Originally posted by Jamppa81
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Farkussa on ruuvit niissä penkin etuosassa olevien muovikuorien alla, kuoret lähtee itsellä ainaskin ylöspäin nykäsemällä. Alla on metalliset osat joihin saa tavaratilanverkon/verhon kiinni, molemmissa 2kpl pultteja joissa kuusiokolo. En muista oliko 5mm vai 6mm kanta, nämä avaamalla nousee penkki irti.F11 535d xDrive M-Sport -13
-
Originally posted by HTK12 View PostÄlä nyt hyvä mies sitä aiemmin linkattua navan kanssa olevaa osta kun se on etupyörän laakeri.. Itse en ole vielä missään nähnyt takapyöränlaakeri tuollaisena valmiina pakettina. Toki sen navan + laakerin voi ostaa erikseen ja asentaa.
Et tarvitse kuin tuon laakeri+pultit+mutteri. Kannattaa sitten katsoa paja, joka on ennenkin E39:n vaihtanut. Voi tulla kalliiksi, jos eivät ole koskaan tehneet ja tunti töinä alkavat opettelemaan. Itse kun kyselin tarjousta niin olisi osineen molemmat puolet maksaneet 600€, jos ei ole hirveän tiukassa.. Vaihdoin itse kun järkevän hintaisia tarjouksia en löytänyt.
Tässä on sulle sopiva laakerit http://www.topautoosat.fi/fag-2332342.html . Kaksi kpl FAG laakereita + pultit + mutterit yhteensä 72€.
Joo ihmettelinkin mikä ihme se oli. Mutta kiitos tiedosta ja linkistä! Tuolla hinnalla jo ostaa ihan mielellään !
Comment
-
Molemmat laakerit kannattaa sitten vaihdattaa vaikka vain toinen olisi rikki. Mikäli sulla on vielä alkuperäiset laakerit siellä kuten itselläni oli, ne voi sitten olla todella tiukassa. Itsellä hajosi kaksi ulosvetäjää ja 1/2" nivelväännin meinasi antautua 2m putkellä akselimuttereita avattaessa. Oikeilla työkaluilla kokenut asentaja tekee puolen tunnissa.Originally posted by Oxtar_ View PostJoo ihmettelinkin mikä ihme se oli. Mutta kiitos tiedosta ja linkistä! Tuolla hinnalla jo ostaa ihan mielellään !
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tuo linkkaamasihan on sitten täydellinen paketti kun kaksin kappalein tulee. Luottoasentaja löytyy ja saa itsekin olla siinä mukana niin vaihto onnistuu kyllä mutta joo autolla 320tkm mittarissa ja jos alkuperäinen niin todella tiukassa tulee todennäköisesti olemaanOriginally posted by HTK12 View PostMolemmat laakerit kannattaa sitten vaihdattaa vaikka vain toinen olisi rikki. Mikäli sulla on vielä alkuperäiset laakerit siellä kuten itselläni oli, ne voi sitten olla todella tiukassa. Itsellä hajosi kaksi ulosvetäjää ja 1/2" nivelväännin meinasi antautua 2m putkellä akselimuttereita avattaessa. Oikeilla työkaluilla kokenut asentaja tekee puolen tunnissa.
Comment
-
Hupsis joo tulikin vahingossa väärän sivun linkki!Originally posted by Oxtar_ View PostJoo ihmettelinkin mikä ihme se oli. Mutta kiitos tiedosta ja linkistä! Tuolla hinnalla jo ostaa ihan mielellään !

Tämä sen oli tarkoitus olla...
Mutta onhan tuo HTK:n likkaama vielä halvempi joten toki sieltä kannattaa ottaa!F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Pari vinkkiä sitten remppaan liittyen. Varalla kannattaa olla 3/4" väännin ja 3/4" 36mm 12-kulmainen hylsy, jos käytössä oleva pulttipyssy ei jaksa akselimutteria irroittaa (tältäkin foorumilta löytyy tapauksia, jossa 1/2" nivelväännin on hajonnut ja 36mm hylsy on haljennut). Mikäli käytössä ei ole todella tukevaa ulosvetäjää, kannattaa ulosvetäjää auttaa lekalla/paineilmavasaralla/lämmittämällä (itse hajotin kaksi isoa ulosvetäjää). Ne neljä navan pulttia on melko ahtaassa paikassa, mutta kun vetaria painaa sisään sen mitä se suosiolla menee sinne sopii 3/8" torx hylsy. Helpoimmalla ne neljä laakerin pulttia avaa pulttipyssyllä, jos vaan saa mitenkään soviteltua. Muistelisin, että sopivilla jatkoilla/nivelillä olisi saanut pulttipyssyn sinne soviteltua. Pulttipyssy ihan siksi, että pultit ovat kohtuu tiukassa, niissä on kierrelukitetta ja tilaa ei ole mahdottomasti. Paksuseinämäinen torx hylsy ei välttämättä sinne sovi.Originally posted by Oxtar_ View PostTuo linkkaamasihan on sitten täydellinen paketti kun kaksin kappalein tulee. Luottoasentaja löytyy ja saa itsekin olla siinä mukana niin vaihto onnistuu kyllä mutta joo autolla 320tkm mittarissa ja jos alkuperäinen niin todella tiukassa tulee todennäköisesti olemaan
Itse tein rempan omaan 540 pukeilla ilman paineilmaa/asetyleeniä ja oli kyllä melkoinen homma kun laakerit oli olleet paikallaan lähes 300tkm.Last edited by HTK12; 26-11-2015, 01:02.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Ilmavaivoja, jousituksessa siis... Tuli tauluun tämä varmaan monelle tuttu selflevel suspension inact, vai mitä lie. Noh, sittenpä huomasin parin päivän päästä, että oikea puoli hiukan alhaalla ja kompurasta en ole mitn kuullut. Sulakehan se oli kyrvähtänyt. Sulake paikoilleen ja kompura alko laulaa. Oikea puoli saavutti tavoitekorkeuden ja jäi kohdilleen, mutta kompurapa silti jatkoi. Noh, vasen puoli nous kohti taivasta.
Tämä sattunut ennenkin ja on uusi anturi vasemmalle laitettu, nyt vain oli se ero tapahtumissa, että kompura ei pysähdy ollenkaan, kuuluu vain jonkun varoventtiilin ääni kun päästää liiat paineet pois (onneksi edes se toimii). Piuhatkin kävin vasemmalta läpi ja ovat älyissään. Muutenkaan en nyt usko vikaan anturissa enkä johdoissa, kun kyllähän kompuran pitäisi maksimipaineilla pysähtyä.
Ja kun tuo sulake oli jo kertaalleen palanut ja mitään silmiinpistävää ei ole aikaisemmin ollut perän korkeuksissa, niin mietinpä vain, että onkohan kompura jo aikaisemmin huutanut jatkuvaa syöttöä, mutta venttiilit ovat pitäneet kurissa ilman karkaamisen pussiin/pusseihin. Nyt sitten pääsee falskaa venttiilistä sisään.
Kellään ideoita/kokemuksia?? Kaitpa se huomenna pitää alkaa kompuraa repii esille, lienee siellä paketissa tuo vika kuitenkin on...
Comment
-
Joo-o... kaapelit, jotka menee kompuralle, oli hankautunu puhki ja nyt se viel otti irrottaessa oikarit, ennen ku sulake taas palo (aina kannattaa akku kiinni alkaa metsästää sähkölaitteiden toimintahäröjäOriginally posted by maanmittaaja View PostIlmavaivoja, jousituksessa siis... Tuli tauluun tämä varmaan monelle tuttu selflevel suspension inact, vai mitä lie. Noh, sittenpä huomasin parin päivän päästä, että oikea puoli hiukan alhaalla ja kompurasta en ole mitn kuullut. Sulakehan se oli kyrvähtänyt. Sulake paikoilleen ja kompura alko laulaa. Oikea puoli saavutti tavoitekorkeuden ja jäi kohdilleen, mutta kompurapa silti jatkoi. Noh, vasen puoli nous kohti taivasta.
Tämä sattunut ennenkin ja on uusi anturi vasemmalle laitettu, nyt vain oli se ero tapahtumissa, että kompura ei pysähdy ollenkaan, kuuluu vain jonkun varoventtiilin ääni kun päästää liiat paineet pois (onneksi edes se toimii). Piuhatkin kävin vasemmalta läpi ja ovat älyissään. Muutenkaan en nyt usko vikaan anturissa enkä johdoissa, kun kyllähän kompuran pitäisi maksimipaineilla pysähtyä.
Ja kun tuo sulake oli jo kertaalleen palanut ja mitään silmiinpistävää ei ole aikaisemmin ollut perän korkeuksissa, niin mietinpä vain, että onkohan kompura jo aikaisemmin huutanut jatkuvaa syöttöä, mutta venttiilit ovat pitäneet kurissa ilman karkaamisen pussiin/pusseihin. Nyt sitten pääsee falskaa venttiilistä sisään.
Kellään ideoita/kokemuksia?? Kaitpa se huomenna pitää alkaa kompuraa repii esille, lienee siellä paketissa tuo vika kuitenkin on...
). Kaapelit korjattu, mut järjestelmä täysin mykkä nytten.
Seuraava kysymys onkin, että onko mahollisesti menny jokin vikatila päälle ja tarviaa akku olla ajan x irti? Toinen vaihtoehtohan on, että jousituksen boksista tullu savu ulos ja boksithan ei tunnetusti toimi ilman savua...
Comment
-
Juu ei. Jatketaan kaljottelua.Originally posted by Jamppa81 View PostSaako e6x valomoduulia koodailtua e39 faceliftiin? Käsittääkseni tuolla saisi päivävalot kolmeysiin. Ei sillä, että olisin sellasta tekemässä, kunhan pohdiskelen pikku kaljoissa
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Koodaamalla sen webaston saa esilämmittämään moottorin, jos sitä tässä haettiin.Originally posted by Jamppa81 View PostHei, nyt löytyi oikea henkilö! Jossain ketjussa kerroit aika selkeästi webaston vesiletkujen muutoksista niin että se lämmittää myös moottoria. Onko sulla vielä jossain tallessa niitä kuvia niistä muutoksista?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
535 kerää painetta jäähd.järjestelmään
e39 535iA -97 pullauttanu nyt pari kertaa ylävesiletkun pihalle. Toinen näistä kovemmassa vedossa.. paisarinkorkki ja klemmari vaihdettu. ei syö nestettä ja käy tasasesti että tuskin kannenvälistä vuotaa? mikähän vois olla
e36 320 Cäbi, e46 328C, e46 320C, e38 740, e38 728, e39 530d, e39 535iA, e39 530da, e61 525da
Comment
Comment