memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simulation
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 65
    • Finland

    #16
    Originally posted by peto2 View Post
    En oikeen tiedä mitä tarkoitat mutta onhan niissä hiukan eroa:

    Eipä ole tullut paljoa ajateltua eikä näemmä kuvia kateltua :think

    Comment

    • Roito
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2009
      • 3921
      • Tavastila/Kotka

      #17
      paksinluukku sedaneissa sama kaikissa malleissa vuosimallista ja koneesta riippumatta.

      Samoin touringeissa sama paksinluukku läpi koko tuotannon.
      BMW E70 X5 käyttismöhkö
      MB W639 Kummisetä

      Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

      Comment

      • Simulation
        Bimmer Rookie
        • Mar 2013
        • 65
        • Finland

        #18
        Vaikuttaakos tuo tuplalasi-varustus ainoastaan ovipahveihin? Nostimet ynm. samat kaikissa?

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2016
          • Kangasala

          #19
          Originally posted by Simulation View Post
          Sopiiko faceliftiin esm. ovet, peräkontin luukku prefacelift-malleista? Pitäisi pikkuhiljaa rueta etsimään omaan kulkineeseen terveempiä osia ja valikoima olisi laajempi jos vanhempienkin osat sopisivat heittämällä. Konepellissä ilmeisesti jotain eroa?
          Missään peltiosissa ei ole eroja, ei edes nokkapellissä. Ruosteettomien korvausosien löytäminen sopivaan hintaan alkaa kyllä olla työlästä
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • Kepa
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 353
            • Nokia

            #20
            Vaihdoin E39:n öljyt ja ajattelin nollata huoltovalon. Trippi -painike pohjaan, avain asentoon 1 ja pidetään trippi pohjassa 5 sekuntia. Pääsen huoltovalikkoon, mutta tarjoaa vain Inspection resettiä. Miten tuon saa vaihdettu Oil serviceen?

            Comment

            • luikas
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 644
              • Oulu area

              #21
              Originally posted by Kepa View Post
              Vaihdoin E39:n öljyt ja ajattelin nollata huoltovalon. Trippi -painike pohjaan, avain asentoon 1 ja pidetään trippi pohjassa 5 sekuntia. Pääsen huoltovalikkoon, mutta tarjoaa vain Inspection resettiä. Miten tuon saa vaihdettu Oil serviceen?
              Eikös siinä pidä jokatoinen huolto ollakin Inspection ? Oil Service - Insp I - Oil Serv. - Insp II - Oil Serv jne.
              Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
              Past:
              F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
              F31 318d xdrive -14
              F07 530d GT-11
              E90 330xda LCI -09
              E70 X5 3,0sd M-Sport -07
              E39 530d M-Sport -03
              E39 530iA M-Sport -02
              E39 528i -97
              E30 320i -88

              Comment

              • kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 959
                • Salo

                #22
                Laitetaan ihan tiedoksi:



                540 katalysaattorit.

                Kuvat hieman sekavia koska sisältävät ylimääräisiä osia.

                Tuli vajaassa viikossa kotiovelle ja paketissa oli oikea määrä tiivisteitä + pantoja + ne katit.

                Helppo vaihtaa, sopivuus hyvä. Mielestäni edulliset, koska irtokatti noin 100€ kpl ja karmea työ sovittaa vanhoihin putkiin.

                Katit meni sigun autosta vaihtoon koska pomppasi leimalla päästöistä. Toinen oli tyhjä ja toinen helisi. Silti kierroksilla pienen odottelun jälkeen co% 0.38 (raja 0.3), uusilla jotain 0.15.
                Last edited by kalevik; 01-08-2016, 14:33. Reason: tarkennus/korjattu co2 -> co%
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                Comment

                • Oxtar_
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 313
                  • Hämeenlinna

                  #23
                  Mitäs hirveyksiä tapahtuu jos kytkee facelift takavalot vanhempaan malliin ilman valomoduuli päivitystä tai ilman sitä "ballastia". Ilmoitusko vain palaneesta takavalosta?
                  E39 540iA Oxfordgrün

                  ex:
                  E39 528iA
                  E53 3.0dA
                  E34 530iA
                  E34 525i

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by Oxtar_ View Post
                    Mitäs hirveyksiä tapahtuu jos kytkee facelift takavalot vanhempaan malliin ilman valomoduuli päivitystä tai ilman sitä "ballastia". Ilmoitusko vain palaneesta takavalosta?

                    Silloin ne eivät toimi vaan välkkyvät.
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • Oxtar_
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 313
                      • Hämeenlinna

                      #25
                      Originally posted by buksin-1 View Post
                      Silloin ne eivät toimi vaan välkkyvät.

                      Ajattelin vaan kun , tee ensin kysy sitten , periaatteella kokeilin pikaisesti paikalleen enkä huomannut välkettä käynnissä ollessa lainkaan. Cold check välkehti toki.


                      Noh jokatapauksessa valomoduuli on matkalla ebaysta
                      E39 540iA Oxfordgrün

                      ex:
                      E39 528iA
                      E53 3.0dA
                      E34 530iA
                      E34 525i

                      Comment

                      • Ketku-
                        Newbiemmer
                        • Feb 2012
                        • 22
                        • Lahti

                        #26
                        Tuli hankittua: 530d - M57D30 moottorilla 193hv/410nm - Steptronic Automaatti - 2000 - 330tkm - Turbo uusittu juuri

                        Minkälaisia muutoksia näihin on hyvä tehdä, kun on tarkoitus piristää tekniikan puolelta ja kenen ohjelma olisi rehellisesti "parhain"?

                        Tällä hetkellä on tekniikka muutoksia:
                        Läpät poistettu imusarjasta
                        2,5" putkisto alusta loppuun asti vakio vaimentimella, suora putki tilalle?! :think
                        EGR-venttiili poistettu kokonaan

                        Kiitos paljon jo etukäteen!
                        E70 X5 LCI 40d xDrive M-Sport -11

                        Comment

                        • djs^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1177
                          • Mikkeli

                          #27
                          En viitsinyt uutta topiccia avata asiani tiimoilta joten koitetaan täällä.

                          auto 530d manuaali vuosimallia 1/99. Autossa hetken aikaa ollut oireena satunnainen sammuminen täyskiihdytyksessä. Vikakoodeja sen verran katsottu että railpaineet katoaa. Toiminut kuitenkin normaali ajossa täysin hyvin.
                          Tänään olin töistä lähdössä ja laitoin auton käyntiin. Lähdin ajamaan ja auto nytkähti hiukan omituisesti. Pysähdyin samantien ja tyhjäkäynti hiukan normaalia alhaisempi. Lähdin ajamaan ja hehkun valo syttyi, ja liikkuminen muuttui tosi tukalaksi. Pysähdyin taas ja tyhjäkäyntikierrokset nousi n.1300rpm. kaasua painaessa ei tapahdu mitään, vasta kun pumppaa niin saa kierrokset nousemaan. En ajanut autolla tämän jälkeen enään, ja kokonaisuudessa työpaikalta kerkesin ajamaan n.200metriä.

                          Onko nyt jokin suutin rikkoutunut totaalisesti, ja hajottanut hehkun samalla? Vikakoodeja kun en pääse vielä lukemaan kun läppäri tällä hetkellä väärällä puolella merta
                          EX :
                          -E36 316
                          -E36 325
                          -E39 523
                          -E39 530dA M-Sportx2
                          -E60 525dA M-Sport x2
                          -E60 545i Matte white
                          -E53 x5
                          -E91 3xx

                          Comment

                          • [Snowboarder]
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 2193
                            • Karstula

                            #28
                            Saako e39:ssä koodattuu valoautomatiikan siten että valot on aina päällä kun auton käynnistää? Millä ohjelmalla onnistuu? Merkkiliikkeen testereillä(niitä mahdollisesti pääsisin ite käyttää niin ei tarviis kellekkään maksaa koodauksista) ? Ja sit lopettaako tupakin sytytin antamasta virtaa kun auto menee unille? Ei tarviis aina repii puhelimen laturia irti
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #29
                              Originally posted by [Snowboarder] View Post
                              Saako e39:ssä koodattuu valoautomatiikan siten että valot on aina päällä kun auton käynnistää? Millä ohjelmalla onnistuu? Merkkiliikkeen testereillä(niitä mahdollisesti pääsisin ite käyttää niin ei tarviis kellekkään maksaa koodauksista) ? Ja sit lopettaako tupakin sytytin antamasta virtaa kun auto menee unille? Ei tarviis aina repii puhelimen laturia irti
                              Ainakin ncs expertillä saa koodattua. Riippuen toki LCM versiosta.
                              Ja ei mene sytytin pois päältä.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8282
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #30
                                Originally posted by [Snowboarder] View Post
                                Saako e39:ssä koodattuu valoautomatiikan siten että valot on aina päällä kun auton käynnistää? Millä ohjelmalla onnistuu? Merkkiliikkeen testereillä(niitä mahdollisesti pääsisin ite käyttää niin ei tarviis kellekkään maksaa koodauksista) ? Ja sit lopettaako tupakin sytytin antamasta virtaa kun auto menee unille? Ei tarviis aina repii puhelimen laturia irti
                                Valomuistin saa toimimaan useammalla eri tavalla ite olen ruukannut laittamaan siten että valokytkimen saa jättää päälle ja valot sammuu kun auton sammuttaa, tällöin valot saa myös pois päältä vaikka auto käy. Tämä onnistuu vasta lcm III mallissa = 9/98 eteenpäin. Helpoiten onnistuu BMWScannerilla.

                                Tupakinsytyttimeen tulee sähkö suoraan akulta. Puhelimen laturi ei niin paljoa virtaa syö että pitäisi irrottaa.. Jos nyt edes kerran kuukaudessa autolla ajaa.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X