Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gize
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 551
    • Tampere

    Originally posted by LT View Post
    Voihan se toki olla, mutta se ei mun mielestä ollut tällä kertaa syynä. Vilkkupolttimot kun tuli vaihdettua ristiin, niin ensinnäkin vika pysyi vasemmalla puolella ja toisekseen vika ei ilmestynyt oikealle puolelle.
    Vasta takavalon liittimen läpikäymisen jälkeen alkoi toimia normaalisti.
    Jaa se olikin liittimessä vika, meinasin siis että silloin kun päittäin polttimoita vaihtelee niin ne saa taas parempaa kontaktia ja esim polttimon pätkiminen ei välttämättä selviä ennenkuin pitkän ajan päästä

    btw. tein sen viskon irroitustyökalun (3mm latasta kun ei ollut 4mm motonetissä ja rautasoini kiinni vklp.), ja eipä lähtenyt auki eli on lukitetta ja todella tiukassa lattaraudan väänsin mutkalle ja visko pysyi kiinni, lyötiin myös työkalun kanssa, mutta laitoin sitten työllä ja tuskalla remmin ilman viskon irrotusta

    Ajattelin sen kuitenkin avata (tulevaisuutta varten) joten riittäisiköhän 5mm lattarauta, vai mahtuuko sinne avaimen kanssa vielä paksumpi? :think
    Kulkineet:
    BMW 730dA -03
    BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
    BMW 323i -95
    Honda CBR600Fighter
    EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

    3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by Gize View Post
      Omaan asiaan: Sigun 528iA:lla kävin konttorilla, josta sitten hylky syynä ohjaus liian jäykkä (vai ohjaus kankea lappu jäi autoon ) niin milläs tämä määritellään? Tarviiko tehostajan siis tehostaa tyhjäkäynnillä ns. täysiä ilman ilmastointia (matalat kierrokset) paikalla ollessaan niin että saa ruuvata laidasta laitaan? :think

      Onhan se jäykkä paikallaan, tai jos valuttaa D:llä tyhjäkäyntiä, mutta esim. 900rpm jo lähes normaali joten onko ollut vaan ns. kitisevä katsuri nyt? Minun mielestä se on ihan hyvä vielä, ahtaaseenkin väliin olen tuolla veivannut monesti ja ei ole ongelmia edes prisman parkkipaikalla

      Vai pitäisikö oikeasti 21 vuotta vanhan ja 335tkm ajetun auton tehostajan olla uutta vastaava
      Olisko hammastangossa taikamutteri liian kireällä, vai onko se yhtäkkiä muuttunut kankeaksi? Lapsellisistakin asioista hylkyjä tulee. Kaverin Nissan kingkap on ilman tehostajaa ja voi helvetti kun se on kankea. Pitäisi nostaa 400kg penkistä että sitä pystyy ilman hikikarpaloita kääntämään. Katsurit siitä on aina maininnut, mutta ei ole vaikuttanut päätökseen. Sielä on oikeesti joku ohjausnivel paskan kun ei missään vanhassa traktorissakaan ole ollut noin kankeaa ohjausta.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Gize View Post
        Jaa se olikin liittimessä vika, meinasin siis että silloin kun päittäin polttimoita vaihtelee niin ne saa taas parempaa kontaktia ja esim polttimon pätkiminen ei välttämättä selviä ennenkuin pitkän ajan päästä

        btw. tein sen viskon irroitustyökalun (3mm latasta kun ei ollut 4mm motonetissä ja rautasoini kiinni vklp.), ja eipä lähtenyt auki eli on lukitetta ja todella tiukassa lattaraudan väänsin mutkalle ja visko pysyi kiinni, lyötiin myös työkalun kanssa, mutta laitoin sitten työllä ja tuskalla remmin ilman viskon irrotusta

        Ajattelin sen kuitenkin avata (tulevaisuutta varten) joten riittäisiköhän 5mm lattarauta, vai mahtuuko sinne avaimen kanssa vielä paksumpi? :think
        Jos se visko on noin kovasti kiinni niin voi olla ettei lähde ilman lämpöä.
        Sitten kyllä kannattaa varata toinen vesipumppu ja visko varalle jos pitää saada auto liikenteeseen samoin tein.

        Comment

        • Gize
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 551
          • Tampere

          Originally posted by janke View Post
          Olisko hammastangossa taikamutteri liian kireällä, vai onko se yhtäkkiä muuttunut kankeaksi? Lapsellisistakin asioista hylkyjä tulee. Kaverin Nissan kingkap on ilman tehostajaa ja voi helvetti kun se on kankea. Pitäisi nostaa 400kg penkistä että sitä pystyy ilman hikikarpaloita kääntämään. Katsurit siitä on aina maininnut, mutta ei ole vaikuttanut päätökseen. Sielä on oikeesti joku ohjausnivel paskan kun ei missään vanhassa traktorissakaan ole ollut noin kankeaa ohjausta.
          Onhan se ollut tommonen siitä kun se meille tuli, parani käyttökelpoiseksi kun vaihtoi nesteet ja säiliön. Tuota "taikamutteria" en edes muistanut, sattuuko olemaan kirjanmerkeissä missäpäin foorumia oli aiheesta juttua? :think

          Originally posted by muurahainen
          Jos se visko on noin kovasti kiinni niin voi olla ettei lähde ilman lämpöä.
          Sitten kyllä kannattaa varata toinen vesipumppu ja visko varalle jos pitää saada auto liikenteeseen samoin tein.
          Onhan noita kulkineita tietysti aina mutta kun visko ja pumppu pelaa niin ei viitsisi rikkoa, joten saisiko jotenkin "herkästi" tai kohdistetusti lämpöä annettua? :think

          Ajattelin kokeilla vielä tehdä työkalun vahvemmasta raudasta, ja iskua perään ja jos ei aukea niin vaihtoehtoina olkoon kiinni, tai sitten irti (ja tod.näk. visko + pumppu vaihtoon )

          Kellään tietoa tuosta tehostajan tulkinnasta?
          Kulkineet:
          BMW 730dA -03
          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
          BMW 323i -95
          Honda CBR600Fighter
          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by Gize View Post
            Onhan se ollut tommonen siitä kun se meille tuli, parani käyttökelpoiseksi kun vaihtoi nesteet ja säiliön. Tuota "taikamutteria" en edes muistanut, sattuuko olemaan kirjanmerkeissä missäpäin foorumia oli aiheesta juttua? :think
            Noissa jotain juttua. Kannattaa varmaan lukea molemmat opukset. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=22864&page=12
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              Originally posted by Gize View Post
              Niin tässä on juurikin se että auto jäi nyt paikkaan missä ei ole edes sähköä saatavilla Olisi varmaan pitänyt aiemmin askarrella tuo työkalu mutta ajattelin että on sen lyömällä tultava ja työmaalla kerran viikkoon päivän päätteeksi sitä lätkin kun olin liotellut ensin mömmöillä... Ja nyt ollaan sitten tässä

              Tietysti jos ottais pakun alle ja agregaatin löis kyytiin mutta on siinäkin oma vaivansa...

              Tietysti jos jollain olis edes mitat tuohon työkalun tekoon (joka tähän mottiin sopii) niin vois töissä tehdä työkalun ja käydä sitten vaihtaan remmit ja rullat tuohon En oo ennen tavannut näin tiukkaan jäminyttä viskoa

              edit: onkohan tässä mainitut mitat vastaavat kuin tuossa markettiversiossa?

              Tuollaisesta aika yleisestä hyllyn kannattimesta saa aika helpolla tehtyä, ei tarvitse kun ajaa halki loppupätkä ja rälläköidä pyöreä lovi keskelle reikiä:

              Last edited by Micce///M; 24-06-2019, 21:19.

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Mikähän kolahtaa aina liikkeelle lähtiessä oikealla takapyörässä? Justiin katsastin auton ja käskin katsurin väännellä niveleitä huolella, mutta ei ollut mitään ihmeellistä välystä missään. Nyt kuitenkin muutaman päivän ollut niin, että klonksahtaa paikaltaan lähtiessä? Pyörä ei heilu mihkään suuntaan ilmassa kun sitä vääntelin? Voisko olla vetonivel?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10037
                  • KVLA

                  Vai olisiko perämurikka? Vai onko kolahdus hieman pehmeämpi,eikä sellainen "metallinen kilahdus"?

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Vai olisiko perämurikka? Vai onko kolahdus hieman pehmeämpi,eikä sellainen "metallinen kilahdus"?
                    Sellanen niin kun löisi takajouseen vasaralla? Jousikin ehjä ja iskari kunnossa? Ja kuuluu oikealta puolelta. Tuolle puolelle vaihdoin jarruletkun kun oli pullistunut ja sen jälkeen alkanut koluttaan?
                    Last edited by janke; 18-02-2017, 15:18.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Purtsi123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1011
                      • Kuopio

                      Onko vika vai ominaisuus, kun tuo ASC luistonesto toimii suoraan kiihdyttäessä erinomaisen hyvin, mutta jos lähdet risteyksestä kiihdyttämään liukkaalla, nii lyö pelit seis ärsyttävän pitkäks aikaa, ennen kun antaa taas kaasutta.

                      Tyhmän tuntusta, kun jäät siihen keskelle risteystä jalkoihin pyörimään.
                      E61 525xda -08

                      Comment

                      • Gize
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 551
                        • Tampere

                        Originally posted by Purtsi123 View Post
                        Onko vika vai ominaisuus, kun tuo ASC luistonesto toimii suoraan kiihdyttäessä erinomaisen hyvin, mutta jos lähdet risteyksestä kiihdyttämään liukkaalla, nii lyö pelit seis ärsyttävän pitkäks aikaa, ennen kun antaa taas kaasutta.

                        Tyhmän tuntusta, kun jäät siihen keskelle risteystä jalkoihin pyörimään.
                        MuTulla että vika, mutta kuinka pitkäksi aikaa siis? :think

                        Melkein uusilla Hakka kaseilla olen kyllä poikkeuksetta aina ensimmäisenä menossa jo pitkällä jos on liukasta, poikkeuksena nelivedot joissa myös kunnon nastat mutta nelivetokitkailijoitakin viedään useimmiten
                        Kulkineet:
                        BMW 730dA -03
                        BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                        BMW 323i -95
                        Honda CBR600Fighter
                        EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                        3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                        Comment

                        • MikkoÄr
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 170
                          • Nokia

                          Ainakin entisessä -97 520 toimi juurikin noin jos ei pitänyt varaansa. Eli hyökkäsi keskelle risteystä ja mietti siinä sitten valoa vilkutellen mennäkö vai ei. Uudemmassa toimii huomattavasti juohevammin.
                          2ZR-FXE

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Vaikka hakkakasit hyvät onkin niin tuskin sentään nelikkokitkat jää kolmiysillä jossa on ihan onneton vetopito

                            Comment

                            • Gize
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 551
                              • Tampere

                              Originally posted by jukkae View Post
                              Vaikka hakkakasit hyvät onkin niin tuskin sentään nelikkokitkat jää kolmiysillä jossa on ihan onneton vetopito
                              Kirjoitinkin että liukkaalla Siis etenkin sellaisella kelillä kun heti kun jarrun nostaa ja inasen painaa kaasua niin nastat rupeaa raapimaan, on siinä kitkanelarit monesti ihmeissään

                              Tietysti minulla on aina takapäässä kuormaa joka myös vaikuttanee

                              Aiheeseen palaten niin tosiaan minulla kaikki nuo e39sit toimii aika samalla tavalla eikä niissä mitään pitkiä viiveitä ole :think
                              Kulkineet:
                              BMW 730dA -03
                              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                              BMW 323i -95
                              Honda CBR600Fighter
                              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                              Comment

                              • Purtsi123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1011
                                • Kuopio

                                No puhutaan ehkä 1-2 sekunnista, mutta sekin tuntuu pitkältä ajalta, kun yrität johonkin väliin "ruuhkassa" ittes survoo.

                                Ja itsellä muuten myös Hakka 8:t tänä talvena ostetut ja oon enemmän kuin tyytyväinen vetopitoon. Siis suoraan lähdettäessä. Jos reippaasti lähet vaikka ylämäkeenkin liukkaalla, niin etuvetovessan takakontissa oot hyvin äkkiä jos et hölläile.

                                E: jos 39:n vetopito on muka paska, niin jossain on vikaa. E34:ssä on sitten vissiin maailman surkein.
                                Last edited by Purtsi123; 18-02-2017, 20:40.
                                E61 525xda -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎