E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zoonas
    replied
    Sitten tämmöstä.

    Oxsygen-heater before cat.conv bank 1 ja 2.

    Voiko molemmat lambdat olla rikki?

    Leave a comment:


  • Koikkaa
    replied
    Rail paineet..

    Moi.

    530D vm.2002
    Ajossa tuntuu kevyttä nykimistä ja rykimistä, jota en ole suoraan laittanyt moottorin piikkiin. Vaihdettiin rättinivel ja rasvattiin vakionopeusnivel.
    Eivät tuoneet helpotusta. Tuntui kuin jokin ahdistaa? Moottori vetää kumminkin ihan ok loppuun asti.

    Carsoftilla tutkaillessa löytyi vikakoodi "1190 - Rail pressure regulation"

    Samalla softalla apukuski seuraili tuossa työmatkalla raili paineen pyyntöä ja saantia..
    Juuri tuossa tasaisella ajossa arvot saannissa heittelevät seuraavasti, Pyynti 580 niin toteutuma heiluu 400-700 välillä.

    Mutta jos hieman nostaa kuormitusta ja pyynti nousee niin arvo pysyy kiltisti mukana ja tarkasti pyynnin kanssa samoissa.
    Samoin jos kaasun nostaa niin sama homma.

    Arvauksia ongelmasta?
    -Anturi saanut "normaali" ajon paineista tarpeekseen?
    -Liitin vikaa?
    -Pumpu paskana?

    e39 -- Tutina syö miestä.. topikin alle kuuluisi

    Leave a comment:


  • zoonas
    replied
    Terve.
    Mistäs vois johtua kun laittaa virrat päälle niin kulutusmittari nousee n.4l paikkeille? Ajossa näyttää juurikin tuo 3-4l yli todellisen. :think virrattomana neula lepää tappia vasten.

    Edit: kiihdyttäessä menee yli asteikon reilusti.
    Last edited by zoonas; 05-11-2015, 08:45.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by sakke39 View Post
    Mulla on 528 vuosimallia 1996, niin onko siinä 1 vai 2 vaiheinen ratin airbag? Ja nyt siinä on paikallaan sellanen nelipuolainen ratti missä on vakkari ja radion nappulat ainakin.... Millanen homma olis vaihtaa sen tilalle m ratti sillä pyöreellä airbagilla, siinä olis myös vakkarin ja radion napit. Saako kaikki nappulat toimii???
    On 1-vaiheinen ja sellaista rattia siihen ei saa.

    Leave a comment:


  • sakke39
    replied
    Ratti

    Mulla on 528 vuosimallia 1996, niin onko siinä 1 vai 2 vaiheinen ratin airbag? Ja nyt siinä on paikallaan sellanen nelipuolainen ratti missä on vakkari ja radion nappulat ainakin.... Millanen homma olis vaihtaa sen tilalle m ratti sillä pyöreellä airbagilla, siinä olis myös vakkarin ja radion napit. Saako kaikki nappulat toimii???

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tarvike pdc antureissa oli ilmeisesti jotain sanomista.
    Hävisikö vikakoodi anturin vaihdolla?
    Olen aiempiin autoihin ja tähänkin vaihtanut samalta myyjältä ostettuja tarvike antureita ja ovat toimineet, mutta voihan se olla että nyt ei enää tuuria ollut. Ei ole vielä luettu koodeja.

    Originally posted by HTK12 View Post
    Katsoitteko mitä arvoja anturit näyttää?
    Ei.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    E39 touring parkkitutka ei toimi, vikakoodit luettu ja herjasi vasenta taka-anturia. Vaihdoin sen eikä toimi. Sormella kokeilemalla kaikki anturit "tykyttää". Jossain vaiheessa pakkivalot ei meinanneet syttyä mutta vaihdekeppiä vatkaamalla alkoi pelaamaan, voisiko vika olla siellä suunnalla?

    Tässä on siis vain takana pdc.
    Katsoitteko mitä arvoja anturit näyttää?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    E39 touring parkkitutka ei toimi, vikakoodit luettu ja herjasi vasenta taka-anturia. Vaihdoin sen eikä toimi. Sormella kokeilemalla kaikki anturit "tykyttää". Jossain vaiheessa pakkivalot ei meinanneet syttyä mutta vaihdekeppiä vatkaamalla alkoi pelaamaan, voisiko vika olla siellä suunnalla?

    Tässä on siis vain takana pdc.
    Tarvike pdc antureissa oli ilmeisesti jotain sanomista.
    Hävisikö vikakoodi anturin vaihdolla?

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    E39 touring parkkitutka ei toimi, vikakoodit luettu ja herjasi vasenta taka-anturia. Vaihdoin sen eikä toimi. Sormella kokeilemalla kaikki anturit "tykyttää". Jossain vaiheessa pakkivalot ei meinanneet syttyä mutta vaihdekeppiä vatkaamalla alkoi pelaamaan, voisiko vika olla siellä suunnalla?

    Tässä on siis vain takana pdc.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Jos tähän on pakko vastata, niin ulkoa. Sisällä ei ole kosteutta, ei myöskään laseissa.
    Pakottaa en tässäkään voi.

    Kysyin, koska täällä on lähinnä vinkkejä sisätilan kosteuden poistamiseksi, mikä lienee turhaa jos lasit jäätyy ulkoa.

    Peitä ikkunat, niin ilman kosteus ei pääse niihin tiivistymään ja näin jäätymistä ei tapahdu.

    Jos se ei ole vaihtoehto, niin tälläinen voisi olla hyvä idea:

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Vaikuttaa, että e39 -97 ei anna kipinää ollenkaan 5-sylinterille, puolalta ecu:n pyöreälle liittimelle tulee piipparilla virta, onkohan sulanut puola polttanut ECUN?

    edit: 5:nnen pytyn transistori palanut DME laatikosta. Onko muut vaihtanut näitä transistoreja?
    Last edited by 523i; 31-10-2015, 15:59.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Pitää varmaan pankkikortilla tai vastaavalla tuohon väliin koittaa sopia.
    Juu, pins-kortti on erityisen hyvä tuohon, mä en ainakaan oo keksiny sille muutakaan käyttöä

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Juu. Ei hitto mitään kissanhiekkoja tosiaan.
    E39:n ikkunalasit jäätyy kiinni siihen oven ulkopuolella olevaan #3 tiivistehuullokseen. Scrapaa talvella sivuikkunat kunnolla pitkin tiivistettä ja elämä hymyilee
    Eli alalaidasta jää kiinni. Kiitos.
    Aiemmin olen ollut lukevinani, että näitä normijuttuja ois tämäkin, että tuppaa jäätymään.
    Pitää varmaan pankkikortilla tai vastaavalla tuohon väliin koittaa sopia.

    Ps. Lunta ei vielä ole niin paljoa, että saisi autoon kannettua.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Oxtar_ View Post
    Mikä ihmeen idea tuossa 540ia "manuaali" moodissa on kun nyt näillä liukkailla lapsettaessa esim. kolmosvaihteella ollessa vähänkin kun luistaa ja kierrokset nousee yli 3000 se vaihtaa samantien neloselle. Tai sitten kakkoselta kolmoselle jne sama tilanne. 528ia stepillä ei tätä tehnyt vaan vaihtoi vasta punarajalla isommalle.
    Ei ainakaan minulla aikoinaan tuolla lailla tehnyt,(kun ko.laitteen 4/99 omistin).Onko rengastus mitä kokoa?

    Leave a comment:


  • Oxtar_
    replied
    Mikä ihmeen idea tuossa 540ia "manuaali" moodissa on kun nyt näillä liukkailla lapsettaessa esim. kolmosvaihteella ollessa vähänkin kun luistaa ja kierrokset nousee yli 3000 se vaihtaa samantien neloselle. Tai sitten kakkoselta kolmoselle jne sama tilanne. 528ia stepillä ei tätä tehnyt vaan vaihtoi vasta punarajalla isommalle.

    Leave a comment:

Working...
X