Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hander
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 152
    • Mylly

    Originally posted by hander View Post
    Ei ollu virtalukon pohja. Navin näyttö on jääny nykyään aina päälle vaikka avaimen ottas pois ja sen jälkeen on pitäny sammuttaa näyttö painamalla turn monitor off. Silloin tällöin myös väläyttää mittarissa "engine failsafe mode". Valot sammuu edelleen ihan pienellä viiveellä virtojen katkaisusta.

    Uusi virtalukon pohja on laakkoselta. Missäs vika sit ois?
    Itse itselleni ja tarvittaessa muille: autossa on mk3 navin tilalle retrofitattu mk4 16:9 ja dvd-laskuri, mitä siihen nyt kuuluukaan. Jostain syystä kokeilin napata levyn ulos (joku poltettu lätty sieltä tuli) ja nappasin laskurin sinisen liittimen irti.

    Tämän jälkeen käynnistäessä navin näyttö sytty normaalisti, mutta käyttöjärjestelmä on downgradennu ilmeisesti siitä mk4:stä mk3:een. Samalla alkoi valot instrumenteissa sammuilemaan virtoja katkaistessa ihan normaalisti ja navin näyttökin tottelee nyt virta-avaimen liikkeitä. Eikä oo engine failsafe -tekstiäkään näkyny..

    En tiiä saatana. Hyvä että toimii, mutta mystisiä juttuja tuommoset.
    - vw

    Menneet:
    e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
    vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

    Comment

    • strandell
      BTCF Member
      • Oct 2016
      • 92
      • Sipoo

      530d iso öljyvuoto

      -99 530d alkoi eilen tiputtelemaan öljyä oikein kunnolla... Öljyt vaihdettu n. 1000km sitten... Öljya koneen alla ja öljypropun alueella oiken reippaasti. Kuitenkin itse proppu vaikuttaa tiiviiltä. Konehuoneesta kun katsoo niin öljyä on jonkin verran alhaalla oikella sivulla kun edestä katsoo.

      Oisko se sit se öljynsuodattimen jalan ja lohkon välinen tiiviste joka on yht äkkii antautunut? :think Vähän ihmetyttää et se niin äkkii rupee vuotamaan noin paljon...

      Vai oisko huohotin kenties mennyt tukkoon ja paineet tulee sit suodattimen jalan kohasta ulos

      EDIT Pitäiskö sittenkin alottaa vaihtamalla huohottimen, meneekä siihen suoraan e60 vortex mallinen?

      mätänet varaosa
      Last edited by strandell; 06-02-2017, 00:06.
      Ex.
      F20 LCI M140i
      E91 LCI 335dA
      E91 LCI 335iA xDrive
      F31 328iA
      E39 530dA

      Comment

      • jouni.325
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 2860

        Bmw m57 3.0 diesel
        Missä vika kun virrat laittaa päälle polttaa heti eculta sulakkeen? Ajaessa sammui ja polttaa ecun sulakkeen
        Moottorin,akun ja ecun maa sekattu ne oli kunnossa. Koitettu toista ecua mutta sama ongelma.
        Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


        Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
        https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
        Myös projekti kertomus fasessa

        Comment

        • luikas
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 644
          • Oulu area

          Originally posted by strandell View Post
          -99 530d alkoi eilen tiputtelemaan öljyä oikein kunnolla... Öljyt vaihdettu n. 1000km sitten... Öljya koneen alla ja öljypropun alueella oiken reippaasti. Kuitenkin itse proppu vaikuttaa tiiviiltä. Konehuoneesta kun katsoo niin öljyä on jonkin verran alhaalla oikella sivulla kun edestä katsoo.

          Oisko se sit se öljynsuodattimen jalan ja lohkon välinen tiiviste joka on yht äkkii antautunut? :think Vähän ihmetyttää et se niin äkkii rupee vuotamaan noin paljon...

          Vai oisko huohotin kenties mennyt tukkoon ja paineet tulee sit suodattimen jalan kohasta ulos

          EDIT Pitäiskö sittenkin alottaa vaihtamalla huohottimen, meneekä siihen suoraan e60 vortex mallinen?

          mätänet varaosa
          E60 mallinen vortex menee suoraan jos se on M57N koneeseen, M57N2 on erilainen ilmeisesti. Jos öljynsuodattimen korkki on kiristetty liian tiukkaan on oletettavaa että suodattimen jalan tiiviste on väljistynyt.
          Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
          Past:
          F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
          F31 318d xdrive -14
          F07 530d GT-11
          E90 330xda LCI -09
          E70 X5 3,0sd M-Sport -07
          E39 530d M-Sport -03
          E39 530iA M-Sport -02
          E39 528i -97
          E30 320i -88

          Comment

          • strandell
            BTCF Member
            • Oct 2016
            • 92
            • Sipoo

            Originally posted by luikas View Post
            E60 mallinen vortex menee suoraan jos se on M57N koneeseen, M57N2 on erilainen ilmeisesti. Jos öljynsuodattimen korkki on kiristetty liian tiukkaan on oletettavaa että suodattimen jalan tiiviste on väljistynyt.
            Tänään vortexi vaihdettu tilalle ja öljyä tulee vielä, ja aika selvästi se tulee suodattimen jalan tiivsteen kohalta. Vanha suodatin oli kyl aika finaalissa

            Onkohan suodattimen jalan tiivistettä pk-seudulla jossain liikkeessä hyllyssä? :think
            Attached Files
            Ex.
            F20 LCI M140i
            E91 LCI 335dA
            E91 LCI 335iA xDrive
            F31 328iA
            E39 530dA

            Comment

            • Proppu
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 176
              • Järvenpää

              Originally posted by strandell View Post
              Tänään vortexi vaihdettu tilalle ja öljyä tulee vielä, ja aika selvästi se tulee suodattimen jalan tiivsteen kohalta. Vanha suodatin oli kyl aika finaalissa

              Onkohan suodattimen jalan tiivistettä pk-seudulla jossain liikkeessä hyllyssä? :think
              e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

              Comment

              • MaxSound
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 255
                • Kajaani

                Minä vaihtaisin samalla myös sen suodatinjalan ja öljynjäähdyttimen välisen tiivisteen kun suodatinjalka on irti. Niitä on nimittäin mennyt rikki, ja sitten on öljyä nesteen seassa.

                Merkkiliikkeeseen saavat tilattua pikana seuraavaksi päiväksi vaikka ei olisi hyllyssä, joskus perivät 20e pikamaksun mutta samapa se sille jos autoa tarvitsee heti.

                Kun vaihdat nuo tiivisteet, niin laske ensin öljyt ulos ja jätä proppu auki. Öljytilaan pääsee nimittäin jäähdytinnestettä kun otat suodatinjalan irti ! Jos tätä ei tehdä, niin jäähdytinneste öljyn seassa on iso riski laakerivauriolle.

                Kun uudet tiivisteet ja suodatinjalka on takaisin paikallaan, kaada vielä litra öljyä läpi koneesta. Sitten proppu kiinni ja oikea määrä öljyä ja nestettä sisään.

                Vaihdoin aika vasta M57 330D E46:seen nuo molemmat tiivisteet, ja siinä pisti silmään tuo nesteen valuminen öljytilaan.

                Helppo homma noin muuten, varaa pikkuräikkään jatkoja niin oli hyvä irrotella ne pultit. Ei pitänyt edes purkaa mitään pois edestä vaikka vähän ahdasta olikin ainakin tuossa nelikutosessa.


                Vähän OT, mutta tuossa nelikutosessa piti ottaa tuo pikkuremppa oikein kunnolla pitkän kaavan kautta - oli valuhuokonen suodatinjalan tiivistepinnassa, pitipä etsiä vikaa kun aina sotki öljyä nesteen sekaan. Uusilla tiivisteillä toimi aina pikkuhetken. Alkoi jo kansipahvi epäilyttää, mutta hyvin harvoinpa niitä M57:sta menee. Edellinen omistaja oli taistellut saman aiheen kanssa ja ostanut uuden öljyjäähyn yms. Koko suodatinjalka purkuauto-e39:stä, uusien tiivisteiden kera vielä kerran ja kuntoon tuli. Nyt on jo vuoden pysynyt nesteet puhtaana.
                Last edited by MaxSound; 07-02-2017, 18:37.
                E39 525DA Touring -01, 540tkm

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  Ei mene jäähdytysnesteitä öljyn joukkoon, jos nestepinnan laskee suodatinjalan tason alapuolelle ja puhaltaa paineilmalla jäännösnesteet lämmönvaihtimesta paluulinjaan lähtevän yhteen kautta.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • MaxSound
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 255
                    • Kajaani

                    Nojuu, mutta vaatii kuitenkin lisätöitä jotka jää äkkinäiseltä tekemättä. Nesteet oli laskettu mutta en puhaltanut, silloin valui pikkutilkka.

                    Mieluummin ottaa varman päälle, Samallapa siinä vaihtelee öljytkin.
                    E39 525DA Touring -01, 540tkm

                    Comment

                    • Playpig
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 889
                      • Iisalmi

                      Kysästäänpäs täältä...

                      Mikähän vikana kun navin näytössä ei pysy asetettu kirkkaus enää sen jälkeen kun auto menee lepotilaan?

                      Eli jos laitan kirkkauden maksimiin auton ollessa käynnissä ja sammutan ja lukitsen ovet ja lähden vaikka tunnin päästä uudelleen ajamaan niin kirkkaus on nollautunut puoleen väliin. Jos käytän vain virtoja pois, ovia lukossa ja käynnistän auton niin kirkkaus säilyy.

                      Olen vaihtanut aiemman vikaantuneen MK3 navilukijan tilalle MK4:n. Auto vm -01 ja 16:9 näyttö.
                      Nyt: E39 530DA Touring -98

                      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                      Comment

                      • strandell
                        BTCF Member
                        • Oct 2016
                        • 92
                        • Sipoo

                        Originally posted by MaxSound View Post
                        Minä vaihtaisin samalla myös sen suodatinjalan ja öljynjäähdyttimen välisen tiivisteen kun suodatinjalka on irti. Niitä on nimittäin mennyt rikki, ja sitten on öljyä nesteen seassa.

                        Merkkiliikkeeseen saavat tilattua pikana seuraavaksi päiväksi vaikka ei olisi hyllyssä, joskus perivät 20e pikamaksun mutta samapa se sille jos autoa tarvitsee heti.

                        Kun vaihdat nuo tiivisteet, niin laske ensin öljyt ulos ja jätä proppu auki. Öljytilaan pääsee nimittäin jäähdytinnestettä kun otat suodatinjalan irti ! Jos tätä ei tehdä, niin jäähdytinneste öljyn seassa on iso riski laakerivauriolle.

                        Kun uudet tiivisteet ja suodatinjalka on takaisin paikallaan, kaada vielä litra öljyä läpi koneesta. Sitten proppu kiinni ja oikea määrä öljyä ja nestettä sisään.

                        Vaihdoin aika vasta M57 330D E46:seen nuo molemmat tiivisteet, ja siinä pisti silmään tuo nesteen valuminen öljytilaan.

                        Helppo homma noin muuten, varaa pikkuräikkään jatkoja niin oli hyvä irrotella ne pultit. Ei pitänyt edes purkaa mitään pois edestä vaikka vähän ahdasta olikin ainakin tuossa nelikutosessa.


                        Vähän OT, mutta tuossa nelikutosessa piti ottaa tuo pikkuremppa oikein kunnolla pitkän kaavan kautta - oli valuhuokonen suodatinjalan tiivistepinnassa, pitipä etsiä vikaa kun aina sotki öljyä nesteen sekaan. Uusilla tiivisteillä toimi aina pikkuhetken. Alkoi jo kansipahvi epäilyttää, mutta hyvin harvoinpa niitä M57:sta menee. Edellinen omistaja oli taistellut saman aiheen kanssa ja ostanut uuden öljyjäähyn yms. Koko suodatinjalka purkuauto-e39:stä, uusien tiivisteiden kera vielä kerran ja kuntoon tuli. Nyt on jo vuoden pysynyt nesteet puhtaana.
                        Schmiidiltä hain tänään tiivisteen, ei ollu sitä jäähdyttimen tiivistettä hyllyssä joten se jäi nyt vaihtamatta. Mut en ottanu sitä missään vaihees auki ja öljyt/vedet ovat pysyneet omissa tiloissaan... TIS ohjeiden avulla oli aika straight forward homma.

                        Öljyä oli tosin aika paljon paineanturin alueelta ja laakkosella oli yks hyllyssä hintaan ~19e eikä tiivistettä saannu erikseen tähän hätään, joten sekin on nyt vaihdettu :think

                        Öljyt tiputin vasta tiivisteen vaihdon jälkeen ja vedet tuli loogisesti ekana ulos, n. 0.5dl vettä karkeesti arvioituna, öljyä tiputin ehkä 3 litraa. Ja sitten lisäsin cooleria kunnes ilmausruuvista tuli vettä ulos. Toivottasti kaikki pelaa taas.

                        Huomenna konehuoneen pesu nosturilla ja sit seurataan tulosta...
                        Ex.
                        F20 LCI M140i
                        E91 LCI 335dA
                        E91 LCI 335iA xDrive
                        F31 328iA
                        E39 530dA

                        Comment

                        • Gize
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 551
                          • Tampere

                          Pitäisi saada m52b28 visko irti, tämmöisen työkalun löysin: http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...melle+BMW/3789

                          Pitäisi olla ihan pätevä ja sopia siten moneen konetyyyppiin, mutta onkohan tuota mistään saatavissa Treen lähialueelta noudettuna? Tietysti jos joku lainaisi niin on myös vaihtoehtona, kun tämä on ensimmäinen ja varmaan ainoa kerta kun sitä tarvitsisi (aina ennen saanut lyömällä auki).

                          Ja ei, ei lähde lyömällä tästä autosta! Se on joko lukitteella tai sitten hemmetin kovaa kiristetty. Lyöty sitä on ehkä 3-4h yhteensä ja lioteltu ties millä mömmöillä tässä kuukauden parin sisällä...

                          edit. Saksanmaalta http://www.ebay.de/itm/BMW-Gegenhalt...item4659221a33
                          Näköjään aika edukkaasti joten kai jollain on hyllyssä?

                          Ei tässä muuta mutta rulla porsi ja remmi näinollen ja leimapäivä lähestyy tietysti juuri...
                          Last edited by Gize; 10-02-2017, 11:08. Reason: lisäystä
                          Kulkineet:
                          BMW 730dA -03
                          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                          BMW 323i -95
                          Honda CBR600Fighter
                          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Gize View Post
                            Pitäisi saada m52b28 visko irti, tämmöisen työkalun löysin: http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...melle+BMW/3789

                            Pitäisi olla ihan pätevä ja sopia siten moneen konetyyyppiin, mutta onkohan tuota mistään saatavissa Treen lähialueelta noudettuna? Tietysti jos joku lainaisi niin on myös vaihtoehtona, kun tämä on ensimmäinen ja varmaan ainoa kerta kun sitä tarvitsisi (aina ennen saanut lyömällä auki).

                            Ja ei, ei lähde lyömällä tästä autosta! Se on joko lukitteella tai sitten hemmetin kovaa kiristetty. Lyöty sitä on ehkä 3-4h yhteensä ja lioteltu ties millä mömmöillä tässä kuukauden parin sisällä...

                            edit. Saksanmaalta http://www.ebay.de/itm/BMW-Gegenhalt...item4659221a33
                            Näköjään aika edukkaasti joten kai jollain on hyllyssä?

                            Ei tässä muuta mutta rulla porsi ja remmi näinollen ja leimapäivä lähestyy tietysti juuri...
                            Ei siihen viskon irroittamiseen tarvii mitään muuta kuin 32mm kiintoavaimen ja vasaran. siellä on sitten vääräkätinen kierre.
                            E: Olitkin ennenkin avannut.. Paineilmavasaraa avuksi?
                            Last edited by peto2; 10-02-2017, 11:22.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Gize
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 551
                              • Tampere

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Ei siihen viskon irroittamiseen tarvii mitään muuta kuin 32mm kiintoavaimen ja vasaran. siellä on sitten vääräkätinen kierre.
                              E: Olitkin ennenkin avannut.. Paineilmavasaraa avuksi?
                              Niin tässä on juurikin se että auto jäi nyt paikkaan missä ei ole edes sähköä saatavilla Olisi varmaan pitänyt aiemmin askarrella tuo työkalu mutta ajattelin että on sen lyömällä tultava ja työmaalla kerran viikkoon päivän päätteeksi sitä lätkin kun olin liotellut ensin mömmöillä... Ja nyt ollaan sitten tässä

                              Tietysti jos ottais pakun alle ja agregaatin löis kyytiin mutta on siinäkin oma vaivansa...

                              Tietysti jos jollain olis edes mitat tuohon työkalun tekoon (joka tähän mottiin sopii) niin vois töissä tehdä työkalun ja käydä sitten vaihtaan remmit ja rullat tuohon En oo ennen tavannut näin tiukkaan jäminyttä viskoa

                              edit: onkohan tässä mainitut mitat vastaavat kuin tuossa markettiversiossa?

                              Last edited by Gize; 10-02-2017, 11:34.
                              Kulkineet:
                              BMW 730dA -03
                              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                              BMW 323i -95
                              Honda CBR600Fighter
                              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Mulla oli kans lyöty visko lukitteella kiinni, kun auton ostin. Olihan se lujassa ja muutamatunti sitä hakattiin, mutta jotenkin saatiin lukittua vesipumpun mutterista ja lähti kuitenkin lopuksi irti. Lukite on hyvää kamaa niihin paikkoihin mihin se oikeasti kuuluu, mutta viskonmutteriin
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎