Sitten tämmöstä.
Oxsygen-heater before cat.conv bank 1 ja 2.
Voiko molemmat lambdat olla rikki?
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Rail paineet..
Moi.
530D vm.2002
Ajossa tuntuu kevyttä nykimistä ja rykimistä, jota en ole suoraan laittanyt moottorin piikkiin. Vaihdettiin rättinivel ja rasvattiin vakionopeusnivel.
Eivät tuoneet helpotusta. Tuntui kuin jokin ahdistaa? Moottori vetää kumminkin ihan ok loppuun asti.
Carsoftilla tutkaillessa löytyi vikakoodi "1190 - Rail pressure regulation"
Samalla softalla apukuski seuraili tuossa työmatkalla raili paineen pyyntöä ja saantia..
Juuri tuossa tasaisella ajossa arvot saannissa heittelevät seuraavasti, Pyynti 580 niin toteutuma heiluu 400-700 välillä.
Mutta jos hieman nostaa kuormitusta ja pyynti nousee niin arvo pysyy kiltisti mukana ja tarkasti pyynnin kanssa samoissa.
Samoin jos kaasun nostaa niin sama homma.
Arvauksia ongelmasta?
-Anturi saanut "normaali" ajon paineista tarpeekseen?
-Liitin vikaa?
-Pumpu paskana?
e39 -- Tutina syö miestä.. topikin alle kuuluisi
Leave a comment:
-
Terve.
Mistäs vois johtua kun laittaa virrat päälle niin kulutusmittari nousee n.4l paikkeille? Ajossa näyttää juurikin tuo 3-4l yli todellisen. :think virrattomana neula lepää tappia vasten.
Edit: kiihdyttäessä menee yli asteikon reilusti.Last edited by zoonas; 05-11-2015, 08:45.
Leave a comment:
-
Originally posted by sakke39 View PostMulla on 528 vuosimallia 1996, niin onko siinä 1 vai 2 vaiheinen ratin airbag? Ja nyt siinä on paikallaan sellanen nelipuolainen ratti missä on vakkari ja radion nappulat ainakin.... Millanen homma olis vaihtaa sen tilalle m ratti sillä pyöreellä airbagilla, siinä olis myös vakkarin ja radion napit. Saako kaikki nappulat toimii???
Leave a comment:
-
Ratti
Mulla on 528 vuosimallia 1996, niin onko siinä 1 vai 2 vaiheinen ratin airbag? Ja nyt siinä on paikallaan sellanen nelipuolainen ratti missä on vakkari ja radion nappulat ainakin.... Millanen homma olis vaihtaa sen tilalle m ratti sillä pyöreellä airbagilla, siinä olis myös vakkarin ja radion napit. Saako kaikki nappulat toimii???
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostTarvike pdc antureissa oli ilmeisesti jotain sanomista.
Hävisikö vikakoodi anturin vaihdolla?
Originally posted by HTK12 View PostKatsoitteko mitä arvoja anturit näyttää?
Leave a comment:
-
Originally posted by Tomba87 View PostE39 touring parkkitutka ei toimi, vikakoodit luettu ja herjasi vasenta taka-anturia. Vaihdoin sen eikä toimi. Sormella kokeilemalla kaikki anturit "tykyttää". Jossain vaiheessa pakkivalot ei meinanneet syttyä mutta vaihdekeppiä vatkaamalla alkoi pelaamaan, voisiko vika olla siellä suunnalla?
Tässä on siis vain takana pdc.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tomba87 View PostE39 touring parkkitutka ei toimi, vikakoodit luettu ja herjasi vasenta taka-anturia. Vaihdoin sen eikä toimi. Sormella kokeilemalla kaikki anturit "tykyttää". Jossain vaiheessa pakkivalot ei meinanneet syttyä mutta vaihdekeppiä vatkaamalla alkoi pelaamaan, voisiko vika olla siellä suunnalla?
Tässä on siis vain takana pdc.
Hävisikö vikakoodi anturin vaihdolla?
Leave a comment:
-
E39 touring parkkitutka ei toimi, vikakoodit luettu ja herjasi vasenta taka-anturia. Vaihdoin sen eikä toimi. Sormella kokeilemalla kaikki anturit "tykyttää". Jossain vaiheessa pakkivalot ei meinanneet syttyä mutta vaihdekeppiä vatkaamalla alkoi pelaamaan, voisiko vika olla siellä suunnalla?
Tässä on siis vain takana pdc.
Leave a comment:
-
Originally posted by Janna View PostJos tähän on pakko vastata, niin ulkoa. Sisällä ei ole kosteutta, ei myöskään laseissa.
Kysyin, koska täällä on lähinnä vinkkejä sisätilan kosteuden poistamiseksi, mikä lienee turhaa jos lasit jäätyy ulkoa.
Peitä ikkunat, niin ilman kosteus ei pääse niihin tiivistymään ja näin jäätymistä ei tapahdu.
Jos se ei ole vaihtoehto, niin tälläinen voisi olla hyvä idea:
Leave a comment:
-
Vaikuttaa, että e39 -97 ei anna kipinää ollenkaan 5-sylinterille, puolalta ecu:n pyöreälle liittimelle tulee piipparilla virta, onkohan sulanut puola polttanut ECUN?
edit: 5:nnen pytyn transistori palanut DME laatikosta. Onko muut vaihtanut näitä transistoreja?Last edited by 523i; 31-10-2015, 15:59.
Leave a comment:
-
Aiemmin olen ollut lukevinani, että näitä normijuttuja ois tämäkin, että tuppaa jäätymään.
Pitää varmaan pankkikortilla tai vastaavalla tuohon väliin koittaa sopia.
Ps. Lunta ei vielä ole niin paljoa, että saisi autoon kannettua.
Leave a comment:
-
Originally posted by Oxtar_ View PostMikä ihmeen idea tuossa 540ia "manuaali" moodissa on kun nyt näillä liukkailla lapsettaessa esim. kolmosvaihteella ollessa vähänkin kun luistaa ja kierrokset nousee yli 3000 se vaihtaa samantien neloselle. Tai sitten kakkoselta kolmoselle jne sama tilanne. 528ia stepillä ei tätä tehnyt vaan vaihtoi vasta punarajalla isommalle.
Leave a comment:
-
Mikä ihmeen idea tuossa 540ia "manuaali" moodissa on kun nyt näillä liukkailla lapsettaessa esim. kolmosvaihteella ollessa vähänkin kun luistaa ja kierrokset nousee yli 3000 se vaihtaa samantien neloselle. Tai sitten kakkoselta kolmoselle jne sama tilanne. 528ia stepillä ei tätä tehnyt vaan vaihtoi vasta punarajalla isommalle.
Leave a comment:
Leave a comment: