Originally posted by Siltanen
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Tarviis vähän asiantuntijoiden apua. Autona 530 da e39 01. Autolla outoja oire ilmennyt. Yleensä ilmenee n80 km vauhdissa.. Siis kun vauhtia on n.80 kun pitäisi ruveta kiihdyttänään ylämäkeen niin kaasua painaessa ei mitään tapahdu.. Vauhti vaan hiipuu vaikka kaasu pohjassa.. Kierrokset ei nouse edes.. Tekee tuota silloin tällöin.. Pakkasilla lisääntynyt.. Jos jollakulla ois vaikka ollut samanlaisia oireita.. Kiitoksia etukäteen..
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi siitä pienestä akusta ole mitään haittaa autolle ollut. Ongelmana lähinnä nyt se, että virta voi loppua talvella akusta (-30c taitaa akusta saada ulos 40%). Kesällä kyllä pitäisi toimia, jos vaan akku on kunnossa. Pakkasella vajaa akku latautuu autossa todella huonosti, varsinkin e39:in kaltaisessa autossa, jossa akku on kontissa. Joten varsinkin talvella uusi akku on syytä ladata ennen asennusta. Toki jos lähtee heti asennuksen jälkeen pitkälle lenkille akku ei vielä ole ehtinyt jäähtyä ja latautuu kohtuu nopeasti.
Ei välttämättä mennyt täyteen, kun et tuota enempää ladannut. Se 4 vaihe kun voi kestää todella pitkään isolla akulla. Kyllähän se puhaltimen moottorin vaihto maksaa, kun koko kojelaudan joutuu irroittamaan edestä ja puhallinkin maksaa ~200€ (alkuperäinen). Vaihtotyö maksaa tosiaan sen verran, että ei mitään halvinta tarviketta ei ainakaan kannata laittaa.niin onko tuo puhaltimen moottori voinut saada uudesta akusta ns.viimeisen voitelun ja saanut kuolin iskun tuosta .
kesällä tosiaa rk-cityhuollossa vaihdettu siili kun jäi puhaltelee itsekseen , voiko siili olla menny taas ettei puhallin pyöritä . kysyin kyllä kun siili vaihdettin että vaihdettiinhan sinne varmasti alkuperäinen osa tilalle , vakuuttelivat että vaihdettiin , yritin pimeällä kopeloida hanskalokeron alta , ei osu vastus käteen , onko jonkun paneeli alla ? mietin vaan tässä kun puhallin ei toimi niin ne syyt ainoastaan vaihtoehdoissa siili tai puhaltimen moottori ?Last edited by jannnu78; 10-01-2016, 19:17.
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View Posttyperä kysymys , mutta kun autossa on nyt pirteämpi akku ja auto tottunut paskoihin virtoihin vanhalla akullaniin onko tuo puhaltimen moottori voinut saada uudesta akusta ns.viimeisen voitelun ja saanut kuolin iskun tuosta .
kesällä tosiaa rk-cityhuollossa vaihdettu siili kun jäi puhaltelee itsekseen , voiko siili olla menny taas ettei puhallin pyöritä . kysyin kyllä kun siili vaihdettin että vaihdettiinhan sinne varmasti alkuperäinen osa tilalle , vakuuttelivat että vaihdettiin , yritin pimeällä kopeloida hanskalokeron alta , ei osu vastus käteen , onko jonkun paneeli alla ? mietin vaan tässä kun puhallin ei toimi niin ne syyt ainoastaan vaihtoehdoissa siili tai puhaltimen moottori ?
Siili ei ihan suoraan siinä ole. http://www.btcf.fi/forum/showthread....89#post3650189
Comment
-
-
ketutti senverta tuo puhaltimen toimimattomuus , että oli lähdettävä pakkaseen heilumaan
Kiitti Muurahainen vinkistä
-katsoin ekana kaikki sulakkeet google kääntäjää saksa-suomi ,kaikki ehjijä.
-renkkasin aikani puhalli nopeutta ja käynnistelin autoa , koputtelin koetaulua jne..
- otin sisälämppärin poijes hanttimiehen puolelta sivusta , ja paneeli irti , samalla lähti yks 2 puhallin huutamaan kun olin jättänyt sen täysille , ei muuta kun pää siiliin päin ja koputtelin siilin työnnettävää sähköjohtoa , joka lähtee irti kun painaa klipsuja molemmilta puolilta
-klipsit näytti ehjältä ei murtumia , työnsin takasin ja selkeesti siinä liittimessä on kosketushäikkä kun sitä puristelee niin ihan kun olisi on-off panike siellä eli painamalla s-johtoa puhallin vaikenee ja painamalla uudestaan sen saa päälle
Eli tod näk ( ISO HUOKAUS ) siilissä eikä puhaltimen moottori ole vielä tien päässä .
mutta siihen liittimen päähän tulee monta sähköjohtoa , mitenkähän tuo vaihdetaan tuo itse liitin uuteen ? onko kellään ollu vastaavaa ceissiä ?
edit: Muurahaisen ohjeessa mainittiin että siinä siilissä on joku klipsu mitä pitää painaa ja samalla vetää siiliä ulos päin , onkohan eri malleissa erikäytäntöjä koska Muurahaisen kuvassa tuo siilin ympäristö näyttää kovin erinlaiselta kun omassa autossa josta kuva alla , siinä en ainakaan nähnyt mitään klipsiä , yritin kyllä ottaa sitä pihalle mutta ei lähtenyt . eipä sillä tosin väliä kun vika ilmeisemmin liittimessä .
siihen liittimeen itseasiassa ei tarvitse kun koskee niin puhallin reagoi siihen eli sammuu ja käynnistyy koskettaessa.Last edited by jannnu78; 10-01-2016, 21:42.
Comment
-
-
Uudet pinnit ja tarvittaessa myös liitinrunko merkkitiskiltä. Onhan noita tapauksia ollut, joissa ylimenovastus tuossa liittimellä on kasvanut ja liitin on lopulta sulanut. Sitten vielä kontaktipastaa ennen asennusta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View Postsiihen liittimeen itseasiassa ei tarvitse kun koskee niin puhallin reagoi siihen eli sammuu ja käynnistyy koskettaessa.
Koitin n. 10 min pähkäillä ahtaassa tilassa miten terminaalit olis saanu peruutettua, totesin että antaa olla, kiristin vanhoja terminaaleja sen minkä pysty ja löin uuden siilen kiinni ja on toiminut kuin junan vessa sen jälkeen.N62 Money Spender Club
Comment
-
-
Pinneissä on lukituskynnet, jotka pitää naamapuolelta painaa irrotustyökalulla, niin saa pakitettua. Tuosta liitinrungosta en osaa sanoa, onko siinä vielä joku muu mekaaninen lukitus.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by intfreak View PostMulla oli sama homma, tosin kesähelteillä. Kun johtoja väänti rupes puhallin toimimaan. Tilasin uuden siilen ja liittimen terminaalein.
Koitin n. 10 min pähkäillä ahtaassa tilassa miten terminaalit olis saanu peruutettua, totesin että antaa olla, kiristin vanhoja terminaaleja sen minkä pysty ja löin uuden siilen kiinni ja on toiminut kuin junan vessa sen jälkeen.
Eli siis vielä selkokielelläeli sen liittimen sisällä on nämä terminaalit "ts.sähköjohdon ympärillä on nämä metalliholkit " eli periaatteessa niitä kiristämällä homman voisi saada tomimaan , niin kun ensiapuna , mutta jos haluaa 100% toiminta varmuden , on tilattava erikseen sekä sen liitin rungon että uudet terminaalit , eikö rungon mukana tule näitä terminaaleja ?
edit : siis hetkinen tarkoitatteko työ pinnejä , siis sen siilin niitä pinnejä ? eli ne pitäs vaihtaa , alle vuoden vanha siili tuskin niissä vikaa , taidan hakea tuon uuden liittimen nyt ensialkuun .Last edited by jannnu78; 11-01-2016, 12:24.
Comment
-
-
Voi hevon takamus sentään!
Maanantaisin EI pitäisi ruveta remontti- tai mihinkään muihinkaan hommiin näemmä.
Ajattelin että laitan järkevästi akun lataukseen samalla kun vaihdan jarrulevyt ja palat ja poksautin konepellin auki ja samalla kun aukes niin tuntui toinenkin poksaus...ja eikös vaijeri katkennut perkule! Nätisti poikki siitä avauskahvan juuresta.
Mitenkäs sen suojamuovin siitä kahvan ympäriltä saa oikein pois? Sehän on aikas iso muovi, jalanlepuutustuki on samassa ja jne. Ruuvit irroitin mutta eipä lähde. Ihan selvästi jokin klipsi tai vastaava on siellä jossain, mutta ei oikein uskalla vääntää ettei räjähdä ihan palasiksi näin kylmällä.
Sen verran näin että vaijerin pää näkyy, joten pellin uskaltanee laittaa kiinni sentään. Kaipa (jahka sen muovin saa pois) pihdeillä sitten vetämällä saa pellin auki?
Mitäs uusia vaijereita olette hommanneet? Tuskin ainakaan autokeskuksen varastosta suoraan löytyy...Saksasta tilaten luultavasti edukkaammin ja helpoiten.
Vaihtotyö on sitten varmaan yhden sortin operaatio...kannattaneekohan edes ruveta näillä keleillä, varsinkin jos tuolta vaijerin päästä saisi pellin kiskottua auki kun tarvis on.
Noh positiivista on se että uudet levyt ja palat on paikallaan...sitten kun vielä jarruttaisi hyvin eikä jäisi laahaamaan niin aina plussaa.
EDIT:
Onkos se kaapeli nyt sitten tässä tuo osa nr. 12? Näyttäisi niinkuin olisi kolmessa eri osassa tuo kaapeli...
Siis tämmöinen tilaukseen?:
Last edited by TheRipper; 11-01-2016, 14:24.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View PostEli siis vielä selkokielelläeli sen liittimen sisällä on nämä terminaalit "ts.sähköjohdon ympärillä on nämä metalliholkit " eli periaatteessa niitä kiristämällä homman voisi saada tomimaan , niin kun ensiapuna , mutta jos haluaa 100% toiminta varmuden , on tilattava erikseen sekä sen liitin rungon että uudet terminaalit , eikö rungon mukana tule näitä terminaaleja ?
edit : siis hetkinen tarkoitatteko työ pinnejä , siis sen siilin niitä pinnejä ? eli ne pitäs vaihtaa , alle vuoden vanha siili tuskin niissä vikaa , taidan hakea tuon uuden liittimen nyt ensialkuun .E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Tuosta sigun autosta vaihtuu ilmaperä jousiperään, muut hommat selvillä, mutta mitkä jouset tuonne laittaa, kun kyseessä m-sport alusta? Tiedossa olisi yhdet -30mm eibachin jouset tourinkiin. Kellään kokemusta/tietoa millä tuon perän saa oikeaan korkeuteen?E36 328i Cabriolet ///
Ex: 4kpl e46, 5kpl e39, e60 + muun merkkisiä
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostMitenkäs sen suojamuovin siitä kahvan ympäriltä saa oikein pois? Sehän on aikas iso muovi, jalanlepuutustuki on samassa ja jne. Ruuvit irroitin mutta eipä lähde. Ihan selvästi jokin klipsi tai vastaava on siellä jossain, mutta ei oikein uskalla vääntää ettei räjähdä ihan palasiksi näin kylmällä.
Vaihtotyö on sitten varmaan yhden sortin operaatio...kannattaneekohan edes ruveta näillä keleillä, varsinkin jos tuolta vaijerin päästä saisi pellin kiskottua auki kun tarvis on.E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
-
Originally posted by ts18056 View PostTuossa http://www.bimmerforums.com/forum/sh...unction-Box%29 kuveja tuon vaihdosta.
Noh toivottavasti ei paljoa olisi asiaa tuonne konehuoneeseen nyt sitten muutamaan kuukauteen!F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment