Originally posted by TheRipper
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Riittääkö laturi isompaan akkuun?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Hyvin alkoi tämä vuosi.
Elikkä -02 530dA, surullisen kuuluisa GM- vaihdelaatikko päätti hävittää pykälät ja tuupata vaihteistoöljyt pihalle. En sen paremmin ole ehtinyt tutkimaan mistä öljyt ulos tuli. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Liekkö pakkasella jotain tekemistä asian kanssa kun sen nyt teki, -26c.L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Comment
-
-
Originally posted by AEP View PostHyvin alkoi tämä vuosi.
Elikkä -02 530dA, surullisen kuuluisa GM- vaihdelaatikko päätti hävittää pykälät ja tuupata vaihteistoöljyt pihalle. En sen paremmin ole ehtinyt tutkimaan mistä öljyt ulos tuli. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Liekkö pakkasella jotain tekemistä asian kanssa kun sen nyt teki, -26c.
Ei mulla ole kristallipalloa mutta öljynlauhdutinta lähtisin tutkimaan. :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostSiis vikahan on siinä että öljyt tuli ulos, ilman öljyä ei vaihteet kytkeydy...
Ei mulla ole kristallipalloa mutta öljynlauhdutinta lähtisin tutkimaan. :think
Eikös tuo lauhdutin ole keulalla? Mielestäni vuoto oli vaihdelaatikon kohdalla. Voihan toki olla esim. Lauhduttimen putkien o-renkaat laatikon päästä.L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Comment
-
-
Originally posted by AEP View PostTietenkin, mikä lie tuon öljyvuodon aiheuttanut.
Eikös tuo lauhdutin ole keulalla? Mielestäni vuoto oli vaihdelaatikon kohdalla. Voihan toki olla esim. Lauhduttimen putkien o-renkaat laatikon päästä.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by AEP View PostTietenkin, mikä lie tuon öljyvuodon aiheuttanut.
Eikös tuo lauhdutin ole keulalla? Mielestäni vuoto oli vaihdelaatikon kohdalla. Voihan toki olla esim. Lauhduttimen putkien o-renkaat laatikon päästä.
Kumiletkuissa tulee öljy jäähdyttimelle joten kaipa nekin voivat rikkoutua. Tai sitten tiivisteet laatikonpäästä.
Kävi itsellä säkä kun tallista ulos ottaessa rupesi kusemaan niin ei tullut tyhjällä laatikolla yhtään ajoa...itseasiassa ei edes ehtinyt tyhjäksi asti. Vaurion riskihän tuossa on sitten iso jos tyhjällä askilla ajelee vähänkin.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostYksi tapaus oli muistaakseni 330d:ssä, lauhduttimen letkun pikaliitin pettänyt ja sen kautta öljyt mäkeen. :think
Originally posted by TheRipper View PostItsellä tuli juuri jokin aika sitten lauhduttimen ikä vastaan ja putkesta öljyt pihalle. Moottorin alta valui kun alusmuovin päälle kusi.
Kumiletkuissa tulee öljy jäähdyttimelle joten kaipa nekin voivat rikkoutua. Tai sitten tiivisteet laatikonpäästä.
Kävi itsellä säkä kun tallista ulos ottaessa rupesi kusemaan niin ei tullut tyhjällä laatikolla yhtään ajoa...itseasiassa ei edes ehtinyt tyhjäksi asti. Vaurion riskihän tuossa on sitten iso jos tyhjällä askilla ajelee vähänkin.
Palaillaan asiaan kun kerkiää vuoto paikkaa tutkimaan, kiitoksia nopeista ja asiallisista vastauksista!Last edited by AEP; 06-01-2016, 23:52.L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Comment
-
-
Originally posted by AEP View PostPihasta peruutin pois ja siihen hävisi vaihteet, auto seis ja työntämällä takaisin pihaan. Ei siis ajoa tyhjällä laatikolla. Toivottavasti tosiaan lauhduttimen liittimissä / letkuissa vika.
Palaillaan asiaan kun kerkiää vuoto paikkaa tutkimaan, kiitoksia nopeista ja asiallisista vastauksista!
Toki voihan olla mahdolista että laatikon/kardaanin stefa olisi pettänyt ja sieltä tulleet öljyt pihalle, mutta se kyllä luulisi tipputtelevan pitkään ennen antautumistaan.
Kyllä tuo äkkinäinen öljyn ulostulo kovasti lauhduttimeen tai sen letkustoon viittaa.
Tuossa vielä oman ongelmani topiikki jos sieltä vaikka apuja:
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostNoh jos selviääkin että lauhduttimesta on tullut pihalle niin eipä ollut kallis sekään... 120€ tai sinne päin postikuluineen...
Toki voihan olla mahdolista että laatikon/kardaanin stefa olisi pettänyt ja sieltä tulleet öljyt pihalle, mutta se kyllä luulisi tipputtelevan pitkään ennen antautumistaan.
Kyllä tuo äkkinäinen öljyn ulostulo kovasti lauhduttimeen tai sen letkustoon viittaa.
Tuossa vielä oman ongelmani topiikki jos sieltä vaikka apuja:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=336417
Eipä osunut tuo sun topic silmään haulla / googlella, oireet käytännössä samat kun mulla.L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostItsellä tuli juuri jokin aika sitten lauhduttimen ikä vastaan ja putkesta öljyt pihalle. Moottorin alta valui kun alusmuovin päälle kusi.
Kumiletkuissa tulee öljy jäähdyttimelle joten kaipa nekin voivat rikkoutua. Tai sitten tiivisteet laatikonpäästä.
Kävi itsellä säkä kun tallista ulos ottaessa rupesi kusemaan niin ei tullut tyhjällä laatikolla yhtään ajoa...itseasiassa ei edes ehtinyt tyhjäksi asti. Vaurion riskihän tuossa on sitten iso jos tyhjällä askilla ajelee vähänkin.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTyhjällä laatikolla ei varmaan pahemmin tule ajeltua kun veto loppuu aika äkkiä. Vajaalla laatikolla missä veto vielä kytkeytyy mutta luistaa saa varmaankin helpommin paikat rikki.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Lämppäri sano ittesä irti
Joo, elikkäs tässä -30 aamuina tuli iloisena yllärinä huomattua että lämppärissä häikkää. Piuhan lyö kiinne niin autoon niin roikalta tuleva johto sulaa (se kolmireikänen kärki joka DEFA:lla on käytössä) ja lämppäri ei raksuta mihinkään suuntaan. Auton sisällä oleva puhallinlämmitin toimii kyllä.
Kyseessä 520i jos sillä mitään väliä on ja vm. -97.
Lämppäri EI OLE säteilylämmitin eikä webasto, vaan perus lohkolämppäri.
Onko mahdollisuus korjata jotenkin tuota lohkolämmitintä vai meneekö suoraan vaihtoon? Onko jollain ollut samaa ongelmaa? Lyö talon sulakkeen pois päältä kun pari minuuttia on kiinni autossa. Oikosulussa siis varmaankin.
Toinen kysymys: Mikähän mahtaa olla reaktiotangon puslien nimi Saksaksi kun pitäis niitäkin vaihella + takakelkan puslat. Powerflexiä sinne varmaan kannattaa laittaa kun jämäkkä alustaltaan muutenkin vai mitä mieltä raati tästä asiasta?
Kiitoksia jo etukäteen, ja toivotaan että mahdollisimman pian saisi vastauksia ettei jäädy lopullisesti tuo vehje :think730dA F01 SophistoGrau
Comment
-
-
Originally posted by Gog View PostJoo, elikkäs tässä -30 aamuina tuli iloisena yllärinä huomattua että lämppärissä häikkää. Piuhan lyö kiinne niin autoon niin roikalta tuleva johto sulaa (se kolmireikänen kärki joka DEFA:lla on käytössä) ja lämppäri ei raksuta mihinkään suuntaan. Auton sisällä oleva puhallinlämmitin toimii kyllä.
Kyseessä 520i jos sillä mitään väliä on ja vm. -97.
Lämppäri EI OLE säteilylämmitin eikä webasto, vaan perus lohkolämppäri.
Onko mahdollisuus korjata jotenkin tuota lohkolämmitintä vai meneekö suoraan vaihtoon? Onko jollain ollut samaa ongelmaa? Lyö talon sulakkeen pois päältä kun pari minuuttia on kiinni autossa. Oikosulussa siis varmaankin.
Toinen kysymys: Mikähän mahtaa olla reaktiotangon puslien nimi Saksaksi kun pitäis niitäkin vaihella + takakelkan puslat. Powerflexiä sinne varmaan kannattaa laittaa kun jämäkkä alustaltaan muutenkin vai mitä mieltä raati tästä asiasta?
Kiitoksia jo etukäteen, ja toivotaan että mahdollisimman pian saisi vastauksia ettei jäädy lopullisesti tuo vehje :think
Comment
-
Comment