Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

    Uusi topikki. Vanha täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=337672
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    #2
    Kertokaa nyt joku mistä tulee -02 525d manuaalisen ilmastoinnin yhteydessä olevalle vesiventtiilille piuhat ts. kuinka tuo systeemi toimii. ??

    Saan jatkuvan maan tuolta (ihan joka tilanteessa) ja vain pieniä n. Voltin jännitteitä + tinnistä.
    Tilanne ei muutu vaikka irroitan sisältä säädinpaneelin liittimistään.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by Saarikoski View Post
      Kertokaa nyt joku mistä tulee -02 525d manuaalisen ilmastoinnin yhteydessä olevalle vesiventtiilille piuhat ts. kuinka tuo systeemi toimii. ??

      Saan jatkuvan maan tuolta (ihan joka tilanteessa) ja vain pieniä n. Voltin jännitteitä + tinnistä.
      Tilanne ei muutu vaikka irroitan sisältä säädinpaneelin liittimistään.
      Kaikista karvalakeimmassa versiossa ei ole kuin yksi vesiventtiili ja silloin ei mene johtoakaan X85 liittimen 3-pinnistä X610:n 6 pinniin.

      Last edited by peto2; 31-07-2016, 11:08.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Saarikoski
        R.I.P.
        • Feb 2005
        • 726
        • KOKKOLA

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        Kaikista karvalakeimmassa versiossa ei ole kuin yksi vesiventtiili ja silloin ei mene johtoakaan X85 liittimen 3-pinnistä X610:n 6 pinniin.


        Pystytkö suomentaa typerälle tuon toimintaperiaatteen. Lähinnä siis sen onko tuossa nyt maa vai virta ohjaus ja jos maaohjaus niin mistä ventiili saa virtansa.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by Saarikoski View Post
          Pystytkö suomentaa typerälle tuon toimintaperiaatteen. Lähinnä siis sen onko tuossa nyt maa vai virta ohjaus ja jos maaohjaus niin mistä ventiili saa virtansa.
          Kuten kuvasta näkyy, ruskea johto menee suoraan maihin (BMW:n johdoissa kokonaan ruskea menee aina suoraan maihin) ja kelta-ruskea sekä kelta-violetti menevät Ilmastoinnin ohjausyksikköön.

          =Positiivinen ohjaus
          -Venttiilit ovat tyyppiä NO
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Saarikoski
            R.I.P.
            • Feb 2005
            • 726
            • KOKKOLA

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            Kuten kuvasta näkyy, ruskea johto menee suoraan maihin (BMW:n johdoissa kokonaan ruskea menee aina suoraan maihin) ja kelta-ruskea sekä kelta-violetti menevät Ilmastoinnin ohjausyksikköön.

            =Positiivinen ohjaus
            -Venttiilit ovat tyyppiä NO
            Jebajee. Ja mää oon törmänny useampaan kertaan tällä foorumilla "neuvoihin" että vesiventiilille tulee aina jatkuva virta ja on maaohjaus.

            Tämä helpotti huomattavasti, nyt tod näk tuo alkaa skulata uudella ohj paneelilla.

            Comment

            • Saarikoski
              R.I.P.
              • Feb 2005
              • 726
              • KOKKOLA

              #7
              Seuraava kysymys: onko kukaan kytränny bilteman sähköflektiä tuon oman sähköflektin tilalle.



              Mietin myös viskonkin poistamista ja tuon isoimman mallin kötystämistä koneenpuolelle ainoaksi tuulettimeks, koska molemmat tuulettimet tuntuu olevan mulla vaihtokunnossa kohta.

              Uskon että isoin bilteman malli jaksais pitää kennot tarpeeks viileenä ja jos tuolle sais ohjauksen noista alkup piuhoista ois asennus aika vaivaton.

              Jotenki käytetyn puhalminen ostaminen ei kauheasti kiihota, uusi on aika tyyris ja ehkä haluaisin tuon viskon tuolta pois humisemasta...toki tuo bilteman mallikin on varmasti äänekäs yms mutta on ainaki edukas ja koneenpuolelle asennettuna meteli vähän vaimenee.

              Kuinka tollsessa -02 e39:ssä on toteutettu tuo sähköflektin ohjaus? Ainakin pyörii hissukseen koko ajan kun ilmastointi päällä, mutta onko vastukset jotka rajottaa pyörimisnopeutta itte flektissä vai tuleeko virran rajotus jostain autonpäästä. Ts. Jos kötystän tuollaisen tarvikepuhaltimen auton omiin johtoihin laulaako se kokoajan kaasupohjassa. ?
              Last edited by Saarikoski; 31-07-2016, 12:45.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by Saarikoski View Post
                Seuraava kysymys: onko kukaan kytränny bilteman sähköflektiä tuon oman sähköflektin tilalle.



                Mietin myös viskonkin poistamista ja tuon isoimman mallin kötystämistä koneenpuolelle ainoaksi tuulettimeks, koska molemmat tuulettimet tuntuu olevan mulla vaihtokunnossa kohta.

                Uskon että isoin bilteman malli jaksais pitää kennot tarpeeks viileenä ja jos tuolle sais ohjauksen noista alkup piuhoista ois asennus aika vaivaton.

                Jotenki käytetyn puhalminen ostaminen ei kauheasti kiihota, uusi on aika tyyris ja ehkä haluaisin tuon viskon tuolta pois humisemasta...toki tuo bilteman mallikin on varmasti äänekäs yms mutta on ainaki edukas ja koneenpuolelle asennettuna meteli vähän vaimenee.

                Kuinka tollsessa -02 e39:ssä on toteutettu tuo sähköflektin ohjaus? Ainakin pyörii hissukseen koko ajan kun ilmastointi päällä, mutta onko vastukset jotka rajottaa pyörimisnopeutta itte flektissä vai tuleeko virran rajotus jostain autonpäästä. Ts. Jos kötystän tuollaisen tarvikepuhaltimen auton omiin johtoihin laulaako se kokoajan kaasupohjassa. ?
                Orkkis puhaltimelle tulee suora virta ja pwm ohjaus (näitä tuntuu tosin olevan vastus ja pwm mallia sekaisin mutta facelitissä pitäisi olla tuo pwm). Jos kytket siihen tarvikepuhaltimen, se on jatkuvasti päällä niin kauan kun akussa riittää virtaa. Vastus versiossa tarvikepuhaltimen saisi toimimaan suht pienellä työllä.

                Itse en edes harkitsisi viskon kormaamista jollain harakiri puhaltimella.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  #9
                  Toi bilteman isoin ja toiseks isoin on aivan perseestä, en suosittele edes tietokoneeseen.

                  Comment

                  • Simulation
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2013
                    • 65
                    • Finland

                    #10
                    Sopiiko faceliftiin esm. ovet, peräkontin luukku prefacelift-malleista? Pitäisi pikkuhiljaa rueta etsimään omaan kulkineeseen terveempiä osia ja valikoima olisi laajempi jos vanhempienkin osat sopisivat heittämällä. Konepellissä ilmeisesti jotain eroa?

                    Comment

                    • Roito
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2009
                      • 3921
                      • Tavastila/Kotka

                      #11
                      Originally posted by Simulation View Post
                      Sopiiko faceliftiin esm. ovet, peräkontin luukku prefacelift-malleista? Pitäisi pikkuhiljaa rueta etsimään omaan kulkineeseen terveempiä osia ja valikoima olisi laajempi jos vanhempienkin osat sopisivat heittämällä. Konepellissä ilmeisesti jotain eroa?
                      Sopii kyllä, faceliftissä munuaiset erilaiset ainakin, konepellistä en tiedä, voi toki olla päältä sama mutta sitten äänieriste tai joidenkin kiinnikkeiden kohdat eri tjms :think
                      Last edited by Roito; 31-07-2016, 16:23.
                      BMW E70 X5 käyttismöhkö
                      MB W639 Kummisetä

                      Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Simulation View Post
                        Sopiiko faceliftiin esm. ovet, peräkontin luukku prefacelift-malleista? Pitäisi pikkuhiljaa rueta etsimään omaan kulkineeseen terveempiä osia ja valikoima olisi laajempi jos vanhempienkin osat sopisivat heittämällä. Konepellissä ilmeisesti jotain eroa?
                        Peltiosissa ei tietääkseni ole muualla eroa kuin takavalojen taustassa :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Simulation
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2013
                          • 65
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          Peltiosissa ei tietääkseni ole muualla eroa kuin takavalojen taustassa :think
                          Hämmennetään vielä sen verran takaovien osalta että kuis farmari/sedan?

                          Comment

                          • Roito
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2009
                            • 3921
                            • Tavastila/Kotka

                            #14
                            Originally posted by Simulation View Post
                            Hämmennetään vielä sen verran takaovien osalta että kuis farmari/sedan?
                            Eri takaovet sedanissa ja farkussa

                            Etuovet käy keskenään sedan ja touring
                            BMW E70 X5 käyttismöhkö
                            MB W639 Kummisetä

                            Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              En oikeen tiedä mitä tarkoitat mutta onhan niissä hiukan eroa:

                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎