Kiitos vastauksista! Jotakin on tehtävä. Eilen lämmön nousu ilmeni viimeisissä liikennevaloissa ennen kotipihaa, joten en sen enempää ehtinyt miettimään. Nyt ajoin n. 20km, ja liikennevaloissa aina temppuilil lämpö, kerran myös ajaessa. En oikein ymmärtänyt millä logiikalla se hyppi. Nyt parkkipaikalla katoin salavalikosta lämmöt, 106-107. Liikaa tiedän. Mihin viittaisi?
Joo unitilassa tuo mA määrä oli. Mikäli kulutus suurempi, niin ei muuta kuin sulaketta yksi kerrallaan irti.
Itelläni se oli tuo kännykkä mikä aiheutti vuotovirtaa. Puhelimen akku oli huono ja ei latautunut täyteen->auto yritti kokoajan ladata luuria->vuotovirtaa. Kesti muuten hivenen aikaa kun selvisi
Sellasen tuossa huomasin ettei puhelin enää lähe päälle (vaihoin akut sinne tuossa kesällä) joten voi hyvin olla tuokin... viikonlopulla pääsee selvittää... nyt ei taas oo ollu mitään huolia kun joka päivä ollu ajoo, et ei siellä kovin suurta kulutusta ainakaan ole
Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu. INPA, BMW Scanner 1.4.0
Jos se rulla on vinossa niin meinaa sitä, että pumppu ei ole enää kunnolla kiinni. Pultit joko irronneet tai korvakko revennyt. Siinä kunnossa ei sitten kanata enää hirveästi ajella, nimittäin jos pettää kokonaan niin meinaa sitä, että vesipumppu ei pyöri -> kansipahvit palaa.
Nm. oma 540 odottaa uutta pumppua..
tänään vilastu, korvake poikki. uus pumppu lähti tilaukseen, sitä saakin odotella:think
Kokovartalokyrpä
Nyt ajossa:
BMW X5 E45 M-Sport -20
BMW X5 Sport package -07
EX: Pirusti Pemareita
E39 540iA tekee toisinaan(ei aina) kovankin oloisen alipaineen tankkiin, mikä näissä mahtaa olla yleisin syy moiseen?
Ja mahtaako toi tyhjiön luomisen yritys käydä bensapumpun päälle?
Sillä kyselen, että tuli jo todettua one-touch-startin ihanuus, kun auto jätti tiensivuun ollessani yksin liikkeellä,
ja vika paikallistui bensapumppuun jättämällä auto sahaamaan, ja koputtelemalla kaikkea bensaan liittyvää,
kunnes oikeanpuolen tankin pohjaa kopauttamalla hörähti käyntiin onneksi oli hyvä akku.
Pitää vielä tutkia vaihtamaani pumppua, että oliko johdoissa vai itse pumpussa vika, mutta autolla jo sen verran kilometrejä etten usko pumpun alkuperäinen enää olleen,
eli jos toi alipaine syö pumppua niin pakkohan tankin hengitys on korjata.
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan E34 540iA 93 sedan E39 530iA 00 touring
E39 540iA tekee toisinaan(ei aina) kovankin oloisen alipaineen tankkiin, mikä näissä mahtaa olla yleisin syy moiseen?
Ja mahtaako toi tyhjiön luomisen yritys käydä bensapumpun päälle?
Sillä kyselen, että tuli jo todettua one-touch-startin ihanuus, kun auto jätti tiensivuun ollessani yksin liikkeellä,
ja vika paikallistui bensapumppuun jättämällä auto sahaamaan, ja koputtelemalla kaikkea bensaan liittyvää,
kunnes oikeanpuolen tankin pohjaa kopauttamalla hörähti käyntiin onneksi oli hyvä akku.
Pitää vielä tutkia vaihtamaani pumppua, että oliko johdoissa vai itse pumpussa vika, mutta autolla jo sen verran kilometrejä etten usko pumpun alkuperäinen enää olleen,
eli jos toi alipaine syö pumppua niin pakkohan tankin hengitys on korjata.
Huohotin kannu tukossa.
No onhan sillä hommaa pumpata se alipaine sinne tankkiin.
No onhan sillä hommaa pumpata se alipaine sinne tankkiin.
Mistäs tuo huohotinkannu pitäisi löytyä?
Bmwfans.infoa selailemalla näytti siihen liittyvän ihan sähköinen venttiilikin?
Ja joku kenties systeemin ohittamiseen liittyvä vastuskin listattuna :think
Kai se on otettava auto tarkemman tutkinnan alle, jos ei kannusta tukosta löydy
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan E34 540iA 93 sedan E39 530iA 00 touring
Mistäs tilasit? Mulle tarjosivat 39 vrk toimitusaikaa ja yli tonnin hintaan niin oli aika selvä, että Suomesta en ostanut.
tonni on kyllä jo pohjat ebay sta olin tilaamassa. Mut päädyin lopulta käytettyyyn. Pakko saada auto ens viikolla ajoon.
Jännä homma. Miten noi pumput on hakusessa. noihin kasikoneisiin. Joka paikassa melkein toimitusaika yli kuukaus. kuutospyttysiin, on pumppuja hyllyt täynnä.
Kokovartalokyrpä
Nyt ajossa:
BMW X5 E45 M-Sport -20
BMW X5 Sport package -07
EX: Pirusti Pemareita
tonni on kyllä jo pohjat ebay sta olin tilaamassa. Mut päädyin lopulta käytettyyyn. Pakko saada auto ens viikolla ajoon.
Jännä homma. Miten noi pumput on hakusessa. noihin kasikoneisiin. Joka paikassa melkein toimitusaika yli kuukaus. kuutospyttysiin, on pumppuja hyllyt täynnä.
No joo AD 1030€ tms. fixus 1090€, että siitä voi repiä huumoria. Molemmilla vielä tuo 39pv toimitusaika. Joo harvassa ovat, kun kaseista on aika monilla ne korvakot hajonneet. Marmorilla olisi ollut reilut 700€.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mistäs tuo huohotinkannu pitäisi löytyä?
Bmwfans.infoa selailemalla näytti siihen liittyvän ihan sähköinen venttiilikin?
Ja joku kenties systeemin ohittamiseen liittyvä vastuskin listattuna :think
Kai se on otettava auto tarkemman tutkinnan alle, jos ei kannusta tukosta löydy
-96 523iA alkoi torstaina vatkaamaan holtittomasti, edellisellä kerralla kun näin kävi, korjaava toimenpide oli vajaa litra öljyä lisää, pieni testilenkki ja käynnin tasaantuessa muutama rykäsy kierroksia koneeseen.
Nytkin lisäsin litran, mutta vatkaus ei hävinnyt tyhjäkäyntikierroksilla. Lisäsin toisen ja uskalsin seuraavana aamuna heittää emännän duuniin. 40km jälkeen alko jo säksättään kone ja taas tietysti äkkiä lisää öljyä koneeseen ja auto kotipihaan. Kotipihaan tullessa pienessä ylämäessä vilahti punainen öljykannun kuva taulussa.
Muita oireita; öljy käryää pakosarjan päällä, venakopan tiivisteistä puskee ainakin osan öljyä pihalle. Nyt otin CCV:n irti putkineen ja totesin yläletkun ehjäksi, oli karstainen muttei tukossa. Siinä ei tuoretta öljyä ollut. Majoneesistä ei merkkiäkään. CCV meni paskaksi kun aloin uteliaisuuttani purkamaan, näytti tuo kalvo niin huonolta ja uusi on tilauksessa. Alaputki oli puhki. Selittyykö öljynkulutus tuolla alaputken rikolla, öljynhän ei ole tarkoitus varsinaisesti kiertää tuolta? Öljyä on tullut nyt muutamassa päivässä litratolkulla pihalle koneesta, ilmeisesti viimeksi lisäämäni öljy on nyt tuossa kotipihan asfalttilla.
Moottorin vikavaloa ei ole vilkutellut missään vaiheessa, punaista öljykannuakin ohimennen, lämmöt on aina näyttäneet johdonmukaiselta, mutta palanut öljy on silloin tällöin tuoksunut ja putkesta tuprutellut paksulti savua. Öljykorkin alta tullut savua nyt kun sitä olen availlut. Kulutus on ollut järkevä tasan kymmenen 75% kaupunkiajolla. 165hv Audi A6 C5 verrattuna tehot on olleet oikein kivasti tallessa. Nyt oli nekin selvästi hukassa kun perjantaina ajoin viimeisen reissun tuolla.
Öljykorkin irrotus vaikutti kierroksiin.
Ennenkun autoa seuraavan kerran käynnistellään niin vaihdan venttiilikopan tiivisteet, CCV:n putkineen, muuta?
mittarilukema 357tkm, huolto- ja omistushistoria vimpanpäälle, eli ei kiertopalkinto.
E39 M62 Facelift: polttoainetankin tyhjennys, muuta keskustelua puolelta löytyi idea että konehuoneesta tuleva polttoaineletku irti ja jatkoletkulla kanisteriin tavara. Onko muita ideoita? Ainakaan PFL ei saa letkua työnnettyä tankkausputkea pitkin.
...Kotipihaan tullessa pienessä ylämäessä vilahti punainen öljykannun kuva...
Käyppä pajalla mittauttaa öljynpaineet. Eikös e39:ssä pitäisi olla jo uudempien tapaan että kun kannu palaa keltaisena on öljyn taso liian alhainen ja punainen meinaa öljynpainetta? Jos mitään moottoreista älyää niin tietääkin ettei oikein terveellistä ole kun öljynpaineen valo syttyy ajossa.
Samalla kun oot siellä pajalla niin voisivat vikakoodit lukasta.
Selvittele nyt mihin se noin helevetisti vuotaa/hävittää sitä öljyä.
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Comment