Tehdäämpäs vähän kartotusta jo valmiiks. Mikähän tuosta omasta hajosi. 530d -01 manuaali. Käynnistäessä starttasi vähän pidempään ku normaalisti, lähti kuitenkin käyntiin. Sitten n. 15km ajon jälkeen nyki pari kertaa, DDE valo syttyi ja sittempä sammu koko laitos kesken ajon eikä enää käynnistynyt. Sammumisen jälkeen toki sitten kaikki muutkin valot syttyi palamaan. Kellään vastaavasta kokemusta?
E39 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Arpa vetämään siirtopumpulle :thinkOriginally posted by elli View PostTehdäämpäs vähän kartotusta jo valmiiks. Mikähän tuosta omasta hajosi. 530d -01 manuaali. Käynnistäessä starttasi vähän pidempään ku normaalisti, lähti kuitenkin käyntiin. Sitten n. 15km ajon jälkeen nyki pari kertaa, DDE valo syttyi ja sittempä sammu koko laitos kesken ajon eikä enää käynnistynyt. Sammumisen jälkeen toki sitten kaikki muutkin valot syttyi palamaan. Kellään vastaavasta kokemusta?
Comment
-
No mahdollisia syitä on monia. Joten viisainta olisi aloittaa vikakoodeista. Ellei niistä löydy niin sitten live-dataa tutkimaan. Itsellä sammui ajosta kun MAF hajosi. Mikäli tarviit vikakoodien lukemista, niin ilmoittele.Originally posted by elli View PostTehdäämpäs vähän kartotusta jo valmiiks. Mikähän tuosta omasta hajosi. 530d -01 manuaali. Käynnistäessä starttasi vähän pidempään ku normaalisti, lähti kuitenkin käyntiin. Sitten n. 15km ajon jälkeen nyki pari kertaa, DDE valo syttyi ja sittempä sammu koko laitos kesken ajon eikä enää käynnistynyt. Sammumisen jälkeen toki sitten kaikki muutkin valot syttyi palamaan. Kellään vastaavasta kokemusta?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Auto on telitiellä korjaamolla jo kun sinne sen hinautin. Eli koodit selviää aamulla. Lähinnä mietityttää että ei kai näistä nyt oikeesti korkeapainepumput yhenäkin hajoile niinkun jo peloteltiin.Originally posted by HTK12 View PostNo mahdollisia syitä on monia. Joten viisainta olisi aloittaa vikakoodeista. Ellei niistä löydy niin sitten live-dataa tutkimaan. Itsellä sammui ajosta kun MAF hajosi. Mikäli tarviit vikakoodien lukemista, niin ilmoittele.
e91 325d m-sport
ex. e34 525iA, e39 530d
Comment
-
Ei näistä hajoile kovin usein. Jos olisi VP44, niin ne hajoilee. Se on onneksi vaan noissa pienemmissä koneissa. Mikäs paja siellä on? Näin talvi aikaa voisi olla ihan kiva tietää joku kohtuu hintainen paja.Originally posted by elli View PostAuto on telitiellä korjaamolla jo kun sinne sen hinautin. Eli koodit selviää aamulla. Lähinnä mietityttää että ei kai näistä nyt oikeesti korkeapainepumput yhenäkin hajoile niinkun jo peloteltiin.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Telitien huoltoasema siinä Kovalaisen yhteydessä. Anssilla siellä käyttänyOriginally posted by HTK12 View PostEi näistä hajoile kovin usein. Jos olisi VP44, niin ne hajoilee. Se on onneksi vaan noissa pienemmissä koneissa. Mikäs paja siellä on? Näin talvi aikaa voisi olla ihan kiva tietää joku kohtuu hintainen paja.
e91 325d m-sport
ex. e34 525iA, e39 530d
Comment
-
Vika selvisi. Tankin pumppu kaput ja huomenna uus paikallaan
Ei ollu kiisseliä tankissa enää kun vajaa 20l niin siitäpä se vika sitten paljastui. Onni sinänsä että hajos nyt eikä ens viikolla Helsinkiin ajellessa
e91 325d m-sport
ex. e34 525iA, e39 530d
Comment
-
No joo mukavampi se, että kotona hajoaa. Tosin matkalla tuosta olisi päässyt sillä, että olisi tankkiin laittanut lisää dieseliä kanisterista. Ei siis estä ajamista tankin pumpun hajoaminen, tankissa pitää vaan olla reilusti yli 20L. Tämä pitää tosin pitää tietää, tai muuten matka loppuu siihen.Originally posted by elli View PostVika selvisi. Tankin pumppu kaput ja huomenna uus paikallaan
Ei ollu kiisseliä tankissa enää kun vajaa 20l niin siitäpä se vika sitten paljastui. Onni sinänsä että hajos nyt eikä ens viikolla Helsinkiin ajellessa 
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Joo näin miekin käsitin. Justiinsa olin tankille lenkin kautta ajelemassa kun sammu. Vaan enpähän tuota olisi muuten mistään saanu tietää että se o rikkiOriginally posted by HTK12 View PostNo joo mukavampi se, että kotona hajoaa. Tosin matkalla tuosta olisi päässyt sillä, että olisi tankkiin laittanut lisää dieseliä kanisterista. Ei siis estä ajamista tankin pumpun hajoaminen, tankissa pitää vaan olla reilusti yli 20L. Tämä pitää tosin pitää tietää, tai muuten matka loppuu siihen.
Eli ehkäpä ihan hyvä että tosissaan hajos ja uus menossa paikalleen niin ei ois tullu etempänä yllätyksiä. Kyllä se kiukuttas jossain takapajulassa liftata kanisterin kanssa kyytiä
e91 325d m-sport
ex. e34 525iA, e39 530d
Comment
-
No se näillä keleillä enää niin paha, mutta kun kohdalle sattuis sellaset -30C kelit kuten oli viime viikolla, niin voisi huumori olla vähissä. Tietenki vielä ilta aikaa, että liikennettä ei ole hirveästi jne.Originally posted by elli View PostJoo näin miekin käsitin. Justiinsa olin tankille lenkin kautta ajelemassa kun sammu. Vaan enpähän tuota olisi muuten mistään saanu tietää että se o rikki
Eli ehkäpä ihan hyvä että tosissaan hajos ja uus menossa paikalleen niin ei ois tullu etempänä yllätyksiä. Kyllä se kiukuttas jossain takapajulassa liftata kanisterin kanssa kyytiä 
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Kysytäänpä vielä täältäkin.
-97 540ia Touring.
Tasaisella vauhdilla, viitosvaihde päällä satunnaista jurinaa, ikäänkuin kaksi metallia laahaisi toisiaan vastaan. Kestää 1-2 sek kerrallaan ja loppuu heti jos kaasua nostaa tai painaa. Kierrokset n.1500-1800 ja nytkähtää hieman kun jurina alkaa. Lähinnä kuulostaa siltä kun jarruttaisi aivan finaalissa olevilla jarruilla.
Ääni kuuluu jostain keskeltä tai edestä, itse tietenkin epäilen vaihdelaatikkoa. Se toimii muuten ihan täydellisesti, ei mitään vikakoodeja paitsi joku "missing CMS speed tjsp.."
Comment
-
Lueppa ne laatikon koodit vielä uudelleen, että tiedät tarkalleen mikä koodi siellä on.Originally posted by MMF View PostKysytäänpä vielä täältäkin.
-97 540ia Touring.
Tasaisella vauhdilla, viitosvaihde päällä satunnaista jurinaa, ikäänkuin kaksi metallia laahaisi toisiaan vastaan. Kestää 1-2 sek kerrallaan ja loppuu heti jos kaasua nostaa tai painaa. Kierrokset n.1500-1800 ja nytkähtää hieman kun jurina alkaa. Lähinnä kuulostaa siltä kun jarruttaisi aivan finaalissa olevilla jarruilla.
Ääni kuuluu jostain keskeltä tai edestä, itse tietenkin epäilen vaihdelaatikkoa. Se toimii muuten ihan täydellisesti, ei mitään vikakoodeja paitsi joku "missing CMS speed tjsp.."e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Keskuslukitus
Moi,
Alustarempan aikana tyhjeni akku jouluviikolla, jonka jälkeen katosi kaukosäätö keskuslukituksesta. Keskuslukitus toimii avaimella ovesta kääntämällä kuitenkin, koitettu kahdella avaimella=ei vörki.
Korin ja takaluukun johtosarja uusittu myös samoihin aikoihin, voiko olla lukituksen toimimattomuudessa yhteyttä noihin yllä mainittuihin remontteihin?
Ja kulkine josta kake ei toimi on e39 2002 530i
Koitettu koodata foorumin ohjeiden mukaan, ohjeet on vissiin vanhempaan malliin, vai toimiiko sama ohje salmiakki avaimeen?
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
Tämmöinen siellä oli, kiitos Nixulle avusta:Originally posted by HTK12 View PostLueppa ne laatikon koodit vielä uudelleen, että tiedät tarkalleen mikä koodi siellä on.
149 CAN Wheel speeds
Error frequency : 4
Logistic counter: 0
Error occured 1. times at:
Mileage/Km-reading
Gear being changed
Putting in gear
Last gear change: Implausible
Battery Voltage
Output Speed
Error occured 2. times at:
Mileage/Km-reading
Gear being changed
Putting in gear
Last gear change: Implausible
Battery Voltage
Output Speed
Error occured 3. times at:
Mileage/Km-reading
Gear being changed
Putting in gear
Last gear change: Implausible
Battery Voltage
Output Speed
gen. error
163520.00 km
0.00 0/1
1.00 0/1
0.00 0-n
8.81 Volt
0.00 rpm
163520.00 km
0.00 0/1
1.00 0/1
0.00 0-n
10.02 Volt
0.00 rpm
164010.00 km
0.00 0/1
1.00 0/1
0.00 0-n
9.45 Volt
0.00 rpm
Sporadic error
Comment
-
Luitteko samalla vikakoodit ABS:ltä? Laatikko ei siis saa nopeustietoa ja vaihteen vaihtaminen ei siksi ole ilmeisesti onnistunut. Hieman kummallista, kyllä kun nuo vikakoodit on tulleet silloin kun auto ei ole käynnissä. :thinkOriginally posted by MMF View PostTämmöinen siellä oli, kiitos Nixulle avusta:
149 CAN Wheel speeds
Error frequency : 4
Logistic counter: 0
Error occured 1. times at:
Mileage/Km-reading
Gear being changed
Putting in gear
Last gear change: Implausible
Battery Voltage
Output Speed
Error occured 2. times at:
Mileage/Km-reading
Gear being changed
Putting in gear
Last gear change: Implausible
Battery Voltage
Output Speed
Error occured 3. times at:
Mileage/Km-reading
Gear being changed
Putting in gear
Last gear change: Implausible
Battery Voltage
Output Speed
gen. error
163520.00 km
0.00 0/1
1.00 0/1
0.00 0-n
8.81 Volt
0.00 rpm
163520.00 km
0.00 0/1
1.00 0/1
0.00 0-n
10.02 Volt
0.00 rpm
164010.00 km
0.00 0/1
1.00 0/1
0.00 0-n
9.45 Volt
0.00 rpm
Sporadic errore39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment