Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    Originally posted by Kiwes View Post
    Asiaa varmaan sata kertaa täällä käyty läpi mutta en jaksa ruveta kahlaamaan kaikkia topikkeja läpi... Millasta luokkaa pitäs olla vuotovirrat tuossa sigun pulkassa (530DA-02,on navit ja ceedeepoksit jne...)? sekä lepotilassa, että suoriltaan mitattuna? Kiitoksia paljon taasen.

    Tarttee koittaa selvittää et onko sitä akkukauppaan lähettävä... lauantaina viimeks ajettu autolla ja nippanappa sai käyntiin tuossa aamusta, pakkasta ei ollu ku about 10 astetta. ei tosiaan ollu vepasto päällä, ni ei sekään oo akkua syöny.
    Mikäli auto on varustettu puhelimella, niin nappaappas sen sulake irti. Vuotovirta pitäisi olla noin ~20mA ehjänä.
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • Kiwes
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 707
      • JKL

      Originally posted by BreeZi View Post
      Mikäli auto on varustettu puhelimella, niin nappaappas sen sulake irti. Vuotovirta pitäisi olla noin ~20mA ehjänä.
      Kuullostaa sen verran pieneltä, että vissiin "nukkumassa" tuo vuotovirta? ei tuolla pakkasessa kiinnosta kovin pitkään kykkiä, ni ois ihan jees tietää ees suuntaa vuotovirtaan ennen lepotilaa = akun kenkä irti ja mittari väliin, ni millä hehtaareilla suunilleen liikutaan... jossei muu auta ni sit tarttee ootella et menee nukkuu.

      Kiitoksia vinkistä, tarttee mittailla ja sit ottaa pois käytöstä ja mitata uuvestaa ni näkee oliko siinä jotai...

      ps. on muute tuo kärri ollu sun huollettavana jokusen kerran

      e. eipä mitöäään... löyty jo
      Last edited by Kiwes; 13-01-2015, 13:00. Reason: eee
      Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
      INPA, BMW Scanner 1.4.0

      Nykynen:E39 530dA tourinki -02
      EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5014
        • Paimio

        Originally posted by Haju69 View Post
        Ebaysta philipsit. Muistaakseni n. puoleen hintaan sai mitä suomesta.
        Siellä kuulemma aikas paljon feikkejä myynnissä...ja vaikea vissiin erottaa paitsi siitä että hajoavat alle parissa vuodessa.

        Löytyisikö luotettavan kauppiaan linkkiä sattumalta?
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Kiwes View Post
          Kuullostaa sen verran pieneltä, että vissiin "nukkumassa" tuo vuotovirta? ei tuolla pakkasessa kiinnosta kovin pitkään kykkiä, ni ois ihan jees tietää ees suuntaa vuotovirtaan ennen lepotilaa = akun kenkä irti ja mittari väliin, ni millä hehtaareilla suunilleen liikutaan... jossei muu auta ni sit tarttee ootella et menee nukkuu.

          Kiitoksia vinkistä, tarttee mittailla ja sit ottaa pois käytöstä ja mitata uuvestaa ni näkee oliko siinä jotai...

          ps. on muute tuo kärri ollu sun huollettavana jokusen kerran

          e. eipä mitöäään... löyty jo
          Ei tuota voi mitata järkevästi kuin lepotilassa.
          Ei löydy virtaa vievät vekottimet muuten.
          Last edited by Muurahainen; 13-01-2015, 16:00.

          Comment

          • Kiwes
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 707
            • JKL

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Ei tuota voi mitata järkeväst kuin lepotilassa.
            Ei löydy virtaa vievät vekottimet muuten.
            ookoo... Eli kontti ja apparin ovi auki n.20min? vai tartteeko jollain tapaa hämätä et ois kiinni? jostain luin et pitäs mennä nukkuu ihan iteksiään mut tiiä sitte...
            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
            INPA, BMW Scanner 1.4.0

            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Kiwes View Post
              ookoo... Eli kontti ja apparin ovi auki n.20min? vai tartteeko jollain tapaa hämätä et ois kiinni? jostain luin et pitäs mennä nukkuu ihan iteksiään mut tiiä sitte...
              Menee unille ihan itsekseen. 16min kestää.

              Herää sitten heti takaisin jos avaat jonkin luukun. Sitten pitää odottaa taas 16min.
              Ja jos ei nukahda on syy siinä.

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Kaasupoljin aika jäykkä ja uusi vaijeri ei auttanut tilannetta, vaikka vanha oli aika ruoteinen. Mitäs sitten tutkitaan?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by janke View Post
                  Kaasupoljin aika jäykkä ja uusi vaijeri ei auttanut tilannetta, vaikka vanha oli aika ruoteinen. Mitäs sitten tutkitaan?
                  Koita vuorotellen paikkoja läpi kun irroitat vaijerin.

                  Comment

                  • Suppilovahvero
                    Newbiemmer
                    • Jan 2015
                    • 12
                    • Helsinki

                    Pitääkö huolestua?

                    Moi! Mulla on ollu -96 528 nyt parisen kuukautta, eikä tähän asti oo ollu lämpöjen kanssa mitään ongelmia. Nyt ne yhtäkkiä liikennevaloissa nousi bout puolenvälin ja punasen välimaastoon, ja n. 10sec päästä palas takas puoleenväliin. Tod näk ihan perus vanhan auton käyttäytymistä mut ajattelin nyt ajankuluks kysästä et pitäskö huolestua ja mahdollisesti jopa ennaltaehkäistä jotain?

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      Originally posted by Suppilovahvero View Post
                      Moi! Mulla on ollu -96 528 nyt parisen kuukautta, eikä tähän asti oo ollu lämpöjen kanssa mitään ongelmia. Nyt ne yhtäkkiä liikennevaloissa nousi bout puolenvälin ja punasen välimaastoon, ja n. 10sec päästä palas takas puoleenväliin. Tod näk ihan perus vanhan auton käyttäytymistä mut ajattelin nyt ajankuluks kysästä et pitäskö huolestua ja mahdollisesti jopa ennaltaehkäistä jotain?
                      Mahtaakohan autossa olla vielä MUOVIsiipinen vesipumppu?
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by Suppilovahvero View Post
                        Moi! Mulla on ollu -96 528 nyt parisen kuukautta, eikä tähän asti oo ollu lämpöjen kanssa mitään ongelmia. Nyt ne yhtäkkiä liikennevaloissa nousi bout puolenvälin ja punasen välimaastoon, ja n. 10sec päästä palas takas puoleenväliin. Tod näk ihan perus vanhan auton käyttäytymistä mut ajattelin nyt ajankuluks kysästä et pitäskö huolestua ja mahdollisesti jopa ennaltaehkäistä jotain?
                        Kannattaa tehdä ne perus toimenpiteet, eli uusi termari+kotelo,paisuntasäiliön korkki ja vesipumppu jos ei ole tietoa koska vaihdettu ja ei ole tietoa millä osilla? Letkut kannattaa käydä samalla läpi ja syyläri mahdollisilta vuodoilta. Joskus kannattaa myös huuhdella koko jäähdytin järjestelmä.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Suppilovahvero
                          Newbiemmer
                          • Jan 2015
                          • 12
                          • Helsinki

                          528 -96

                          Kiitos vastauksista! Jotakin on tehtävä. Eilen lämmön nousu ilmeni viimeisissä liikennevaloissa ennen kotipihaa, joten en sen enempää ehtinyt miettimään. Nyt ajoin n. 20km, ja liikennevaloissa aina temppuilil lämpö, kerran myös ajaessa. En oikein ymmärtänyt millä logiikalla se hyppi. Nyt parkkipaikalla katoin salavalikosta lämmöt, 106-107. Liikaa tiedän. Mihin viittaisi?

                          Comment

                          • DannyBoy
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 720

                            Onko millainen homma vaihtaa ohjaustehostiminen pumppu tai jalka. ylhäältäpäin kun katsoo, niin pumpun ohjausrulla on ihan mutkalla. mikähän tuosta pettää? moniurahihnasta on jo kulunut pari mm pois kyseessä m62.
                            Kokovartalokyrpä

                            Nyt ajossa:
                            BMW X5 E45 M-Sport -20
                            BMW X5 Sport package -07
                            EX: Pirusti Pemareita

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by DannyBoy View Post
                              Onko millainen homma vaihtaa ohjaustehostiminen pumppu tai jalka. ylhäältäpäin kun katsoo, niin pumpun ohjausrulla on ihan mutkalla. mikähän tuosta pettää? moniurahihnasta on jo kulunut pari mm pois kyseessä m62.
                              Jos se rulla on vinossa niin meinaa sitä, että pumppu ei ole enää kunnolla kiinni. Pultit joko irronneet tai korvakko revennyt. Siinä kunnossa ei sitten kanata enää hirveästi ajella, nimittäin jos pettää kokonaan niin meinaa sitä, että vesipumppu ei pyöri -> kansipahvit palaa.

                              Nm. oma 540 odottaa uutta pumppua..
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Kiwes View Post
                                Kuullostaa sen verran pieneltä, että vissiin "nukkumassa" tuo vuotovirta? ei tuolla pakkasessa kiinnosta kovin pitkään kykkiä, ni ois ihan jees tietää ees suuntaa vuotovirtaan ennen lepotilaa = akun kenkä irti ja mittari väliin, ni millä hehtaareilla suunilleen liikutaan... jossei muu auta ni sit tarttee ootella et menee nukkuu.

                                Kiitoksia vinkistä, tarttee mittailla ja sit ottaa pois käytöstä ja mitata uuvestaa ni näkee oliko siinä jotai...

                                ps. on muute tuo kärri ollu sun huollettavana jokusen kerran

                                e. eipä mitöäään... löyty jo
                                Joo unitilassa tuo mA määrä oli. Mikäli kulutus suurempi, niin ei muuta kuin sulaketta yksi kerrallaan irti.

                                Itelläni se oli tuo kännykkä mikä aiheutti vuotovirtaa. Puhelimen akku oli huono ja ei latautunut täyteen->auto yritti kokoajan ladata luuria->vuotovirtaa. Kesti muuten hivenen aikaa kun selvisi
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎