E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kiwes
    replied
    Originally posted by zeniitti View Post
    Ihan ookoo asentui. Voi olla, että pakkasella asentaminen olisi johtanut totaaliseen hajomiseen. Niin osan kuin asentajankin Saa nähdä miten pakkasessa kestävät. Jos nyt enää kovia pakkasia on tulossa.


    Konepelti aukeaa ihan hyvin, ei sen kaltaista ongelmaa. Pikkuisen väänsin sitä salpaa, että tulee oikeasta kolosesta ulos. Ei munuaiset "nuole" ihan jokaista pellin muotoa, mutta se nyt oli vähän odotettavissakin. Markalla saa markan tavaran

    [img/img]

    Pakattu ne oli ainakin asiallisesti. Ensin muoviin, sitten kuplamuoviin ja sitten pahviin. Ja toimitus lähetystunnuksella varustettu

    [img/img]
    Nonni.. nyt ois laitettu tilaukseen yks pari. sit vaan ootellaan

    sitte seuraava kyssäri...

    mistähän ois näppärin vetää sisähaara kabiinin puolelle?

    Leave a comment:


  • comanche
    replied
    Ei muutakun koiranluut täytyy irroittaa niin saa iskarin ulos.

    Ja juu onnistuu marketti jousipuristimilla.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Itse laitoin taakse H&R jouset ja Boge-iskarit. Jos tavallisia jousipuristimia käyttää, niin täytyy ottaa sisälokarit taakaa irti, että saa tilaa touhata. Voi olla erikoisia jousipuristimia jossain, jolloin ei tarvitse sisälokareita irroittaa. Hattuhylly ja kaiutinkotelot takaa pois että pääsee käsiksi tukilaakeriin. Tukilaakeritkin kannattaa uusia samalla jos uudet iskarit laitat.

    Iskareiden malleista en tiedä mitkä hyviä, mutta Sachs ja Boge on ollut suosittuja e39:ssä.
    Jos purkaa sisälokarit niin saako iskarin pois ilman tukivarsien irroitusta? Onnistuuko homma ihan perus motonet/biltema tms. jousipuristimilla vai tarvitseeko hankkia paremmat?

    Leave a comment:


  • Jontteri
    replied
    523i alkoi vähä jälkeen kytkinremontin täristään vaihdekepistä, kierrosten mukaan tärinä/värinä muuttuu :think Veto päällä ei eroa mitenkään, kaksoismassa ei kolahda sammuttaessa :think Remontin yhteydessä uusittiin neulalaakeri muttei vauhtipyörää. Mistähän tärinä mahtaa johtua, ehdotuksia?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jaahas eipä tullut leimaa konttorilta. Kuskintakajousi juuresta poikki. Miten tarkkaa se noiden jousien kanssa on kun BMW varaosaluettelon mukaan pitäisi varusteiden perusteella laskea oikea jousi? Mistäs olette jousia & iskareita ostaneet? Tarkoitus olisi pitää vakio korkeus tai sitten vaihtaa M-sport jouset taakse. Auto on 540ia -99 vakio alustalla. Meinasin vaihtaa kyllä iskaritkin, jos nyt jostain järkevällä hinnalla löytyy. Taitaa käsittääkseni olla melko työläs homma vaihtaa takaiskarit sedanissa. :think
    Itse laitoin taakse H&R jouset ja Boge-iskarit. Jos tavallisia jousipuristimia käyttää, niin täytyy ottaa sisälokarit taakaa irti, että saa tilaa touhata. Voi olla erikoisia jousipuristimia jossain, jolloin ei tarvitse sisälokareita irroittaa. Hattuhylly ja kaiutinkotelot takaa pois että pääsee käsiksi tukilaakeriin. Tukilaakeritkin kannattaa uusia samalla jos uudet iskarit laitat.

    Iskareiden malleista en tiedä mitkä hyviä, mutta Sachs ja Boge on ollut suosittuja e39:ssä.
    Last edited by janke; 27-01-2015, 18:12.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Jaahas eipä tullut leimaa konttorilta. Kuskintakajousi juuresta poikki. Miten tarkkaa se noiden jousien kanssa on kun BMW varaosaluettelon mukaan pitäisi varusteiden perusteella laskea oikea jousi? Mistäs olette jousia & iskareita ostaneet? Tarkoitus olisi pitää vakio korkeus tai sitten vaihtaa M-sport jouset taakse. Auto on 540ia -99 vakio alustalla. Meinasin vaihtaa kyllä iskaritkin, jos nyt jostain järkevällä hinnalla löytyy. Taitaa käsittääkseni olla melko työläs homma vaihtaa takaiskarit sedanissa. :think

    Leave a comment:


  • huotski
    replied
    Moottorissa ei pysy öljyt sisällä, vuotaa ainakin öljynsuodattimen jalasta ja tuosta vanokselle tulevasta letkusta. Toi vanoksen letku vuotaa siitä banjo liitoksesta, pitääkö vaihtaa koko letku vai saako tohon jonkun korjaus sarjan?

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    On muuten pakkausta myöten ihan samanlainen setti. Ei sillä, en mitään huippulaatua odottanukkaan. Sai vaan aika tavalla muokata salpaa, että yleensäkkään saa peltiä auki ilman munuaisen irrotusta. (Onneksi lähtee melko helposti irti tarpeen tullen)

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    Pitää sen aikaa ootella, et saat soviteltua
    Ihan ookoo asentui. Voi olla, että pakkasella asentaminen olisi johtanut totaaliseen hajomiseen. Niin osan kuin asentajankin Saa nähdä miten pakkasessa kestävät. Jos nyt enää kovia pakkasia on tulossa.

    Originally posted by eiskalt View Post
    Itsellä ainakin on Zeniitin linkin kaltaisten munuaisten kanssa ongelmana konepellin avaus. Munuainen on sen verran paksu, että se estää pellin avauskahvaa liikkumasta riittävästi. On ne muutenkin vähän halvan oloset, ei kaareudu ihan konepellin myötäsesti, joten vähän irvistää, kun tarkasti katsoo.
    Toki eri myyjä, joten varmaankin hieman eri tuotekkin. (tai sitten ei, mistäpä sitä tietää.)
    Konepelti aukeaa ihan hyvin, ei sen kaltaista ongelmaa. Pikkuisen väänsin sitä salpaa, että tulee oikeasta kolosesta ulos. Ei munuaiset "nuole" ihan jokaista pellin muotoa, mutta se nyt oli vähän odotettavissakin. Markalla saa markan tavaran



    Pakattu ne oli ainakin asiallisesti. Ensin muoviin, sitten kuplamuoviin ja sitten pahviin. Ja toimitus lähetystunnuksella varustettu

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tämä nyt takaa vielä akun kuntoa.On niitä hajonnut nopeamminkin.
    Voi olla. Mutta en usko että akussa on ongelmaa. Vanha akku oli paljon heikompi eikä sen kanssa ollut mitään ongelmaa (paitsi ettei lähtenyt käyntiin aina). Nämä ongelmat on alkanut pikku hiljaa. Ensimmäiseksi cc herjasi välillä öljyntasoa ja sitten alkoi tulla valojen vikailmoituksia, viimeisimpänä tuo hätävilkkujen vilkuttelu.

    Osaisiko joku sanoa mitkä lcm mallit tuohon käy että voin laittaa ebaysta oikeanlaisen tilaukseen?
    Last edited by Tomba87; 27-01-2015, 07:48.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Akku on pari kuukautta vanha.
    Tämä nyt takaa vielä akun kuntoa.On niitä hajonnut nopeamminkin.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by Miikkuks View Post
    Ettei olis ihan akku vikaa? Itellä hälytin ja hätävilkut sekoili omiaan, nyt on ollut akun vaihdon jälkeen hiljaista
    Akku on pari kuukautta vanha.

    Leave a comment:


  • Miikkuks
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Touringin CC herjailee olemattomia valovikoja ja muija sanoi että tänään oli hätävilkut mennyt itsestään päälle eikä saanut pois. Ilmeisesti valomoduuli syypää? Osaako joku sanoa minkä malliset moduulit tuohon nyt menee, auto on 3/2000 528i xenoneilla. Nykyiseen on koodattu automaattivalot (eli katkaisija saa olla valoasennossa jatkuvasti), olisi kiva jos sen ominaisuuden saisi tulevaankin.
    Ettei olis ihan akku vikaa? Itellä hälytin ja hätävilkut sekoili omiaan, nyt on ollut akun vaihdon jälkeen hiljaista

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Touringin CC herjailee olemattomia valovikoja ja muija sanoi että tänään oli hätävilkut mennyt itsestään päälle eikä saanut pois. Ilmeisesti valomoduuli syypää? Osaako joku sanoa minkä malliset moduulit tuohon nyt menee, auto on 3/2000 528i xenoneilla. Nykyiseen on koodattu automaattivalot (eli katkaisija saa olla valoasennossa jatkuvasti), olisi kiva jos sen ominaisuuden saisi tulevaankin.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    No mitäs vinkkiä tuolta olisi pitänyt löytyä? Minulla oli kaksi jumittavaa termaria joissa vika? Lämmöt ei heittelehtineet ja pysyivät alle sadassa kokoajan kun vaan piti lämmityslaitteella tehoja päällä. Eli moottorin jäähdytys tapahtui lämmityslaitteen kennon kautta kun termostaatti esti kierron syyläriltä. Sisälle on puhaltanut kokoajan kuumaa ja kiertovesipumppu toimii. Termaria kun vaihtelin niin aina tuli saman verran nestettä ulos ja samanverran meni sisälle. Ilmattu TIS:n ohjeen mukaan. Tosin ilmasin myös ylimääräisen kerran pullopatentilla luiskassa melkein tunnin ajan (silloin oli paikallaan tuo behr) mutta eipä siellä ilmaa ollut eikä mennyt lisää nestettä. Pari vuotta sitten uusittu kaikki jäähdytysjärjestelmän osat eli jäähdytin (orkkis behr) syylärin korkki, vesipumppu valeo, orkkis visko (alkoi tarraamaan jatkuvasti) ja termarikotelo+termari sekä vesiletkut ja kunnolliset klemmarit niihin. Koskaan aiemmin ei ole ollut lämpöjen kanssa ongelmaa, ei edes silloin kun jäähdytin ja termarikotelo ovat vuotaneet.
    No kunhan yritin vain miettiä tuota sinunkin ongelmaa, mutta ehkä sinulle on sattunut sitten kaksi viallista termaria jos kerran vanha toimii.

    Leave a comment:

Working...
X