Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5014
    • Paimio

    Originally posted by HTK12 View Post
    Joku mainitsi, että TRW iskarit olisi olleet identtiset logoa lukuunottamatta gabriel iskareihin. Nykyisin on aika yleistä, että monet valmistajat ei enää itse tee osia vaan ostavat jostain halvalla ja laittavat oman leiman.. Sachs on osa zf konsernia ja he käsittääkseni tekevät vielä itse iskarit.

    Hieman kommentteja TRW iskareista tältä foorumilta:



    No mukavuudella tarkoitin nyt sitä, että autolla on mukava ajaa, eli ettei se kallistele kuin joku sitikka, mutta silti kyyti on sellaista, että ei paikat tipu hampaista näillä Suomen ihanilla teillä. No onhan noissa iskareissa eroja vaimennuksen suhteen. Vertailu on tietenkin melkein mahdotonta, koska harva niitä iskareita uusina toisiin vaihtaa. Vanhoja loppuun ajettuja iskareita nyt on turha verrata uuteen iskariin.

    Edit: maininta, että gabrielit olisi samanlaiset kun TRW: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...3&postcount=27
    Kiitos linkeistä, osan noista jutuista jo lukenutkin...

    Tuopa se alkaa yleinen ongelma olla...ei laatuvalmistajienkaan kannata enää itse tehdä vaan otetaan osat kiinalaiselta halpistuottajalta niin säästetään pennosia ja tienataan helkutisti enemmän kun myydän kiinan paska samaan hintaan kun on ennen myyty omaa saksalaista/eurooppalaista...niinhän se menee nykyään.

    Siksipä tuntuu joskus arvelluttavalta maksaa samasta osasta lähes tuplahinta vain siksi että siinä lukee joku merkki, kun sehän ei enään takaa mitään valmistusmaasta tahi laadusta.

    Samahan Meylen tilannekin taitaa olla...ennen ollut oem-valmistaja saksasta ja nyt käyttää kiinalaista oman merkin alla...

    Noh jos otan nuo Meylet (en vielä ole päättänyt) niin täytyy muistaa kokemuksia kirjoitella.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by TheRipper View Post
      Kiitos linkeistä, osan noista jutuista jo lukenutkin...

      Tuopa se alkaa yleinen ongelma olla...ei laatuvalmistajienkaan kannata enää itse tehdä vaan otetaan osat kiinalaiselta halpistuottajalta niin säästetään pennosia ja tienataan helkutisti enemmän kun myydän kiinan paska samaan hintaan kun on ennen myyty omaa saksalaista/eurooppalaista...niinhän se menee nykyään.

      Siksipä tuntuu joskus arvelluttavalta maksaa samasta osasta lähes tuplahinta vain siksi että siinä lukee joku merkki, kun sehän ei enään takaa mitään valmistusmaasta tahi laadusta.

      Samahan Meylen tilannekin taitaa olla...ennen ollut oem-valmistaja saksasta ja nyt käyttää kiinalaista oman merkin alla...

      Noh jos otan nuo Meylet (en vielä ole päättänyt) niin täytyy muistaa kokemuksia kirjoitella.
      Mitä nyt olen nähnyt netissä kokemuksia Meylestä niin itse en laita kyllä meylen osia autoon. Laatu vaihtelee todella paljon ja joillakin ovat hajonneet melkein heti. Vaihtamisessakin on sen verran työtä, että ei innosta uudestaan vaihtaa. Lisäksi joutuu vielä ostamaan sen kunnollisen, jos ei autoa sitten seisota niin kauan kunnes uuden osan saaminen tilalle kestää. Jotkut taisi vielä sanoa, että oli takuuehtona olisi ollut, että pitää olla asennettu ammattilaisen toimesta tai takuu ei ole voimassa. Sachs, lemförder jne. ZF omistamista merkeistä en ole vielä paljon huonoa palautetta nähnyt. Meylestä taas löytyy huonoja kokemuksia jokaiselta foorumilta vaikka kuinka.
      Last edited by HTK12; 01-02-2015, 14:33.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Kiwes
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 707
        • JKL

        Onkos porukka täällä viritelly akkulaturia. 530d:hen? Mihkähän tuon murkulan sais kiinni? Kyseessä siis defan 1210 laturi http://www.motonet.fi/fi/tuote/45494...ulaturi-10A12V

        Meinaa olla ahtasta konetilassa niin nyt kaipailtas vinkkiä asennuspaikasta.

        Kiitoksia
        Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
        INPA, BMW Scanner 1.4.0

        Nykynen:E39 530dA tourinki -02
        EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

        Comment

        • eiskalt
          Bimmer Fanatic
          • May 2012
          • 836
          • Hyvinkää

          Muistelenko oikein, että e39:ssä on aina 188k perä? :think

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by eiskalt View Post
            Muistelenko oikein, että e39:ssä on aina 188k perä? :think
            Kyllä isommissa on 220k
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Kiwes View Post
              Onkos porukka täällä viritelly akkulaturia. 530d:hen? Mihkähän tuon murkulan sais kiinni? Kyseessä siis defan 1210 laturi http://www.motonet.fi/fi/tuote/45494...ulaturi-10A12V

              Meinaa olla ahtasta konetilassa niin nyt kaipailtas vinkkiä asennuspaikasta.
              Ei ole 530d, mutta minulla on Ctek hanskalokeron alla, siis siinä pohjalevyssä. Lataussähköt saa syötettyä sulakepaneelin kautta, siellä oli sopivasti tyhjä sulakepaikka jonne sai laturille oman sulakkeen.
              E39 528iA

              Comment

              • Kiwes
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 707
                • JKL

                Originally posted by TJJ View Post
                Ei ole 530d, mutta minulla on Ctek hanskalokeron alla, siis siinä pohjalevyssä. Lataussähköt saa syötettyä sulakepaneelin kautta, siellä oli sopivasti tyhjä sulakepaikka jonne sai laturille oman sulakkeen.
                Samaa mietin ittekkin et hojohonki hanskalokeron taakse/alle mut laturi pitäs saaha pystyyn ni tarttee vissiin vielä pikkusen pohtia. Laturin plussassa on itessään sulake jo niin ei välttis toista tartte
                Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                INPA, BMW Scanner 1.4.0

                Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                Comment

                • eiskalt
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 836
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by peto2 View Post
                  Kyllä isommissa on 220k
                  Isommissa? V8 tms?
                  No, ei tosin liene relevanttia omalla kohdalla, eiköhän tossa nuhapumpussa pienempi ole. kiitokset.

                  Comment

                  • apche
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2013
                    • 94
                    • Somalia

                    Onko muilla m50b25 moottorin omaavilla tullut vastaan seuraavaa ongelmaa: siirrät autoa pihalla, esim. lumitöiden vuoksi ja sammutat auton samantien. Seuraavana aamuna ei sitten käynnistykään, vaan pyörittää niin kuin puristukset olisi hukassa? Tämä käynyt jo kaksi kertaa. Lopulta lähtee käyntiin, mutta ei käy aluksi kaikilla ja bensan hajua tulee.. Ilmeisesti venttiilit jumii. Onko tämä vika, vai tuon koneen ominaisuus? Ainakin Toyotassa olen kuullut puhuttavan "liimautuvista" venttiileistä, joka kuulemma ominaisuus.

                    edit. No löytyihän tästä tietoa kun vähän googlasi oikeilla hakusanoilla. Eli liimaventtiileistä todellakin puhutaan... Kauankohan tuota kannattaa pitää käynnissä, jos nyt joskus pitää autoa siirrellä pihalla?
                    Last edited by apche; 01-02-2015, 17:49.
                    -

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Originally posted by apche View Post
                      Onko muilla m50b25 moottorin omaavilla tullut vastaan seuraavaa ongelmaa: siirrät autoa pihalla, esim. lumitöiden vuoksi ja sammutat auton samantien. Seuraavana aamuna ei sitten käynnistykään, vaan pyörittää niin kuin puristukset olisi hukassa? Tämä käynyt jo kaksi kertaa. Lopulta lähtee käyntiin, mutta ei käy aluksi kaikilla ja bensan hajua tulee.. Ilmeisesti venttiilit jumii. Onko tämä vika, vai tuon koneen ominaisuus? Ainakin Toyotassa olen kuullut puhuttavan "liimautuvista" venttiileistä, joka kuulemma ominaisuus.
                      Ominaisuus. Asiasta löytyy tältäkin foorumilta runsaasti tarinaa.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • apche
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2013
                        • 94
                        • Somalia

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Ominaisuus. Asiasta löytyy tältäkin foorumilta runsaasti tarinaa.
                        No löytyihän tästä tietoa kun vähän googlasi oikeilla hakusanoilla. Eli liimaventtiileistä todellakin puhutaan... Kauankohan tuota kannattaa pitää käynnissä, jos nyt joskus pitää autoa siirrellä pihalla?
                        -

                        Comment

                        • Löwen
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 385
                          • Finnland

                          Jättää höplättämmään lumitöiden ajaksi niin kuin ite teen.
                          MB E220CDI '10 Braun

                          Comment

                          • apche
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2013
                            • 94
                            • Somalia

                            Originally posted by Löwen View Post
                            Jättää höplättämmään lumitöiden ajaksi niin kuin ite teen.
                            Niin se pitää tehdä. Siinä vain bensaa palaa, mutta ei lähellekään niin paljon kuin sillä joka nuo lumityöt tekee...
                            -

                            Comment

                            • Jh5xx
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 495
                              • Kiuruvesi

                              Originally posted by BreeZi View Post
                              En tekisi mitään muuta kuin nollaisin shadow memoryn ensiksi ja tuskin senkään jälkeen tekisin mitään. Nuo shadow memoryn koodit on poistuneita/parantuneita/huoltotiedotteita(näin ainakin jostain muistan lukeneeni). Eivätkä ne ole varsinaisia vikakoodeja.
                              Kysymyksenä oli mistä vikaa lähteä etsimään koska airbagin valo ei sammu!
                              E70 X5 LCI
                              - P-Sawo Connection -
                              - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                              -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                              Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                              Ex: E91 318d
                              Ex: E61 525d toukka
                              Ex: E46 330d sedan
                              Ex: E46 328 Coupe
                              Ex: E39 530d Sedan

                              Ex: E39 525i Sedan
                              Ex: E39 523i Toukka
                              + Useita ex kikottimia

                              Comment

                              • Samppae39
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1630
                                • Vähäkyrö

                                Ostin vloppuna innoissani orkkis cd-soittimen. Myöhemmin muistinki että omassa autossa on pyöreät pistokkeet, ostamassani litteät. Myöskään ei löydy pientä pistoketta (valokuitu? tms) ostamani soittimen takaa. Saako tuota soitinta kuinkaan autooni?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎