Originally posted by -TSM-
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Turha niitä osien varastotilanteita on sähköpostilla/lomakkeella kysellä Schmiedmann:lta kun sen saat itse selvitettyä muutomassa minuutissa heidän sivuiltaan. Katso itse varaosanumero varaosaluettelosta ja niillä haet heidän sivuiltaan. Sieltä näkyy heti suomen ja päävarastontilanne. Ellei ole missään varastossa, niin hanki muualta, toimitusaika voi nimittäin olla melko pitkä, jos tuotetta ei ole päävarastolla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Jaa, meidän vanhus 528 sytyttää valon tikusta katsottuna juurikin alarajalla :thinkOriginally posted by HTK12 View PostOn siinä valo, joka syttyy, mutta ei kannata sitä odottaa, vaan tarkistaa ne öljyt tikusta. Vajausta saa käsittääkseni olla aika paljon ennen valon syttymistä.
Ensin säikäytti kun ei koskaan ennen ole valo syttynyt, mutta uskalsin ajella kotiin ensimmäisen kerran jälkeen kun bussipysäkillä ensin tikusta öljyt katselin.
Sigun 520D tai 530D en tiedä onko eri homma kun valo ei koskaan ole syttynyt, niissä tosin ei ole koskaan alarajalle edes päässyt kun menee lisäämättä vaihtovälin
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
Voihan se olla, monissa autoissa vaan syttyy hieman turhan myöhään, joten ihan mutulla heitin. En ole vielä omassa tuota saanut sytyteltyä, niin paha sanoa milloin se tarkalleen syttyy. Kuitenkin parempi tarkistaa se tikusta säännöllisesti kun luottaa sokeasti siihen anturiin.Originally posted by Gize View PostJaa, meidän vanhus 528 sytyttää valon tikusta katsottuna juurikin alarajalla :think
Ensin säikäytti kun ei koskaan ennen ole valo syttynyt, mutta uskalsin ajella kotiin ensimmäisen kerran jälkeen kun bussipysäkillä ensin tikusta öljyt katselin.
Sigun 520D tai 530D en tiedä onko eri homma kun valo ei koskaan ole syttynyt, niissä tosin ei ole koskaan alarajalle edes päässyt kun menee lisäämättä vaihtovälin
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Kuuluuko -01 530d manuaalissa mennä kulutusmittari maksimiin ku polkee kaasun pohjaan? Tällä hetkellä nousee 20l/100km tasoon ja vasta kolmen neljän tonnin jälkeen kipuaa maksimiin pikkuhiljaa. Tämä etenkin isoilla vaihteilla. Epäilyttää että ei saa ilmaa kuten kuuluisi eli ei ahda kunnolla, pitäs paineita tutkia impalla. Paljonkos maks paine pitää olla? Ja miten paineen kuuluu käyttäytyä kun kaasu painetaan pohjaan? Oletan että nousee tiettyyn tasoon heti alhaalta ja jää siihen.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
INPA:lla näet pyydetyn ja toteutuneen paineen, näiden pitäisi seurata toisiaan, jos kaikki on kunnossa.Originally posted by Urpo_rotta View PostKuuluuko -01 530d manuaalissa mennä kulutusmittari maksimiin ku polkee kaasun pohjaan? Tällä hetkellä nousee 20l/100km tasoon ja vasta kolmen neljän tonnin jälkeen kipuaa maksimiin pikkuhiljaa. Tämä etenkin isoilla vaihteilla. Epäilyttää että ei saa ilmaa kuten kuuluisi eli ei ahda kunnolla, pitäs paineita tutkia impalla. Paljonkos maks paine pitää olla? Ja miten paineen kuuluu käyttäytyä kun kaasu painetaan pohjaan? Oletan että nousee tiettyyn tasoon heti alhaalta ja jää siihen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tuntuu että samaa näyttävät sikäli kun ovat nuo soll... ja act.... charge pressure ainoat ahtopaineeseen viittaavat.Originally posted by HTK12 View PostINPA:lla näet pyydetyn ja toteutuneen paineen, näiden pitäisi seurata toisiaan, jos kaikki on kunnossa.
Maksimi näyttäs olevan jossain hiukan yli 2200 mbar joten 1.2bar ylipainetta? Paine on tuossa arvossa ennen kuin kulutusmittari on maksimissa. Lienee kuitenkin normaalia? Kulutusmittari menee sitten maksimiin kierrosten noustessa ylemmäs.
Kai tuo vaikuttaa aika normaalisti toimivan.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Olisit samalla kurkannut myös ilmamassan käyttäytymisen toteutuva vs. laskennallinen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Originally posted by Clavurion View PostOlisit samalla kurkannut myös ilmamassan käyttäytymisen toteutuva vs. laskennallinen.
Pitääpä huomenna kurkata. Tuossa ajellessa kattelin niin ei tullu ihan joka asiaa katottua.
Kiitos vastauksista.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Jos olet yksin tutkimassa niin laita softa nauhoittamaan mitä ruudulla tapahtuu niin voi vilkaista sitten kotona. Tai sitten ota logia TESTO:lla.Originally posted by Urpo_rotta View PostPitääpä huomenna kurkata. Tuossa ajellessa kattelin niin ei tullu ihan joka asiaa katottua.
Kiitos vastauksista.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Originally posted by HTK12 View PostJos olet yksin tutkimassa niin laita softa nauhoittamaan mitä ruudulla tapahtuu niin voi vilkaista sitten kotona. Tai sitten ota logia TESTO:lla.
Ei oo mahdollisuutta nauhotella eikä oo testoo.
Nyt kattelin niitä toteutuneita ja laskennallisia ilmamassoja ni samaa ne näyttää mutta molemmat menee heti pintakaasun jälkeen yli asteikosta. Lieneekö ongelmaa tuossa minun inpassa vai missä. Asteikon max on 500 ja yksikkö on se mikä se on
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Ruudun nauhoittaminen onnistuu kun asennat siihen softan, näitä löytyy ilmaiseksi netistä n+1. TESTO:n saa ladattua tältä foorumilta ilmaiseksi, on foorumilaisen kehittämä&ylläpitämä softa loggailuun. Sanoisin, että hipoo täydellisyyttä juuri tälläisiin tilanteisiin. Miltä ahdot näytti?Originally posted by Urpo_rotta View PostEi oo mahdollisuutta nauhotella eikä oo testoo.
Nyt kattelin niitä toteutuneita ja laskennallisia ilmamassoja ni samaa ne näyttää mutta molemmat menee heti pintakaasun jälkeen yli asteikosta. Lieneekö ongelmaa tuossa minun inpassa vai missä. Asteikon max on 500 ja yksikkö on se mikä se on
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Originally posted by HTK12 View PostRuudun nauhoittaminen onnistuu kun asennat siihen softan, näitä löytyy ilmaiseksi netistä n+1. TESTO:n saa ladattua tältä foorumilta ilmaiseksi, on foorumilaisen kehittämä&ylläpitämä softa loggailuun. Sanoisin, että hipoo täydellisyyttä juuri tälläisiin tilanteisiin. Miltä ahdot näytti?
Siis mitä tarkoitat? Tuolla aiemmin tarinoin ahdoista jo. 1.2 ja risat oli max mitä kattelin.
Joo eipä tuossa Tampere Oulu välillä ajaessa oiken pystyny latailee mitään ohjelmia. Teston voisin kyllä hommata.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Tarkoitin siis softaa, joka nauhoittaa mitä ruudulla tapahtuu, ihan kätevä, niin voi sitten parkkipaikalla kurkata miltä näytti kiihdytyksissä jne. Tosin testolla saa näppärät logit, niin se on kyllä parempi, mutta hieman vaatii enemmän viitseliäisyyttä sen käyttö. Se, että hetkellä x siellä on 1.2bar ei tarkoita, että esim. turbon säätö toimii suunnitellulla tavalla, jolloin voi olla ettei kiihtyvyys ole matalilla kierroksilla sellaista kun kuuluisi. Ajaessa yksin hieman huono kokoajan tuijottaa miten hyvin se pyydetty arvo seuraa toteutunutta, joten ajonaikana ollut live-data kannattaa tallentaa tavalla tai toisella ja sitten kotona rauhassa katsoa miltä näyttää.Originally posted by Urpo_rotta View PostSiis mitä tarkoitat? Tuolla aiemmin tarinoin ahdoista jo. 1.2 ja risat oli max mitä kattelin.
Joo eipä tuossa Tampere Oulu välillä ajaessa oiken pystyny latailee mitään ohjelmia. Teston voisin kyllä hommata.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment