Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiwes
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 707
    • JKL

    Etulaakerin vaihto sigun toukkaan. onko millanen jumppa? onko noita tehty montaakin erilaista? alvadi.ee antaa hintahaarukaks about 100€, niin kait noissa jotain eroa on oltava:think

    Sen verran ymmärsin, et tulee napa mukana, eli koko murkula vaihtoon ja thäts it? ( esim tuo? http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/665551/11059/ )
    Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
    INPA, BMW Scanner 1.4.0

    Nykynen:E39 530dA tourinki -02
    EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Kiwes View Post
      Etulaakerin vaihto sigun toukkaan. onko millanen jumppa? onko noita tehty montaakin erilaista? alvadi.ee antaa hintahaarukaks about 100€, niin kait noissa jotain eroa on oltava:think

      Sen verran ymmärsin, et tulee napa mukana, eli koko murkula vaihtoon ja thäts it? ( esim tuo? http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/665551/11059/ )
      Laatu on se ero noissa, 520-540 sama laakeri bensassa ja dieselissä. Koko napa vaihtoon kerralla. Iskari pitää myös löysätä navasta, että napaa saa painettua alas. Tukivarsia/raidetangon päätä joutunee irroittamaan. Ilman ei saa pultteja pois. Ei ainakaan 540:ssä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Matula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1706

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Kovin subjektiivista mikä on helpompaa.
        Tuo on totta, helppoa olisi ongelma-auton hinauttaminen merkkihuoltoon, kyllä se siellä kuntoon tulee.

        Comment

        • Viljo540
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 55
          • KPO

          Katsurille kävin puimuria näyttämässä...kaikki muuten tiptop mutta pohjassa jonkun verran mätää.Kynnyskoteloissa ja siinä takaosan keskialueella.No eipä siinä helpon näköiset paikat hitsuutella kuntoon mutta yhteen kohtaan ku tökkäs reijän ni valu varmaan kolme litraa vettä pihalle.
          Mistä vitusta se sinne on päässy.Tai oikeammin miks ei oo tullu ulos??Ja välillä kunnon sateiden jälkeen kun apparin oven avaa ni lösähtää vettä jonkinnverran ulos,mikä reikä siellä on tukossa et se vesi sinne seisomaan jää??Lie siitä samasta paikkaa jostain menee sinne koteloonkin,tiedä häntä?
          Sieg Nature!

          -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

          -2001 e39 touring iA 525- "musta"
          -1998 Zetor 7431-
          -1989 w124 230-
          -1972 El Camino 383cid-
          -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
          -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

          Comment

          • ^^pazi^^
            Bimmer Rookie
            • Mar 2013
            • 134
            • Iisalmi

            Mitenkä nuo ikkunalistat lähtee irti? Vielä sillein etteivät taitu? Tourinki kyseessä

            Comment

            • lihakimpale
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2017
              • 261
              • Oulu

              Originally posted by ^^pazi^^ View Post
              Mitenkä nuo ikkunalistat lähtee irti? Vielä sillein etteivät taitu? Tourinki kyseessä

              Comment

              • lihakimpale
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2017
                • 261
                • Oulu

                Lähteekö ilmastoinnin kompuran piuha vaan nykäsemällä irti?

                Comment

                • temekki
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 40
                  • suami

                  M54B30-koneinen E39 potilaana. Parkkipaikalta lähtiessä nakkasi moottorin vikavalon päälle, tiputti pyttyjä pelistä, pystyin kuitenkin ajamaan pintakaasulla pari kilometriä levikkeelle mihin sammui tyhjäkäynnillä. Lukaisin hinuria odotellessa koodit; pytyiltä 2-6 "misfire with fuel cut off". Vedin henkeä hetken ja yritin uudelleen käyntiin, kävi nätisti tyhjäkäyntiä kaikilla pytyillä mutta kun yritti lähteä liikkeelle niin alkoi käymään vajailla ja sammui vaihde vapaalla sen jälkeen kun olin nilkuttanut samalle levikkeelle. Pystyin vielä korjaamon pihallakin siirtelemään oman moottorin voimin, mutta hetken käynnin jälkeen alko pötpöttelemään vajailla.

                  Ensimmäinen ajatus kohdistui bensapuolelle, viimeisen 1,5v aikana vaihdettu kuitenkin suodatin, pumppu ja tankin sisältä lappopumppu, kaikki orkkisosia. Olin yli 100km päässä kotikaupungista, joten omalle hallille hinaus ei tullut kysymykseen. Nyt yritän kerätä tärppilistaa ettei vikaa haettais ihan päivätolkulla. Kampuran asentotunnistin, massiivinen imuvuoto? Huohotin, tulpat, kaikki suodattimet ja öljyt on vaihdettu viimeisen 6kk aikana ja ei varoitellut tosiaan yhtään, aamulla tempasin 100km työmaalle ja pelasi normaalisti, töistä lähtiessä alkoi ongelmat.
                  Last edited by temekki; 01-08-2017, 21:44.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8259
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by temekki View Post
                    M54B30-koneinen E39 potilaana. Parkkipaikalta lähtiessä nakkasi moottorin vikavalon päälle, tiputti pyttyjä pelistä, pystyin kuitenkin ajamaan pintakaasulla pari kilometriä levikkeelle mihin sammui tyhjäkäynnillä. Lukaisin hinuria odotellessa koodit; pytyiltä 2-6 "misfire with fuel cut off". Vedin henkeä hetken ja yritin uudelleen käyntiin, kävi nätisti tyhjäkäyntiä kaikilla pytyillä mutta kun yritti lähteä liikkeelle niin alkoi käymään vajailla ja sammui vaihde vapaalla sen jälkeen kun olin nilkuttanut samalle levikkeelle.

                    Ensimmäinen ajatus kohdistui bensapuolelle, viimeisen 1,5v aikana vaihdettu kuitenkin suodatin, pumppu ja tankin sisältä lappopumppu, kaikki orkkisosia. Olin yli 100km päässä kotikaupungista, joten omalle hallille hinaus ei tullut kysymykseen. Nyt yritän kerätä tärppilistaa ettei vikaa haettais ihan päivätolkulla. Kampuran asentotunnistin, massiivinen imuvuoto? Huohotin, tulpat, kaikki suodattimet ja öljyt on vaihdettu viimeisen 6kk aikana ja ei varoitellut tosiaan yhtään, aamulla tempasin 100km työmaalle ja pelasi normaalisti, töistä lähtiessä alkoi ongelmat.
                    lototaan että letku irti PA-pumpun ja tankin kannen väliltä.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • temekki
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 40
                      • suami

                      Originally posted by temekki View Post
                      M54B30-koneinen E39 potilaana. Parkkipaikalta lähtiessä nakkasi moottorin vikavalon päälle, tiputti pyttyjä pelistä, pystyin kuitenkin ajamaan pintakaasulla pari kilometriä levikkeelle mihin sammui tyhjäkäynnillä. Lukaisin hinuria odotellessa koodit; pytyiltä 2-6 "misfire with fuel cut off". Vedin henkeä hetken ja yritin uudelleen käyntiin, kävi nätisti tyhjäkäyntiä kaikilla pytyillä mutta kun yritti lähteä liikkeelle niin alkoi käymään vajailla ja sammui vaihde vapaalla sen jälkeen kun olin nilkuttanut samalle levikkeelle. Pystyin vielä korjaamon pihallakin siirtelemään oman moottorin voimin, mutta hetken käynnin jälkeen alko pötpöttelemään vajailla.

                      Ensimmäinen ajatus kohdistui bensapuolelle, viimeisen 1,5v aikana vaihdettu kuitenkin suodatin, pumppu ja tankin sisältä lappopumppu, kaikki orkkisosia. Olin yli 100km päässä kotikaupungista, joten omalle hallille hinaus ei tullut kysymykseen. Nyt yritän kerätä tärppilistaa ettei vikaa haettais ihan päivätolkulla. Kampuran asentotunnistin, massiivinen imuvuoto? Huohotin, tulpat, kaikki suodattimet ja öljyt on vaihdettu viimeisen 6kk aikana ja ei varoitellut tosiaan yhtään, aamulla tempasin 100km työmaalle ja pelasi normaalisti, töistä lähtiessä alkoi ongelmat.
                      Originally posted by peto2 View Post
                      lototaan että letku irti PA-pumpun ja tankin kannen väliltä.
                      Ilman muuta bensanpaineet eka syyniin, mutta jos kakkua tulee niin eikö kampuran asentotunnistimet hajoa monesti ilman vikakoodia itse tunnistimesta? Huima repeämä imuputkissa 8h parkkipaikkaseisonnan yhteydessäkin tuntuu melko hassulta. Toisaalta, mitäpä näiden kanssa ei vois tapahtua.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8259
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by temekki View Post
                        Ilman muuta bensanpaineet eka syyniin, mutta jos kakkua tulee niin eikö kampuran asentotunnistimet hajoa monesti ilman vikakoodia itse tunnistimesta? Huima repeämä imuputkissa 8h parkkipaikkaseisonnan yhteydessäkin tuntuu melko hassulta. Toisaalta, mitäpä näiden kanssa ei vois tapahtua.
                        Kyllä kampuran anturilta alkaa tulemaan koodia "mahdottomasta" signaalista ennen viallisen anturin koodia. Jos siellä olisi imuvuoto niin se toimisi "parhaiten" kaasu pohjassa.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Gize
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 548
                          • Tampere

                          Originally posted by temekki View Post
                          Ilman muuta bensanpaineet eka syyniin, mutta jos kakkua tulee niin eikö kampuran asentotunnistimet hajoa monesti ilman vikakoodia itse tunnistimesta? Huima repeämä imuputkissa 8h parkkipaikkaseisonnan yhteydessäkin tuntuu melko hassulta. Toisaalta, mitäpä näiden kanssa ei vois tapahtua.
                          Lottoaisin samaa kuin peto2, tietysti jotain muutakin voi olla mutta polttoainepuolelta haiskahtaa äkkiseltään.

                          Multa on yksi p-a pumppu simahtanut parkkipaikalla yön yli ollessaan, se ei siis käynyt enää ollenkaan.

                          m52 koneisista mennyt vuosien saatossa 2 kampiakselin anturia, aina tullut vikakoodi viallisesta. Eikä todellakaan ole silloin käynyt nätisti edes tyhjäkäyntiä, starttaus kestänyt sen 10+sekuntia ja käynti sen mukaista
                          Kulkineet:
                          BMW 730dA -03
                          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                          BMW 323i -95
                          Honda CBR600Fighter
                          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                          Comment

                          • Haatainen
                            BTCF Member
                            • Jul 2009
                            • 1451
                            • Tampere

                            Originally posted by temekki View Post
                            Ilman muuta bensanpaineet eka syyniin, mutta jos kakkua tulee niin eikö kampuran asentotunnistimet hajoa monesti ilman vikakoodia itse tunnistimesta? Huima repeämä imuputkissa 8h parkkipaikkaseisonnan yhteydessäkin tuntuu melko hassulta. Toisaalta, mitäpä näiden kanssa ei vois tapahtua.
                            Mulla oirehti juuri kuvatulla lailla, kun meni katalysaattori tukkoon. Yksi aamu vaan liikkeelle lähtiessä tikahtui moottoritien ramppiin. tyhjäkäyntiä ja pihasiirtelyitä ok, mutta heti, jos piti oikein liikahtaa, niin misfireä ja fuel cut-off.

                            Toinen mikä on tehnyt vastaavaa, on ollut huono puola. Jaksoi sytyttää olemattomalla kuormalla, mutta heti moottoria kuormittaessa tuli sen verran syttykatkoja, että heitti tuon fuel cut-offin kehiin
                            Alla:
                            E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                            E24 635Csi -84 Polaris metallic

                            Ennenkin on ollut autoja

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Kyllä kampuran anturilta alkaa tulemaan koodia "mahdottomasta" signaalista ennen viallisen anturin koodia. Jos siellä olisi imuvuoto niin se toimisi "parhaiten" kaasu pohjassa.
                              Minulla levisi anturi kerrasta ilman vikakoodia mutta silloin mykistyikin kokonaan heti.

                              Comment

                              • jesper.e
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 222
                                • Rovaniemi

                                Mikä mahtaa aiheuttaa e39 540i tankin sisäisen bensapumpun maajohdon irtoamista mutkissa/jarruttaessa?

                                Liitin oli väljä, vaihdettu yleismallin apikoliitin mutta silti tuppaa irtoamaan ja nyt koko johto katki liittimen juuresta.

                                Matka tyssäsi motarin rampin jälkeen, suht kovan kaarteen jälkeen (taas)

                                Löytyyköhän johtosarjaa valmiina tuolle pumpulle? Tai kenelläkään pääkaupunkiseudulla myydä purkuautosta esim. Marmorille soiteltu mutta ei pääse ruuhkan takia läpi.
                                e30 m20b27 stroker & e34 525i
                                Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
                                e30 320i-86, e30 318i-88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎