E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onkos porukka täällä viritelly akkulaturia. 530d:hen? Mihkähän tuon murkulan sais kiinni? Kyseessä siis defan 1210 laturi http://www.motonet.fi/fi/tuote/45494...ulaturi-10A12V
Meinaa olla ahtasta konetilassa niin nyt kaipailtas vinkkiä asennuspaikasta.
Kiitoksia
Leave a comment:
-
Mitä nyt olen nähnyt netissä kokemuksia Meylestä niin itse en laita kyllä meylen osia autoon. Laatu vaihtelee todella paljon ja joillakin ovat hajonneet melkein heti. Vaihtamisessakin on sen verran työtä, että ei innosta uudestaan vaihtaa. Lisäksi joutuu vielä ostamaan sen kunnollisen, jos ei autoa sitten seisota niin kauan kunnes uuden osan saaminen tilalle kestää. Jotkut taisi vielä sanoa, että oli takuuehtona olisi ollut, että pitää olla asennettu ammattilaisen toimesta tai takuu ei ole voimassa. Sachs, lemförder jne. ZF omistamista merkeistä en ole vielä paljon huonoa palautetta nähnyt. Meylestä taas löytyy huonoja kokemuksia jokaiselta foorumilta vaikka kuinka.Originally posted by TheRipper View PostKiitos linkeistä, osan noista jutuista jo lukenutkin...
Tuopa se alkaa yleinen ongelma olla...ei laatuvalmistajienkaan kannata enää itse tehdä vaan otetaan osat kiinalaiselta halpistuottajalta niin säästetään pennosia ja tienataan helkutisti enemmän kun myydän kiinan paska samaan hintaan kun on ennen myyty omaa saksalaista/eurooppalaista...niinhän se menee nykyään.
Siksipä tuntuu joskus arvelluttavalta maksaa samasta osasta lähes tuplahinta vain siksi että siinä lukee joku merkki, kun sehän ei enään takaa mitään valmistusmaasta tahi laadusta.
Samahan Meylen tilannekin taitaa olla...ennen ollut oem-valmistaja saksasta ja nyt käyttää kiinalaista oman merkin alla...
Noh jos otan nuo Meylet (en vielä ole päättänyt) niin täytyy muistaa kokemuksia kirjoitella.Last edited by HTK12; 01-02-2015, 14:33.
Leave a comment:
-
Kiitos linkeistä, osan noista jutuista jo lukenutkin...Originally posted by HTK12 View PostJoku mainitsi, että TRW iskarit olisi olleet identtiset logoa lukuunottamatta gabriel iskareihin. Nykyisin on aika yleistä, että monet valmistajat ei enää itse tee osia vaan ostavat jostain halvalla ja laittavat oman leiman.. Sachs on osa zf konsernia ja he käsittääkseni tekevät vielä itse iskarit.
Hieman kommentteja TRW iskareista tältä foorumilta:
No mukavuudella tarkoitin nyt sitä, että autolla on mukava ajaa, eli ettei se kallistele kuin joku sitikka, mutta silti kyyti on sellaista, että ei paikat tipu hampaista näillä Suomen ihanilla teillä. No onhan noissa iskareissa eroja vaimennuksen suhteen. Vertailu on tietenkin melkein mahdotonta, koska harva niitä iskareita uusina toisiin vaihtaa. Vanhoja loppuun ajettuja iskareita nyt on turha verrata uuteen iskariin.
Edit: maininta, että gabrielit olisi samanlaiset kun TRW: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...3&postcount=27
Tuopa se alkaa yleinen ongelma olla...ei laatuvalmistajienkaan kannata enää itse tehdä vaan otetaan osat kiinalaiselta halpistuottajalta niin säästetään pennosia ja tienataan helkutisti enemmän kun myydän kiinan paska samaan hintaan kun on ennen myyty omaa saksalaista/eurooppalaista...niinhän se menee nykyään.
Siksipä tuntuu joskus arvelluttavalta maksaa samasta osasta lähes tuplahinta vain siksi että siinä lukee joku merkki, kun sehän ei enään takaa mitään valmistusmaasta tahi laadusta.
Samahan Meylen tilannekin taitaa olla...ennen ollut oem-valmistaja saksasta ja nyt käyttää kiinalaista oman merkin alla...
Noh jos otan nuo Meylet (en vielä ole päättänyt) niin täytyy muistaa kokemuksia kirjoitella.
Leave a comment:
-
Joku mainitsi, että TRW iskarit olisi olleet identtiset logoa lukuunottamatta gabriel iskareihin. Nykyisin on aika yleistä, että monet valmistajat ei enää itse tee osia vaan ostavat jostain halvalla ja laittavat oman leiman.. Sachs on osa zf konsernia ja he käsittääkseni tekevät vielä itse iskarit.Originally posted by TheRipper View PostHieman huolestuttavaahan tuo on jos TRW:kin saa vuodessa särkymään, sentään pitäisi oem-laatua olla...vaikka taitaa Sachsin iskareita BMW käyttää ja TRW:n muita alustaosia...
Ei kait perusiskareissa tuossa mukavuudessa juurikaan eroja ole...urheilu(kivireki)iskarit sitten on ihan erikseen ja niistä nyt muutenkin kannattaa pysyä kaukana jos mukavuutta haluaa.
Sekundaahan nykyään valmistaa melkein jokainen, osa vain maksaa enemmän!
Hieman kommentteja TRW iskareista tältä foorumilta:
No mukavuudella tarkoitin nyt sitä, että autolla on mukava ajaa, eli ettei se kallistele kuin joku sitikka, mutta silti kyyti on sellaista, että ei paikat tipu hampaista näillä Suomen ihanilla teillä. No onhan noissa iskareissa eroja vaimennuksen suhteen. Vertailu on tietenkin melkein mahdotonta, koska harva niitä iskareita uusina toisiin vaihtaa. Vanhoja loppuun ajettuja iskareita nyt on turha verrata uuteen iskariin.
Edit: maininta, että gabrielit olisi samanlaiset kun TRW: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...3&postcount=27
Leave a comment:
-
Hieman huolestuttavaahan tuo on jos TRW:kin saa vuodessa särkymään, sentään pitäisi oem-laatua olla...vaikka taitaa Sachsin iskareita BMW käyttää ja TRW:n muita alustaosia...Originally posted by HTK12 View PostPitäisi selvitä raidetangon irroituksella. Niin no jokainen tietenkin päättää itse miten panostaa, mutta halpoja ja luultavasti huonoja iskareita en viitsi laittaa kun kyyti saisi kuitenkin olla mukavaa (muuten ajaisin corollalla). Myös noiden halpojen kesto epäilyttää kun esim. TRW:n iskareita on foorumilaisilta mennyt vuodessa. Edessä ei ole niin paha rasti tuon iskarin vaihto, mutta takana on kyllä niin työläs, että ei hirveää innostusta ole uudestaan ryhtyä tekemään. Siksipä laitan vaan laadukkaita osia, niin ei tarvitse toivottavasti kun kerran tehdä.
Ei kait perusiskareissa tuossa mukavuudessa juurikaan eroja ole...urheilu(kivireki)iskarit sitten on ihan erikseen ja niistä nyt muutenkin kannattaa pysyä kaukana jos mukavuutta haluaa.
Sekundaahan nykyään valmistaa melkein jokainen, osa vain maksaa enemmän!
Leave a comment:
-
Tässä video missä setä vaihtaa eteen ja taakse iskarit.https://www.youtube.com/watch?v=73WoGv5zvswOriginally posted by TheRipper View PostAaah...puhuitkin takaiskareista...kas kun menikin sekaisin.
Edessä siis raidetangon irroituksella selviää?
Jotenkin vaan tuntuu ettei enään näin vanhaan koslaan kannata ihan kaikkein parasta (siis kalleinta tietysti) enää laittaa, kun ei tiedä onko niitä vuosia enään niin montaa jäljellä kuitenkaan. Eivätkä nämä Monroetkaan nyt niin vallan loistavia olleet, huomattavasti alle sata tuhatta ja 7 vuotta, takapäässä kun vielä ovat alkuperäiset.
Jos nuo Meylet nyt kestäisi edes kolme-neljä vuotta niin riittäisi minulle...kilometrejä kun ei enään paljoa tule kun pelkästään talvella ajellaan ja jos nyt tuo E60 tulee hommattua niin voi olla että vähenee entisestään.
Tuossa vaihdetaan M5:n iskarit sekä uretaanipuslat reaktiotankoihin:https://www.youtube.com/watch?v=1HazjbObj3gLast edited by janke; 31-01-2015, 19:07.
Leave a comment:
-
Pitäisi selvitä raidetangon irroituksella. Niin no jokainen tietenkin päättää itse miten panostaa, mutta halpoja ja luultavasti huonoja iskareita en viitsi laittaa kun kyyti saisi kuitenkin olla mukavaa (muuten ajaisin corollalla). Myös noiden halpojen kesto epäilyttää kun esim. TRW:n iskareita on foorumilaisilta mennyt vuodessa. Edessä ei ole niin paha rasti tuon iskarin vaihto, mutta takana on kyllä niin työläs, että ei hirveää innostusta ole uudestaan ryhtyä tekemään. Siksipä laitan vaan laadukkaita osia, niin ei tarvitse toivottavasti kun kerran tehdä.Originally posted by TheRipper View PostAaah...puhuitkin takaiskareista...kas kun menikin sekaisin.
Edessä siis raidetangon irroituksella selviää?
Jotenkin vaan tuntuu ettei enään näin vanhaan koslaan kannata ihan kaikkein parasta (siis kalleinta tietysti) enää laittaa, kun ei tiedä onko niitä vuosia enään niin montaa jäljellä kuitenkaan. Eivätkä nämä Monroetkaan nyt niin vallan loistavia olleet, huomattavasti alle sata tuhatta ja 7 vuotta, takapäässä kun vielä ovat alkuperäiset.
Jos nuo Meylet nyt kestäisi edes kolme-neljä vuotta niin riittäisi minulle...kilometrejä kun ei enään paljoa tule kun pelkästään talvella ajellaan ja jos nyt tuo E60 tulee hommattua niin voi olla että vähenee entisestään.
Leave a comment:
-
Aaah...puhuitkin takaiskareista...kas kun menikin sekaisin.Originally posted by HTK12 View PostItse joudun vaihtamaan taakse kun kuskin jousi on poikki. Itse jättäisin kyllä kaikki halpis iskarit hyllyyn kun vaihtamisessa on sen verta homma. Edessä kannatta ottaa se raidetangon pää irti. Takana pitäisi selvitä sisälokarin purkamisella.
Mitä nyt hintaan tulee niin itsellä menee osiin jotain ~500€. Vaihtoon menee molemmat takaiskarit, takajouset ja oheishilppeet. Osat on kaiki alkuperäislaatua (alkuperäiset BMW sport jouset, iskarit sachs super touring ja loput hilppeet sachs/alkuperäisiä). Osat kannattaa tilata saksasta, esim nuo iskarit on ~120€/kpl ja käsittääkseni nuo siellä on normi alustassa ollut tehtaalta. Alkuperäiset jouset on melko kalliit (~100€/kpl genuine parts), mutta en muutakaan järkevää vaihtoehtoa löytänyt. Eibach 30/15 jouset olisi voinut ostaa, mutta niitä ei ilmeisesti enää myydä. Tuo sport alustan korkeus on aika sopiva, mutta aftermarket tarjonta sellaisista jousista on aika heikko.
Edessä siis raidetangon irroituksella selviää?
Jotenkin vaan tuntuu ettei enään näin vanhaan koslaan kannata ihan kaikkein parasta (siis kalleinta tietysti) enää laittaa, kun ei tiedä onko niitä vuosia enään niin montaa jäljellä kuitenkaan. Eivätkä nämä Monroetkaan nyt niin vallan loistavia olleet, huomattavasti alle sata tuhatta ja 7 vuotta, takapäässä kun vielä ovat alkuperäiset.
Jos nuo Meylet nyt kestäisi edes kolme-neljä vuotta niin riittäisi minulle...kilometrejä kun ei enään paljoa tule kun pelkästään talvella ajellaan ja jos nyt tuo E60 tulee hommattua niin voi olla että vähenee entisestään.
Leave a comment:
-
Itse joudun vaihtamaan taakse kun kuskin jousi on poikki. Itse jättäisin kyllä kaikki halpis iskarit hyllyyn kun vaihtamisessa on sen verta homma. Edessä kannatta ottaa se raidetangon pää irti. Takana pitäisi selvitä sisälokarin purkamisella.Originally posted by TheRipper View PostItselläkin olisi sama homma edessä kun vasen on tyhjentänyt itsensä jo kokonaan...ei vaan millään viitsi semmoisen kanssa ruveta talvella taistelemaan joten odotan kevääseen..
Korjausopas sanoo että raidetangon pää pitää irroittaa mutta tukivarsia ei tarvitse jotta iskarin saa ulos.
Millainen homma tuo sisälokarin purkaminen on? Onko helpompaa/vaivattomampaa kuin tuon raidetangon irroitus?
Millaisia nuo Meylen iskarit on?
Hinta ainakaan olisi paha, kun ei nyt oikein viitsisi vanhaan autoon enään mitään 250€ iskareita ruveta laittamaan...
Kannattaako tuo ylälaakeri uusia samalla?
Mitä nyt hintaan tulee niin itsellä menee osiin jotain ~500€. Vaihtoon menee molemmat takaiskarit, takajouset ja oheishilppeet. Osat on kaiki alkuperäislaatua (alkuperäiset BMW sport jouset, iskarit sachs super touring ja loput hilppeet sachs/alkuperäisiä). Osat kannattaa tilata saksasta, esim nuo iskarit on ~120€/kpl ja käsittääkseni nuo siellä on normi alustassa ollut tehtaalta. Alkuperäiset jouset on melko kalliit (~100€/kpl genuine parts), mutta en muutakaan järkevää vaihtoehtoa löytänyt. Eibach 30/15 jouset olisi voinut ostaa, mutta niitä ei ilmeisesti enää myydä. Tuo sport alustan korkeus on aika sopiva, mutta aftermarket tarjonta sellaisista jousista on aika heikko.
Leave a comment:
-
Morjensta!
Omassa 530d:ssä on tuo käyntiääni suhteellisen karkea, ja hieman rohiseva. Sellaista hieman kuulin, että saattais vesipumppu olla vaihtokunnossa, mitäs muut arvelee? Voiko olla jotain muuta?
/JuusoH
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostJos purkaa sisälokarit niin saako iskarin pois ilman tukivarsien irroitusta? Onnistuuko homma ihan perus motonet/biltema tms. jousipuristimilla vai tarvitseeko hankkia paremmat?Itselläkin olisi sama homma edessä kun vasen on tyhjentänyt itsensä jo kokonaan...ei vaan millään viitsi semmoisen kanssa ruveta talvella taistelemaan joten odotan kevääseen..Originally posted by janke View PostTuossahan se vastaus tulikin jo, eli koiranluut irti. Kaksi tavallista jousipuristinta tarvii ja paineilmapyssy on ehdoton kaveri.
Korjausopas sanoo että raidetangon pää pitää irroittaa mutta tukivarsia ei tarvitse jotta iskarin saa ulos.
Millainen homma tuo sisälokarin purkaminen on? Onko helpompaa/vaivattomampaa kuin tuon raidetangon irroitus?
Millaisia nuo Meylen iskarit on?
Hinta ainakaan olisi paha, kun ei nyt oikein viitsisi vanhaan autoon enään mitään 250€ iskareita ruveta laittamaan...
Kannattaako tuo ylälaakeri uusia samalla?
Leave a comment:
-
525i m54 alkoi tarjoamaan joka lambdalle probe heating koodeja.
Inpakoodit: 25, 55, 61 ja 79.
Datassa lambdat toimii ja heating 99,31%.
Mikähän häikkänä, jos jollakin olisi tietoa ?
Tutkiessa asiaa, vika löytyi lambdan lämmityksen kärvähtäneestä sulakkeesta.
Leave a comment:
-
Täällä lisääOriginally posted by Haju69 View Post2 kertaa käyttänyt tuon auton koneellisessa pesussa. Molemmilla kerroilla on melko runsaasti tullut pesun aikana oikealle puolelle takajalkotilaan vettä. Johtuuko tuommoinen huonosta tiivisteestä oviaukossa vai?
...google-haku "e39 vapor barrier" paljon kuvia ja videoita aiheesta.Last edited by mijuko; 30-01-2015, 21:41.
Leave a comment:
-
Olisiko takaoven butyylimassalla kiinni oleva, ovipahvin takana majaileva muovisuoja irti takareunastaan. Ongelma ilmenee siten, että pesun jälkeen oven avatessa lorahtaa kynnyksen päältä vettä. Voi se vesi mennä myös sisälle asti.Originally posted by Haju69 View Post2 kertaa käyttänyt tuon auton koneellisessa pesussa. Molemmilla kerroilla on melko runsaasti tullut pesun aikana oikealle puolelle takajalkotilaan vettä. Johtuuko tuommoinen huonosta tiivisteestä oviaukossa vai?
Yksi oikein epämiellyttävä lisäongelma tulee ajan kanssa, kun vesi valuu kynnyksen muovilistan päältä kynnyskoteloon ja mädättää sen kynnyskotelonkin.
Edittiä:täällähän asiasta juuri keskustellaan oikein kuvien kera.
Leave a comment:
Leave a comment: