Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Hyvin alkoi tämä vuosi.
Elikkä -02 530dA, surullisen kuuluisa GM- vaihdelaatikko päätti hävittää pykälät ja tuupata vaihteistoöljyt pihalle. En sen paremmin ole ehtinyt tutkimaan mistä öljyt ulos tuli. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Liekkö pakkasella jotain tekemistä asian kanssa kun sen nyt teki, -26c.
F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Hyvin alkoi tämä vuosi.
Elikkä -02 530dA, surullisen kuuluisa GM- vaihdelaatikko päätti hävittää pykälät ja tuupata vaihteistoöljyt pihalle. En sen paremmin ole ehtinyt tutkimaan mistä öljyt ulos tuli. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Liekkö pakkasella jotain tekemistä asian kanssa kun sen nyt teki, -26c.
Siis vikahan on siinä että öljyt tuli ulos, ilman öljyä ei vaihteet kytkeydy...
Ei mulla ole kristallipalloa mutta öljynlauhdutinta lähtisin tutkimaan. :think
Eikös tuo lauhdutin ole keulalla? Mielestäni vuoto oli vaihdelaatikon kohdalla. Voihan toki olla esim. Lauhduttimen putkien o-renkaat laatikon päästä.
Itsellä tuli juuri jokin aika sitten lauhduttimen ikä vastaan ja putkesta öljyt pihalle. Moottorin alta valui kun alusmuovin päälle kusi.
Kumiletkuissa tulee öljy jäähdyttimelle joten kaipa nekin voivat rikkoutua. Tai sitten tiivisteet laatikonpäästä.
Kävi itsellä säkä kun tallista ulos ottaessa rupesi kusemaan niin ei tullut tyhjällä laatikolla yhtään ajoa...itseasiassa ei edes ehtinyt tyhjäksi asti. Vaurion riskihän tuossa on sitten iso jos tyhjällä askilla ajelee vähänkin.
Itsellä tuli juuri jokin aika sitten lauhduttimen ikä vastaan ja putkesta öljyt pihalle. Moottorin alta valui kun alusmuovin päälle kusi.
Kumiletkuissa tulee öljy jäähdyttimelle joten kaipa nekin voivat rikkoutua. Tai sitten tiivisteet laatikonpäästä.
Kävi itsellä säkä kun tallista ulos ottaessa rupesi kusemaan niin ei tullut tyhjällä laatikolla yhtään ajoa...itseasiassa ei edes ehtinyt tyhjäksi asti. Vaurion riskihän tuossa on sitten iso jos tyhjällä askilla ajelee vähänkin.
Pihasta peruutin pois ja siihen hävisi vaihteet, auto seis ja työntämällä takaisin pihaan. Ei siis ajoa tyhjällä laatikolla. Toivottavasti tosiaan lauhduttimen liittimissä / letkuissa vika.
Palaillaan asiaan kun kerkiää vuoto paikkaa tutkimaan, kiitoksia nopeista ja asiallisista vastauksista!
Pihasta peruutin pois ja siihen hävisi vaihteet, auto seis ja työntämällä takaisin pihaan. Ei siis ajoa tyhjällä laatikolla. Toivottavasti tosiaan lauhduttimen liittimissä / letkuissa vika.
Palaillaan asiaan kun kerkiää vuoto paikkaa tutkimaan, kiitoksia nopeista ja asiallisista vastauksista!
Noh jos selviääkin että lauhduttimesta on tullut pihalle niin eipä ollut kallis sekään... 120€ tai sinne päin postikuluineen...
Toki voihan olla mahdolista että laatikon/kardaanin stefa olisi pettänyt ja sieltä tulleet öljyt pihalle, mutta se kyllä luulisi tipputtelevan pitkään ennen antautumistaan.
Kyllä tuo äkkinäinen öljyn ulostulo kovasti lauhduttimeen tai sen letkustoon viittaa.
Tuossa vielä oman ongelmani topiikki jos sieltä vaikka apuja:
Noh jos selviääkin että lauhduttimesta on tullut pihalle niin eipä ollut kallis sekään... 120€ tai sinne päin postikuluineen...
Toki voihan olla mahdolista että laatikon/kardaanin stefa olisi pettänyt ja sieltä tulleet öljyt pihalle, mutta se kyllä luulisi tipputtelevan pitkään ennen antautumistaan.
Kyllä tuo äkkinäinen öljyn ulostulo kovasti lauhduttimeen tai sen letkustoon viittaa.
Jep, kallista siitä tulee vasta siinä vaiheessa kun tarvitsee laatikkoa ruveta irroittamaan, ei itsellä ole nosturia. Kyllähän tuo stefakin mahdollinen on, mutta toivottavasti vika lauhduttimen puolelta löytyy.
Eipä osunut tuo sun topic silmään haulla / googlella, oireet käytännössä samat kun mulla.
F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Itsellä tuli juuri jokin aika sitten lauhduttimen ikä vastaan ja putkesta öljyt pihalle. Moottorin alta valui kun alusmuovin päälle kusi.
Kumiletkuissa tulee öljy jäähdyttimelle joten kaipa nekin voivat rikkoutua. Tai sitten tiivisteet laatikonpäästä.
Kävi itsellä säkä kun tallista ulos ottaessa rupesi kusemaan niin ei tullut tyhjällä laatikolla yhtään ajoa...itseasiassa ei edes ehtinyt tyhjäksi asti. Vaurion riskihän tuossa on sitten iso jos tyhjällä askilla ajelee vähänkin.
Tyhjällä laatikolla ei varmaan pahemmin tule ajeltua kun veto loppuu aika äkkiä. Vajaalla laatikolla missä veto vielä kytkeytyy mutta luistaa saa varmaankin helpommin paikat rikki.
Tyhjällä laatikolla ei varmaan pahemmin tule ajeltua kun veto loppuu aika äkkiä. Vajaalla laatikolla missä veto vielä kytkeytyy mutta luistaa saa varmaankin helpommin paikat rikki.
Näinhän se tottakait on. Olisi pitänyt sanoa vähäöljyisellä eikä tyhjällä.
Joo, elikkäs tässä -30 aamuina tuli iloisena yllärinä huomattua että lämppärissä häikkää. Piuhan lyö kiinne niin autoon niin roikalta tuleva johto sulaa (se kolmireikänen kärki joka DEFA:lla on käytössä) ja lämppäri ei raksuta mihinkään suuntaan. Auton sisällä oleva puhallinlämmitin toimii kyllä.
Kyseessä 520i jos sillä mitään väliä on ja vm. -97.
Lämppäri EI OLE säteilylämmitin eikä webasto, vaan perus lohkolämppäri.
Onko mahdollisuus korjata jotenkin tuota lohkolämmitintä vai meneekö suoraan vaihtoon? Onko jollain ollut samaa ongelmaa? Lyö talon sulakkeen pois päältä kun pari minuuttia on kiinni autossa. Oikosulussa siis varmaankin.
Toinen kysymys: Mikähän mahtaa olla reaktiotangon puslien nimi Saksaksi kun pitäis niitäkin vaihella + takakelkan puslat. Powerflexiä sinne varmaan kannattaa laittaa kun jämäkkä alustaltaan muutenkin vai mitä mieltä raati tästä asiasta?
Kiitoksia jo etukäteen, ja toivotaan että mahdollisimman pian saisi vastauksia ettei jäädy lopullisesti tuo vehje :think
Joo, elikkäs tässä -30 aamuina tuli iloisena yllärinä huomattua että lämppärissä häikkää. Piuhan lyö kiinne niin autoon niin roikalta tuleva johto sulaa (se kolmireikänen kärki joka DEFA:lla on käytössä) ja lämppäri ei raksuta mihinkään suuntaan. Auton sisällä oleva puhallinlämmitin toimii kyllä.
Kyseessä 520i jos sillä mitään väliä on ja vm. -97.
Lämppäri EI OLE säteilylämmitin eikä webasto, vaan perus lohkolämppäri.
Onko mahdollisuus korjata jotenkin tuota lohkolämmitintä vai meneekö suoraan vaihtoon? Onko jollain ollut samaa ongelmaa? Lyö talon sulakkeen pois päältä kun pari minuuttia on kiinni autossa. Oikosulussa siis varmaankin.
Toinen kysymys: Mikähän mahtaa olla reaktiotangon puslien nimi Saksaksi kun pitäis niitäkin vaihella + takakelkan puslat. Powerflexiä sinne varmaan kannattaa laittaa kun jämäkkä alustaltaan muutenkin vai mitä mieltä raati tästä asiasta?
Kiitoksia jo etukäteen, ja toivotaan että mahdollisimman pian saisi vastauksia ettei jäädy lopullisesti tuo vehje :think
Ei tuollaista vastusta oikein saa korjattua ellei satu nyt olemaan esim. johto sulanut pakosarjaan tms. Tietää siis vaihtoa uuteen kappaleeseen.
Comment