Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by TheRipper View Post
    Katos...omituista..
    Melko outo juttu koska lukkopesä

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17508
      • Turku

      Riittääkö laturi isompaan akkuun?
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • juha_s
        Alueaktiivi
        • May 2008
        • 447
        • Lappeenranta

        Originally posted by peto2 View Post
        ei touringissa.
        Työkalu boksin sisällä on avaus"vipu", punainen väriltään.
        F11 535d xDrive M-Sport -13

        Comment

        • AEP
          BTCF Member
          • Jul 2013
          • 216
          • Hämeenlinna

          Hyvin alkoi tämä vuosi.
          Elikkä -02 530dA, surullisen kuuluisa GM- vaihdelaatikko päätti hävittää pykälät ja tuupata vaihteistoöljyt pihalle. En sen paremmin ole ehtinyt tutkimaan mistä öljyt ulos tuli. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Liekkö pakkasella jotain tekemistä asian kanssa kun sen nyt teki, -26c.
          L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
          E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

          E39 B10 -02 Touring Titansilber
          E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
          E46 318i -98 Sedan Farngrün
          E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
          E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by AEP View Post
            Hyvin alkoi tämä vuosi.
            Elikkä -02 530dA, surullisen kuuluisa GM- vaihdelaatikko päätti hävittää pykälät ja tuupata vaihteistoöljyt pihalle. En sen paremmin ole ehtinyt tutkimaan mistä öljyt ulos tuli. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Liekkö pakkasella jotain tekemistä asian kanssa kun sen nyt teki, -26c.
            Siis vikahan on siinä että öljyt tuli ulos, ilman öljyä ei vaihteet kytkeydy...

            Ei mulla ole kristallipalloa mutta öljynlauhdutinta lähtisin tutkimaan. :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • AEP
              BTCF Member
              • Jul 2013
              • 216
              • Hämeenlinna

              Originally posted by peto2 View Post
              Siis vikahan on siinä että öljyt tuli ulos, ilman öljyä ei vaihteet kytkeydy...

              Ei mulla ole kristallipalloa mutta öljynlauhdutinta lähtisin tutkimaan. :think
              Tietenkin, mikä lie tuon öljyvuodon aiheuttanut.

              Eikös tuo lauhdutin ole keulalla? Mielestäni vuoto oli vaihdelaatikon kohdalla. Voihan toki olla esim. Lauhduttimen putkien o-renkaat laatikon päästä.
              L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
              E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

              E39 B10 -02 Touring Titansilber
              E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
              E46 318i -98 Sedan Farngrün
              E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
              E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by AEP View Post
                Tietenkin, mikä lie tuon öljyvuodon aiheuttanut.

                Eikös tuo lauhdutin ole keulalla? Mielestäni vuoto oli vaihdelaatikon kohdalla. Voihan toki olla esim. Lauhduttimen putkien o-renkaat laatikon päästä.
                Yksi tapaus oli muistaakseni 330d:ssä, lauhduttimen letkun pikaliitin pettänyt ja sen kautta öljyt mäkeen. :think
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4974
                  • Paimio

                  Originally posted by AEP View Post
                  Tietenkin, mikä lie tuon öljyvuodon aiheuttanut.

                  Eikös tuo lauhdutin ole keulalla? Mielestäni vuoto oli vaihdelaatikon kohdalla. Voihan toki olla esim. Lauhduttimen putkien o-renkaat laatikon päästä.
                  Itsellä tuli juuri jokin aika sitten lauhduttimen ikä vastaan ja putkesta öljyt pihalle. Moottorin alta valui kun alusmuovin päälle kusi.

                  Kumiletkuissa tulee öljy jäähdyttimelle joten kaipa nekin voivat rikkoutua. Tai sitten tiivisteet laatikonpäästä.

                  Kävi itsellä säkä kun tallista ulos ottaessa rupesi kusemaan niin ei tullut tyhjällä laatikolla yhtään ajoa...itseasiassa ei edes ehtinyt tyhjäksi asti. Vaurion riskihän tuossa on sitten iso jos tyhjällä askilla ajelee vähänkin.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • AEP
                    BTCF Member
                    • Jul 2013
                    • 216
                    • Hämeenlinna

                    Originally posted by peto2 View Post
                    Yksi tapaus oli muistaakseni 330d:ssä, lauhduttimen letkun pikaliitin pettänyt ja sen kautta öljyt mäkeen. :think
                    Toivottavasti pääsisi itsekin noin helpolla, ei tarvitsisi ruveta laatikkoa pois purkamaan... Kuitenkin ennen tätä toiminut tosi kivasti.

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Itsellä tuli juuri jokin aika sitten lauhduttimen ikä vastaan ja putkesta öljyt pihalle. Moottorin alta valui kun alusmuovin päälle kusi.

                    Kumiletkuissa tulee öljy jäähdyttimelle joten kaipa nekin voivat rikkoutua. Tai sitten tiivisteet laatikonpäästä.

                    Kävi itsellä säkä kun tallista ulos ottaessa rupesi kusemaan niin ei tullut tyhjällä laatikolla yhtään ajoa...itseasiassa ei edes ehtinyt tyhjäksi asti. Vaurion riskihän tuossa on sitten iso jos tyhjällä askilla ajelee vähänkin.
                    Pihasta peruutin pois ja siihen hävisi vaihteet, auto seis ja työntämällä takaisin pihaan. Ei siis ajoa tyhjällä laatikolla. Toivottavasti tosiaan lauhduttimen liittimissä / letkuissa vika.
                    Palaillaan asiaan kun kerkiää vuoto paikkaa tutkimaan, kiitoksia nopeista ja asiallisista vastauksista!
                    Last edited by AEP; 06-01-2016, 23:52.
                    L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
                    E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

                    E39 B10 -02 Touring Titansilber
                    E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                    E46 318i -98 Sedan Farngrün
                    E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                    E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4974
                      • Paimio

                      Originally posted by AEP View Post
                      Pihasta peruutin pois ja siihen hävisi vaihteet, auto seis ja työntämällä takaisin pihaan. Ei siis ajoa tyhjällä laatikolla. Toivottavasti tosiaan lauhduttimen liittimissä / letkuissa vika.
                      Palaillaan asiaan kun kerkiää vuoto paikkaa tutkimaan, kiitoksia nopeista ja asiallisista vastauksista!
                      Noh jos selviääkin että lauhduttimesta on tullut pihalle niin eipä ollut kallis sekään... 120€ tai sinne päin postikuluineen...

                      Toki voihan olla mahdolista että laatikon/kardaanin stefa olisi pettänyt ja sieltä tulleet öljyt pihalle, mutta se kyllä luulisi tipputtelevan pitkään ennen antautumistaan.

                      Kyllä tuo äkkinäinen öljyn ulostulo kovasti lauhduttimeen tai sen letkustoon viittaa.

                      Tuossa vielä oman ongelmani topiikki jos sieltä vaikka apuja:
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • AEP
                        BTCF Member
                        • Jul 2013
                        • 216
                        • Hämeenlinna

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Noh jos selviääkin että lauhduttimesta on tullut pihalle niin eipä ollut kallis sekään... 120€ tai sinne päin postikuluineen...

                        Toki voihan olla mahdolista että laatikon/kardaanin stefa olisi pettänyt ja sieltä tulleet öljyt pihalle, mutta se kyllä luulisi tipputtelevan pitkään ennen antautumistaan.

                        Kyllä tuo äkkinäinen öljyn ulostulo kovasti lauhduttimeen tai sen letkustoon viittaa.

                        Tuossa vielä oman ongelmani topiikki jos sieltä vaikka apuja:
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=336417
                        Jep, kallista siitä tulee vasta siinä vaiheessa kun tarvitsee laatikkoa ruveta irroittamaan, ei itsellä ole nosturia. Kyllähän tuo stefakin mahdollinen on, mutta toivottavasti vika lauhduttimen puolelta löytyy.

                        Eipä osunut tuo sun topic silmään haulla / googlella, oireet käytännössä samat kun mulla.
                        L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
                        E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

                        E39 B10 -02 Touring Titansilber
                        E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                        E46 318i -98 Sedan Farngrün
                        E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                        E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Itsellä tuli juuri jokin aika sitten lauhduttimen ikä vastaan ja putkesta öljyt pihalle. Moottorin alta valui kun alusmuovin päälle kusi.

                          Kumiletkuissa tulee öljy jäähdyttimelle joten kaipa nekin voivat rikkoutua. Tai sitten tiivisteet laatikonpäästä.

                          Kävi itsellä säkä kun tallista ulos ottaessa rupesi kusemaan niin ei tullut tyhjällä laatikolla yhtään ajoa...itseasiassa ei edes ehtinyt tyhjäksi asti. Vaurion riskihän tuossa on sitten iso jos tyhjällä askilla ajelee vähänkin.
                          Tyhjällä laatikolla ei varmaan pahemmin tule ajeltua kun veto loppuu aika äkkiä. Vajaalla laatikolla missä veto vielä kytkeytyy mutta luistaa saa varmaankin helpommin paikat rikki.

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4974
                            • Paimio

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Tyhjällä laatikolla ei varmaan pahemmin tule ajeltua kun veto loppuu aika äkkiä. Vajaalla laatikolla missä veto vielä kytkeytyy mutta luistaa saa varmaankin helpommin paikat rikki.
                            Näinhän se tottakait on. Olisi pitänyt sanoa vähäöljyisellä eikä tyhjällä.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • Gog
                              BTCF Member
                              • Sep 2014
                              • 105
                              • Lahti

                              Lämppäri sano ittesä irti

                              Joo, elikkäs tässä -30 aamuina tuli iloisena yllärinä huomattua että lämppärissä häikkää. Piuhan lyö kiinne niin autoon niin roikalta tuleva johto sulaa (se kolmireikänen kärki joka DEFA:lla on käytössä) ja lämppäri ei raksuta mihinkään suuntaan. Auton sisällä oleva puhallinlämmitin toimii kyllä.

                              Kyseessä 520i jos sillä mitään väliä on ja vm. -97.
                              Lämppäri EI OLE säteilylämmitin eikä webasto, vaan perus lohkolämppäri.

                              Onko mahdollisuus korjata jotenkin tuota lohkolämmitintä vai meneekö suoraan vaihtoon? Onko jollain ollut samaa ongelmaa? Lyö talon sulakkeen pois päältä kun pari minuuttia on kiinni autossa. Oikosulussa siis varmaankin.

                              Toinen kysymys: Mikähän mahtaa olla reaktiotangon puslien nimi Saksaksi kun pitäis niitäkin vaihella + takakelkan puslat. Powerflexiä sinne varmaan kannattaa laittaa kun jämäkkä alustaltaan muutenkin vai mitä mieltä raati tästä asiasta?

                              Kiitoksia jo etukäteen, ja toivotaan että mahdollisimman pian saisi vastauksia ettei jäädy lopullisesti tuo vehje :think
                              730dA F01 SophistoGrau

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Gog View Post
                                Joo, elikkäs tässä -30 aamuina tuli iloisena yllärinä huomattua että lämppärissä häikkää. Piuhan lyö kiinne niin autoon niin roikalta tuleva johto sulaa (se kolmireikänen kärki joka DEFA:lla on käytössä) ja lämppäri ei raksuta mihinkään suuntaan. Auton sisällä oleva puhallinlämmitin toimii kyllä.

                                Kyseessä 520i jos sillä mitään väliä on ja vm. -97.
                                Lämppäri EI OLE säteilylämmitin eikä webasto, vaan perus lohkolämppäri.

                                Onko mahdollisuus korjata jotenkin tuota lohkolämmitintä vai meneekö suoraan vaihtoon? Onko jollain ollut samaa ongelmaa? Lyö talon sulakkeen pois päältä kun pari minuuttia on kiinni autossa. Oikosulussa siis varmaankin.

                                Toinen kysymys: Mikähän mahtaa olla reaktiotangon puslien nimi Saksaksi kun pitäis niitäkin vaihella + takakelkan puslat. Powerflexiä sinne varmaan kannattaa laittaa kun jämäkkä alustaltaan muutenkin vai mitä mieltä raati tästä asiasta?

                                Kiitoksia jo etukäteen, ja toivotaan että mahdollisimman pian saisi vastauksia ettei jäädy lopullisesti tuo vehje :think
                                Ei tuollaista vastusta oikein saa korjattua ellei satu nyt olemaan esim. johto sulanut pakosarjaan tms. Tietää siis vaihtoa uuteen kappaleeseen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎