memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5344
    • Pirkkala

    Originally posted by HTK12 View Post
    Tarkoitin siis softaa, joka nauhoittaa mitä ruudulla tapahtuu, ihan kätevä, niin voi sitten parkkipaikalla kurkata miltä näytti kiihdytyksissä jne. Tosin testolla saa näppärät logit, niin se on kyllä parempi, mutta hieman vaatii enemmän viitseliäisyyttä sen käyttö. Se, että hetkellä x siellä on 1.2bar ei tarkoita, että esim. turbon säätö toimii suunnitellulla tavalla, jolloin voi olla ettei kiihtyvyys ole matalilla kierroksilla sellaista kun kuuluisi. Ajaessa yksin hieman huono kokoajan tuijottaa miten hyvin se pyydetty arvo seuraa toteutunutta, joten ajonaikana ollut live-data kannattaa tallentaa tavalla tai toisella ja sitten kotona rauhassa katsoa miltä näyttää.
    No sen verran sain sitä painetta seurattua että voin sanoa että toteutunut on aikalailla sama kun pyydetty normaalissa täyskaasu kiihdytyksessä ainakin.

    Vitosella vedättäessä ihan jossain tuhannen kierroksen nurkilla kun painaa paljon kaasua niin auto nykii välillä, huomasin tänään. Tosin ajotilanne on sellainen että ei koskaan normaalisti ajeta silleen.

    Kiihtyvyys joskus on aaltoilevaa lähinnä ala/keskialueella.

    Jokin siellä ei nyt ehkä pelaa kuten kuuluu. Imm pitää tutkia.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Wildchild
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2016
      • 261
      • Päijät-Häme

      Yritin kahlata nettiä tästä aiheesta muttei osunu mitään samalaista.

      Oma E39 525i vinkasee kerran kun lähtee liikkeelle kylmällä koneella. Se on niin kova että kuuluu kabiiniin saakka. Mikähän tossa mahtais olla? Se tulee n. 10-30 sekunnin ajon jälkeen.
      Bmw 525iA -02

      Comment

      • 0se
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 113
        • .

        Originally posted by Wildchild View Post
        Yritin kahlata nettiä tästä aiheesta muttei osunu mitään samalaista.

        Oma E39 525i vinkasee kerran kun lähtee liikkeelle kylmällä koneella. Se on niin kova että kuuluu kabiiniin saakka. Mikähän tossa mahtais olla? Se tulee n. 10-30 sekunnin ajon jälkeen.
        Sama kuuluu omassa näin pakkaskelillä. Kuulostaa tulevan sisältä kaasupolkimen läheltä, mutta eilen ääni kuului hieman erilaisena samalla kun pito irtosi. Liittyiskö DSC-pumppuun?

        Comment

        • e30_M-tech1
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 340
          • Tampere

          Perä ja lukko

          Onko joku 2,93 välityksiseen perään asentanut wavetrac:n lukon?
          Mietin että pidänkö vanhan perän, joka on kunnossa
          Vai kannattaako tilalle vaihtaa tiheämpi perä,
          vai saako tota perää jollain sisuskaluilla tiheämmäksi? johonkin 3,38

          Kokemuksia kellään?
          3,46 välitykset löytyy näköjään touring 530iA:sta mutta, käykös se manuaaliin/sedaniin? Ja muuttuuko meno liian paikallaan suttaavaksi normiajoon?
          Lukko isoin/kallein muutos mitä tulossa, ni lyökö sen alkuperäseen perään vai lyhyempi välityksiseen perään on pohdinnassa:think

          Tavoitteena saada voima asfalttiin ja kulkeminen loogiseksi
          --530i sedan--
          Last edited by e30_M-tech1; 08-01-2017, 12:13. Reason: diipadaa
          Nykyiset:e39 530i & e36 325
          ---------------------------------------------------
          Exät:
          vw golffi
          e46 328 -00
          e30 320 -87
          e30 325 -83
          e36 325 -91
          e36 328 -98
          e30 325 M-tech1 -87

          Comment

          • luikas
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 644
            • Oulu area

            Originally posted by 0se View Post
            Sama kuuluu omassa näin pakkaskelillä. Kuulostaa tulevan sisältä kaasupolkimen läheltä, mutta eilen ääni kuului hieman erilaisena samalla kun pito irtosi. Liittyiskö DSC-pumppuun?
            Sama vinkaisu kuulunut nykyisessä ja edellisessä kovilla pakkasilla. Molemmissa on/oli servotronic - nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostus. Liittyiskö mieluummin siihen?
            Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
            Past:
            F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
            F31 318d xdrive -14
            F07 530d GT-11
            E90 330xda LCI -09
            E70 X5 3,0sd M-Sport -07
            E39 530d M-Sport -03
            E39 530iA M-Sport -02
            E39 528i -97
            E30 320i -88

            Comment

            • strandell
              BTCF Member
              • Oct 2016
              • 95
              • Sipoo

              530d miten paksu orkkis pakoputki on, 2,5"?
              Ex.
              F20 LCI M140i
              E91 LCI 335dA
              E91 LCI 335iA xDrive
              F31 328iA
              E39 530dA

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10114
                • KVLA

                Originally posted by strandell View Post
                530d miten paksu orkkis pakoputki on, 2,5"?
                Takapätkä ulkohalkaisija 65mm.

                Comment

                • Jasuuu
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2011
                  • 773
                  • Oulu

                  Originally posted by luikas View Post
                  Sama vinkaisu kuulunut nykyisessä ja edellisessä kovilla pakkasilla. Molemmissa on/oli servotronic - nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostus. Liittyiskö mieluummin siihen?
                  Sama rääkäisy kuuluu myös täällä, kovenee kun pakkanen laskee. Ekaa kertaa säikäytti kyllä ihan helvetisti. Kuuluu jostain ratin alapuolelta.

                  Comment

                  • 0se
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 113
                    • .

                    Originally posted by luikas View Post
                    Sama vinkaisu kuulunut nykyisessä ja edellisessä kovilla pakkasilla. Molemmissa on/oli servotronic - nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostus. Liittyiskö mieluummin siihen?
                    Omassa romussa (525iA) taas ei ole servotroniccia. Edellinen prefacelift ei ikinä pitänyt tuollaista ääntä.

                    Comment

                    • Baijeri46
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 45
                      • Turku

                      Mistäs mahtaisin saada valomoduulia koskevia sähkökaavioita?

                      Mittaristo reistailee eikä mittariston ja valomoduulin vaihtokaan auttanut.

                      Vika ilmenee parhaiten kun mittaristoon syttyy luistoneston tai käsijarrun merkkivalo. Molemmissa tapauksissa sytyttää puolet mittariston valoista. Mikäli merkkivalot eivät pala, esimerkiksi vilkkujen ja pitkien merkkivalo ei pelitä eikä kokonaiskilometrienkään näyttö pala kuin himmeästi. Ja kun puolet merkkivaloista syttyy, alkavat kateissa olleet merkkivalotkin toimimaan oikein näyttö mukaan lukien.

                      Mistä tämmöinen käytös mahtaisi johtua?

                      ps. toivottavasti sain muotoiltua asiani ymmärrettävään muotoon
                      sigpic

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        Originally posted by Baijeri46 View Post
                        Mistäs mahtaisin saada valomoduulia koskevia sähkökaavioita?

                        Mittaristo reistailee eikä mittariston ja valomoduulin vaihtokaan auttanut.

                        Vika ilmenee parhaiten kun mittaristoon syttyy luistoneston tai käsijarrun merkkivalo. Molemmissa tapauksissa sytyttää puolet mittariston valoista. Mikäli merkkivalot eivät pala, esimerkiksi vilkkujen ja pitkien merkkivalo ei pelitä eikä kokonaiskilometrienkään näyttö pala kuin himmeästi. Ja kun puolet merkkivaloista syttyy, alkavat kateissa olleet merkkivalotkin toimimaan oikein näyttö mukaan lukien.

                        Mistä tämmöinen käytös mahtaisi johtua?

                        ps. toivottavasti sain muotoiltua asiani ymmärrettävään muotoon
                        Sähkökaaviot löytyy BMW WDS. Verkosta löytyy esim tämä: http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/en/
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • djs^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1177
                          • Mikkeli

                          Kokeillaas nyt vielä tänne kirjoittaa, ennenkun avaan uuden topic:in.

                          Eli tuo sigun 530d, josta olen aikaisemminkin kirjoittanut käyntihäiriöiden vuoksi.
                          Eli ongelmat alkoivat kesällä. Eli täyskiihdytyksessä sammui. Tästä seurauksena hajosi kaasun potenttiometri anturi jonka vaihdoinkin.

                          Eli vika ei ole poistunut, vaan tilalle on tullut muutama vika lisää. Auton starttaus on pidentynyt reilusti, ja viime viikolla -20 pakkasessa ei lähtenyt käyntiin. Myös omituista tästä tekee se, että auton seisoessa virrat päällä minuutin verran ilmanlämpötilasta riippumatta , auto ei enään lähde käyntiin. Akussa riittää paljon puhtia, senkin viime viikolla ostin, mutta ei. Apuvirralla lähtee pitkän sahauksen jälkeen. Eilen huomasin kylmällä koneella lähtiessäni ajamaan, että vähän korkeammilla kierroksilla tasakaasulla auto nykii aivan tajuttomasti. Lämmetessä ei niinkään paljoa.

                          Mitä autoon on jo vaihdettu:
                          -Tankinpään pumppu
                          -Siirtopumppu
                          -Akku
                          -Suuttimet mitattu eikä mitään huollestuttavaa.

                          Jos ei täältä löydy mitään suuntaan antavaa niin vien koko auton korjaamolle Hehkut vaihdan viellä tällä viikolla.
                          EX :
                          -E36 316
                          -E36 325
                          -E39 523
                          -E39 530dA M-Sportx2
                          -E60 525dA M-Sport x2
                          -E60 545i Matte white
                          -E53 x5
                          -E91 3xx

                          Comment

                          • MaxSound
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 255
                            • Kajaani

                            Railpaineanturin liitin? Railpaineensäätimen o-renkaan kunto?
                            E39 525DA Touring -01, 540tkm

                            Comment

                            • djs^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 1177
                              • Mikkeli

                              Originally posted by MaxSound View Post
                              Railpaineanturin liitin? Railpaineensäätimen o-renkaan kunto?
                              nämä on tarkistettu, unohdin mainita.
                              EX :
                              -E36 316
                              -E36 325
                              -E39 523
                              -E39 530dA M-Sportx2
                              -E60 525dA M-Sport x2
                              -E60 545i Matte white
                              -E53 x5
                              -E91 3xx

                              Comment

                              • TheOzo
                                BTCF Member
                                • May 2013
                                • 20
                                • Laukaa

                                Mikähän voisi olla vikana kun, olen jo kahdella uudella "siilellä" kokeillut mutta silti puhallin jää pyörimään hetken päästä, kun virrat on sammutettu kokonaan ja avain otettu pois virtalukosta? Ja puhallinhan pyörii niin kauan kuin akku loppuu tai otan siilen pistokkeen irti! :think

                                Comment

                                Working...
                                X