Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hander
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 152
    • Mylly

    Originally posted by hander View Post
    Puhelin oli syönyt vanhan akun kuulemma pilalle, mutta liekö ehtinyt kuivattaa tämän nykysenkin patterin siihen malliin, ettei pidä enää jännitteitä..

    Kiitti kuitenkin, pitää löytää toinen akku kokeiltavaksi.
    No ei ollut akku. Pitänyt jännitteensä jo yli vuorokauden poiskytkettynä.

    Eli vielä kysyn: Onko tuo 11-29mA heittely lepotilassa normaalia?

    Ilmeisesti ei, koska patterit loppuu kahdessa vuorokaudessa. En oikein tiedä enää mistä etsiä vikaa, koska siili ei oireile, kontin sulakkeista mikään ei paljastanut syyllistä ja hanskalokerosta muutama olennaisin ei vaikuttanut millään lailla.
    - vw

    Menneet:
    e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
    vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

    Comment

    • ae39
      Newbiemmer
      • Sep 2015
      • 19
      • Suomi

      Renkaanvaihdossa huomattiin, että vasempi etu alapallonivel oli aika väljä ja tarvisi vaihtaa se mutta en oikein saanut selvyyttä haullakaan, että mikä osa kyseessä, onko kenelläkään antaa linkkiä?

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3311
        • Kajjjaani

        Originally posted by ae39 View Post
        Renkaanvaihdossa huomattiin, että vasempi etu alapallonivel oli aika väljä ja tarvisi vaihtaa se mutta en oikein saanut selvyyttä haullakaan, että mikä osa kyseessä, onko kenelläkään antaa linkkiä?
        No olisko http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...port_wishbone/
        joko osa 4 tai 11?
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • ilpopi
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 139
          • Kankaanpää

          Originally posted by hander View Post
          No ei ollut akku. Pitänyt jännitteensä jo yli vuorokauden poiskytkettynä.

          Eli vielä kysyn: Onko tuo 11-29mA heittely lepotilassa normaalia?

          Ilmeisesti ei, koska patterit loppuu kahdessa vuorokaudessa. En oikein tiedä enää mistä etsiä vikaa, koska siili ei oireile, kontin sulakkeista mikään ei paljastanut syyllistä ja hanskalokerosta muutama olennaisin ei vaikuttanut millään lailla.
          Tuon suuruinen kulutus on ihan normaalia, mutta reippaasti enemmän siellä täytyy jollain hetkellä mennä jos parissa päivässä akku tyhjenee.
          30mA * 48h = ~ 1,5 Ah, niin kyllä esim 90Ah akussa olisi tällöin kapasiteettia jäljellä lähes täydet.

          Comment

          • Oxtar_
            Bimmer Fanatic
            • May 2011
            • 314
            • Hämeenlinna

            Vikakoodina vasen etu abs anturi. Nyt vaihdettuna uusi laakeri ja abs anturi ja edelleen palaa abs ja asc valo. Mikäs nyt neuvoksi. Paaliin...


            editti. Ja vuosimalli on 97 joten abs boksivikakaan se ei ole.

            e2. Nyt aamulla oli palamatta jo melkein kilometrin. Oisko anturi vaan edelleen syynä?
            Last edited by Oxtar_; 25-04-2016, 06:35.
            E39 540iA Oxfordgrün

            ex:
            E39 528iA
            E53 3.0dA
            E34 530iA
            E34 525i

            Comment

            • hander
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 152
              • Mylly

              Originally posted by ilpopi View Post
              Tuon suuruinen kulutus on ihan normaalia, mutta reippaasti enemmän siellä täytyy jollain hetkellä mennä jos parissa päivässä akku tyhjenee.
              30mA * 48h = ~ 1,5 Ah, niin kyllä esim 90Ah akussa olisi tällöin kapasiteettia jäljellä lähes täydet.
              Kiitti. Tuon halusinkin jonkun varmistavan, että siellä oikeasti voi olla joku mystinen isompi haukkaus tyyliin keskellä yötä. Sitäpä sitten selvittämään..
              - vw

              Menneet:
              e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
              vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

              Comment

              • luikas
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 644
                • Oulu area

                Pdc ei toimi ja toimii, ei anna häiriöitä antureista vaan mykistyy koko järjestelmä. Onko muilla ollut PDC boxin kanssa hapettumis/kosketushäiriöongelmaa? Ohjausboksi on mallia etu- ja takatutkat.
                Mallikuva:
                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                Past:
                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                F31 318d xdrive -14
                F07 530d GT-11
                E90 330xda LCI -09
                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                E39 530d M-Sport -03
                E39 530iA M-Sport -02
                E39 528i -97
                E30 320i -88

                Comment

                • AEP
                  BTCF Member
                  • Jul 2013
                  • 216
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by Oxtar_ View Post
                  Nyt aamulla oli palamatta jo melkein kilometrin. Oisko anturi vaan edelleen syynä?
                  Onhan anturia vaihdettaessa puhdistettu todella huolellisesti kolo, johon anturi painetaan? Monesti ei tarvi olla kuin hieman likaa/hapettumaa ja eipä enää pelaakaan. :think
                  L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
                  E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

                  E39 B10 -02 Touring Titansilber
                  E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                  E46 318i -98 Sedan Farngrün
                  E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                  E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

                  Comment

                  • Oxtar_
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 314
                    • Hämeenlinna

                    Originally posted by AEP View Post
                    Onhan anturia vaihdettaessa puhdistettu todella huolellisesti kolo, johon anturi painetaan? Monesti ei tarvi olla kuin hieman likaa/hapettumaa ja eipä enää pelaakaan. :think
                    Puhtaat on pinnatkin.. Eiköhän se vika ole tossa motonetti tarvike sekundassa. Pistän oem anturin tilaukseen ja täytyy katsoa mitä sillä sanoo.
                    E39 540iA Oxfordgrün

                    ex:
                    E39 528iA
                    E53 3.0dA
                    E34 530iA
                    E34 525i

                    Comment

                    • greivi
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 173
                      • Laihia

                      sotkin itseni nyt sitten inpaan kun tarkotus oli saada selville mikä anturi laittaa abs ja luistoneston valot palamaan sekä mykistää nopeusmittarin ja kulutusmittarin täysin randomisti.

                      Mutta en päässyt tuohon e39 abs moduuliin ollenkaan sisään, herjas vaan että modul not found.

                      No testasin että pääseekö muuallekkaan ja menin katsomaan moottorin livedataa. Se toimii hienosti mutta huomasin erikoisen jutun että kun vaihdan välilehteä F5->F6 niin moottori rupeaa tärisemään ? tuollaista tärinää ei ole ikinä ollut ja motti käy aina kyllä tasaisesti. mutta siinä kun vaihtelee välilehtiä niin huomaa kyllä eron käynnissä. f5 tasainen f6 tärisee.
                      Mikä ihme tuollaisen voisi tehdä ? autona 530d -01

                      Ja kuinkakohan saisin luettua abs vikakoodit ?

                      Comment

                      • jonir96
                        Newbiemmer
                        • Sep 2015
                        • 15
                        • Tuulos

                        Mahtaako e38 730dn perä sopia tälläiseen 530deehen suoraan? Välityssuhde oli catalogin mukaan eri, onko jotain muutakin eroa?

                        Comment

                        • ilpopi
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2012
                          • 139
                          • Kankaanpää

                          Originally posted by greivi View Post
                          sotkin itseni nyt sitten inpaan kun tarkotus oli saada selville mikä anturi laittaa abs ja luistoneston valot palamaan sekä mykistää nopeusmittarin ja kulutusmittarin täysin randomisti.

                          Mutta en päässyt tuohon e39 abs moduuliin ollenkaan sisään, herjas vaan että modul not found.

                          No testasin että pääseekö muuallekkaan ja menin katsomaan moottorin livedataa. Se toimii hienosti mutta huomasin erikoisen jutun että kun vaihdan välilehteä F5->F6 niin moottori rupeaa tärisemään ? tuollaista tärinää ei ole ikinä ollut ja motti käy aina kyllä tasaisesti. mutta siinä kun vaihtelee välilehtiä niin huomaa kyllä eron käynnissä. f5 tasainen f6 tärisee.
                          Mikä ihme tuollaisen voisi tehdä ? autona 530d -01

                          Ja kuinkakohan saisin luettua abs vikakoodit ?
                          Vanhat scriptit tms. Itsellä auttoi uudemman Inpan asennus.

                          Comment

                          • kannentiiviste
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2014
                            • 27
                            • Kiuruvesi

                            Vakionopeudensäädin?!?!!

                            Moi!
                            Pakko kysyä nyt täältä kun ei tunnu mistään apua löytyvän!
                            Elikkäs oireena vakkarin toimimattomuus E39 525tds:ssä vuosimallia 1996! Lähtee siis päälle kun napista painaa (vihreä valo syttyy tauluun) ja pysyykin päällä, mutta ei lukitse nopeutta! Kytkimen sekä jarrun asentoanturit toimii, tsekattu inpalla. Mikä tässä vielä vois olla? Vaijeriongelmia ei ole, koska sähköinen kaasu. Missä se vakkarin boksi sijaitsee tämänikäisessä autossa?
                            APUJA TARVITAAN :(
                            -E39 525tds
                            -Ex: E38 725tds
                            -Ex: E39 530d Touring

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 4975
                              • Paimio

                              Originally posted by kannentiiviste View Post
                              Moi!
                              Pakko kysyä nyt täältä kun ei tunnu mistään apua löytyvän!
                              Elikkäs oireena vakkarin toimimattomuus E39 525tds:ssä vuosimallia 1996! Lähtee siis päälle kun napista painaa (vihreä valo syttyy tauluun) ja pysyykin päällä, mutta ei lukitse nopeutta! Kytkimen sekä jarrun asentoanturit toimii, tsekattu inpalla. Mikä tässä vielä vois olla? Vaijeriongelmia ei ole, koska sähköinen kaasu. Missä se vakkarin boksi sijaitsee tämänikäisessä autossa?
                              APUJA TARVITAAN :(
                              Niin siis eihän sen siitä kojetaulussa olevasta napista pitäisikään nopeutta lukita vaan ratista plussaa painamalla. Kait tämä nyt sentään oli tiedossa?

                              Inpalla kannattaa katsoa antaako Cruise mitään vikakoodeja.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • kannentiiviste
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2014
                                • 27
                                • Kiuruvesi

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Niin siis eihän sen siitä kojetaulussa olevasta napista pitäisikään nopeutta lukita vaan ratista plussaa painamalla. Kait tämä nyt sentään oli tiedossa?

                                Inpalla kannattaa katsoa antaako Cruise mitään vikakoodeja.
                                Siis tämä on kyllä tiedossa, sen verta ollu näitä bemareita. Inpalla ei päässyt käsiksi koko cruiseen...
                                -E39 525tds
                                -Ex: E38 725tds
                                -Ex: E39 530d Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎