Originally posted by jannnu78
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by PeSe View PostTänään käynnistyksen jälkeen huomasin, että tuon e39:n mittaristo lakkasi kokonaan toimimasta. Valot, vilkut ym.toimii, mutta kaikki viisarit pohjassa. Myös ajotietokone ja mittarilukema pimeänä.
Onkohan vaan joku pienempi osa rikki vai kyykkäsikö kerralla koko mittaristo?
Sulake oli ainakin silmämääräisesti ehjä, mutta voisi tuon kyllä varmuudeksi vaihtaa.
Pitää nyt seurailla, että alkaako useammin tekemään tätä ja selvitellä sitten lisää.E70 X5 30d -07
E60 520i -03
Comment
-
-
Voihan Vidoo , sain kun sainkin polttoaine suodattimen vaihdettua. kiitos HTK12 vinkistä
tuntuu kaikki muuten pelaavan , mutta ihmettelin kun en saanut takakonttia auki , tämän jälkeen tajusin että keskuslukko ja pyyhkijätkään eivät enää toimi.
jossain suositeltiin että kun vaihtaa polttoainesuodatinta olis hyvä ottaa polttoainepumpun sulake veke eli " Kraftsoffpumpe" tämä nimi löytyi sulakerasiasta hanskalokeron alta , kun tätä saksalaista logikkaa en tajunnut niin siinä mainittiin 2 numeroa toinen oli muistaakseen nro:10 toista en muista anyway otin kummatkin sulakkeet poijes , huomasin kun autossa oli vielä sisävalot päällä kun otin toisen sulakkeen pois niin sisävalot sammuvat .
molemmat sulakkeet ovat siis ehjät tarkistin , nyt molemmat paikallaan ,mutta pyyyhkijät ja keskuslukko täysin mykkä. mikähän halvaus tuli nytten ? ottikohan joku nyt itseensä ?
jälkiviisaana olis pitänyt olla koskematta sulakkkeisiin , ei sieltä polttoaine linjasta kovin paljon bensaa tullut pihalle . Muija aamulla pahalla päälä kun ei saa autoa lukkoon eikä tällä vesisateella toimi pyyhkijät . mä jo niin kuulen kun se sanoo " seuraavan kerran viet sen oikealle korjaamolle " ja maksetaan 100€ tunti työstä yeah rightLast edited by jannnu78; 06-12-2015, 16:54.
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View PostVoihan Vidoo , sain kun sainkin polttoaine suodattimen vaihdettua. kiitos HTK12 vinkistä
tuntuu kaikki muuten pelaavan , mutta ihmettelin kun en saanut takakonttia auki , tämän jälkeen tajusin että keskuslukko ja pyyhkijätkään eivät enää toimi.
jossain suositeltiin että kun vaihtaa polttoainesuodatinta olis hyvä ottaa polttoainepumpun sulake veke eli " Kraftsoffpumpe" tämä nimi löytyi sulakerasiasta hanskalokeron alta , kun tätä saksalaista logikkaa en tajunnut niin siinä mainittiin 2 numeroa toinen oli muistaakseen nro:10 toista en muista anyway otin kummatkin sulakkeet poijes , huomasin kun autossa oli vielä sisävalot päällä kun otin toisen sulakkeen pois niin sisävalot sammuvat .
molemmat sulakkeet ovat siis ehjät tarkistin , nyt molemmat paikallaan ,mutta pyyyhkijät ja keskuslukko täysin mykkä. mikähän halvaus tuli nytten ? ottikohan joku nyt itseensä ?
jälkiviisaana olis pitänyt olla koskematta sulakkkeisiin , ei sieltä polttoaine linjasta kovin paljon bensaa tullut pihalle . Muija aamulla pahalla päälä kun ei saa autoa lukkoon eikä tällä vesisateella toimi pyyhkijät . mä jo niin kuulen kun se sanoo " seuraavan kerran viet sen oikealle korjaamolle " ja maksetaan 100€ tunti työstä yeah righte39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostAnna sen auton nukahtaa eli oota se reilu 16 min ja ota akun kenkä irti. Monesti pienet sekoilut nollaantuu, kun irroittaa akun. Ennen kuin sähköjä alkaa riipimään, olisi vaan hyvä odottaa, että auto nukahtaa.
, voin vaikka vannoa että pajalla otin 2 kpl ruskeita sulakkeita poijes oliko ne nyt niitä 7,5amp laitoin ne vielä koe-taulun päälle siinä järjestyksessä kun oli ne ottanut . Siellä ylhäällä missä voi säilyttää extra sulakkeita , otin sielä yhden vihreän ja tyrkkäsin paikalleen , valot syytty ja pyyhkkijät pelaaa :think aika spuukia . Sulaketauluun en ole koskenut ikinä , olisiko ex omistaja kikkaillu jotain niiden kanssa tiedä sitten . mietin vaan mitenkä auto on voinut toimia väärällä sulakkeella , siis lähinnä nuo keskus-lukko ja pyyhkijät .
tosa vielä kuva sulaketaulusta , eli toi vasemmalla 7 ja 8 sulakkeen yläpuolella ton vihreän extran laitoin ruskean paikalle . Haittaakohan jos noihin tyhjiin reikiin tyrkkää oikeat sulakkeet vaikka niissä ei toimisikaan mikään tiedä vaikka löytäs mitä uusia toimintoja autosta
ps.yllättävän hyvässä hapessa oli vanha suodatin niinku päällisin puolin , leima on 2002 vuodelta , pitää tehdä mielenkiinnosta vanhalle vielä ruumiin avaus mitä se on niellyLast edited by jannnu78; 06-12-2015, 21:03.
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostKuvan mukainen ehjä ratti pitäisi löytää. ebayssä olis noita pelkkiä "runkoja" myynnissä, niin kuinka helppo olis vaihtaa semmoseen nuo bägit ja nappulat?BMW 730DA -06
Ex-BMW 530dA Touring -02
Ex-BMW 523iA -97
Comment
-
-
Onko kokemusta cobran hälyttimen poistosta. Mulla on joku -96 523iA:n semmosen asentanut mutta kaukosäädintä ei ole mukana. Nyt auto ei suostu pyörittämään starttia ja epäilen vahvasti ajoneston menneen päälle koska hälyttimen ledissä vilkkui muutaman kerran punainen valo enkä ole sitä ennen huomannut. Vikakoodit yritetään lukea jos onnistuu vanhalla korjamon yleistesterillä. Myös vara-avaimella yritin eli ilmeisesti avaimen sirussa ei vikaa.
Vika ilmaantui sen jälkeen kun laitoin konepellin kiinni ja yritin käynnistää auton (lämmin auto suoraan ajosta ja vieläpä Venäjän tullissa )X3 30d M-sport
exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316
Comment
-
-
Originally posted by turomu View PostOnko kokemusta cobran hälyttimen poistosta. Mulla on joku -96 523iA:n semmosen asentanut mutta kaukosäädintä ei ole mukana. Nyt auto ei suostu pyörittämään starttia ja epäilen vahvasti ajoneston menneen päälle koska hälyttimen ledissä vilkkui muutaman kerran punainen valo enkä ole sitä ennen huomannut. Vikakoodit yritetään lukea jos onnistuu vanhalla korjamon yleistesterillä. Myös vara-avaimella yritin eli ilmeisesti avaimen sirussa ei vikaa.
Vika ilmaantui sen jälkeen kun laitoin konepellin kiinni ja yritin käynnistää auton (lämmin auto suoraan ajosta ja vieläpä Venäjän tullissa )
Comment
-
-
En löytänyt scannerille omaa ketjua muuta kuin sen asennukselle. Mutta heitänpä tänne muutaman kysymyksen.
Sain scannerin piuhan kuntoon ja pääsin räpläämään sitä kunnolla, joten! E39:ssä ei taida olla mitään daylight juttuja, joten nuo täpät ei vaikuta minulle mitenkään?
Mistä sen avaimen koodailut pystyi suorittamaan? Lähinnä haluaisin vain saada penkit ja peilit yms säätymään automaattisesti kun avaan ovet.
Onko tässä kaikki se mitä scannerilla voi muutella eri moduuleista vai onko siellä jotain muitakin jemmapaikkoja?
Olisiko jollain heittää linkkiä käyttöohjeisiin, sellaisiin jossa olisi hieman tarkemmin selitetty noita toimintoja?
Ja sitten vielä, mitä ihmeen arvoja noihin reprogramming juttuihin pitäisi oikein osata syöttää? Käytössäni on myös ncs expert ja inpa, ihan yhtä sekavia nekin, mutta ne on kai parempia noihin koodailujuttuihin? Niihinkin saa laittaa linkkiä kattaviin ohjeisiin. Kiitos
Comment
-
-
Noilla LCM:n daylight-rukseilla saat kolmeysissäkin ajovaloautomatiikan käyttöön eli ajovalokytkin voi olla aina valot päällä-asennossa ja valot sammuvat kun katkaiset virrat. Oli ainakin omassa vakiona pois päältä ja tuolta sen ruksailin, oiskohan nyt ollut tuo Danish-vaihtoehto?e61 530d 2004
ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring
Comment
-
-
Originally posted by Käyttäjä View PostNoilla LCM:n daylight-rukseilla saat kolmeysissäkin ajovaloautomatiikan käyttöön eli ajovalokytkin voi olla aina valot päällä-asennossa ja valot sammuvat kun katkaiset virrat. Oli ainakin omassa vakiona pois päältä ja tuolta sen ruksailin, oiskohan nyt ollut tuo Danish-vaihtoehto?
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi välttämättä jälkiasenteisissa hälyissä.X3 30d M-sport
exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316
Comment
-
Comment