kevyt koputtelu saattaa saada ne taas liikkeelle. Lisäksi voi koittaa säätää lämpötilan minimiin ja maksimiin muutoman kerran, tämäkin saattaa saada ne taas liikkumaan.
niin ei todellakaan tarvitse purkaa "koko koetaulua " kyllä Dieterillä joku tolkku on ollu kun on aikanaan e39 lyöny baijerissa kasaan . Eli repsikan puolella hanskalokeron vasemmalla puolella keskikonsolin suunnalta löytyy , vaihtamisessa menee max 15 min kun tietää mitä tekee .
niin ei todellakaan tarvitse purkaa "koko koetaulua " kyllä Dieterillä joku tolkku on ollu kun on aikanaan e39 lyöny baijerissa kasaan . Eli repsikan puolella hanskalokeron vasemmalla puolella keskikonsolin suunnalta löytyy , vaihtamisessa menee max 15 min kun tietää mitä tekee .
Minähän sanoin, että kannattaa kokeilla sitä etuvastusta ensin, koska se on helppo vaihtaa. PUHALTIMEN vaihto sitten vaatii koko kojelaudan purkamisen.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Moro, onkos täällä ketään ketä on swapannut 540ia:ta manuaaliksi?
Mitä kaikkea tarvii ottaa huomioon?
Vaihtoon menee ainakin,
Laatikko
Vauhtipyörä ja kytkin
työsylkkä yms
pedalbox
kardaani
Joutuuko moottorinohjaukselle tekemään jtn?
Rojut kiinni ja menoks vaan?
Auto pitää koodata manuaaliksi, tai muuten herjaa kokoajan laatikosta ja ei luultavasti edes käynnisty kun ei saa laatikolta tietoa, että laatikko on P:llä tai N:llä. Muistaakseni sähköt vaatii myös muutoksia. Eli ei ole yhtä simppeli kuin vanhemmissa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ei tarvi mittaristoa vaihtaa. NCS:llä koodaten varustelistan muutos (automaattiin liittyvät varustekoodit) ja varsinainen koodaus muutetulla varustelistalla. Moottorinohjauksessa on manuaalissa eri softaversio, joka pitää siis päivittää vaikka WinKFP:llä. Sähköjen osalta lähinnä pakkitunnistimen piuha laatikolta mittaristolle (johdotus virallisesti DME:n kautta, mutta menee siitä vain läpi) ja kytkinpolkimen asentotunnistimelta DME:lle.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Omituinen ABS-valovika. Auton käynnistää niin paikoillaan valot eivät pala. Auton kun saa liikkeelle noin 7km/h pääsee ajamaan niin luistonesto ja ABS-valot syttyvät. Luettiin vikakoodit ja valitti ABS pump failure tai jotain tuollaista. Vaihdoin uudet ABS pumppuyksikön konehuoneeseen ja nollattiin vikakoodit ja valot palavat edelleen. Olisiko tuo ohjainyksikkö hanskalokerosta mennyt? Kenelläkään tietoa ongelmasta? Joutuuko koodaamaan toisen ohjainyksikön autoon vai voiko vain vaihtaa? -Kiitokset jo etukäteen!
Omituinen ABS-valovika. Auton käynnistää niin paikoillaan valot eivät pala. Auton kun saa liikkeelle noin 7km/h pääsee ajamaan niin luistonesto ja ABS-valot syttyvät. Luettiin vikakoodit ja valitti ABS pump failure tai jotain tuollaista. Vaihdoin uudet ABS pumppuyksikön konehuoneeseen ja nollattiin vikakoodit ja valot palavat edelleen. Olisiko tuo ohjainyksikkö hanskalokerosta mennyt? Kenelläkään tietoa ongelmasta? Joutuuko koodaamaan toisen ohjainyksikön autoon vai voiko vain vaihtaa? -Kiitokset jo etukäteen!
Aloita nyt ihan siitä, että luet INPA:lla tms. kunnon lukijalla ne koodit ja laitat tänne sitten täydellisenä koodi(t), jotka löytyy.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment