E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Ei ole kyllä itselläkään kertaakaan ikkunat jäätyneet...Tosin auto onkin yöt tallissa, mutta silti.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Jos on kumimatot ja sitä lunta ei kanna litra tolkulla sisään niin ei kyllä tarvii mitään kosteuden poistajia.
    Juu. Ei hitto mitään kissanhiekkoja tosiaan.
    E39:n ikkunalasit jäätyy kiinni siihen oven ulkopuolella olevaan #3 tiivistehuullokseen. Scrapaa talvella sivuikkunat kunnolla pitkin tiivistettä ja elämä hymyilee

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by opTA View Post
    Kissanhiekan tilalle käy hyvin: Merisuola. esim. vanhaan sukkaan, teippaat suuaukon kiinni ja toinen sukka päälle toisinpäin. Ei valu/pölyä suola mihinkään ja imee tehokkaasti kosteuden. Suosittelen vaikka 4-6 kpl per auto.
    Jos on kumimatot ja sitä lunta ei kanna litra tolkulla sisään niin ei kyllä tarvii mitään kosteuden poistajia.

    Leave a comment:


  • opTA
    replied
    Originally posted by kalevik View Post
    Auto kuivaksi.

    Tarkista mattojen aluset yms.

    Raitisilmasuodattimet vaihtoon.

    Ja kikkana: kissanhiekkageelipussi harkiten puhkottuna takajalkatilaan/penkin alle niin pysyykin kuivana.
    Kissanhiekan tilalle käy hyvin: Merisuola. esim. vanhaan sukkaan, teippaat suuaukon kiinni ja toinen sukka päälle toisinpäin. Ei valu/pölyä suola mihinkään ja imee tehokkaasti kosteuden. Suosittelen vaikka 4-6 kpl per auto.

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Sisältä vai ulkoa jäässä?
    Jos tähän on pakko vastata, niin ulkoa. Sisällä ei ole kosteutta, ei myöskään laseissa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Sisältä vai ulkoa jäässä?
    Varmaan molemmista jos tiivisteet ovat niin jäässä etteivät ikkunat aukea.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Tuskinpa yksin tämänkään ongelman kanssa painin..
    Mutta talvi on tullut ja onhan se varma että autossa on joka ikkuna jäässä!
    Vinkkivitosia kellään?
    Kaikki ikkunat ovat kiinni ja pysyvät, myös takaikkunat, joita käytetään about ei koskaan.
    Sisältä vai ulkoa jäässä?

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by kalevik View Post
    Tarkista että ovissa olevat valuma-aukot ovat auki. Ovien ala/taka-kulmissa.

    Lukot ei kuitenkaan jäädy?
    Hyvä kysymys, jäätyykö lukot. En osaa sanoa, kun keskuslukitus kyllä toimii.
    Itseasiassa en edes muista milloin olisin avaimella ovia avannut/lukinnut..
    Valuma-aukot tarkistetaan seuraavana.

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Miten tämän saa pysymään kuivana, kun kosteutta pääsee mm oven väliin (kun saat ikkunan auki ja laitat sen kiinni, on lasi kostea niiltä osin mikä on käynyt oven sisällä)?

    Nytkin on kuivaa pakkaskelit ollut, mutta niin vain yön ja työpäivän aikana nasahtaa jäähän.
    Tarkista että ovissa olevat valuma-aukot ovat auki. Ovien ala/taka-kulmissa.

    Lukot ei kuitenkaan jäädy?

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by kalevik View Post
    Auto kuivaksi.

    Tarkista mattojen aluset yms.

    Raitisilmasuodattimet vaihtoon.

    Ja kikkana: kissanhiekkageelipussi harkiten puhkottuna takajalkatilaan/penkin alle niin pysyykin kuivana.
    Miten tämän saa pysymään kuivana, kun kosteutta pääsee mm oven väliin (kun saat ikkunan auki ja laitat sen kiinni, on lasi kostea niiltä osin mikä on käynyt oven sisällä)?

    Nytkin on kuivaa pakkaskelit ollut, mutta niin vain yön ja työpäivän aikana nasahtaa jäähän.

    Leave a comment:


  • jartzza95
    replied
    xenonit

    e39 2001 aattelin xenonit hommata, noita cobran xenoneita kattelin http://www.nettiosa.com/xenon_muutossarjat ja mietin et millä kannalla kaikista järkevin? soppiiko joku polttimo malli suoraan vakio hellan umpioihin vai ostanko vaan h7 kantaset ja niihin tämä adapteri http://www.nettiosa.com/adapteri_xen...9_h7_1605-1516 ? :think kiitoksia jo etu käteen ja parempiakin saa ehdotella

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Tuskinpa yksin tämänkään ongelman kanssa painin..
    Mutta talvi on tullut ja onhan se varma että autossa on joka ikkuna jäässä!
    Vinkkivitosia kellään?
    Kaikki ikkunat ovat kiinni ja pysyvät, myös takaikkunat, joita käytetään about ei koskaan.
    Auto kuivaksi.

    Tarkista mattojen aluset yms.

    Raitisilmasuodattimet vaihtoon.

    Ja kikkana: kissanhiekkageelipussi harkiten puhkottuna takajalkatilaan/penkin alle niin pysyykin kuivana.

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Tuskinpa yksin tämänkään ongelman kanssa painin..
    Mutta talvi on tullut ja onhan se varma että autossa on joka ikkuna jäässä!
    Vinkkivitosia kellään?
    Kaikki ikkunat ovat kiinni ja pysyvät, myös takaikkunat, joita käytetään about ei koskaan.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by transformer View Post
    Tervehdys!

    Tarvitsisi vähän vinkkiä siskon E39:n kanssa. Auto on 525 turbodieseli vuosimallia 98.

    Ongelman kuvaus oli seuraavanlainen: "Oisko ideaa mikä minun bemua vaivaa, kesken ajun saattaa sammua, $@@tana! Jos vaihdetta vaihtaa ja lykkäsee kytkimen alas, niin saattaa sammua. Ei joka kerta, mutta joskus. -- Välillä ajaessa kun vaihtaa vaihdetta, niin ei vastaakaan kaasuun. Taajama-ajossa auttaa yleensä se, että käyttää kaasupoljinta ylhäällä, niin sitten painaessa vastaa. Matka-ajossa joskus jos vaikka viitoselta pudottaa neloselle, niin ei oo mitään vastetta kaasuun ja auttaa ainoastaan kolmoselle tai takaisin vitoselle vaihto."

    Sen verran voin vaan sanoa, että pa-suodatin on juuri vaihdettu -> ei apua.
    Vikakoodeja ei ole vielä luettu.

    Itse en ole kyseiseen korimalliin tai dieseltekniikkaan niin paljoa perehtynyt, että osaisin mitään arvailla, niin olisi erittäin hyvin paljon apua jos jollain olisi näkemystä asiaan!

    -Antti
    Ahtopainetunnistin voi olla likanen, joskus yhdessä 325tds automaatissa oli tuota tehon häviämistä havaittavissa ja johtui siitä että ahtopaineentunnistin oli paskanen. Muistaakseni taisi sillon sammuillakkin millon huvittaa.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Onko muilla toiminut nuo tarvike separaattorit? Sehän voi olla yksi imuvuodon aiheuttaja? Voiko imuvuoto kohdistua vaan yhteen sylinteriin?
    Tarvikkeista en tiedä mutta imuvuoto tietysti kohdistuu kaikkiin sylintereihin mutta ensimmäisen alkaa oireilemaan heikoin sylinteri, huonoin puristus, huonoin kipinä.. :think

    Leave a comment:

Working...
X